הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

40 המרכיבים החשובים בקביעת יחס ההמרה - חלק 1

הנה לפניכם ארבעים הכללים החשובים ביותר שסייעו לכם להגדיל באופן משמעותי, לפחות פי 4, את היחס בין המבקרים לקונים באתר השיווקי שלכם. הפרו אותם והסיכון כולו שלכם!

1. לכל דף הגדירו את התגובה הרצויה ביותר

האינטרנט הוא מדיום אינטראקטיבי! השלב הראשון בתכנון כל דף אינטרנט (שימו לב כל דף באתר שלכם!) הוא לקבוע מה אתם רוצים שהמבקר יבצע בדף הזה. לא "מה יחשוב" ולא "כיצד יתרשם" המבקר מוכרח לעשות משהו בכל אחד מדפי האתר.

תגובה עשויה להיות: לחיצה על קישור לעמוד הבא, בקשת מידע נוסף באמצעות דואר אלקטרוני (או טלפון), הרשמה לעלון האלקטרוני שלכם, צפייה בסרטון, הורדת גרסת ניסיון, השתתפות בהגרלה, וכמובן גולת הכותר רכישת המוצר באמצעות כרטיס אשראי.

כל רכיב שמופיע בדף: טקסט, תמונות, מוסיקה, כל דבר! יש לבחון על פי מידת התרומה שלו למטרה – שהמבקר יגיב באופן שרצינו שיגיב.

לכולם ברור שמוצר צריך למכור אבל מעטים מבינים שכל תגובה באתר צריך למכור. אפילו מה שמוצע בחינם צריך למכור: את הניוזלטר שלכם את גרסת הניסיון של התכנה את הדוגמית או את ההשתתפות בהגרלה.

קשה לכם לחשוב על תגובה רצויה? חישבו שוב על מטרת דף האינטרנט הזה ואולי על עצם הצורך בו.

את המושג הזה "התגובה הרצויה ביותר" the most wanted response למדתי מגאון השיווק באינטרנט Ken Evoy וכדאי שאספר עליו בכמה מילים. קן הוא רופא שעבר לעסוק בשיווק צעצועים שהמציא ולאחר מכן עבר לשווק תכנה לסיוע בקבלת החלטות בנושא השקעות (באמצעות האינטרנט) עד שהפך את השיווק באינטרנט לתחום המומחיות העיקרי שלו.

קן כתב ספר אלקטרוני בשם make your site sell שהפך מיד לתנ"ך של כל המשווקים ברשת. בגרסתו החדשה הוא מכיל מעל ל 500 עמודים ונמכר ב20 דולר בלבד! זהו מחיר מדהים לספר לימוד מועיל כל כך.

אין לי מילים לומר על הספר מעבר לאלה: ספר חובה!

את הספר תוכלו להשיג כאן

2. כל תגובה, גם אם אינה רכישת מוצר, צריך למכור למבקר!

המשמעות של "מכירה" היא בראש ובראשונה הצגת התועלות ללקוח הפוטנציאלי.

לדוגמא אם אנחנו מעונינים שמבקר באתר יילחץ על קישור עלינו לתאר בפניו את התועלות שיצמחו לו מלחיצה על הקישור.

הנה דוגמא. נניח שהמסר שלכם משתרע על יותר מעמוד אחד. בסוף העמוד הראשון עליכם למכור למבקר את העמוד השני כי אחרת....קליק והוא אצל המתחרה.

הנה דוגמא שלילית לטקסט הקישור שאינה מציגה כל תועלת:

"לחץ כאן להמשך"

והנה דוגמא חיובית לטקסט שאי אפשר לעמוד בפניו:

"כדי ללמוד עוד על הסאונות המפנקות שלנו ולזכות במחירים מיוחדים לחץ כאן"

דוגמא נוספת: התגובה הרצויה ביותר הפעם היא בקשת מידע נוסף

דוגמא שלילית שאינה עושה את זה:

"למידע נוסף מלא את השדות הבאים והקש על הכפתור 'שלח'"

הנה דוגמא לטקסט המוכר היטב את בקשת הפרטים:

יכולנו להמשיך ולתאר עוד על המוצר שלנו אבל אנחנו מעדיפים לענות לכל לקוח באופן אישי על שאלותיו המיוחדות

שלח לנו את שאלתך ומספר הטלפון שלך ואחד מנציגינו ישמח לחזור אליך בהקדם עם תשובה מפורטת ומדויקת לשאלתך.

שימו לב שהדוגמאות "החיוביות" בדרך כלל ארוכות יותר. רבים חוששים מכך. נדמה להם שהרשת היא מדיום קצרנות כי "אנשים לא קוראים מהמסך". אין טעות גדולה מזו. נכון, אנשים אינם קוראים מהמסך כאשר הטקסט משעמם וכאשר הם אינם מעוניינים במוצר או בשרות שאנחנו מציעים. תאמינו לי, כאשר התלבטתי אם לרכוש מוצר ב300 דולר קראתי את עשרת עמודי המידע לגביו כשלוש פעמים.


3. הקדישו מחשבה ותשומת לב לטקסט – רק הוא יעשה עבורכם את עבודת המכירה האמיתית

שלא תהיה לכם טעות! סרטוני פלש מהבהבים תמונות מרהיבות עין, עיצוב של מליון דולר הם חשובים במשיכת תשומת בלב וביצירת האווירה הנכונה באתר אבל אלה מילים שעושות את המכירה! בסעיף זה אדבר על חשיבות הטקסט באופן כללי. סעיפים 4-15 ירדו לפרטים.

הטקסט, שהוא כאמור המרכיב החשוב ביותר בביצוע המכירה, זוכה בדרך כלל לתשומת לב מועטה ביותר. הכתיבה לאתר אינטרנט למרות שהיא כתיבה מיוחדת במינה ולמרות חשיבותה העצומה זוכה בדרך כלל לתשומת לב משנית ביחס לעיצוב.

כתיבה לאינטרנט היא מקצוע מיוחד במינו אבל לצערי עדיין קשה למצוא בארץ אנשי מקצוע המתמחים בכך (אם אתם חושבים שאתם כאלה אנא צרו איתי קשר ואשמח לבדוק את עבודתכם ולהמליץ עליכם)

מדהים לראות בכל כך הרבה אתרים כתיבה עילגת שאינה מציגה ללקוח את מה שהכי חושב לו לקרוא: "מה יש כאן בשבילי".

הכתיבה לאינטרנט שונה מכל כתיבה אחרת משלוש סיבות עיקריות:

1.קשה יותר לקרוא ממסך המחשב ולכן על הטקסט להיות מעניין במיוחד כתוב בשפה פשוטה ומובנת לכל, מאורגן בפסקאות קצרות ובעל כותרות ביניים רבות.

2.האינטרנט הוא מדיום אינטראקטיבי ולכן חלק גדול מהטקסט הוא "טקסט מעורר לפעולה" יש כללים מיוחדים לכתיבה של טקסט כזה.

3.בנוסף למבקרים רגילים "יקראו" את הטקסט שלכם בעיון רב גם מנועי החיפוש. הטקסט הוא אחד הגורמים הראשיים באמצעותם יחליטו מנועי החיפוש היכן לדרג את דף האינטרנט שלכם ביחס לדפים מתחרים. יש אנשי מקצוע מעטים ביותר שמסוגלים לכתוב טקסט שירצה גם את הקוראים האנושיים וגם את הרובוטים של מנועי החיפוש.

אם אתם רוצים לשפר את יכולתכם בכתיבה שיווקית לאינטרנט אני ממליץ בחום על שלושה ספרים אלקטרוניים מעולים.

אגב אם אתם רוצים לשווק באינטרנט, ובמיוחד אם אתם רוצים לשלוח ידכם במוצרי אינפורמציה, אתם פשוט מוכרחים להתרגל גם לרכוש מוצרי אינפורמציה ברשת. כמובן שאמליץ לכם כאן אך ורק על מוצרים מעולים שנמכרים באתרים אמינים ומאובטחים. לעולם לא אמליץ על מוצר שלא רכשתי בעצמי.

Make your words sell
ספר זה מציג שיטה מובנית המאפשרת לכל אדם בעל כשור כתיבה בינוני ומעלה ליצור טקסט שנראה כמו של קופורייטר מקצועי וחשוב מזה טקסט שמוכר! הספר נכתב בשיתוף פעולה בין קן אבוי גאון השיווק שכבר הזכרתי וקופירייטר אינטרנטי מקצועי. הספר מומלץ מאוד לכל מי שכותב טקסט לרשת או שמעסיק אנשים שעושים זאת.

את הספר אפשר לרכוש כאן

ספר אלקטרוני נוסף מומלץ המאפשר מבט נוסף על הכתיבה באינטרנט הוא הספר The Step-by-Step Copywriting Course שנכתב על ידי Karon Thackston.

הספר עוסק בנושאים הבאים: מהם ארבעת טיפוסי האישיות של האנשים וכיצד תתאימו את כתיבתכם לאופים של המבקרים באתר שלכם, כיצד להחליט על אורך הטקסט, 11 סגנונות מוכחים לכתיבת כותרות ו 21 המילים שאחת מהן חייבת להופיע בכותרת, מהם שלבי ההחלטה של כל אדם לקניה וכיצד להתערב בתהליך להצלחה מקסימאלית. הקישור הבא יוביל אתכם לדף המכירה של הספר -

http://www.copywritingcourse.com

שני הספרים הראשונים שהזכרתי מיועדים ללימוד הכתיבה לעין האנושית אך כאמור יש עיין נוספת העוקבת בעיון אחרי הטקסט שלכם – עינם של מנועי החיפוש ובראשם גוגל. יש כללים מוגדרים לכתיבה נכונה למנועי החיפוש שמעטים מכירים אותם. הנה ספר קצר ומעולה העוסק בכתיבה למנועי חיפוש שהמחברת שלו היא כיום הגורו של הכתיבה למנועי חיפוש Jill Wallen.

הספר האלקטרוני נקרא –

The Nitty-gritty of Writing for the Search Engines

קנה את הספר כאן


המשיכו לקרוא את 36 העקרונות הנוספים לקביעת יחס המרה ובניהם הנושא הבא, מספר 4, שהוא אחד הקריטיים ביותר...
כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007