הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

הספריות (Directories) – מנועי חיפוש אנושיים שיגבירו את פופולאריות הקישורים שלכם

אחד האתרים המצליחים ביותר ברשת Yahoo החל את דרכו כאשר שני סטודנטים ערכו קטלוג קטן של דפי הרשת. הם סרקו את הרשת בחיפוש אחר אתרים מעניינים וטובים ויצרו אתר של קישורים לאתרים אלה כאשר הם מסווגים לפי נושאים.

מאז האתר גדל והתפתח והפך לשער הכניסה לאינטרנט הפופולארי ביותר בעולם. Yahoo כיום היא הרבה יותר מפורטל – היא ענק תקשורת ומסחר אלקטרוני.

אבל, למרות הכל, Yahoo היא עדיין קטלוג עצום של אתרים מסווגים לפי נושאים בידי עורכים אנושיים. קטלוגים מעין אלה הנערכים בידי אנשים בניגוד לעכבישים ואלגוריתמים של מנועי החיפוש נקראים Directories.

כיום הועם מאוד כוכבם של ה Directories. מעטים מאוד בין גולשי האינטרנט שמחפשים בהם כי רובם הגדול מעדיף את מנועי החיפוש שבראשם גוגל.

המאבק בין מנועי החיפוש שמדרגים את האתרים באמצעות נוסחאות מתמטיות חסרות פנים ובין ספריות הרשת האנושיות הסתיים בנוקאאוט ברור לטובת הראשונים. הרובוט (שוב) ניצח את האדם.

אפילו Yahoo חלוץ הקטלוג האנושי משלב בתוצאות החיפוש שלו תוצאות של מנוע החיפוש שרכש כדי לספק את תאבונם של המחפשים לתוצאות שלמות ורלוונטיות.

האם כל האמור לעיל אומר שהספריות האנושיות ה Directories איבדו לחלוטין את חשיבותן למשווקים באינטרנט? כמובן שלא. באופן מפתיע השתלבות בספריה 'מכובדת' תורמת לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש הרובוטיים. מנועי החיפוש מייחסים לספריות חשיבות רבה מאוד בחישוב פופולאריות הקישורים.

אתר חדש שמתקבל ל Yahoo זוכה לזינוק בפופולאריות הקישורים שלו.

מסתבר שמנועי החיפוש הרובוטיים סומכים בסופו של דבר בעיקר על אנשים בשר ודם כדי שיעריכו את האתרים. הגוגלים למיניהם מקבלים כאן בחינם בדיקת איכות של האתרים. הםםם...שכירים של Yahoo משפרים את השירות שגוגל מעניק לגולשים שלו למרות שהם מתחרים!

האינטרנט מחייב אותנו להגדיר מחדש את המושג "מתחרים".

ואכן כדי להתקבל ל Yahoo (וגם לספריות אחרות) על האתר להיות בעל רמה גבוהה מאוד.

אל תעיזו לרשום אתר ל Yahooלפני שתבטיחו ש -

בחרתם קטגוריה שמייצגת במדויק את האתר שלכם
יש באתר לפחות 20 דפי תוכן איכותיים
עיצוב האתר מקצועי ונקי
הניווט פשוט ונקי מקישורים שבורים
איכות הכתיבה גבוהה ללא שגיאות כתיב ותחביר
קיים ציון ברור של כתובת בעל האתר ופרטים מזהים נוספים במקום בולט
יש לכם נכונות להיפרד מ 300 דולר בשנה

שימו לב לסעיף האחרון. כן, אני מקווה שלא הפתעתי אתכם יותר מדי. Yahoo גובה כסף כדי לבצע בדיקה אם האתר שלכם בעל איכות גבוהה מספיק כדי להיכנס בין שעריו.

התשלום הוא עבור הבדיקה בלבד והוא לא יוחזר גם אם לא תתקבלו לאתר. לעומת זאת Yahoo מתחייב לסיים את הליך הבדיקה בשבוע.

האם התועלת שווה את ההשקעה? לדעתי אם אתם משיקים אתר חדש ומעוניינים להגיע במהירות יחסית לדרוג גבוה במנועי החיפוש ההשקעה כדאית. ייתכן שמאוחר יותר, לאחר שהאתר שלכם יתגלה לעולם, תזכו כבר למספר רב של קישורים מאתרים אחרים ולא תזדקקו יותר ל Yahoo.

כדי להירשם ל Yahoo גשו ל -
www.yahoo.com
והקישו על suggest a site. לאחר מכן עקבו אחר ההוראות שלהם. ושוב – אם האתר שלכם אינו מוכן ל Yahoo דחו את הרישום עד שיהיה מוכן לפי כל הפרמטרים שהזכרתי.

ספריה גדולה וחשובה נוספת היא www.Dmoz.com שהיא האתר של קבוצה הנקראת Open Directory Project. הרעיון של הקבוצה היה ליצור ספריה עצומה של אתרי אינטרנט באמצעות צבא של המוני עורכים מתנדבים. כל עורך קיבל על עצמו נושא ובדק וסינן את האתרים שביקשו להתקבל ל DMOZ תחת אותו נושא.

Google מאוד מעריך את DMOZ ולכן הופעה בו עשויה לתרום לא מעט לפופולאריות הקישורים שלכם אצלו. ההרשמה ל DMOZ היא בחינם אבל עשויה להמשך זמן רב.

כדי להירשם ל DMOZ גשו לאתר http://www.dmoz.org והקישו על Suggest URL. הקריטריונים של DMOZ לקבלה דומים לאלה של Yahoo.

בנוסף ל Yahoo ול DMOZ תוכלו לשפר את פופולאריות הקישורים שלכם באמצעות הספריות הבאות

www.zeal.com
www.about.com
www.gimpsy.com
www.joeant.com
www.goguides.org

אם תרכשו את מערכת Site Build It תקבלו גם מידע וייעוץ שוטף בנושא הרישום לספריות. התחום הזה מאוד דינמי ואנשי SBI דואגים לעדכן את המדור העוסק בספריות בחידושים האחרונים.

כדי להמשיך ולקרוא על דרכים שונות להגדיל את התנועה באתר חזרו לדף הראשי של הנושא


או עברו ללמוד על מנועים מסוג "תשלום לפי קליק" שיטת פרסום שעובדת!

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007