הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

מנועי חיפוש מסוג Pay per click שיטת פרסום שעובדת!

חישבו רגע על פרסום רגיל בעיתון, בטלוויזיה או בדפי זהב. אתם משלמים מחיר קבוע למודעה וגם אם אף אחד לא מתקשר אליכם במשך שנה שלמה הכסף שלכם נלקח. תארו לכם מצב אחר שבו אתם משלמים רק עבור אותם לקוחות שגילו עניין ויצרו אתכם קשר טלפוני. נשמע טוב נכון? ובכן באינטרנט זה אפשרי, קל ואפילו – תלוי בנושא של העסק שלכם – עשוי להיות לא יקר במיוחד ולכן מאפשר החזר מהיר על ההשקעה.

השיטה עובדת כך. אתם מפרסמים מודעה עם קישור לדף נחיתה שלכם ומשלמים רק עבור אלה שהקישו על הקישור שבמודעה והגיעו אל דף הנחיתה שלכם. שיטת פרסום זו היא אחד הכלים המעניינים והחשובים ביותר שיש לרשת להציע עבור המשווק, שיטה שאין לה מקבילה בעולם שמחוץ לרשת. השיטה ידועה בין משווקי האינטרנט כשיטת PPC – Pay Per Click

כוחה של השיטה נובע בלעדית מכך שאתם משלמים רק עבור הקלקות על המודעות שלכם. בנוסף אם תפרסמו מודעות PPC במנועי החיפוש שמציעים את השירות הזה וגוגל כרגיל בראשם, המודעה שלכם תיחשף רק לאותם גולשים שחיפשו מילה או ביטוי רלוונטיים להצעה שלכם.

היעילות כאן כפולה – ראשית המודעה נחשפת רק למי שכבר הביע עניין ראשוני באמצעות מילות החיפוש שבחר ושנית אתם משלמים רק עבור אותם אלה שטרחו הקליקו על המודעה שלכם. אין שום מדיום פרסומי שמאפשר שרות דומה ואכן יש באינטרנט עסקים רבים שחבים את עצם קיומם למודעות ה PPC (והעסק שלי www.start2think.com) הוא בהחלט אחד מהם.

שיטת המכרז bidding

נניח שאתם רוצים לפרסם את האתר שלכם שעוסק באביזרים לטלפונים סלולאריים בשיטת PPC. אתם נכנסים לאחד האתרים המציעים את השירות, פותחים חשבון קובעים את מילת החיפוש ומנסחים את המודעה. המודעה שלכם תופיע עכשיו בכל פעם שגולש יחפש cell phone accessories.

העניין הוא שאתם ודאי לא היחידים שמעוניינים להציג את מודעה בפני מי שמחפש cell phone accessories. באיזה סדר יארגנו מנועי החיפוש את המודעות המקושרות לאותה מילת חיפוש או אותו ביטוי? הסדר, אגב, חשוב מאוד כי אנשים נוטים להלקליק בעיקר על המודעות העליונות.

מנוע החיפוש ידרג את המודעה שלכם לפי הסכום אותו אתם מוכנים לשלם עבור הקלקה. הנה דוגמא: הפעם אתם רוצים לפרסם את האתר שלכם שעוסק במכירת ציוד ל ג'גלינג. המילה juggling תהיה מן הסתם אחת המילים שתרצו לפרסם באמצעותה את האתר. אתם מחליטים שכדאי לכם להשקיע במבקר 30 סנטים (בהמשך אסביר איך קובעים את הסכום אותו תהיו מוכנים לשלם עבור מבקר). מכיוון שיש שניים אחרים שהסכימו לשלם יותר משלושים סנטים, המודעה שלכם תופיע "רק" במקום השלישי. תזכו כנראה לפחות תנועה מאשר השניים הראשונים אבל גם לכם מצפה נתח נאה.

רוב מנועי החיפוש מסוג PPC מנסים להיות הוגנים. אם תסכימו למשל לשלם 30 סנט עבור קליק והמתמודד שאחריכם יסכים לשלם 20 סנט מנועי החיפוש יגבו מכם רק 21 סנט ולא 30 סנט.

אחד היתרונות של שיווק באמצעות מנועי PayPerClick על פני מנועי חיפוש רגילים הוא האפשרות להגדיר עשרות ולעיתים מאות מילות חיפוש שונות. בעוד שכדי להגיע למחפשים האלה באמצעות מנועי החיפוש הרגילים נצטרך לבנות לכל מילה או ביטוי דף מיוחד המכיל תוכן רלוונטי (ולאחר מכן גם לדאוג שהדף הזה יזכה למספיק קישורים מאתרים אחרים), במנועי החיפוש מסוג PayPerClick כל שעלינו לעשות הוא לכתוב מודעה מיוחדת למילת החיפוש הזו (ולשלם!).

מדוע בעצם לשלם עבור הופעה במנועי חיפוש כאשר מנועי החיפוש הרגילים ובניהם גוגל שהוא המנוע הפופולארי מכולם מציגים אתכם בחינם?

הנה מקרה מאפיין:

נניח שאתם מוכרים בובות עץ בסגנון אינדיאני ואתם מעונינים למשוך לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם. הקמתם אתר אבל מנועי החיפוש הרגילים ובראשם גוגל מציגים אתכם עמוק מאוד ברשימה שלהם, אם בכלל. אחת הסיבות לכך שהיא ש (עדיין) אין מספיק אתרים אחרים שמצאו את האתר שלכם מעניין מספיק כדי ליצור קישור אליכם. ייתכן גם שהאתר הצנוע שלכם אינו יכול להתחרות באתרי ענק מלאי מידע על פולקלור ובובות אינדיאניות.

אתם מפסידים פעמיים: הפסד ראשון: גוגל אינו מציג אתכם לעולם וכך הלקוחות הפוטנציאליים אינם רואים אתכם. הפסד שני: גם בעלי האתרים שהיו יכולים ליצור קישור אליכם (להגביר את פופולאריות הקישורים שלכם) אינם רואים אתכם - נדונתם להישכח במרחבי הרשת!

מנועי החיפוש מסוג PPC מאפשרים להציג את האתר שלכם לעולם מיידית וכך לזכות בחשיפה שתיצור בהדרגה את פופולאריות הקישורים הנדרשת במנועים הרגילים. במקרים מסוימים ייתכן שהעסק האינטרנטי יבסס את רוב הפרסום שלו במשך כל חייו על פרסום מסוג payperclick.

יש גורם נוסף. אנשים המקישים על מודעות PPC יודעים שאלה מודעות פרסומיות שמאחוריהן הצעה עסקית. לאנשים אלה תהיה בדרך כלל נכונות רבה יותר לבצע רכישה באתר שאליו הגיעו.

מנועי ה PPC המובילים

שני השחקנים הראשיים בתחום הזה הם Overture ו - Google (בתכנית ה Adwards Select שלו) כל השאר הרחק מאחור כאשר המובילים בניהם הם findwhat ו - espotting באירופה.

Overture

אוברטור או בשמו הקודם GoTo היה חלוץ שיטת הפרסום מסוג PayPerClick באינטרנט.

כדי לפרסם ב overture עליכם לגשת ל www.overture.com לפתוח חשבון (ולהפקיד לפחות 25 דולר). לאחר מכן לכתוב מודעה המורכבת מ כותרת ומגוף המודעה ולחבר לה מילות חיפוש רלוונטיות למוצר או השירות שאתם מציעים.

Overture כמו כל מנועי החיפוש חושש מאוד מ abuse של השרות שלו. הוא לא היה מעוניין שתחת מילת החיפוש juggling תופיע מודעה לאתר SEX ולכן הוא מקפיד מאוד על בדיקה של המודעה ושל האתר שהיא מפנה אליו. בדיקה זו אורכת כיומיים. לאחר שהמודעה אושרה תתחילו לראות תנועה של מבקרים לאתר שלכם. זה אחד הדברים המלהיבים בשיטת פרסום זו: התוצאות כמעט מידיות.

עם הזמן כדאי מאוד להוסיף עוד ועוד מילות מפתח ולבדוק את יעילותן (היעילות נמדדת באמצעות אחוז המבקרים המבצעים את הפעולה הרצויה בדף שאליו נשלחו - קניה, הרשמה לניוזלטר, בקשת פרטים, הורדת תוכנה, הדפסת קופון וכו).

אתם אולי שואלים את עצמכם כמה אנשים מחפשים בכלל ב overture הנה אתם גולשים כבר מספר שנים ומעולם לא שמעתם על מנוע החיפוש הזה. האמת היא שמעט מאוד מחפשים ישירות ב overture. שיטת הפעולה של Overture (ושל רבים ממנועי החיפוש מסוג "שלם לפי הקליקים") היא להציג את תוצאות החיפוש שלהם באתרים שותפים. Overture משלמים לשותפים שלהם על כל חיפוש שמתבצע על מנוע החיפוש שלהם. השותף זוכה בתשלום וoverture זוכים בחשיפה.

כיום בין השותפים שלoverture הפורטלים המובילים Yahoo ו - MSN. לא כל המודעות מפורסמות באתרי השותפים אלא רק שלושת הראשונות. לכן יש בדרך כל הבדל משמעותי בחשיפה שזוכות להן שלושת המודעות הראשונות ושאר המודעות. לכן גם יש קפיצה משמעותית במחיר בין המודעות המקומות 1 עד 3 לכל שאר המודעות.

Google AdWords Select

גוגל הצטרף מאוחר לעולם ה PayPerClick ומייד הפך לשחקן החשוב ביותר בתחום (בכל זאת את הכבוד להופיע כאן ראשון נתתי ל Overture שהמציאו את התחום)

בגוגל השיטה מעט שונה מאשר ב overture. שני ההבדלים העיקריים הם:

1. גוגול משתמש בנוסחה מורכבת לדירוג המודעות. הדירוג של המודעות בגוגל מבוסס לא רק על הסכום שהסכמתם לשלם לקליק. בנוסחת הדירוג גוגל משקללים גם את המדד שלהם לפופולאריות של המודעה שלכם שהוא מספר המקליקים על המודעה ביחס למספר החשיפות שלה. אם המודעה שלכם נצפתה 10,000 פעמים (עבור מילת חיפוש מסוימת) אבל הקליקו עליה 100 פעמים הפופולאריות שלכם היא אחוז אחד. אם המודעה שלכם מאוד מושכת וגורמת לרבים להקליק עליה היא עשויה להיות מוצגת מעל מודעה שבעליה משלם יותר מכם על כל קליק. מודעה שיחס ההקלקות/חשיפות שלה נופל מתחת למחצית האחוז פשוט מורדת מה"מרקע" ובעליה נדרש לסבב שיפורים אם הוא רוצה להמשיך ולפרסם.

2. גוגל מאפשר להצמיד למודעה אחת מילות חיפוש רבות בעוד ש ב Overture תצטרכו להגדיר מודעה חדשה לכל מילה (כמובן שתמיד תוכלו להעתיק את תוכן המודעה וכך בעצם לחכות את ההתנהגות של גוגל).

כדי לפרסם בגוגל גשו לגוגל www.google.com לחצו על Advertising Solutions ותעקבו אחר ההוראות של Google.

אם אתם מתכוונים להתמש בשירותי ה PPC של גוגל אתם חייבים לקרוא את הספר האלקטרוני של Anrew Goodman הספר מלמד את כל הסודות הטריקים הקטנים ואסטרטגיות הפרסום...

Google AdWords: 21 Pay-Per-Click Campaign Secrets Your Competition Doesn't Know

הניסיון שלי כיום מראה שגוגל שולח לי באופן משמעותי יותר מבקרים מ - overture.

דף נחיתה

רבים טועים ושולחים את כל התנועה שמגיעה ממנועי ה PPC אל דף הבית של האתר. ברוב המקרים, לעומת זאת, כדאי להכין לכל מילת מפתח דף נחיתה מיוחד. באמצעות דף כזה תוכלו להתאים את התוכן למילה שאותה מחפשים וכן לאסוף סטטיסטיקה מדויקת על כמות הפונים לכל מילת חיפוש ועל השיעור של אלה מהם שמבצעים את הפעולה הרצויה.

הנה דוגמא: נניח שיש לכם חנות מקוונת למוצרי תינוקות שבה מחלקת בגדים ומחלקת צעצועים. אתם מפרסמים את הביטוי "בגדי תינוקות" ואת הביטוי "צעצועים לתינוקות". כדאי יהיה לכם לשלוח את המקליקים על מודעת הבגדים לדף העוסק בבגדים וכמובן את המקליקים על מודעת הצעצועים לשלוח לדף הצעצועים.

זה אחד היתרונות המשמעותיים של השיווק באינטרנט. הרי בעולם הפיזי, אם פרסמתם מודעה בעיתון לא תוכלו לשלוח את המבקרים הישר למחלקה בחנות שמעניינת אותם (ואולי אף הישר למוצר שמעניין אותם).

חישובי כדאיות השקעה בפרסום PPC

הנה דוגמא לחישוב ההכנסות וההחזר על ההשקעה מקמפיין מסוג PayPerClick:

נניח שכתבתם ספר אלקטרוני מעולה בנושא "ניהול זמן". אתם מעוניינים להציע את הספר בתוספת לתכנה קטנה לניהול זמן שפיתחתם ב 50 דולר (כמובן שהמחיר יהיה 49 דולר אבל לשם הפשטות נמשיך את התהליך עם מחיר 50של דולר).

אתם נגשים לאתר overture.com ומשתמשים בכלים שהוא מציע כדי לבדוק כמה גולשים מחפשים מילות מפתח הקשורות לניהול זמן.

מתברר ש כ 25,000 מחפשים את הביטוי הזה בחודש ב overture והעלות להופעה במקום הראשון היא 20 סנטים.

אתר שמופיע במקום הראשון ב overture יזכה לכ- 5% יחס הקלקה (כלומר 5% מהמחפשים יגיעו לאתר). בואו נניח עתה ש 3% מהמבקרים באתר שמשתמשים במילת המפתח "ניהול זמן" אכן יבצעו רכישה. מכאן ש -

מספר המבקרים שנמשוך לאתר באמצעות Overture הוא 25,000*0.05 = 1250

עלות מוערכת חודשית של הקמפיין הפרסומי ב Overture היא - 25,0000*0.05*0.2 = 250$

הכנסות מהמכירות 1250*0.03*50 = 1850

הרווח החודשי מהקמפיין הוא אם כן 1600$ (הכנסות של 1850 והוצאות של 250$ עבור הקמפיין)

(ואם יקנו רק 2% הרווח ירד ל – 1000$).

אגב, החישובים האלה מדגימים את חשיבות היחס בין מבקרים וקונים. אם היחס הזה יורד מתחת לאחוז מסוים הפרסום אינו כדאי. אם יחס ההמרה נמוך מאוד האתר יוכל להרוויח רק אם הבאת התנועה תיעשה בחינם, למשל באמצעות מנועי החיפוש.

במקרה שלנו היחס מבקרים קונים המינימאלי המבטיח רווח הוא 0.4% - קצת פחות מחצי אחוז.

בחישובים האלה התחשבנו רק במכירה הראשונה. אבל אם אנחנו יכולים להציע מוצרים נוספים ערכו של לקוח יהיה גבוה יותר ובהתאם הרווחים. אכן אחת מהאסטרטגיות המוצלחות באינטרנט היא לבסס את עיקר הרווחים על מכירות ללקוחות קיימים. בנוסף חלק מהלקוחות עשוי להמליץ על המוצר ללקוחות נוספים וכך ערך הלקוח עולה עוד יותר.

שימו לב לנקודה מעניינת שלא רבים מודעים לה. יחס ההמרה בין קונים למבקרים נע בדרך כלל בין חצי אחוז לחמישה אחוז. אחוז הנרשמים לניזולטר נע בין שלושה אחוז לשמונה אחוז. בכל מקרה הרוב המכריע של המבקרים באתר עוזבים אותו ללא שעשו בו דבר ובדרך כלל ללא שישובו אליו אי פעם. הרבה מחשבה משקיעים בעלי אתרים בשאלה כיצד בכל זאת לנצל את התנועה הזו.

אני מפרסם היום ב גוגל וב overture ואני מצליח לגייס משני מנועי החיפוש כ 1400 מבקרים בחודש בעלות ממוצעת של כ 7 סנט למבקר. כלומר סך ההשקעה בפרסום משני מנועי החיפוש הללו היא כ - 100 דולר לחודש. סך המכירות (הראשונות - אני אפילו לא מדבר על ה - life time value של הלקוחות האלה) שלי ל 1400 האנשים האלה בחודש הוא כ 1000 דולר כלומר ההחזר על ההשקעה כאן הוא ברור.

ניסוח המודעה

על המודעה לפעול כמסנן שימנע מאנשים שאינם שיכים לאוכלוסיית המטרה שלנו להקיש על המודעה ולהסב לנו הוצאות מיותרות. אחת השיטות לעשות זאת היא להציג את המחיר בהודעה כדי שיהיה ברור לגולש שצופה בה שמדובר בהצעה בתשלום. כך נמנע ממחפשי החינמונים להקיש על המודעה שלנו (שיטה זו פחות מתאימה לגוגל כי אתם יכולים ליפול מתחת לסף יחס הקלקה של מחצית האחוז). מאוד מומלץ גם לשלב את מילות החיפוש במודעה, גוגל למשל מדגיש את מילת החיפוש.

כלי מחקר

אחת מטקטיקות הפרסום במנועי החיפוש מסוג payperclick היא להגדיר עשרות ולעיתים מאות מילות חיפוש וביטויי חיפוש שיביאו את המחפשים לאתר שלכם. גוגל ו Overture מסיעים לנו במציאת מילות מפתח רלוונטיות באמצעות כלי מחקר שהם מספקים.

כלי המחקר האלה מאפשרים להכניס מילת מפתח מסוימת ולקבל את כל הנגזרות של המילה הזו שגולשים משתמשים בהם כדי לחפש מידע. לכל מילה כזו הם גם מספקים מידע על כמות האנשים המחפשים את המילה הזו. אתם יכולים להשתמש בכל מילה רלוונטית שמחפשים אותה מעל 100 אנשים בחודש.

Overture מאפשר לכל אחד, גם למי שאינם לקוחותיו, להשתמש בכלי המחקר שלו. היכנסו לדף הבא ותמצאו שם ארבעה כלי מחקר. המעניינים מבניהם הם:

Term Suggestion Tool המאפשר לכם לדעת כמה חיפשו בחודש האחרון את הביטוי שמעניים אתכם. בנוסף הוא מציע לכם ביטויים נוספים באמצעותם תוכלו לפרסם את המוצר או השירות שלכם.

למשל את הביטוי Internet Marketing"" חיפשו בעת כתיבת שורות אלה כ 65,000 בחודש. בנוסף הכלי מציע את הביטויים הבאים (בצד שמאל כמות המחפשים).
64484 internet marketing

7526 internet marketing strategy

3554 internet marketing service

3400 strategic internet marketing

3388 internet marketing solution

3228 internet marketing company

2632 internet marketing tool

2371 internet marketing consultant

2344 internet web site marketing

2160 internet marketing business

2133 internet marketing guide

2131 internet marketing online

1486 internet marketing for online business

1484 internet marketing research

1427 web site promotion internet marketing

1370 internet marketing email

1321 internet marketing software

1210 internet marketing plan


כפי שאתם יכולים לראות ביטויים כלליים יותר מחפשים יותר. אבל המחיר שלהם בדרך כלל גבוה יותר. האומנות של יצירת קמפיין PayPerClick היא למצוא את הביטויים שמצד אחד מחפשים אותם מספיק אנשים ומצד שני הם אינם יקרים במיוחד ומצד שלישי הגולשים שיגיעו לאתר שלכם דרכן יגלו עניין אמיתי בהצעות שלכם.

"View Bids Tool" מאפשר לכם לדעת כמה משלמים המתחרים (או השותפים לעתיד?) שלכם עבור כל ביטוי.

למשל על הביטוי internet marketing משלמים היום 3$ (סכום אסטרונומי!) ועל הביטוי הבא אחריו internet marketing strategyמשלמים 2.7$. המחיר ילך וירד (בדרך כלל!) ככל שנתקדם במורד הטבלה.

שחקו עם שני הכלים האלה. יש להם חשיבות רבה מאוד בשיווק האינטרנטי. יש אנשים שמצאו נישות ועשו הון באמצעות הכלים האלה.


מדידת האפקטיביות של הפרסום

אין בעולם עוד מדיום פרסומי המאפשר לכם לקבל נתונים מדויקים כל כך על האפקטיביות שלו כמו הפרסום במנועי החיפוש מסוג PayPerClick.

שיטת המדידה של אפקטיביות הפרסום היא פשוטה. מנועי החיפוש מאפשרים לכם גמישות רבה בהגדרת הדף שאליו יגיע מי שיקליק על המודעה שלכם. השיטה היא ליצור דף שונה וייחודי לכל מנוע חיפוש ולכל מילת חיפוש. כך תדעו שמי שהגיע לדף מסוים באתר יכול היה להגיע אליו רק ממודעה שפרסמתם. מכיוון שאתם יודעים את עלות הקליק תוכלו לחשב את הרווחיות של אותה מילת מפתח.

לדוגמה אתם בעלים של אתר בנושא חופשות בישראל. פרסמתם את הביטוי "חופשה בישראל" וכן את הביטוי "טיול בישראל" באמצעות שתי מודעות שונות. תועלו ליצור שני דפים האחד ייקרא vacation.html והשני trip.html. לצורך הדיון נניח ששני הדפים האלה זהים לחלוטין.

אתם יודעים שכל מי שהגיע לדף vacation.html הגיע לשם באמצעות חיפוש הביטוי vacation in Israel. אתם יכולים לדעת כמה מבקרים הגיעו לדף הזה בחודש וכמה מהם נרשמו לניוזלטר שלכם או רכשו מכם משהו. מכיוון שאתם יודעים בדיוק כמה עלה להביא את כל המבקרים לדף וכמה הרווחתם מהם אתם יודעים מה היעילות של המודעה.

אתם יכולים עכשיו לשחק עם הטקסט של המודעה ועם הסכום שאתם משלמים לקליק (ואשר קובע כזכור את מיקום המודעה שלכם ביחס לאחרות) ולנסות לשפר את הרווחיות שלה.

אין ספק חזון אחרית הימים של עולם הפרסום.

מחקר באמצעות מנועי PayPerClick

שימוש מעניין במנועי חיפוש מסוג payperclick הוא מחקר. נניח שאתם רוצים לפתח כותרת קצרה וקליטה לאתר שלכם. יש לכם מספר אפשרויות ואתם מתלבטים בניהן. פרסמו בגוגל מודעה עם הכותרת הראשונה אפשרו למודעה להחשף כ - 1000 פעם ובדקו כמה פעמים ב 1000 חשיפות אכן הקישו על המודעה שלכם. לאחר מכן בדקו את הכותרת השניה והשלישית. אם יהיו הבדלים משמעותיים בחרו את הכותרת שמשכה את כמות המבקרים המרבית.

כדי ללמוד על דרכים נוספות להגדלת התנועה באתר שלכם חזרו לדף הראשי של הנושא


כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007