הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

מה אפשר להציע בתמורה לכתובת דואר אלקטרוני

התמורה עבור מסירת כתובת ה email צריכה להיות משמעותית למקבל וזולה לנותן. ככל שערכה של כתובת אחת ברשימה גבוה יותר נוכל להציע תמורה משמעותית ויקרה יותר. (הסבר לגבי אופן חישוב ערך של כתובת אחת ברשימת תפוצה ראו בסוף הדף.)

אין גבול ליצירתיות במחשבה על התמורה להרשמה לניוזלטר. אתם יכולים ליצור שיתוף פעולה עם מגזין ידוע העוסק בתחום שלכם ולהציע גיליון חינם, אתם יכולים להציע השתתפות בהגרלה, קופונים של הנחה למוצרים ושירותים בתחום קרוב או משיק לזה של העסק שלכם ועוד ועוד. אני ממליץ להשקיע מחשבה רבה על התמורה. כאמור זו צריכה להיות תמורה זולה לכם ומשמעותית למקבל.

התמורה האידיאלית היא זו שעלותה לכם אפסית. תמורה כזו עשויה להיות תוכן דיגיטאלי בתחום שמעניין את הנרשם הפוטנציאלי ושמגיעה אליו דרך הדואר האלקטרוני או באמצעות הורדת קובץ מהרשת.

הנה פירוט של האפשרויות השונות להגיש לנרשם תוכן דיגיטאלי בתמורה להרשמתו:

Newsletter

ניוזלטר הוא עלון המוגש לקורא בדואר אלקטרוני בתדירות קבועה - מקובלים ניוזלטרים יומיים, שבועיים, דו שבועיים, וחודשיים.

הקפידו על נקודות אלה ומובטח לכם ניוזלטר מוצלח שימשוך אלפי מנויים.

1.הגישו לקוראים תוכן איכותי ושימושי להם, כתוב היטב מעניין וקולח.

2. בחרו את תדירות ההפצה קבועה ועמדו בה. תדירות ההפצה האידיאלית היא שבועית. יתרונה בכך שהמנוי מחכה לניוזלטר שלכם ביום קבוע ופותח "חלון עניין פסיכולוגי" אליו. אבל אם אינכם משוכנעים שתוכלו לעמוד בתדירות זו עברו לתדירות חודשית.

3. אפשר לשלב פרסומות בניזולטר בתנאי שהמינון אינו גבוה מדי וחשוב אף יותר - הפרסומות הן בנושאים המעניינים את הקוראים שלכם.

4. אפשרו למנוי להפסיק לקבל את הניוזלטר בכל עת

5. הוסיפו בראש הניוזלטר קטע כותרת קבוע שיציג את שמו של הניוזלטר, המוציא לאור (אתם...), תאריך, הנושא שבו עוסק הניוזלטר, הוראות כיצד להגיב על תוכן הנוזילטר, מספר המנויים וכל מידע נוסף שיזכיר לקוראים מדוע נרשם לניוזלטר וישכנע אותו שלא מדובר בדואר זבל.

6. כתבו את הניוזלטר בנימה אישית ואפשרו לקוראים להכיר אתכם. הכרות של הקורא עם הכותב מגבירה את העניין ומעוררת אמינות שתתורגם מאוחר יותר לרכישות.

7. הירשמו בעצמכם למספר ניוזלטרים בנושאים שמעניינים אתכם כדי למצוא רעיונות שתוכלו ליישם גם אצלכם.

8. הקפידו ששורת הנושא של הניוזלטר תהיה קבועה ותכיל את מספר הגיליון. שורת הנושא של הניוזלטר שלי היא: ASIT technique for a week, Issue 172

9. ככל שתרגילו את הקוראים לפורמט קבוע, תדירות קבועה, יום ושעה קבועים של פרסום, כך תגבירו את הסיכוי שיפתחו ויקראו את גיליון הדואר האלקטרוני ששלחתם להם.

הנה דוגמא לקטע מניוזלטר העוסק במנועי חיפוש. מדובר בניוזלטר מקצועי וטכני לחלוטין אבל זה אינו מפריע לכותבת להחצין באמצעות הטקסט את אישיותה (שימו לב במיוחד למשפט המודגש) ולכתוב הנימה מאוד אישית. בקטע זה הכותבת משתבחת בכך שהניוזלטר שלה עבר את גבול 12,000 הקוראים.


...On another note, the number of Advisor subscribers has surpassed
12,000 this week! Thanks go out to everyone for the phenomenal growth
of this list. I can hardly believe I'm up to the 20th issue already.
When I changed from Rank Write to the Advisor back in March, I had
9,157 subscribers. I'm really proud to have reached 12,000 so
quickly! So, once again, thanks to all of you for continuing to send
me the great feedback that keeps me going each week. I view the
newsletter as a team effort between us. You guys keep stroking my ego
(and sending me the occasional chocolate!),
and I'll keep giving you
the in-depth SEO info that you won't get anywhere else.

So, let's get to it! - Jill

טקסט או HTML?

אפשר לפרסם ניזולטרים בפורמט טקסט פשוט או בפורמט HTML המאפשר הוספת תמונות ועיצוב הטקסט.

יש ויכוח גדול בקהילת המשווקים מהו הפורמט העדיף.

לדעתי ניזולטר בעל אופי מאוד אישי עובר טוב יותר כטקסט. ניוזלטר של חברה גדולה שמעוניינת לחזק את המותג שלה, או ניוזלטר בו לגרפיקה מרכיב חשוב רצוי להפיץ בפורמט HTML.

בכל מקרה התוכן יקבע את איכות הניוזלטר.


קורס קצר (Mini course)

לקוחות פוטנציאליים רבים זקוקים למספר חשיפות הנע בין 7 ל 10 למסר השיווקי שלכם כדי לקבל החלטת רכישה. אם אין לכם את הכוחות הנפשיים להוציא ניוזלטר או אם הנושא אינו עשיר מספיק כדי לבסס עליו ניוזלטר קבוע, אפשר להשתמש בטריק הבא:

יוצרים קורס קצר בן שבעה עד עשרה עמודים ומפצלים אותו ל 7 עד 10 יחידות לימוד קצרות. את הקורס תציעו באתר שלכם תמורת כתובת הדואר האלקטרוני של מעוניינים. כל אדם שירשם לקורס (בחינם כמובן) יקבל באופן אוטומטי לחלוטין 10 אימיילים במשך 10 ימים (או בכל תדירות אחרת שתבחרו) ובכל email פרק מהקורס.

כל קטע קורס כזה יכיל כמובן גם הצעה לרכוש את הקורס המלא, הספר האלקטרוני או כל מוצר אחר שאתם מעוניינים לקדם.

גם לאחר סיום הקורס אפשר להמשיך ולשלוח אימיילים עם מסרים שיווקיים למשתתפים.

שיגור אימיילים אוטמתי בימים שונים נעשה באמצעות מכשיר שיווקי חשוב ביותר הנקרא Autoresponder

Autoresponder

אוטורספונדר (משיב אוטומטי) היא תוכנה השולחת לנרשם מספר קבוע (אך בלתי מוגבל) של הודעות כתובות מראש בתדירות מוכתבת מראש.

מרגע שהמבקר באתר מחליט להירשם לרשימת הדיוור שלכם האוטורספונדר שולח לו סדרת אימיילים שקודדו מראש במערכת, בזמנים שתוכנתו מראש, כולל אימייל מיידי שמודה לו על ההרשמה ומאשר אותה.

אוטורספונדר יכול לשמש כמובן למשלוח סדרת אימיילים המהווים מיני קורס. שימוש חשוב נוסף הוא לשמירת יחסים עם הלקוחות. לאחר שהלקוח רוכש מאיתנו מוצר הוא מקבל מיד אימייל עם אישור הרכישה ועם ברכות על רכישתו המוצלחת. לאחר מכן האוטורספונדר ישלח לו או לה סדרה של מסרים מתוזמנים היטב.

באימייל השני הלקוח יישאל אם הוא מרוצה מהמוצר ואם יש לו הערות.
באימייל השלישי הוא יקבל מידע על אפשרויות שימוש מתקדמות במוצר (אם רלוונטי)
באימייל הרביעי ואלה שלאחריו אפשר להתחיל לספק מידע על מוצרים נוספים

בעסק בריא עיקר ההכנסות והרווחים מגיעים מלקוחות חוזרים. לאוטורספונדר יש תפקיד חשוב קריטי בשיווק ללקוחות קיימים.

טכנית אפשר ליצור אוטורספונדר באמצעות תוכנה שמתקינים בשרת ה web שלכם או באמצעות שרות אינטרנטי שמאפשר לקודד הודעות ולקבוע את מועד המשלוח (באופן יחסי למועד ההרשמה). ההודעות נשלחות מהשרת של מפעיל השרות. אני ממליץ להשתמש באופציה השנייה.

אוטורספנדר עברי מוצע לכם באמצעות שירות רב מסר אותו תוכלו למצוא בכתובת הזו:

www.responder.co.il

אני ממליץ בחום על השירות שלהם. גם אם לא תרכשו מהם שירותים אני ממליץ על ביקור באתר שלהם שמספק מידע רב על שיטות שונות להשתמש ב אוטורספונדר לצרכים שיווקיים.

Ebook

אחת השיטות הנפוצות לעודד את המבקרים להצטרף לרשימת הדיוור שלכם היא להציע ספר אלקטרוני כמתנת הצטרפות.

יתרונו של הספר האלקטרוני בתחושת הערך שהוא מספק. חסרונו בכך שאינו מייצר סדרת חשיפות כמו הקורס הקצר באימייל.

אפשר כמובן גם לשלב תמריצים. כבר פגשתי משווקים שמציעים ספר אלקטרוני מיני קורס וניוזלטר גם יחד.

כיצד לחשב ערך מנוי ברשימת התפוצה

עשרה אחוז מהמנויים בניוזלטר שלי רוכשים לבסוף מוצרים. הרכישה הממוצעת היא של 50 דולר. מכאן שערכו של מנוי הוא כחמישה דולר. ערך זה קובע את גובה ההשקעה הכדאית בתמורה להרשמה. במקרה שלי איך לכך משמעות כי מכיוון שהתמורה דיגיטאלית עלותה אפסית (למעט כמובן הזמן שאני משקיע בכתיבת הניוזלטר)

עסק אינטרנטי יעיל הוא זה שפועל ללא לאות להגדיל את הערך של מנוי ברשימת התפוצה שלו. הדרך לעשות זאת היא להציע מוצרים ושירותים נוספים שהמנוי שלכם עשוי להתעניין בהם. אם אין באפשרותכם לפתח את המוצרים האלה בעצמכם חפשו שיתופי פעולה של בעלי מוצרים ושירותים שישמחו לעשות זאת.

המשיכו ללמוד על השיווק באמצעות הדואר האלקטרוני:

היכן להציג את הטופס המבקש את כתובת הדואר האלקטרוני


תלונות על Spam ומסנני דואר זבל כיצד מתמודדים איתם


כיצד מפיצים דואר אלקטרוני במספרים גדולים


האסטרטגיה השיווקית של מכירות ראשיות ומשניות


ההבדלים בין שיווק באמצעות אתר אינטרנט לשיווק באמצעות דואר אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007