הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

תלונות לקוחות על Spam ומסנני דואר זבל וכיצד מתמודדים איתם

העלייה המפחידה בכמויות דואר הזבל הזורם ברחבי הרשת היא כיום אחת הבעיות העיקריות של המשווק הלגיטימי באמצעות הרשת.

הנה שתי הבעיות העיקריות:

- אנשים רבים נרשמים לניוזלטרים, שוכחים שנרשמו, ולאחר מכן מתלוננים על שולח הניוזלטר לספק האינטרנט שלהם. הספק עלול לחסום את הניוזלטר שלכם בפני כל המנויים שלו.

- בצמתים רבים בדרך של המייל אל תעודתו אורבים לו מסנני דואר זבל (Spam filters)שלעיתים קרובות חוסמים גם דואר לגיטימי. לעולם לא תדעו ש 20% מהמיילים שלכם לא הגיעו לתעודתם.

לספקי האינטרנט יש עניין להלחם בדואר הזבל לא רק כדי למנוע את הטרדה מלקוחותיהם אלא גם כדי למנוע מדואר הזבל לסתום את הצינורות הדיגיטאליים שלהם. כמויות הדואר האדירות מכריחות את הספקים לרכוש צינורות יקרים בעלי קיבולת גבוה יותר. ספקי האינטרנט הם אלה שמדביקים את הבול על גלויות דואר הזבל.

לא ידועה כיום דרך אחת להתמודד עם התופעה אבל מספר פעולות פשוטות עשויות לסייע.

1. בכל גיליון של הניוזלטר ציין את המשפט הקצר הבא: "אם תפסיקו פתאום לקבל את בניוזלטר שלי זה כנראה בגלל מסנן דואר זבל שהחליט לחסום את המיילים שלי אנא כתבו אלי". לאלה שיכתבו אליכם הציעו להירשם מחדש בחשבון הדואר הפרטי שלהם או לפתוח חשבון דואר ב hotmail או שרות אחר כדי לקבל את הניוזלטר.

2. ציינו את המשפט הזה או דומה לו גם ב "דף התודה" באתר שלכם. דף התודה הוא הדף אליו מופנה הנרשם לאחר ההרשמה.

3. יש פילטרים שבודקים את תוכן ההודעה עצמו ולפיו מחליטים אם לזרוק את המייל לפח דואר הזבל. מילים כמו "חינם" "הנחה" וכל מה שמדיף ריח מסחריות מיד הופך את ההודעה לדואר זבל בעינהם. כדי לבדוק אם ההודעה שלכם עלולה להתפס ברשת ישנם שירותים הסורקים אותה ומציגים לכם מספר המציין את הסיכוי שההודעה תיחשב כדואר זבל. AWEBER השירות עליו אני ממליץ לשליחת ניוזלטר מאפשר לסרוק את המייל לפני שליחתו כדי לקבוע מה סיכוייו להיתפס באחת ממלכודות ה SPAM שאורבות לו בדרך.

4. אם כבר נלכדתם ברשימה שחורה תוכלו להשתמש בשרותן של חברות כמו assurancesys.com שינסו לסייע לכם להשתחרר ממנה.

5. שכנעו את הרשומים ברשימה לבקש לכלול את הניוזלטר שלך ברשימות הלבנות של הארגונים שלכם.

כל השיטות הללו לא ימנעו לחלוטין את התופעה ועד שהיא תיפתר בדרך כל שהיא (ואני מאמין שהיא תפתר) נאלץ לחיות עם המצב שחלק מסוים מהאימיילים שלנו לא יגיעו לתעודתם.


רישום כפול - Double opt in

אחת השיטות הטובות למנוע תלונות על Spam היא טכניקת הרשמה לניוזלטר (או לרשימת הדיוור שלכם בכלל) הנקראת "רישום כפול".

זה עובד כך: לאחר שהמבקר באתר נרשם לניוזלטר שלכם הוא מקבל email שבו הוא מתבקש לאשר את הרשמתו באמצעות הקלקה על קישור שמופיע במייל. הקישור שולח אותו לדף אינטרנט ובכך מסתיים תהליך האישור.

הרישום הכפול מבטיח אתכם מפני מקרה שבו אדם אחד ירשום לניוזלטר שלכם אדם אחר שלא ביקש זאת. ישנם מקרים (נדירים אומנם) שבהם אדם "מפציץ" את הניוזלטר שלכם באלפי כתובות של אנשים שלא ביקשו להירשם. התוצאה היא כמות עצומה של תלונות וחסימה בידי על ספקי האינטרנט הגדולים.

הידיעות שלכם על השיווק באמצעות דואר אלקטרוני הן כבר נרחבות למדי אבל הן לא יהיו שלמות ללא שתעברו על הנושאים הבאים:

כיצד מפיצים דואר אלקטרוני במספרים גדולים


האסטרטגיה השיווקית של מכירות ראשיות ומשניות


ההבדלים בין שיווק באמצעות אתר אינטרנט לשיווק באמצעות דואר אלקטרוני



כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007