הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט: גליון מספר 3

שלום לכולם,

זהו הגיליון השלישי של סודות השיווק באינטרנט והיום במרכזו ראיון שערכתי עם מעיין מרזן שהוא בין הישראלים הבודדים הפעילים בשוק העולמי הרוחש והגועש של השיווק באינטרנט.

המטרה שלי בראיון זה ובבאים אחריו היא לא רק להעביר לכם מידע וטיפים חשובים בנושא שיווק באינטרנט אלא גם להראות לכם שאנשים פרטיים ולא רק חברות גדולות יכולים לפעול באינטרנט העולמי תוך צבירת רווחים נאים ביותר!

אם אתם חולמים לעזוב את העבודה היומיומית המציקה, את המחויבות לבוס ואת הפוליטיקה הפנימית, אם נמאס לכם שאחרים צוברים נכסים על גבכם חישבו על הקמת עסק באינטרנט, ומיוחד כזה הפונה לעולם הרחב.

כל שאתם זקוקים לו הוא רעיון טוב וידע בתחום השיווק באינטרנט. האתר והניוזלטר שלי יסייעו לכם בשני המרכיבים האלה – אז קדימה קחו את עצמכם לבית הקפה הקרוב ותתחילו להגות רעיונות (ואם עולה משהו מעניין ספרו לי על כך – אשמח לעזור!)

בנוסף לראיון עם מעיין מופיעות הפינות הקבועות: פינתו של אורן שץ בנושא קידום אתרים במנועי חיפוש שעוסקת הפעם במודעות Pay per click בגוגל ופינת הטכנולוגיה שתבהיר לכם סוף סוף מהו ה http העלום הזה שמופיע בתחילת כל כתובת של דפים ברשת האינטרנט.

כשאתם מקבלים את הניוזלטר הזה רשומים בו כ 260 חברים. איני מפעיל כרגע כל תכנית שיווק מיוחדת חוץ מפרסום pay per click בגוגל על הביטוי היחיד "שיווק באינטרנט". קצב ההרשמה עולה בהדרגה, ועיקר התנועה באתר מגיעה מאנשים ששמעו על האתר מחבריהם.

כרגע האתר שלי מופעי בחלק התחתון של העמוד השלישי של גוגל בתוצאת החיפוש של הביטוי "שיווק באינטרנט". עם הזמן אני בטוח שיותר בעלי אתרים ימקמו באתר שלהם קישור לאתר שלי וכך תגדל פופולאריות הקישורים שלו והאתר יתקדם בדפי תוצאות החיפוש למקום מכובד בעמוד הראשון.

אתר תוכן מקיף ואיכותי הוא עדיין מאסטרטגיות הפעולה היעילות באינטרנט.

אני מאחל לכם קריאה מהנה ומועילה.

פינת הטכנולוגיה: מהו ה - HTTP?

כל הכתובות האתרים ברשת מתחילות ב "http://" האם שאלתם את עצמכם פעם מהו למעשה אותו HTTP?

בפינה הקודמת עסקנו בשרתי DNS המאפשרים לדפדפן לדעת את מיקומו הפיזי של השרת שעליו נמצא הדף שהוא מבקש לצפות בו.

ובכן הדפדפן שלנו מצא את השרת ועכשיו משימתו לשלוף ממנו את דף האינטרנט המבוקש. כדי לבצע את זה על הדפדפן שלנו להחליף כמה מילות נימוסין עם השרת ולאחר מכן, כבדרך אגב, גם לבקש ממנו את הדף הרצוי.

עלינו לזכור עם זאת שהדפדפן והשרת הם בסך הכל שתי תוכנות מחשב. תוכנת הדפדפן צריכה לתקשר עם שרתים מסוגים שונים והשרת צריך להיות מסוגל לתקשר עם דפדפנים שונים.

וכדי ששתי תוכנות המחשב האלה יוכלו לדבר בינהן הן זקוקות לשפה בעלת תחביר מדויק מאוד ואוצר מילים מוגדר. אנשי תקשורת מחשבים קוראים לשפה כזו "פרוטוקול תקשורות".

תוכנת ה HTTP (שהיא ראשי תיבות של Hypertext Transfer Protocol) היא פרוטוקול ההתקשרות של רשת האינטרנט. היא זו שקובעת את מבנה ההודעות שמחליפים ביניהם שרתי WEB ודפדפנים.

HTTP משתמשת במודל של שרת – לקוח. לקוח HTTP (הדפדפן שלכם) פותח תקשורת באמצעות שליחת בקשה לשרת. השרת עונה במסר משלו הכולל בדרך כלל את המשאב המבוקש (למשל דף HTML או תמונה.

אחרי שליחת מסר התשובה השרת סוגר את ערוץ התקשורת וכדי לחדש אותו על הלקוח ליזום בקשה חדשה. זו אגב, חולשה משמעותית של הפרוטוקול הזה שמקשה מאוד על פיתוח יישומי אינטרנט מתקדמים.


סיפורי הצלחה ישראליים ברשת האינטרנט – מעיין מרזן

מעיין מרזן, כיום בן 35 (נ + 3) עבד כתכניתן מן השורה בחברת "אלדין" במשך כ-7 שנים. בחודש מרץ של שנת 2002 התגלגל לידיו הספר "אבא עשיר אבא עני" של רוברט קיוסאקי. כמו רבים אחרים שקראו את הספר, גם מעיין הושפע ממנו עד שגמלה בו ההחלטה לעזוב את החברה בה הועסק ולצאת להרפתקה עצמאית. "צבור נכסים" היא הסיסמא של הספר ומעיין ידע שעבודה כשכיר בחברה, ככל שהיא מכניסה ומעניקה בטחון, היא מכשול בדרך אל החופש הפיננסי.

לאחר שעזב את "אלדין" לפני שנתיים נכנס מעיין עם שותף לעסקי יבוא. במשך תקופה קצרה הם הביאו לארץ מוצרים שונים מהמזרח הרחוק והפיצו אותם בעיקר באמצעות אתרי מכירות פומביות באינטרנט. לאחר מספר חודשים פנה מעין לעולם המכירות והשיווק באינטרנט.

בשמו של מעיין נתקלתי לראשונה כאשר כחלק מפעילות השיווק שלי ברשת הגעתי לשירות שנראה לי שימושי מאוד. השירות נקרא Affiliates Alert ואת הפרטים תוכלו למצוא בהמשך. הפתעתי הייתה רבה כשראיתי את הספרות 972 בקדמת מספר הטלפון של יוצר השירות. מיד הבנתי שיש כאן סיפור הצלחה מרתק של ישראלי ברשת והחלטתי לראיין את מי שעמד מאחורי מספר הטלפון, מעיין מרזן, לאתר שלי.

הנה ראיון שערכתי עם מעיין בו מגולל מעיין את סיפור עסקיו ברשת. אני בטוח שהראיון הזה לא רק יטען אתכם במוטיבציה והשראה לפעול ברשת אלא גם יצייד אתכם בלא מעט טיפים שימושיים.

קבלו את מעיין בברכה...

רוני: שלום מעיין ותודה שהסכמת להתראיין עבור "סודות השיווק באינטרנט". אשמח אם תספר לי על תחילת דרכך ברשת.

מעיין: שלום רוני, ותודה שפנית אלי. אני שמח מאוד לשתף את הקוראים שלך בניסיוני בפיתוח מוצרים ושיווקם ברשת האינטרנט. אני בטוח שישראלים רבים הם בעלי רצון ויכולת לשווק מוצרים באמצעות האינטרנט ואני שמח להראות שאפשר לעשות זאת גם מהארץ.

המוצר הראשון שפיתחתי לרשת האינטרנט היה למעשה שירות רשת שאפשר לבעלי מקצוע לרשום כתובות email "מכובדות" בהתאם למקצועם. אסביר זאת באמצעות דוגמא: נניח שרופא אמריקאי בשם ג'ון סמיט מנוי בחברת האינטרנט AOL כתובת ה email שלו עשויה להיות jonsmith203@aol.com
לא מכובד! השירות שלי אפשר לד"ר סמיט לרשום כתובת מייל מכובדת כמו john.smith@physician.md (md אגב היא פשוט סיומת של מדינה כמו ש il היא הסיומת של ישראל). למעשה השירות היה פשוט שרות של הפניות המיילים שהוא קיבל לכתובת הרגילה שלו. את השירות מכרתי דרך האתר www.mailtitle.com.

רוני: מי פיתח את התוכנה וכמה עלה הפיתוח?

מעיין: אני פיתחתי את המערכת בעצמי אבל נאלצתי לשלם כסף רב לעורכי דין כדי שיכינו עבורי את ההסכמים השונים וכן היו לי הוצאות רבות על תשתיות, עיצוב, תירגום, תכנים, ועוד. בסך הכל השקעתי במיזם הזה כ 10,000 דולר.

רוני: ומה היו התוצאות?

מעיין: ובכן, עד לרגע זה ממש האתר הזה הכניס את הסכום המדהים של...24 דולר.

רוני: ולאן הוביל אותך הכישלון המפואר הזה?

מעיין: הביטוי "כישלון מפואר" אכן הולם את המקרה הזה כי זה היה כישלון שבסופו של דבר הביא אותי ואת החברה לאיפה שאנחנו היום. הדהדו אז בראשי דבריו של קיוסאקי: "כאשר אומרים לי שבממוצע רק אחד מ 10 ניסיונות עסקיים מצליח אני נמלא מוטיבציה – המשמעות היא שעלי לנסות רק 10 פעמים". בנוסף קראתי את הספר המצוין של "the millionaire next door" אשר מזכיר את העובדה שרובם המכריע של היזמים הצליחו רק לאחר שחוו מפלה פיננסית. כישלון הוא למעשה שיעור הכרחי ואם נשכיל ללמוד ממנו, אנו משפרים את סיכויינו בניסיון הבא.

רוני: ומה היה הפרויקט הבא?

מעיין: באותה תקופה קראתי הרבה ספרים בנושא שיווק באינטרנט כי הבנתי שהכישלון שלי היה בעיקר שיווקי. בין הספרים שקראתי היה אחד של Stephen A. Pierce בשם "under oath" ("תחת שבועה") ובו המחבר מתאר בין השאר דרך מעניינת ליצירת מה שהוא קורא דפים חכמים smart pages. מדובר בדפי אינטרנט חסרי ערך אינפורמטיבי אמיתי למבקר בהם אבל כאלה שעונים לטעמם של מנועי החיפוש. בניית אתר שמבוסס על הדפים האלה, או הוספתם לאתר קיים עשויה להגביר באופן משמעותי את התנועה לאתר הזה המגיעה ממנועי החיפוש.

רוני: זו שיטה מעוררת מחלוקת. למעשה מי שמשתמש בהם מנסה לבלף את מנועי החיפוש.

מעין: זו בראש ובראשונה טכנולוגיה שעובדת! רבים מאלה המשתמשים בשיטה מצליחים לגייס מבקרים רבים לאתר שלהם במיוחד באמצעות מנוע החיפוש החדש של יאהו. אגב, אחד הגורואים הגדולים של שיווק באינרטנט הגיע אלי באמצעות דף חכם שהופק באמצעות התוכנה. כך נוצר את אחד הקשרים העיסקיים החשובים שלנו.

רוני: אז מה בדיוק עושה התוכנה ?
מעין: בפשטות התכנה מייצרת דפים חכמים לפי העקרונות שהתווה Stephen A. Pierce באופן אוטומטי. כך יכול בעל אתר ליצור מאות דפים כאלה בלחיצת כפתור בודדת.

רוני: כיצד שיווקת את התכנה הזו ומה היו התוצאות?

מעיין: אנו מוכרים את התכנה דרך האתר http://www.targeted-traffic-machine.com. תוכנה זו משווקת בשתי דרכים עיקריות. האחת באמצעות הדפים שהיא מייצרת – כך לקוחות מגיעים לאתר התוכנה, והדרך השנייה היא באמצעות משווקים עצמאיים (הידועים כ – Affiliates) והם מקבלים עמלה על כל לקוח שהם מפנים לאתר התוכנה ואשר רכש את התוכנה. התהליך של גיוס affiliates ידוע בשם Joint Ventures.

רוני: אני מבין שבפרויקט זה ראיתם לראשונה מכירות משמעותיות.

מעיין. כן, בהחלט. לאט אך בעקביות התוכנה נקלטה בשוק וקצב המכירות עלה. קשה ממש לתאר את התחושה של לקום בבוקר ולספור את המכירות שהיו בלילה. ההרגשה שהמערכת עובדת עבורך גם כשאתה ישן, היא אחת ההנאות הגדולות מהפעילות ברשת האינטרנט.

רוני: ספר לי על זה! אני מבין בדיוק איך אתה מרגיש. בכל בוקר אני רץ למחשב וסופר את ההודעות האלה מ clickbank (השירות דרכו אני מבצע את המכירות) על המכירות שביצעתי בלילה. אבל אם הזכרנו את clickbank בו נדבר על המיזם האחרון שלך ה affiliatesallert שממש שם אותך על המפה של גדולי המשווקים ברשת.

מעיין. קודם כל אני לא בטוח שכל הקוראים שלך יודעים מהו clickbank אז אולי כדאי שאני או אתה נספר על clickbank בכמה מילים.

רוני: אני מתנדב. Clickbank הוא שירות אינטרנטי שפועל דרך האתר www.clickbank.com ומאפשר לכל אדם, בכל מקום בעולם, למכור דרך הרשת מוצרים דיגיטליים (תוכנה, משחקים, ספרים אלקטרוניים, מוסיקה ועוד) כאלה שמקבלים בהורדה מהרשת. אבל זה לא הכל. "קליקבנק" מאפשר לכל סוחר לנהל באמצעותו את תכנית השותפים שלו. כל שעל הסוחר לעשות הוא להצהיר על העמלה שהוא מוכן להעניק לשותפים העסקיים שלו. כל מי שמעוניין להיות שותף של סוחר ב"קליקבנק" הוא להירשם אצלם ולקדם את המוצרים של הסוחר באמצעות קוד מיוחד שהוא מקבל מקליק בנק. קליק בנק דואג לשלם לשותף את העמלות המגיעות לו עבור מכירות שהוא יזם. הדבר המדהים הוא שהשותף והסוחר אינם חייבים להחליף מילה ביניהם. הכול מתבצע באופן אוטומטי לחלוטין.

מעיין. תודה על ההסבר. עכשיו אוכל לתאר את המוצר affiliate's allert. מטרת פיתוח המוצר הייתה ליצור רשימה גדולה של אנשים, קונים פוטנציאלים, שמתעניינים בנישת השיווק באינטרנט. אלו בעצם הם הלקוחות שיהיו מעוניינים במוצר הקודם שפיתחנו ובמוצרים עתידיים שאנו מפתחים כרגע. כל משווק מוצלח באינטרנט יודע, ונדמה לי שאתה גם מדבר על זה הרבה באתר שלך, שהזהב נמצא ברשימה התפוצה.

רוני: רגע, זה מעניין! אתה רוצה לומר לי שחשבת על מוצר שתפקידו לא להימכר תמורת רווח אלא ליצור עבורך את הרשימה?

מעיין: בדיוק כך. אלא שמשהו "השתבש" בדרך והמוצר גם נמכר לא רע....

רוני: אז תאר לנו בבקשה את המוצר

מעיין: OK. ל"קליקבנק" נוספים מדי שבוע עשרות סוחרים ומוצרים חדשים בכל קטגוריות המוצרים של קליקבנק. התוכנה מספקת מידע על המוצרים החדשים שהצטרפו. בנוסף התוכנה מספקת נתונים נוספים על כל מוצר כמו העמלה שהסוחר מוכן לשלם, הדרוג של המוצר וההשתנות של הדרוג בזמן.

רוני: מדוע המידע על ההשתנות של הדירוג של מוצר בזמן חשובה?

מעיין: באמצעות האינפורמציה הזו אפשר למשל לזהות מוצרים שעדיין נמצאים בדרוג נמוך אבל מטפסים יפה . מוצרים כאלה עשויים להוות הזדמנות מצוינת לשיווק תמורת עמלות ובדרך כלל יש להם פוטנציאל מכירות גבוה.

רוני: אם כך זו תכנית שמסייעת למשווקים ברשת לזהות הזדמנויות עסקיות כשהן עוד צעירות?

מעיין: בדיוק.

רוני: כיצד אתה משווק את התכנה הזו ומה המחיר שלה?

מעיין: התוכנה משווקת דרך האתר http://www.affiliatesalert.com. שיטת השיווק ידועה בשם "שיווק ויראלי". כך זה עובד: לתכנה שתי גרסאות: רגילה ומקצועית. הגרסא הרגילה היא בחינם והגרסא המקצועית עולה 15 דולר לחודש.

עיקר השיווק מתבצע באמצעות מפיצים (resellers) שרכשו מאיתנו את זכויות ההפצה בתשלום. למפיץ כדאי לרכוש את זכויות ההפצה כי הוא מרוויח משלושה מקורות שונים:

1. כזכור התכנה מסייעת למשווקים ברשת למצוא תכניות שותפים כדאיות ב"קליקבנק". כל מי שהוריד את התכנה מעיין באמצעותה בהצעות של קליק בנק. אחדות מההצעות עשויות לעניין אותו והוא עשוי לרכוש מוצרים באמצעות קליק בנק. כאן קיימת ההזדמנות הראשונה למפיץ! כאשר המשתמש רוכש מוצרים המפיץ מקבל את העמלה על המכירה הזו! השיטה פשוטה. כל הקישורים ל"קליקבנק" מקודדים באמצעות הקוד של המפיץ. הקידוד הזה בוצע בעת שהמפיץ רכש את זכויות ההפצה.

2. אם אחד האנשים שקבלו מהמפיץ את התכנה מבצע שדרוג לגרסא המקצועית המפיץ מקבל עמלה של 50% מסכום עלות השידרוג מידי חודש בחודשו, כל עוד הלקוח מנוי לשירות המקצועי.

3. אם אחד האנשים שקבלו מהמפיץ את התכנה רוכש את זכויות ההפצה והופך למפיץ בעצמו, המפיץ המקורי עמלה של 50% גם על מכירה זו.

כך, כל מפיץ של Affiliates Alert מרוויח בשלוש דרכים שונות באמצעות הפצת תוכנה שניתנת למעשה בחינם!

רוני: ומהיכן בעצם מגיעים הרווחים שלך?

מעיין: ראשית כזכור לך המטרה העיקרית ביצירת התכנה הייתה ליצור רשימה גדולה של אנשים שמתעניינים בשיווק באינטרנט. רשימה כזו אפשר למנף בדרכים שונות. אבל יש רווח גם מהתכנה עצמה. בעיקר ממכירת זכויות הפצה וממכירת השידרוגים לגירסה המקצועית, והדבר החשוב היותר – באמצעות התוכנה יצרנו קשרים טובים עם מפיצים למוצרים העתידיים שלנו!

רוני: מעניין מאוד! זו מערכת שמנצלת באופן מלא את רעיון השיווק הוויראלי ובנוסף מספקת ערך אמיתי למפעילים אותה. אגב, האם אתה מתפרנס כיום באופן מלא מהאינטרנט?

מעיין: בהחלט כן. ואין דרך נעימה מזו להתפרנס! אפילו בזמן שאנחנו עורכים ראיון זה אנשים מבקרים באתר וחלקם אף רוכשים את התכנות!

רוני: ומה התכניות שלך לעתיד?

מעיין: בקרוב אנו עומדים להשיק ביחד עם שותף (שגם הוא אגב משווק אינטרנט ישראלי) מערכת לתמיכה בהבאת תנועה לאתרים, אבל על כך אספר לאחר ההשקה.

רוני: אשמח מאוד לספר לקוראים שלי על המערכת לאחר שתשיקו אותה! לסיום מה המסר שלך לישראלים המעוניינים לפעול באופן עסקי ברשת?

מעיין: לנסות לנסות ולנסות, לא להתייאש. אפשר להרוויח הרבה בדרך זו ויש אנשים רבים שהפכו למיליונרים בדרך זו.

רוני: מעיין, תודה רבה לך על הראיון הזה ובהצלחה עם המוצר החדש!

מעיין: תודה גם לך. נהיתי מאוד לחלוק מעט מניסיוני עם הקוראים הישראלים. בכלל נהניתי לשוחח על עסקי האינטרנט סוף סוף בעברית!

רוני שוב תודה ולהתראות!

אני מקווה שנהניתם והחכמתם מהראיון הזה כמוני. הנה הסיכום שלי של הנקודות החשובות שלדעתי עליכם לקחת ממנו:

1. אפשר לשווק בהצלחה באינטרנט מישראל!
2. אין להיבהל מכישלון, כמעט כל מי שנחשב כיום למצליח פגש בדרכו כישלון צורב.
3. דרך מעניינת ליצור מוצרים ברשת היא להפוך תוכן סטטי (כמו ספר) לתכנה שמסייעת ליישם את הרעיונות שבספר. מעיין עשה זאת עם הדפים החכמים שלו.
4. דרך נוספת ליצור מוצרים מצליחים באינטרנט היא להשלים את השירותים שמציעים גופים גדולים וידועים. במקרה הזה Affiliates Alert השלימה את מגוון השירותים שמציע clickbank. היתרון במוצר כזה הוא שקהל המטרה מוגדר (למשל צרכני קליקבנק במקרה הזה) וקל להסביר לו את הצורך במוצר.

5. כאשר אתם מפתחים מוצר חישבו גם על הדרך שבה הוא יופץ. ישנן דרכי הפצה רבות, ואחת המעניינות שבהן היא שבה המוצר מכיל את מערכת ההפצה שלו עצמו – השיווק הויראלי.


פינת השאלות והתשובות

אתם מוזמנים להעביר אלי שאלות ואם אדע לענות והשאלה והתשובה יראו לי מעניינים מספיק אשמח לפרסם אתם כאן. רצוי שהשאלות יהיו ממוקדות ויתבססו על ניסיונכם האישי בפעילות ברשת. לצערי לא אוכל לענות על שאלות כלליות כגון "אני רוצה להקים חנות באינטרנט מה עלי לעשות".

כדי ליצור איתי קשר אתם יכולים פשוט להקיש reply על המייל הזה.

קידום אתרים במנועי חיפוש בישראל - הפינה של אורן שץ

גוגל אדוורדס – יותר מאשר כלי פרסומי

במקביל לתוצאות החיפוש הרגילות אותן מציג מנוע החיפוש גוגל, מציע המנוע למפרסמים אפשרות פרסום בתשלום לפי קליק (Pay Per Click) באמצעות שירות גוגל אדוורדס (adWords). בפרסום מסוג זה, משלם המפרסם רק עבור משתמשים שלחצו בפועל (קליקים) על הפרסומת שלו, ולא לפי מספר הפעמים בו הוצגה הפרסומת.

במסגרת שירות אדוורדס של גוגל, מופיעה מודעת טקסט קצרה (קצרצרה יהיה תואר הולם יותר...) המופיעה במסגרת דפי תוצאות החיפוש הרגילות של גוגל. הפרסומות מופיעות בצורה נפרדת, תחת הכותרת "קישורים ממומנים".
המודעות מופיעות בהתאמה למילות החיפוש בהן השתמשו משתמשי גוגל, כך שכאשר משתמש מחפש נושא מסוים, רק מודעות המתאימות לאותו נושא יופיעו. זוהי אחת הסיבות העיקריות לאפקטיביות הרבה שלהן.
הגדרת מסע פרסום בגוגל
בעת הרצת מסע פרסום, על המפרסם לקבל החלטה לגבי מספר פרמטרים עבור מסע הפרסום שלו:

-מחיר מירבי עבור קליק:
המפרסם קובע מהו המחיר המירבי אותו הוא מוכן לשלם עבור קליק על הפרסומת שלו

-תשלום מירבי ליום:
המפרסם מגדיר מהו התשלום המירבי עבור פרסומות אותו הוא מוכן לשלם ליום

-מילות מפתח:
המפרסם מגדיר מהן מילות המפתח שבתוצאות חיפושים עבורן תוצג המודעה

-קהל יעד:
ניתן לקבוע מדינות יעד לפרסום ואת שפת קהל היעד הרצויה

הזמן העובר בין ההחלטה להתחיל לפרסם בגוגל ועד שהפרסומות מתחילות להופיע הוא קצר ביותר, וכך המצב גם לגבי שינויים הנעשים כמעט בזמן אמיתי בנתוני מסע הפרסום.

השימוש בשירות כרוך בתשלום חד פעמי של כ-25 ש"ח. מעבר להוצאות הפרסום עצמן, אין תשלום חודשי מינימאלי או תשלום חודשי קבוע נוסף.

מיקום המודעה:
מיקום המודעה בין המודעות האחרות המוגדרות לאותן מילות מפתח יקבע בהתאם לשלושה גורמים עיקריים:

-מחיר מרבי עבור קליק:
ככל שהמחיר המרבי אותו מוכן המפרסם לשלם גבוה יותר, כך תופיע הפרסומת גבוה יותר

-אחוז הקליקים על המודעה:
ככל שאחוז הקליקים על המודעה גבוה יותר (ביחס למספר הפעמים שהמודעה הוצגה), כך תופיע המודעה גבוה יותר

-תשלום מירבי ליום:
כאשר המשתמש מגיע לתשלום המירבי היומי שלו, המודעה תפסיק להופיע

כלים לשיפור הפרסום:

כדי לשפר את התשואה להשקעה (ROI) של הפרסום, מציע גוגל מספר כלים חזקים לשם שיפור מסע הפרסום:

-בדיקת המרה (conversion):
גוגל מאפשר למפרסם לקבוע דפים בתוך האתר שלו, שבמידה ומשתמש לחץ על פרסומת בגוגל, ולבסוף הגיע אל אותם דפים, ניתן יהיה לקבוע כי בוצעה המרה של גולש רגיל ללקוח. כלי זה מאפשר לקבוע אילו מילות חיפוש יצרו את אחוז ההמרות הגבוה – ובכך לתרום להבנת הלקוחות של האתר.

-השוואת מסרים פרסומיים:
גוגל מאפשר להגדיר מודעות שונות עבור אותה מילת חיפוש. גוגל יציג ברוטציה את המודעות השונות בחשיפה שווה עד שיתחילו לזרום נתונים על האפקטיביות של המודעה. בשלב זה גוגל ירחיב את החשיפה של מודעות טובות על חשבון הפחות טובות. באופן זה ניתן למעשה לבצע מעין סקר שוק כדי להשוות מסרים פרסומיים שונים.

-כלי מילות מפתח:
גוגל מציע כלי המאפשר להכניס מילת מפתח, ולקבל מילות מפתח הקשורות אל מילת המפתח המבוקשת. בצורה זו ניתן להרחיב את מאגר מילות המפתח הרלוונטיות באתר.

-דוחות מפורטים:
גוגל אדוורדס מציע למפרסם דוחות מפורטים המאפשרים למפרסם לראות כמה פעמים הופיעה המודעה שלו עבור כל מילה, כמה לחיצות בוצעו על כל מודעה, וכמה המרות יוצרו. מעבר לעובדות היבשות, מאפשרים דוחות אלו לראות את רמת הפופולריות היחסית של מילות החיפוש, וכמה פעמים מבצעים משתמשים חיפוש על כל אחת – מידע חשוב מאין כמוהו לבעל אתר.

סיכום:
האפקטיביות של גוגל אדוורדס היא מעבר לאפקט המיידי של הבאת משתמשים אל האתר. דווקא היכולת להשתמש בשירות בתור מעין מעבדת ניסוי לבדיקת מסרים פרסומיים, מילות חיפוש, ואת יכולת ההמרה של האתר היא זו שהופכת את השירות לחיוני. מצד שני, כדי למצות את היתרונות של המערכת, יש להבינה היטב, מצב הדורש לעיתים קרובות סיוע מקצועי לבניית מסע פרסום מוצלח.

אורן שץ
קידום אתרים – SEO Israel
www.seoisrael.co.il

תודה רבה לאורן! אני חושב שהנקודה שאורן מעלה במאמר היא חשובה ביותר: הפרסום בגוגל מאפשר לא רק לפרסם את האתר אלא גם לאסוף מידע על מספר המחפשים ביטוי מסוים ואפקטיביות של מסרים פרסומיים. במידע זה אפשר להשתמש כדי להגביר אפקטיביות גם לערוצים שיווקיים אחרים, אפילו מחוץ לרשת האינטרנט. למעשה שימוש נכון בגוגל AdWords מאפשר לבעלת עסק קטן לבצע מחקרים שבעבר היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד.

אגב, אורן משתתף בתחרות המעניינת של אתר NRG מעריב הנקראת "תחרות לתור מוטור". בתחרות זו על המשתתפים לבנות אתר שעוסק בנושא המרתק של "לתור מוטור" (ביטוי חסר משמעות אם עוד לא הבנתם) ולנסות להתברג כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל על הביטוי הזה.

אורן שלנו כרגע במקום הרביעי אז החזיקו לו כולם אצבעות (וחשוב יותר, שלבו קישורים לאתר שלו באתר שלכם).

חשוב לנו מאוד שאורן יזכה בתחרות בין השאר כי הוא בין היחידים שאינו מפעיל טכניקות Spam וטכניקות אסורות אחרות כדי לשפר את הדרוג שלו.

זהו אתר התחרות של אורן:

http://www.4walls.co.il


בגיליון הבא יופיע מאמר נוסף מפרי מקלדתו של אורן.

זהו להפעם,

אשמח לשמוע תגובות ושאלות (פשוט תקישו reply למייל הזה).

כמו כן אשמח מאוד אם תפיצו את הגיליון הזה לכל מי שאתם מאמינים שעשוי להתעניין בנושא שיווק באינטרנט.

שיהיה לכולכם סוף שבוע נעים ועסקים מוצלחים ברשת,

רוני
כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007