הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט: גליון מספר 4

שלום לכולם,

זהו הגיליון הרביעי של סודות השיווק וכרגע ברשימה כבר 320 מנויים. בינואר ביקרו באתר כ 1100 מבקרים ייחודיים ו- 84 נרשמו לניוזלטר.

המספרים האלה אולי אינם מרשימים (בודאי לאור סיפורי הבדים של בעלי האתרים, שאם נאמין להם נצטרך להודות שישראל היא אימפריה בעלת מספר תושבים שעבר מזמן את זה של הודו) אבל חישבו על כך: גם בקצב הנוכחי (וללא ספק הקצב יגדל) עד סוף השנה הנוכחית יהיו בניוזלטר הזה כ 1500 מנויים .

מעניין לציין שהאתר שלי נמצא במקום רביעי במנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט MSN search עבור מילות החיפוש "שיווק באינטרנט" שהוא מיקום טוב בהרבה ממקומו של האתר בגוגל (למען האמת זזתי שם קצת לאחור...). כנראה שבניגוד לגוגל, מנוע החיפוש החדש אינו מתנכל לאתרים חדשים.

הופעה של מנוע חיפוש חדש בשמי האינטרנט היא חדשה חשובה ומעניינת (והיא מעניינת אותנו במיוחד כי מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט דובר עברית). אני מניח שנזכה בקרוב למלחמות מנועי חיפוש שייצרו חידושים מרתקים.

מלחמות מנועי חיפוש, אגב, הם לדעתי חדשה טובה לכל מי שמנסה לקדם אתר תוכן מעניין ורלוונטי ללא שימוש בטכניקות הטעיה אפלות.

מטרת מנועי החיפוש היא אחת: לספק לגולשים מידע רלוונטי למילות החיפוש שלנו. אם אנחנו לוחצים על קישור בדף תוצאות החיפוש מגיעים לאתר ומיד חוזרים לדף תוצאות החיפוש (ומנועי החיפוש יכולים לדעת זאת) זהו כשלון שלהם.

התחרות העזה תחייב את מנועי החיפוש לשפר באופן מתמיד את אלגוריתם הדירוג שלהם וכך תקל על בעלי אתרים איכותיים להתברג גבוה.

גוגל למשל, לא תוכל להרשות לעצמה שאתר תוכן עשיר ומקיף כמו שלי (עם כל הצניעות...) ימוקם בדף הרביעי של תוצאות החיפוש עבור הביטוי "שיווק באינטרנט" כאשר מקדימים אותו אתרים של חברות בניית אתרים בעלות מספר מאמרים שטחיים ועילגים שכל יתרונם בכך שהם ותיקים יותר ובעלי מספר רב יותר של קישורים כי הם ממקמים קישורים בדפים של לקוחותיהם או משתתפים בהחלפות קישורים חסרי משמעות.

בקרוב הלקוחות יפנו לגוגל וישאלו אותו מדוע מצאנו את האתר המצוין של רוני (ושוב עם כל הצניעות...) ב MSN ולא אצלם....

מילה שווה אלף תמונות

כל מי שהצליח בשיווק באינטרנט עבר בשלב זה או אחר של ההשכלה העסקית שלו את "מהפיכת הטקסט".

זה השלב שבו מחלחלת סוף סוף ההבנה שאתר מעוצב, תמונות מרהיבות, מצגת פלש מושקעת קולות וצלצולים משיגים אולי תשומת לב ורושם עז על המבקר אבל מי שמוכר בסופו של דבר אלו מילים. מילים הן הזבן הטוב ביותר בחנות הווירטואלית שלכם, ולא משנה אם יש לה על המדף מוצרים ברי קיימא, נדל"ן או ביטים.

אני רוצה לתת לכם דוגמא:
לפני זמן מה עסקנו אני ואשתי בחיפוש דירה. כמובן שבין השאר חיפשנו באתר homeless. רוב המודעות באתר נראו כך:

3.5חרל"פ במקום שקט 800$ רחביה, ירושלים

דירת שלושה חדרים מרווחת מעוצבת!! אחרי שיפוץ מלא. יציאה פרטית לגינה.

זה היה חיפוש מייגע ומשעמם....

פתאום בין המודעות המשמימות נתקלנו בשכיית החמדה הבאה:

3.5חרל"פ במקום שקט 800$ רחביה, ירושלים

דירה מקסימה ושקטה אחרי שיפוץ יסודי ומלא.בנוסף יש יציאה פרטית לגינה - כיף להתרווח עם קפה ועיתון בוקר או עם חברים. מתאימה למשפחה, זוג או סטודנטים עשירים. שני חדרי שינה וסלון, מטבח חדש וחדר עבודה בשבילך או חדר ילדים קטן נוסף. החצר מתאימה גם לגידול כלב - הדיירים הקיימים מגדלים שני כלבים וילד בהצלחה. בעלי הבית נוחים עד מאד. בתי קפה של עזה משמאל, תיאטרון מימין והכי כיף בבית.

דני 054-384485

אתם מרגישים בהבדל? כמעט שהתקשרנו לדני למרות שכלל לא חיפשנו דירה בירושלים. אגב, בסופו של דבר לא עזבנו את תל-אביב.

כאמור טקסט מוכר. טקסט מוכר כי הוא יוצר מערכת יחסים. טקסט מוכר כי הוא יוצר תחושה שאדם אחר מדבר אליך. טקסט מוכר כי התמונה הדמיונית שהוא יוצר במוחו של הקורא היא התמונה שיצר הקורא והיא חזקה יותר ומשכנעת יותר מהתמונה הפיזית.

חישבו למשל על הדירה ברחוב חרל"פ. אני לגמרי לא בטוח שתמונה של הדירה והחדרים תגרום ליותר אנשים להתקשר (אם כי בין מודעות הדירות, אלה בעלות התמונה כמובן מוכרות יותר, והיתרון של דירה מעוצבת המצולמת היטב - ברור).

מה הקשר בין חברות הקמת אתרים לחברות הובלה?

עדיין בתחום הדירות.

בעשור האחרון נאלצנו אני ומשפחתי לעבור דירה מספר פעמים מסיבות שונות. האשמה העיקרית בכך היא בעלת הדירה הנפלאה ששכרנו ברחוב דובנוב בת"א, שהחליטה למכור. אך זה כבר שייך להיסטוריה. ומעבר דירה כרוך כמובן בשכירת חברת הובלה.

השלב הראשון בהתקשרות עם חברת הובלה הוא שלב הצעת המחיר. מכיוון שלחברות ההובלה אין משאבים לבצע בדיקה של נקודת המוצא והיעד של ההובלה ושל התוכן שלה, הם מבקשים את כל הפרטים מהלקוח הפוטנציאלי בטלפון. כלומר הצעת המחיר מבוססת על המידע שמספק הלקוח.

כשהיינו טירונים בתחום ההובלות חשבנו שאם, בשלב הצעת המחיר, נציג את פרטי ההובלה שלנו לחברה כך שההובלה תיראה להם קלה יחסית (למשך נציין שיש מעלית אבל לא נצא מגדרנו לציין עד כמה המעלית קטנה) נקבל הצעת מחיר נוחה. שוכחים שחברת ההובלה מעוניינת בך מאד, הלקוח המזדמן שהתקשר.

מהר מאוד גילינו שזו טעות טקטית.

חברות ההובלה רק מחכות למקרים כאלה כדי לדרוש תוספות בדיוק כשכל תחולת הדירה שלכם נמצאת במשאית שלהם. אז, כשאין לכם ברירה אתם נאלצים לשלם תוספות מופרזות כ'פיצוי' על ה'הפתעות'.
"גיברת, אם היית אומרת שהמעלית כל כך קטנה היינו מביאים ציוד אחר ויותר סבלים, עכשיו אנחנו צריכים לעבוד כפול"

לאחר שתי הובלות למדנו את השיטה. בשלב הצעת המחיר, שבו החברות רוצות לזכות בעבודה אנחנו מקפידים לספר להם על כל הקשיים והמכשולים שיתקלו בדרך: "המעלית קטנה, המסדרון צר, הרהיטים כבדים והשכנים לא נחמדים".

כך אנחנו זוכים במחיר טוב (כי בשלב זה המחיר תמיד טוב...) וחוסמים את דרישות ה'פיצוי' במהלך העבודה ובסיומה כל תוספת לאחר מכן.

ועכשיו הנמשל.

לקוח שכר את שרותי כדי שאייעץ לו בהקמת מערכת השיווק האינטרנטית של העסק שלו. לצערי (וגם לצערו בדיעבד) הוא הגיע אלי לאחר שכבר סגר עם חברת בניית אתרים. עבור הקמת האתר גבתה ממנו החברה סכום נכבד תוך שהיא מציגה לו את היתרון העיקרי שבמערכת שלה: גמישות. "תוכל לעשות כמעט כל שינוי שתרצה ללא צורך בתמיכה שלנו" אמרו לו.

אחת העצות שלי ללקוח הייתה למקם שורה של עדויות לקוחות (טסטימוניאלס) בצד שמאל של הדף. כאשר פנה לחברת בניית האתרים שלו כדי שיבצעו זאת אמרו לו: " צד שמאל מוקדש לחדשות רצות" אין אפשרות למקם שם טקסט סטטי פשוט. כלומר יש אפשרות אבל זה יעלה לך....".

"אבל מדוע אני זקוק לחדשות רצות, אני בסך הכל עסק שרוצה למכור, אין לי כל שאיפות להיות אל-ג'זירה". התחנן הלקוח שלי.

אבל תחנוניו לו הועילו ולבסוף נאלצנו להתפשר: החדשות הרצות יהיו עדויות הצרכנים שלו.

העצה שלי אליכם כלקוחות של 'חברות ההובלה', להלן בוני האתרים היא: תכננו את האתר וחשבו על כי שינוי או גחמה שתרצו בעתיד כבר בשלב הצעת המחיר. בשלב זה חברות בניית האתרים עדיין שבויות שלכם. מאוחר יותר תהיו אתם אלו שייאלצו להסתפק במועט או לשלם הרבה 'פיצויים' על התאמת החליפה לדרישותיכם.

פינת הטכנולוגיה: HTML

בשתי הפינות הקודמות עסקנו בשרתי ה DNS שמאפשרים לדפדפן שלכם לדעת היכן על פני כדור הארץ (בינתיים רק פה...) נמצא השרת הנושא את האתר שאתם מחפשים. לאחר מכן שוחחנו מעט על השפה שבה מדברים בניהם המחשבים ב web: הלא היא ה HTTP-.

פינת היום עוסקת במלכת טכנולוגיות האינטרנט - שפת ה HTML. רבים מהקוראים של הניוזלטר הזה הם ודאי דוברי HTML שוטפת, אבל אני מניח שלצידם רבים שמעו את המושג אבל לא מבינים באמת במה מדובר.

שפת ה HTML היא המכחול של האינטרנט. בעצם HTML היא היד שמחזיקה את המכחול כי היא קובעת כיצד יצויר (rendered) דף הרשת בחלון הדפדפן.

רוב דפי הרשת כיום הם מסמכי HTML. כל מסמך HTML מכיל אוסף אלמנטים הנקראים "תגים". רוב התגים הן פקודות לדפדפן להציג משהו על המסך. תחילתו וסיומו של כל תג מסומנים היטב כך שהדפדפן לעולם אינו מבלבל ביו התגים.

אינכם זקוקים לכל תוכנה מיוחדת כדי לכתוב מסמך HTML כל עורך טקסט פשוט יכול לעשות את העבודה. אבל כדי ליצור דף שיראה מקצועי עליכם לשלוט היטב בתחביר של השפה הזו.

פינת השאלות והתשובות

מאז שיצא הניזולטר הקודם קיבלתי לא מעט שאלות ועל כולן עניתי באופן אישי. שתי השאלות הבאות עשויות לעורר עניין רחב לכן החלטתי לפרסם אותן.

שאלה: האם שם הדומיין עצמו חשוב בקשר למיקום במנועי החיפוש?

תשובה: אם האתר באנגלית ושם הדומיין מכיל את מילות החיפוש העיקריות של האתר, זה עשוי להשפיע לחיוב במידה מסוימת. למשל דומיין כמו www.birthday-parties.com יכול בהחלט לשפר מיקום של אתר באנגלית שעוסק בארגון ימי הולדת. לעומת זאת, כאשר האתר בעברית לשם הדומיין שלו אין כל השפעה על המיקום שלו עבור מילות חיפוש בעברית.

שאלה: האם כדאי להיעזר באתר SuperLinks.com כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש. האם זה באמת עובד?

תשובה: אתר זה מיועד לסייע במציאת שותפים להחלפת קישורים. כמו באתרי שידוכים אחרים, תמצאו שם בעיקר את אלה שלא הצליחו בדרך אחרת. ברוב המקרים אתרים שנזקקים לשירות כזה הם כאלה שערך הקישור מהם אינו גבוה. אבל תמיד יכולות להיות הפתעות ולנסות זה לא מזיק.

אם גם יש לכם שאלות שאוכל לענות עליהן במסגרת פינה זו אנא שלחו אותן אלי – פשוט הקישו reply על הניוזלטר הזה).

קידום אתרים במנועי חיפוש בישראל - הפינה של אורן שץ

הפעם אורן יסביר לנו מדוע כדאי לעיתים קרובות לרכוש מודעת טקסט פשוטה במקום בנרים מנצנצים. אורן הבמה שלך...

קישורים נכנסים לאתר:
לא יהיה זה רחוק מן האמת אם נאמר כי החלק המשמעותי ביותר כיום בקידום אתר באינטרנט הוא נושא הקישורים הנכנסים אל האתר מאתרים אחרים. אחת הדרכים בה קובעים מנועי החיפוש את חשיבותו של כל דף באינטרנט היא באמצעות בדיקת מספר ואיכות הקישורים המצביעים עליו מדפים אחרים.

די ברור כיצד ניתן למדוד את הכמות הקישורים אבל איך מודדים את איכותם? במאמר זה אנסה להסביר את עשרת הדיברות לקבלת קישור איכותי.

קישור ישיר מול קישור עקיף:
ישנם אתרים בהם הקישורים היוצאים עוברים קודם להגעתם לאתר היעד באתר אחר שבו מותקנת תוכנה הסופרת את מספר הקליקים או מבצעת פעולות אחרות. מנועי החיפוש במקרים רבים לא יודעים לעקוב אחרי קישורים מסוג זה, ולכן כדאי להתמקד בקישורים ישירים בלבד.

טקסט הקישור:
קישורי טקסט הם הקישורים הטובים ביותר לנושא קידום אתרים, נקודה. באנרים אולי צבעוניים ויפים, אך קישור טקסט, בו מופיעות מילות מפתח החשובות לכם שווה זהב, מאחר והוא מחזק את מעמדו של אתרכם במילים אלו. למשל האתר של רוני העוסק בשיווק באינטרנט יהנה הרבה יותר מקישור שמופיעות בו המילים "שיווק באינטרנט" מכאלה שמופיעות בו המילים "לחץ כאן" למשל.

נושא וסמכותיות האתר המקשר:
אם האתר המקשר אליכם עוסק באותו תחום כמו האתר שלכם, אז קישור זה יהיה משמעותי יותר. אם אתר סקס יפנה אל אתר למזון לחיות, אז קישור זה יהיה בעליל פחות משמעותי. ככל שהאתר המקשר אליכם סמכותי יותר (כלומר: וותיק יותר, עם קישורים רבים המפנים אליו, מופיע גבוה בתוצאות החיפוש למילים הרלוונטיות אל האתר שלך, או בעל סיומות של מוסד אקדמי / חינוכי) כך קישור ממנו יהיה משמעותי יותר.

מיקום הדף המקשר באתר:
קישור מדף הבית של אתר משמעותי הרבה יותר מקישור בדף נידח בעומק האתר. ככל שמספר הקליקים אותם צריך המשתמש לעבור מדף הבית אל הדף המקשר אליכם רב יותר, כך הדף משמעותי פחות.

כמות הקישורים בדף:
אם הקישור אל הדף שלכם הוא היחידי בדף המקשר, אז כוחו רב יותר מאשר קישור היוצא מדף עמוס בקישורים יוצאים.

כמות הקישורים באתר:
אם ישנם קישורים רבים אליכם מאותו אתר, אז חשיבותם של האחרונים הולכת ויורדת. לכן, עדיף שני קישורים משני אתרים מאשר שני קישורים מאותו אתר.

Pagerank:
אם מדד הפייג'רנק (אפשר לראות את ה Pagerank בסרגל הכלים של גוגל) של דף הוא גבוה, אז קישור ממנו איכותי יותר. עם זאת, חשיבותו של נושא זה נמצא כיום בירידה מתמדת.

קישורים שנחשבים פחות:
ישנם קישורים שנחשבים פחות: בלוגים, פורומים (לא תמיד), ספרי אורחים, אתרי וויקי וכו'. כיום יכולים בעלי אתרים מסוג זה לחסום לחלוטין את התרומה של קישורים מאתריהם למיקום במנועי החיפוש.

שכונה רעה:
קישור מאתרים שנענשו בשל שימוש בשיטות קידום אתרים נלוזות לא יתרום דבר, ואף עלול להזיק.

חוות קישורים:
קישורים מאתרים הנמצאים באותו קבוצת IP כמו האתר שלכם (שלוש ספרות ראשונות זהות) עלולים לא להועיל ואף להזיק (אבל לא תמיד, הרי גוגל וחבריו מבינים שייתכן שמספר אתרים בעלי בעלים שונים ישכנו על אותו שרת).

רכישת הקישור האידאלי:
אחד הנושאים הפחות מטופלים בתחום הפרסום ברשת בארץ כיום הוא נושא רכישת הקישורים. בשל העובדה שאין כיום כמעט בשוק קונים לקישורים (לא באנרים!), ניתן למצוא בעלי אתרים שימכרו לכם קישור במחירים אפסיים. אפשר למצוא היום בקלות יחסית אתרי תוכן איכותיים בהם ניתן למקם טקסט בנוסח "האתר בחסות: SEO Israel – קידום אתרים באינטרנט". בצורה זו ניתן להשיג שלושה יתרונות משמעותיים:

1. חשיפה מוגברת לשם החברה שלכם.
2. אפשרות שאנשים יכנסו לאתרכם דרך הקישור.
3. החלק החשוב – דחיפה משמעותית בתוצאות החיפוש.

אורן שץ
קידום אתרים – SEO Israel


תודה רבה לאורן!

קוראי הגיליון הקודם יודעים שאורן משתתף בתחרות המעניינת של אתר NRG מעריב הנקראת "תחרות לתור מוטור". בתחרות זו על המשתתפים לבנות אתר שעוסק בנושא המרתק של "לתור מוטור" (ביטוי חסר משמעות אם עוד לא הבנתם) ולנסות להתברג כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל על הביטוי הזה.

ובכן, אורן כרגע במקום הראשון!!

חשוב לנו מאוד שאורן יזכה בתחרות בין השאר כי הוא בין היחידים שאינו מפעיל טכניקות Spam וטכניקות אסורות אחרות כדי לשפר את הדרוג שלו.

זהו אתר התחרות של אורן:

http://www.4walls.co.il

בגיליון הבא יופיע כמובן מאמר נוסף מפרי מקלדתו של אורן.


זהו להפעם,

אשמח לשמוע תגובות ושאלות (כאמור, פשוט תקישו reply למייל הזה).

כמו כן אשמח מאוד אם תפיצו את הגיליון הזה לכל מי שאתם מאמינים שעשוי להתעניין בנושא שיווק באינטרנט.

שיהיה לכולכם סוף שבוע נעים ועסקים מוצלחים ברשת,

רוני

www.internet-marketing.co.il
כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007