הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט: גליון מספר 6

שלום לכולם!

לפניכם הגיליון השישי של סודות השיווק באינטרנט. אתם אומנם מקבלים את הגיליון הזה בפורים אבל החלטתי לוותר על ה"גיליון הפורימי" המתבקש. יש מספיק בדיחות טפלות בתכוניות הרדיו והטלוויזיה.

בזמן האחרון נתקלתי בתופעה מעניינת. כאשר אני משוחח עם אנשים על השיווק באינטרנט אני שומע שתי דעות – אלה שחושבים שכבר מאוחר מדי ליצור עסק חדש ברשת (כי כולם כבר עשו הכול) ואלה שחושבים ש...עדיין מוקדם מדי.

המסקנה המתבקשת היא שעכשיו הזמן להיכנס. אז אין לכם למה לחכות, אם עדיין אינכם פעילים ברשת מהרו ועשו זאת. התזמון חשוב.

הפעם בגיליון מאמר שלי על החלונות הקופצים ה – pop ups וכיצד להשתמש בהם נכון (למרות שכולם כל כך אוהבים לשנוא אותם). מאמר של אבישי פוקסמן על עסקים ב ebay וכן הפינות הקבועות – פינת הטכנולוגיה, פינת השאלות והתשובות וכמובן פינתו של אורן שץ שתנתץ כמה מיתוסים בנושא קידום אתרים במנועי חיפוש.

אם אתם נתקלים בסימנים מוזרים בניוזלטר אתם יכולים לקרוא אותו נקי מהם כאן: גליון מספר 6

מאמר 1: למה לקפוץ?

לפני מספר ימים ביקרתי בחנות סטימצקי בגן העיר בתל אביב ופתאום, לא תאמינו, נתקלתי ב pop up. "אבל אינני גולש כרגע" חשבתי לעצמי, "אני בעולם האמיתי, זה שפעם שלט בכיפה, כיצד הגיע לכאן פופ אפ, אותו יצור מאוס מעולם הרשת?"

טוב, התברר שזה לא היה פופ אפ אמיתי. זו הייתה המוכרת בחנות ששאלה אם אני זקוק לעזרה. אבל ברגע שהיא פנתה אלי חשבתי, "היי מה שהיא עושה זה בדיוק מה שהחלונות הקופצים, הפופאפים, אמורים לעשות – לתפוש את תשומת ליבי כדי להציג לי עניין חשוב שהייתי עלול להפסיד.

באתר שלי, למשל, אני משלב פופ אפ הקורא להרשמה לניוזלטר. הפופ אפ הזה מוצג פעם אחת בלבד למבקר באתר כאשר הוא עובר עמוד ורק אם לא נרשם קודם לכן.

הסטטיסטיקה שלי מראה שכ- 20% מהנרשמים לניוזלטר שלי נרשמו באמצעות הפופאפ. רובם המכריע לא היו נרשמים לולא הסבתי את תשומת ליבם באמצעות החלון הטורדני (ייתכן שגם אתה או את קוראים יקרים, קוראים עתה את הניוזלטר הזה כי הפופאפ שלי הסב את תשומת לבכם לאפשרות ההרשמה)

המסקנה שלי ומסקנתם של רבים מהמשווקים באינטרנט היא שעדיין, למרות אי אהדת הציבור וחוסמי הפופאפים למניהם, הפופאפ עדיין עובד.

פופאים אינם רעים לכשעצמם, פופאפים רעים הם רעים, ואחרים עשויים להיות טובים ושימושיים.

שימושים טובים לפופאפ עשויים להיות:

- לעודד הרשמה לניוזלטר
להציג תשובה לשאלה פוטנציאלית של המבקר שמצד אינכן רוצים להציג בדף (כדי לקצר) ומצד שני - - אינכם רוצים לשלוח את המבקר לדף חדש ולהסתכן שלא יחזור
- לעודד הורדה של גרסת נסיון של תוכנה
- להציג מבצע אטרקטיבי
- סקר: למשל לשאול את המבקרים שעוזבים את האתר ללא רכישה מדוע לא קנו
- להציג תכונה בולטת וייחודית של המוצר או השירות
- בדומה למוכרת בסטימצקי – לשאול את המבקר אם הוא זקוק לעזרה

כדאי כמובן להציג את הפופאפ רק לאלה שלא ביצעו עדיין את הפעולה הרלוונטית. זאת עושים באמצעות שתילת עוגייה במחשב הגולש.

גם התזמון חשוב. אין זה מן הראוי לזרוק את הפופאפ בפניו של המבקר ברגע הראשון להגעתו (חשבו על מוכרת בסטמצקי שתשאל אתכם אם אפשר לעזור ממש ברגע הכניסה לחנות –"רגע תני לנשום" תהיה בודאי התשובה שלכם.) אפשר, שוב באמצעות javascript להשהות את הצגת הפופאפ או להציגו רק בעת עזיבת הדף.

הטכנולוגיה ששולטת בחלונות הקופצים היא JavaScript שפת מחשב שרצה בסביבת הדפדפן. כדי לתכנת פופאפים יש כמובן לשלוט בשפה הזו.

באמצעות JavaScript אפשר היום גם להתגבר על חוסמי הפופאפ למינהם. חוסמי הפופאפ מסוגלים לחסום חלונות חדשים של הדפדפן אבל אינם חוסמים חלון שנמצא בשכבה חדשה בדף, ולכן מסתיר את התוכן שמתחתיו, אבל הוא עדיין חלק מהדף.

דוגמא לטכנולוגיה הזו אתם יכולים לראות בקישור הבא באתר של רלף ווליסון העוסק בשיווק באינטרנט:

http://www.wilsonweb.com/art/tools/popup-dpg.htm

אם תחכו מספר שניות יופיע חלון חדש שקורא להרשמה לניוזלטר של רלף ווילסון (אגב מומלץ מאוד -- רלף הוא אחד מהמומחים העולמיים בשיווק באינטרנט).

חלון זה אינו חלון חדש במובן ה"ביל גייטסי" ולכן לא יופיע בשורת המשימות של המחשב שלכם ולא יחסם על ידי תוכנות חוסמות פופאפים.

לסיכום, שימוש נכון בפופאפ בהחלט יכול לתרום לשיפור יחס ההמרה של האתר שלכם! טכנולגוית הפואפים החדשה מאפשרת להתגבר על חוסמי הפופאפים.


מאמר 2: מאלנבי לאמריקה

את המאמר הזה שלח לי אבישי פוקס. המאמר עוסק בכלי שיווקי שרבים מתעלמים ממנו:ebay . אתר המכירות הפומביות הפופולארי הזה יכול להוות תשתית לכל מערך המכירות של העסק שלכם או אמצעי לבדיקות שיווקיות ולחידוד המסר.

אז הנה הסיפור של אבישי:

הכל התחיל לפני כמה שנים.
הייתי בשירות מילואים ובאחד מאותם ימים משמימים, חברי לגדוד סיפר לי שהוא מוכר וקונה ב-eBay.
מסתבר שאותו חבר מכר וקנה תקליטים ישנים, בגדים ועוד כל מיני חפצים מעניינים יותר ופחות.
עד אותו זמן הכרתי את eBay כשוק פשפשים ענק ואף פעם לא טרחתי להתעמק בו ולהבין את הפוטנציאל הענק שגלום בעניין.

השיחה עם אותו חבר היתה כל כך מרתקת, עד שבחופשה הראשונה שקיבלתי מהצבא, הסתערתי על המחשב ומבלי לבזבז זמן טסתי ל-eBay כדי לראות אם אפשר לעשות שם כמה לירות.

גמרתי אומר למכור משהו באתר.
לא עניין אותי מה, בכמה ואיך אני אקבל את הכסף.
פשוט רציתי לבדוק אם הקונספט הזה עובד.

לאחר חשיבה קצרה, ירדתי לאחת מאותן חנויות "הכל בשקל" ששכנה סמוך לביתי.
קניתי שם 3 מחזיקי מפתחות "יהודיים": מגן דוד, תפילת הדרך וחמסה.
ההנחה שלי היתה שככל הנראה יש כמה יהודים בעולם שהיו שמחים לרכוש את הפריטים הללו.

חזרתי הביתה, צילמתי את 3 הפריטים יחד, כתבתי תיאור לפריט והעלתי את הכל לאתר תחת הקטגוריה המתאימה (יודאיקה).

כאמור, לא ממש ציפיתי להרוויח, אלא רק לראות "שהעסק עובד" ושיש מי שמתעניין ואולי אף קונה.
רכשתי את הפריטים ב-3 שקלים – והגדרתי את המחיר ההתחלתי של הפריטים (שנמכרו יחד בחבילה אחת) על 3 דולר (רווח לא רע, באחוזים).

המכירה הפומבית ארכה שבוע ובסופו של דבר, זכה במחזיקי המפתחות הנחשקים יהודי חביב מניו ג'רזי ששילם על הפריטים "מחיר מציאה" של 4.15$ + דמי משלוח ע"ס 3.5$ נוספים.

לאחר שקיבל את מחזיקי המפתחות, שלח לי אותו יהודי חביב מניו ג'רזי דוא"ל בו הביע את תודתו ואמר שהוא ואשתו מאד אהבו את מחזיקי המפתחות. הוא שאל (בעדינות) אם קיימת אפשרות, שאמצא עבורו גלויות עם נופים ואתרים מוכרים בישראל.

זכרתי שברחוב דיזינגוף בת"א יש חנויות עם קרוסלות עמוסות בגלויות עם נופים, אתרים ומקומות קדושים בישראל. כשהייתי בסביבה, קפצתי לאחת החנויות ורכשתי 10 גלויות ב-10 ₪.

חזרתי הביתה, צילמתי את הגלויות, כתבתי תאור למוצר והעלתי את הכל לאתר.
מכיוון שמדובר ב"לקוח חוזר", לא רציתי "להרוויח עליו" יותר מדי וגם לא הייתי מעוניין לנצל את העובדה שהמכירה תסתיים בהצלחה ודאית (הרי אותו אדם ביקש לקנות את הפריט עוד לפני שהחלה המכירה).

הגדרתי את מחיר הפתיחה סביב 5$ + דמי משלוח ושלחתי דוא"ל ליהודי החביב שמייד ניגש לאתר והגיש את הצעתו.

לא עבר זמן רב ואדם נוסף ראה את סט הגלויות המרהיב וגילה התלהבות עצומה.
שני האישים הנכבדים ניהלו קרב אגרוף ממוחשב כשבכל פעם זה עוקף את זה במחיר המוצע, עד לנעילת המכירה שנסגרה על 18$ + דמי משלוח.

נדהמתי לגלות איך מוצר פשוט ביותר וזול להחריד (שעלה לי פחות מ-2.5$) יכול להימכר במחיר שערורייתי שכזה. הייתי בשוק מקלות העניין.

בסופו של דבר, כל אדם, מכל חור בעולם, יכול להעלות לאתר כל מוצר שיחפוץ, חדש או משומש, פונקציונאלי או מטופש לחלוטין – ולמכור אותו לכל המרבה במחיר.

מאז אותה מכירה ראשונה, מכרתי עוד עשרות רבות של פריטים.
רובם הגדול, נמכרו ברווח שערורייתי של בין מאות לאלפי אחוזים.

רבים מכם ודאי שואלים: "אז כמה אפשר להרוויח מזה?".

אז ככה. ב-eBay מצויים כיום אינספור מוכרים (המכונים PowerSellers) שהמכירה באתר אינה תחביב או הכנסה משלימה עבורם – אלא פרנסתם העיקרית.
חלקם מרוויחים עשרות אלפי דולרים בשנה, אחרים מגלגלים מאות אלפים ויש גם כאלה (והם לא מעטים) שעושים מיליונים רק ממכירת מוצרים ב-eBay.

כמובן, שמספר המוכרים ה"אקראיים", אלה שמתייחסים לעניין כתחביב או כהכנסה צדדית ונוספת, גדול הרבה יותר.
מוכר "אקראי" מסוג זה יכול לגלגל סכומים שנעים בין דולרים בודדים לכמה מאות דולרים בחודש.

הכל תלוי בסחורה שיש לך להציע:
1. מה הכמות ? אם יש לך פריט אחד או שניים בלבד, אין צורך להכין את מנהל הבנק לגשם של מזומנים.
2. מה האיכות ? אם המוצר שלכם סתמי ובאיכות ירודה, אל תצפו לקופצים רבים.
3. האם המחיר תחרותי ? אם מוכרים אחרים באתר מציעים את אותו פריט במחיר זול יותר, סיכויי הצלחת המכירה יורדים משמעותית.
4. האם המוצר ייחודי ? אם אתם מוכרים מוצר "שחוק" שנמכר ע"י אינספור מוכרים אחרים, אל תצפו להצלחה פנומנלית.

אז מה עושים כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה?
1. מוכרים מוצר ייחודי ולא שחוק.
2. מוכרים מוצר במחיר סופר סופר סופר אטרקטיבי.
3. מתרחקים ממוצרי צריכה קלאסיים למיניהם ומתרכזים בתחומים בהם אתם יכולים לפתח יתרון יחסי (לדוגמה: פריטי אספנות – נושא קלאסי לכתבה נפרדת).

בסופו של דבר, היופי בכל העניין הוא היכולת להתחיל בקטן, לשכשך במים הרדודים (בהשקעה כספית אפסית) ואם זה הולך – לגדול ולצמוח בהדרגה.

אין לי ספק שלאנשים שמשחקים ברעיון של שיווק באינטרנט אך אין להם רקע או ידע מקיף בנושא, מכירה ב-eBay יכולה להוות קרש קפיצה ונקודת פתיחה מעולה.

היום זה מחזיקי מפתחות או גליות – מחר, מי יודע ?

אבישי פוקסמן
רמת גן

תודה אבישי. אגב, אם יש בניכם שעושים שימוש ב eBay לשיווק סחורות מישראל אשנח לשמוע ולפרסם את הסיפור שלכם.

פינת הטכנולוגיה: מהו php?

בגיליון הקודם הצגתי לכם את טכנולוגית ה ASP של מיקרוסופט ליצירת דפי רשת דינאמיים. היא טכנולוגיה ליצירת דפי אינטרנט דינאמיים שפתחה חברת מיקרוסופט. דפים דינאמיים, כזכור, הם דפי רשת שנוצרים בשרת האינטרנט על פי פרמטרים שנשלחים אליהם.

טכנולוגיה פופולארית נוספת ליצירת דפים דינאמיים היא טכנולוגיית ה php. זו טכנולוגיה בקוד פתוח .(כלומר כל אחד יכול לקבל את קוד המקור בחינם) שמקורה בחברת zend הישראלית. מעל חצי מליון מפתחים משתמשים בה והרשת מלאה במאמרי הדרכה ובפורומי תמיכה.

תוכלו ללמוד עוד על php באתר http://www.php.net

פינתו של אורן שץ : קידום אתרים באמצעות מנועי חיפוש

הפעם אורן ינתץ בחמת זעם כמה מהמיתוסים הרווחים בציבור.

אורן הבמה שלך!

מיתוסים נפוצים בנושא קידום אתרים

מיתוס 1: ניתן לשפר את מיקום האתר באמצעות שימוש ב-meta tags

בעבר השתמשו מנועי החיפוש בשני תגי meta אותם יכלו בעלי אתרים למקם באתריהם:

1. meta description – כלל את תיאור האתר כפי שבעל האתר הגדיר אותו.
2. meta keywords – כלל את מילות המפתח שבעל האתר הגדיר כמתאימות ביותר עבור האתר שלו.

הבעיה עם שני תגים אלו הייתה כי מאחר והם בלתי נראים למשתמשי האתר, בעלי האתרים הכניסו לתוכם מילות חיפוש בצורה מטעה – כלומר, מילים שלא באמת התאימו לתוכן הדף או כמות מוגזמת של מילים. בקיצור – בעלי האתרים ניצלו את התגים לרעה.

כבר לפני מספר שנים הבינו מנועי החיפוש העיקריים את הבעיה הזו, והפסיקו להתייחס לתוכן התגים הללו כמעט לחלוטין. במקום התגים, מנועי החיפוש מתייחסים כיום לתוכן הנראה של הדף אותו רואים גם המשתמשים המגיעים אליו.

מיתוס 2: כדי לקדם מילת חיפוש מסויימת, צריך פשוט לחזור עליה הרבה פעמים

משפט זה הוא נכון – עד גבול מסויים. ישנם מספר מדדים להופעת מילות חיפוש בדף:

1. צפיפות (density) – מדד זה מתייחס לאחוז מתוך הטקסט הכללי באתר הכולל את מילות החיפוש. כלומר, אם בדף יש 100 מילים, ומילה מסויימת חוזרת 10 פעמים, אז רמת הצפיפות היא 10%. רמת צפיפות גבוהה מדי או נמוכה מדי יגרמו לפגיעה בתוצאות הדף במנועי החיפוש.
2. סמיכות וסדר - Proximity and Order - במידה ומדובר בצירוף מילות מפתח (יותר ממילה אחת), אז יש חשיבות גבוהה מאד לכך שהמילים יופיעו כשהן סמוכות אחת לשניה עד כמה שניתן, ושיופיעו בסדר הנכון.
3. חשיבות – Prominence - ככל שמילות המפתח מרוכזות בחלק העליון של הדף, כך עולה חשיבות המילה. כמו-כן חשוב אם הן מופיעות בחלק בראשון של התגים השונים (Title, Hx, וכו'). חשוב לציין כי כדאי לוודא כי המילה או הצירוף מופיעים גם באמצע הטקסט, וגם בסוף הטקסט לפחות פעם אחת.

מיתוס 3: אתרי פלאש מושכים יותר מבקרים בגלל יופיים

מנועי החיפוש כיום משתדלים מאד לבדוק את התוכן של קבצי פלאש, אולם יכולותיהם בתחום מאד מוגבלות. אתרים הבנויים בתור קובץ פלאש בלבד נראים בעיני מנועי החיפוש בתור חור שחור – כלומר כאילו אין שם דבר. לכן, אתרים המבוססים רק על פלאש פשוט לא ידורגו במקום גבוה במנועי החיפוש וכך לא יזכו בתנועה בחינם.

אורן שץ
קידום אתרים – SEO Israel


פינת השאלות והתשובות

לפני מספר ימים קיבלתי את המייל הבא:

רוני שלום

התרשמתי מהאתר שלך, והייתי שמחה לשמוע איך אתה התרשמת מהאתר שלי.
אני אמנית והדבר הכי רחוק ממני זה שיווק. למרות זאת החלטתי להעלות את היצירות שלי לאויר ולמכור אותן. אני אמנם בראשית הדרך, לא מכרתי כלום והאתר עדיין בתהליכי בניה, אבל בכל זאת אשמח לכל הצעה ורעיון.

בתודה מראש, לילך.
www.artcore.co.il

בדרך כלל איני נוהג להציע ביקורת אתר ללא תשלום, אך מכיוון שמדובר באומנית החלטתי לכתוב ללילך דו"ח קצר על האתר (וכפי שתראו שיתפתי בהתרשמות גם את אשתי). אני מציע שתציצו באתר של לילך, תקראו את הביקורת שלי, ואם יש לכם הערות נוספות שלחו אותם ללילך (עם CC אלי כי גם אותי מעניין לשמוע מה הערותיכם)

אז הנה תשובתנו:

------------------------------
לילך שלום,

ראשית אשתי ואני צופים באתר ונהנים מאוד מהפסלים שלך.

אלו רעיונותינו הראשוניים:

אנחנו אוהבים במיוחד את הפסלים. לדעתנו שם גם נמצא פוטנציאל המכירה העיקרי. כואב, אבל אנחנו מציעים להסיר את העבודות האחרות (לפחות להצניע)

בין הפסלים כמה שאהבנו מאוד! אבל כמה שנראו ברמה מעט יותר נמוכה ועלולים לפגוע ברושם הכללי. למשל פסל הדינוזאור (האחרון).

באשר לסרטון הפתיחה הוא פשוט מיותר. סרטונים כאלו הם רק רעש ומאפילים על האמנות שלך.

בפתיחה היינו מציעים כבר להציג את הפסל הטוב ביותר שלך. אין סיבה לפתוח עם שטח לבן.

בנוסף כדאי שבחלק של "אודות" תהיה תמונה קטנה שלך לצד הטקסט.

הפרק ביוגרפי מבולבל משהו וקצת מפורט מדי. אנשים מאוד מתעניינים בביוגרפיה של היוצר ונראה לי שאפשר לעשות שם עבודה יותר טובה.

לדעתנו כדאי להסתפק שם בתמונה אחת שלך. לטעמנו הבהירה היא המוצלחת.

הערה טכנית: כדי לגלול אל הטקסט יש להקיש שוב ושוב על העכבר. זו צריכה להיות הקשה רציפה (ואולי עדיף שלא יהיה צורך בגלילה כלל). גם הפונט אינו אידאלי (מדוע הטקסט מודגש?)

כדי למכור תצטרכי להציג מחירים ואפשרויות תשלום + טלפון. כדאי אולי גם להציג את הפסלים בסביבה טבעית ולא רק על רקע לבן מנותקים מהקשר.

כמו כן לצורך האווירה כדאי מאוד לכתוב פסקה קטנה מתחת לכל עבודה המתארת את היצירה מקורות ההשראה והאקלים הנפשי והאומנותי המיוחד לה. לדוגמא: "זאב בערבה" ברזל ועץ 1998. העבודה נוצרה בהשראת טיול בהרי האנדים, על רקע מרד שבט הבורקי לעצמאות. מייצגת שאיפה לחיבור לטבע.

אפשר להציע מיקום או סביבה מתאימה בבית/חצר/משרד

ב-"צרו קשר" הכתובת צריכה להיות עם השם שלך ולא info המייצג שרות לקוחות מסחרי וסתמי. כמו כן במקום האיור היינו מציעים שוב, להציב פסל שלך.

להתראות ובהצלחה,

רוני ורותי
-----------------------

עד כאן הגיליון השישי

שיהיה לכם שבוע נעים ועסקים מוצלחים, וכמובן בהצלחה לנבחרת ישראל במשחקיה מול אירלנד וצרפת!

רוני
www.internet-marketing.co.il
כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007