הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גליון מספר 12

שלום לכם,

לפניכם גליון מספר 12, של חודש ספטמבר, חודש ה"אחרי הקיץ" ו"לפני החגים". אני מקווה שתהנו מהגליון הזה ואולי תלמדו ממנו דבר או שניים.

בגליון זה, לצערי, נעדר מאמר של אריאל בנושא שיווק גרילה. אין מה לעשות, כשאתה בחור צעיר ומבריק וכותב ספר מוצלח בעניין שיווק באינטרנט אתה נמצא על הכוונת של ציידי הראשים. וכך אריאל שלנו נחטף לחברת יעוץ מצליחה, שבה חלק מהפוזה הוא לומר לשותף שלך "מצטער, אבל אין לי זמן החודש לכתוב מאמר לניוזלטר שלך..". בהצלחה, אריאל!

לעומת זאת יש לנו כותבת חדשה שאני מקווה שתכתוב כאן מדי פעם. יערה הולצמן היא קופרייטרית שמתמחה בכתיבה שיווקית לאינטרנט. הקוראים הוותיקים כבר מכירים את דעתי שקופירייטר הוא בעל המקצוע החשוב ביותר מבין בעלי המקצוע העוסקים בבניית אתרים. המאמר של יערה עוסק בנושא החשוב והמרתק של מתן שם.

פינתו של אורן שץ בנושא מנועי חיפוש תעסוק הפעם בשיטות שונות להפנות באופן אוטומתי גולשים מכתובת אחת לאחרת. פינתו של לירון רוז בנושא פרסום PPC תעסוק הפעם במבוא למחקר מילות חיפוש.

גם אני לא התחמקתי מכתיבת מאמר וכמובן פינת הטכנולוגיה אינה נפקדת.

בספטמבר הניוזלטר חצה את רף 1000 המנויים, ואני מנצל את ההזדמנות להודות לכל המצטרפים החדשים. עתה כשאנחנו רבים כל כך (וממשיכים לגדול כמובן) הגיע הזמן להוסיף מרכיב שיאפשר לנו לשוחח ולהחליף דעות. לשם כך אני מתכוון להעלות בקרוב את פורום השיווק באינטרנט. אשמח מאוד לפגוש אתכם גם שם.

קריאה מהנה,

רוני

הקליקו כאן כדי לקרוא את הניזלטר הזה ברשת וכדי לצפות בכל הגליונות הקודמים.

יחיד מול רבים / רוני הורוביץ

לפני מספר ימים קניתי ספר אלקטרוני ב-60 דולר שכתב אחד המובילים בעולם בשיווק באינטרנט, אדם שאני "מכיר" כבר חמש שנים.

בדף המכירה של הספר מתאר גאון השיווק שיטה מסויימת לשיווק באינטרנט שאפשרה לו להקים אתר חדש ובתוך כארבעה שבועות להגיע איתו להכנסות של....5 דולר ביום. מרשים לא?

אתם ודאי מתפלאים כיצד רכשתי ב-60 דולר ספר אלקטרוני שמלמד איך לבנות עסק באינטרנט שהכנסותיו יכולות לכסות לא יותר מקפה ומאפה כל יום.

איני מזלזל כמובן בקפה ומאפה, אני חובב בתי קפה מושבע, אבל בכל זאת אנחנו מצפים מהעסק שלנו באינטרנט שיאפשר לנו קצת יותר מזה (אולי גם סלט..?).

אז הנה הפתרון.

קחו את האתר הזה והכפילו ב-10 (עכשיו הסלט כבר בפנים), הכפילו ב-50 והאוטו החדש כבר בדרך.

הנה נגענו באחד ההבדלים המשמעותיים בין אלה שעושים את צעדיהם הראשונים לבין המקצוענים באינטרנט. הראשונים מתחילים בפנטזיות על הקמת אתר, עוברים לשלב השיחות עם חברים, לאחר מכן בודקים חברות בניית אתרים, לאחר מכן משלמים מחיר מופקע לחברה שאין לה מושג בשיווק, ולבסוף יורקים דם בנסיון להביא קצת תנועה לאתר ואולי למכור משהו.

בזמן הזה המקצוענים כבר בנו חמישה אתרים שמכניסים להם בממוצע חמישה דולר ליום.

"ערוצי הכנסות מרובים" הוא שמה של הגישה הזו, והיא אחד הסודות השמורים של המקצוענים. עד כדי כך שמורים, שגורואים רבים מהם קיבלתי מיילים לעיתים קרובות בניוזלטר שלהם נדמו בזמן האחרון. הם פשוט עסוקים בבניית אתרים של חמישה דולר ליום.

ישנם קבוענות רבים, שמקורם בעולם ה"אמיתי", "עולם הלבנים והמלט" בתרגום חופשי מאנגלית, שהעוסקים באינטרנט צריכים להפרד מהם. אחד מהם, אולי החשוב שבהם, הוא התפיסה של "אדם אחד -אתר אחד".

תפיסה זו מקורה בהנחה שאתר אינטרנט הוא עניין מורכב. אבל מי שפועל נכון, מי שמבין שבאתר אינטרנט התוכן הוא המלך, מי שמבין שהמבקרים באתר רק יוקירו אותו על כך שבנה אתר פשוט שעונה בדיוק לצרכיהם, יבנה בשבוע שבועיים אתר אחד ויעבור לאתר הבא.

ישנם כמה יתרונות לאתרים פשוטים הבנויים סביב נושא אחד. מנועי החיפוש אוהבים אותם כי הם ממוקדים ומנוע החיפוש '"מבין", מיד במה הם עוסקים. מאותה סיבה גם הגולשים אוהבים אותם: קל להם למצוא בהם את מבוקשם.

המומחים בשיטת ערוצי ההכנסות המרובים מעלים את האסטרטגיה השיווקית שלהם שלב נוסף. במקום לבנות אתר אחד גדול או מספר אתרים שאין קשר בינהם, הם בונים רשת של אתרים בעלי קשר נושאי. כך הם גם מרוויחים קישורים בין האתרים שלהם שמעלים עוד את קרנם בעיני מנועי החיפוש וגם מעודדים את התנועה מאתר לאתר.

נניח למשל שאתם משוגעים על ענייני גינון. במקום להקים אתר-על בנושא גננות תוכלו להקים אתר בנושא טיפול בפרחים עונתיים, ממנו לגלוש לאתר בנושא צמחים רב עונתיים, וממנו להתרחב לאתר בנושא דשא, משם תעברו לאתר בנושא השקייה, אתר בנושא פסלי גינה ומזרקות, אתר בנושא ריהוט גינה, ואתר בנושא תאורת גינה.
כך תוכלו להקים במהירות אתר ולהתחיל לחוש את השוק ולהנות מהתנועה. את הידע והמיומנות שתרכשו בהקמת האתר הראשון תעבירו לשני וכך הלאה.

לעיתים, לאחר שבונים רשת אתרים מצליחה בונים מעליה אתר-על, פורטל, שיוצר סביב האתרים האלה מסגרת שמושכת עוד תנועה ומפרסמים.

גם בגישה הזו יש שבירה של קיבעון. במקום, כמו בעולם האמיתי, ליצור קודם את המסגרת הכוללת ולאחר מכן את החלקים, באינטרנט לעיתים הרבה יותר חכם ליצור את החלקים ורק לאחר מכן להרכיב את המסגרת. במילים אחרות, באינטרנט הגישה המצליחה היא זו של מלמטה למעלה במקום מלמעלה למטה.

אם יש לכם כוונה לפעול באסטרטגיה הזו חשוב שלכל האתרים שלכם יהיה מבנה משותף ועיצוב דומה. כך מי שאוהב אתר אחד יאהב גם את האחרים וכך גם תחזקו את המותג שלכם.

לסיכום, מעתה כשאתם חושבים על העסק האינטרנטי שלכם תעברו מיחיד לרבים, ההכנסות יגיעו בהתאם.


ואלה שמות / יערה הולצמן

בס"ד

שלום לכם, שמי יערה הולצמן, אני מעצבת גראפית בהכשרתי וקופירייטרית במקצועי. אני מלווה בהערצה את האתר של רוני מרגע העלאתו לאוויר ונהנית לא אחת, מהפידבקים המקצועיים שלו. את העסק שלי, המלה האחרונה, http://www.hamila.net פתחתי לפני כחמישה חודשים, בהם רכשתי מספר לא מבוטל של לקוחות ואף הקמתי אתר.

כשרוני ביקש ממני לכתוב מאמר מעניין על קופירייטינג, מיד חשבתי על הנישה של מתן שם.
מאז ומתמיד נושא זה הצית את דמיוני והעובדה שהשם צריך לתמצת את המהות של המוצר או החברה, מהווה אתגר מרתק בעיני.

מסתבר, שהקופירייטר הראשון בעולם היה אדם הראשון, כשהתבקש לתת שם לכל בעלי החיים. הוא התבונן בכל יצור ויצור ונקב בשם, שביטא את המהות שלו. בדומה, על פי המסורת היהודית, גם כל גבר ואישה שהופכים להורים, ניחנים במעין רוח הקודש, והשם שהם נותנים לרך הנולד, מבטא את המהות שלו, משהו מהאופי, או הדרך שעליו לעבור בעולם הזה. כלומר, במתן שם יש הרבה מעבר למה שנראה על פני השטח. הקופירייטר משמש מעין "הורה" למותג החדש, וככזה, כנראה ניחן גם הוא ברוח הקודש זוטא (אם הוא מוצלח כמובן).

עבורי לתת שם, זו חוויה כייפית במיוחד ואני נלהבת כל פעם מחדש, כשאני מתבקשת לעשות זאת.

קחו לדוגמא את מ. כהן, שהחליטה להקים עסק לשיווק מאפי בריאות טבעיים מהבית. התבקשתי לתת שם לקייטרינג, כשהדגש הוא על בריאות וטבע. הצעתי מספר שמות ביניהם: "ניחוחות בראשית", "טבע-נאש", "דגן, תאנה וחרוב", "ארץ תופין", "בת- הכפר", "חוויה ירוקה" ו"מאפה בראשית". הלקוחה התאהבה מיד ב"מאפה בראשית" וזכתה גם בעיצוב לוגו מטעמי. העובדה שהמטבח שלה ניצב בלב ליבה של עיר סואנת ומפויחת, לא הפריעה כהוא זה, לבנות לעסק שלה תדמית של בריאות. ממילא השיווק צפוי להיעשות דרך הרשת, כך שיכולתי להתייחס במתן השם, לחומרים המעולים מהם היא מייצרת את המאפים ומהכשרון הטבעי שלה לאמנות הבישול.



דוגמא אחרת היא חברת webx, המתמחה בישומי אינטרנט. פיני גרבי, המנכ"ל פנה אלי בבקשה לעשות לאתר שלהם 'מתיחת פנים'. אז קודם כל הנה ה"לפני"

http://www.webx.co.il/website/default.asp?goto

כפי שניתן לראות בבירור, האתר נראה כמו עוד עשרות אתרים של חברות, המציעות פחות או יותר, אותו הדבר. מתוך הניסיון שלי בחיפוש אחר חברה שתבנה עבורי את האתר שלי, ידעתי איזה מסר מרכזי, עשוי לשכנע אותי לבחור דווקא בה ולא באחרת. הדבר הראשון שהיה חשוב עבורי, בתור חסרת ניסיון ואפילו בעלת פוביה קלה בתחום, היה: שרות אדיב, ידידותי, מסביר פנים וסובלני (אפילו לחלשי תפישה), וכמובן מקצועני. בהתאם לכך, הצעתי את הקונספט הבא, כשהסיסמא המובילה אותו היא: webx-מקצוענים בישומי אינטרנט, כשהמסר העומד מאחוריו: 'כולנו בוובקס אנשי מקצוע מעולים ומיומנים ביותר'. לצורך זה נבחרו תמונות של פועלים חייכניים ומאירי פנים, מתחומי הבנייה והתעשייה, כשתכני האתר הדגישו את השרות האדיב, הידידותיות למשתמש והעובדה שהלקוח של webx, לעולם אינו נשאר לבד, ללא תמיכה. תכני האתר, כמו גם העיצוב שהוצע על ידי, נכתבו בהתאם למסר זה ואתם מוזמנים להיכנס ולראות את התוצאה (האתר עדיין בבניה):

http://www.webx.co.il/webx2/default.asp

כמובן שמרגע זה ואילך webx ענתה באופן מושלם על הדרישות שלי לבניית אתרים (איך לא? הרי אני כתבתי את כל היתרונות שלה...) ובאמת בתור שכזו, זכתה להקים את האתר של העסק שלי, לשביעות רצוני המלאה.

לא אחת מפנים למולי אצבע מאשימה, שקופירייטינג זה בעצם 'עסקי רוח', ובמלים אחרות – בלופים. לוקחים מוצר משעמם וחסר ברק וממציאים סביבו סיפור שלם שיוצר לו תדמית שונה לגמרי. אז קודם כל אני רוצה לומר להגנתי, שהדברים שאני 'מספרת' על המוצר הם בדרך כלל נכונים. כל מה שאני עושה, זה לזהות את 'היהלום' שמסתתר בתוך 'גוש הפחם', לחלץ אותו משם, לעבד, ללטש את הקצוות ולעזור לו להיראות הרבה יותר 'נוצץ'.

ודוגמא מתחום שונה לגמרי.

קופירייטר קבל מתת שמים. יכולת כזו או אחרת לשכנע, לעורר ולהביא נושאים מסוימים לתודעה הציבורית. המודעה שלפניכם מנסה לעשות זאת, כחלק מקמפיין היוצא נגד האדישות לאלימות המשתוללת.



במקרה הזה בחרתי בסיסמא: אדישות הורגת אותי והשם שהוצע על ידי לעמותה דמי אחיך, לקוח מהפסוק בבראשית, בו קין רוצח את הבל והקב"ה אומר לו: "דמי אחיך זועקים אלי מן האדמה...".

זהו. זה פחות או יותר מה שאני עושה, עם קצת יותר או פחות 'צבע', תלוי בלקוח ובמטרה לשמה נשכרים שירותי.

יכולנו להמשיך עוד ועוד אבל מחצב שלם של 'פחמים' מחכה שאושיע אותו, כך שעלי להיפרד מכם. לא לפני שאודה מקרב לב לרוני, שאני נתרמת כה רבות מהידע שהוא חולק עמנו בניוזלטרס המוצלחים שלו, על הבמה המכובדת שהוא אפשר לי.

בחזרה אליך, רוני.

תודה יערה על המאמר המעניין ומאיר העיניים. במיוחד אהבתי את תמונות ה "לפני – אחרי". אין ספק שהאתר החדש יקדם באופן משמעותי את החברה. אגב, האם שמת לב למוטיב הפחם שחוזר במאמר? רוצה לדבר על זה?

פינת הטכנולוגיה / קידוד תווים character encoding

בניגוד לילדים בני שלוש שכבר יודעים לספור עד 10 מחשבים יודעים לספור עד...1. ליתר דיוק מ-0 עד אחד. למרות שהמחשב מבין רק שתי ספרות, אפשר לייצג באמצעותן כל מספר עשרוני ובלבד שנשתמש במספיק מהן. למשל 0 מייצג 0, 1 מייצג 1, אבל 2 הוא כבר מספר "דו ספרתי" ומסומן 10.

עכשיו משאנו יודעים כיצד המחשב מייצג מספרים, נשאלת השאלה כיצד הוא מייצג תווים כמו למשל האותיות הלטיניות או אותיות ה - א' ב'. התשובה פשוטה – המחשב מצמיד מספר לכל אות, זהו קידוד התווים character encoding. העניין הוא שצריך להיות תקן שיקבע מה המספר שמתאים לכל אות. ללא תקן כזה תוכנות כמו דפדפן האינטרנט לא ידעו להציג נכון את התווים. כמובן שלכל שפה יש מערכת תווים שונה (למשל בצרפתית יש סימנים שונים ומשונים מעל האותיות) ולכן בתחילה נוצרו קידודים שונים לכל מערכת תווים של כל שפה. הקידודים האלה הצמידו בדרך כלל מספר מ 1 ועד 255 לכל תו.לרוב מערכות התווים זה הספיק. כמובן שכדי שהתוכנה הרלוונטית (למשל דפדפן או מעבד תמלילים) תדע איזה תו להציג יש צורך לומר לו באיזה מערכת קידוד אנחנו משתמשים (אנגלית, צרפתית וכו).

שיטה זו יצרה סרבול רב וקושי ליצור מערכות ממוחשבות שפועלות ללא קושי בשפות שונות ללא צורך בשינוי של הקידוד. כך נוצר לאחרונה הקוד האחיד הידוע בשם Unicode. הרעיון הוא פשוט, במקום שטווח המספרים שמצמידים לכל אות יהיה מ 0 עד 255 הטווח הוא גדול הרבה יותר, וכך כל תו על פני כדור הארץ: עברית, ערבית, אנגלית סינית יפנית סימנים מתמטיים וכו, זוכה למספר קבוע משלו.

שיטת קידוד זו הולכת ונעשית נפוצה בקרב אתרי אינטרנט. בעברית חשיבותה רבה כי זה התקן שאומץ על ידי גוגל ואם תרצו למשל להציג באתר שלכם מודעות של גוגל מסוג Adsense תצטרכו לבנות את האתר שלכם בקידוד Unicode המיושם למשל באמצעות הקוד utf-8.

פינת ה SEO / אורן שץ

כאשר אתם עוברים דירה הדואר מספק שירות של הפניית המכתבים לכתובת החדשה. גם כשהאתר עובר דירה לכתובת מתחם חדשה יש צורך בשירות דומה. אבל איך עושים זאת נכון בלי לעצבן את בעל הבית (גוגל)? אורן מסביר.

הפניות אוטומטיות

במקרים רבים בעל אתר מעוניין כי כל מי שיגיע אל דף מסויים או אל כתובת אינטרנט מסויימת, יועבר בצורה אוטומטית אל כתובת אינטרנט חדשה. הנה מספר דוגמאות מדוע עלול להיווצר צורך מסוג זה:

  • דף מסויים כבר אינו רלוונטי, וקיים באתר דף חדש המחליף אותו

  • חלק שלם באתר הופך להיות אתר בפני עצמו

  • התוכנה המפעילה את האתר עברה עדכון, וכתובות הדפים השתנו

  • האתר עובר אל כתובת חדשה

  • ברצונו של בעל האתר להונות את המשתמשים המגיעים אליו על-ידי כך שיחשבו כי הגיעו אל תוכן מסויים, בשעה שהתוכן הוא למעשה אחר

  • בעל האתר מעוניין ששני שמות מתחם יובילו לאותו אתר (נוח במיוחד לאתרים ישראלים בהם אפשר לכתוב אותו שם דומיין בדרכים שונות ובעל האתר אינו מעוניין לאבד כניסות)


נשאלת השאלה הבסיסית – כיצד יש לבצע את ההפניה של הגולש מן המשאב הישן אל המשאב החדש? האם בכל מקרה כדאי לבצע את ההפניה בצורה אחידה?

סוגי הפניות נפוצות

החלוקה הראשונית אותה כדאי לבצע בעת בדיקה של סוגי ההפניות הקיימות היא האם ההפניה נעשית ברמת השרת, ברמת קוד התוכנה (asp או php), ברמת ה-html או ברמה אחרת. ההבדל בין הסוגים השונים הוא כמובן בעיקר ברמה של המומחיות וברמת הגישה למערכת הנדרשות על מנת לבצע הפניה מסוג זה.

באופן רגיל, התהליך של קריאת דף מתחיל בבקשה של הדפדפן לקבל אליו דף מסויים. השרת מחזיר לדפדפן קוד האומר כי הדף תקין (קוד 200), ואז מעביר את תוכן הדף.

הפנייה זמנית – 302

שיטת ההפניה המוכרת ביותר היא ההפנייה הרגילה. בהפנייה מסוג זה הדפדפן מבקש לראות דף מסויים, אך במקום לקבל קוד האומר כי הכל תקין, הוא מקבל קוד האומר כי הדף עבר אל כתובת חדשה (קוד 302), ואז מקבל את כתובת הדף החדש. הפנייה מסוג זה ניתן לבצע ברמת השרת או ברמת קוד התוכנה. הבעיה העיקרית עם שיטה זו היא כי מנועי החיפוש שומרים עדיין גם את הכותבת הישנה, ומכניסים אליה את התוכן המגיע מן הכתובת החדשה.

הפנייה קבועה - 301

שיטת ההפניה הפחות מוכרת היא ההפנייה הקבועה. בהפנייה מסוג זה הדפדפן מבקש לראות דף מסויים, אך במקום לקבל קוד האומר כי הכל בסדר, הוא מקבל האומר כי הדף עבר בצורה קבועה אל כתובת חדשה (קוד 301), ואז מקבל את כתובת הדף החדש. הפנייה מסוג זה ניתן לבצע ברמת השרת או ברמת קוד התוכנה. היתרון בשיטה זו הוא כי מנועי החיפוש מעבירים את כל הקישורים שהיו אל הכתובת הישנה אל הכתובת החדשה. שיטת הפנייה זו היא שיטת ההפנייה המועדפת על מנועי החיפוש.

הפניית html

קיימת אפשרות להשתמש בפקודת meta בקוד html על מנת לבצע הפנייה אל דף אחר. הפנייה זו נחשבת לשיטת הפנייה ממנה כדאי להימנע ככל שניתן. שיטה זו משמשת כיום בעיקר את אלה העוסקים בטכניקות קידום אתרים שאינן אתיות.

הפניית פלאש

עוד סוג הפנייה ממנו כדאי להימנע הוא הפנייה מתוך קובץ פלאש. שיטה זו משמשת כיום בעיקר אנשים העוסקים בטכניקות קידום אתרים לא אתיות.

סיכום

במידה ואתם צריכים לבצע הפנייה מדף ישן אל דף חדש, מאזור שלם באתר לאתר חדש, או מכתובת אתר ישנה אל כתובת אתר חדשה, השיטה המועדפת בצורה ברורה היא ביצוע הפנייה קבועה. את ההפניה יוכלו בדרך כלל לבצע עבורכם בונה האתר שלכם או מי שמבצע את האיחסון עבורו.
מידע נוסף על צורת הביצוע הטכנית של הפניות ניתן למצוא במאמר העוסק בנושא "סוגי הפניות – הפניית דומיין קבועה".

אורן שץ
קידום אתרים – SEO Israel


פינת הפרסום PPC / לירון רוז

מילות המפתח של האתר מקבילות למיקום העסק בעולם הפיזי. כיצד יודעים מה מחפשים באינטרנט ואיזה מילים לבחור לאתר או למסע הפרסום. לירון רוז בראשון מסדרת מאמרים שעוסקים בנושא.

מחקר מילות חיפוש – Keyword Research

יתכן ולא שמעתם מעולם את השם Singhal Amit.

בתחילה חשבתי שהוא בוודאות משלנו – עוד ישראלי שעשה זאת בגדול בעולם האינטרנט.
זאת עד אשר בדקתי ומסתבר שהוא בכלל ממוצא הודי – כלומר שמו בכלל אמיט ולא עמית...

בכל אופן, ישראלי או לא...אמיט הוא המהנדס הראשי של מנוע החיפוש המוביל גוגל. אמיט התבטא לאחרונה כי כ-50% מ -200 מיליון החיפושים היומיים בגוגל הינם ייחודיים. בתחילה – התייחסתי לכך כעוד סטטיסטיקת אינטרנט מבית היוצר של יחצ"ני חברת גוגל. לאחר מכן, חשבתי על כך שוב. כל יום – כמחצית מכל החיפושים מחפשים משהו חדש לחלוטין או מחפשים משהו מוכר – אבל בדרך חדשה לחלוטין – מדובר במיליונים של צירופי חיפוש חדשים.

עובדה זו גרמה לי לעצור ולחשוב באופן מעמיק מהי המשמעות של סטטיסטיקה זו עבורנו – אנשים העוסקים בשיווק באינטרנט. מאה מיליון צירופי חיפוש חדשים מדי יום. מדובר באלפי שווקים, נישות ותתי נישות והזדמנויות עסקיות חדשות הנולדות מדי יום. כאנשי שיווק באינטרנט – כל מה שעלינו לעשות הוא לזהות נישות אלו ולפתחן.

מסתבר, שאנשים מחפשים את אותה אינפורמציה במספר כמעט אינסופי של דרכים. גם כאשר אנו מחפשים את אותו דבר באינטרנט – כל אחד מאיתנו מחפש זאת בדרכו הייחודית שלו. חוק ה -20/80 עובד גם כאן אולם המספרים יותר קרובים ל 10/90 – כלומר רק 10% מהחיפושים באינטרנט מתבצעים בצירופי המילים "הבנאליים", "הצפויים", או הברורים מאליהם. שאר 90% מתבצעים בואריאנטים שונים – לעיתים בתוספות של מילים נוספות לחיפוש, בשגיאות כתיב, או במיני "המצאות" חדשות שהמוח האנושי רוקח.

המשמעות היא שאם אנו מעונינים לנקז אלינו תנועה רלבנטית ממוקדת ממנועי חיפוש, ולא משנה אם מדובר מתוצאות חיפוש "אורגניות" ראשיות או "קישורים ממומנים" (sponsored links / pay per click) – לא די בכיסוי של כמה עשרות מילים או מאות מילים ראשיות בתחום עיסוקנו. עלינו להשכיל לכסות עוד ועוד צירופי מילים, איזוטריים לכאורה (בהם אין אתרים "מתחרים" רבים על המשתמש), כך הסיכוי שננתב אלינו תנועה ממוקדת ואיכותית רב יותר. במילים אחרות, מבחינה עסקית טהורה - כדאי מאוד להפנות משאבים יצירתיים לתהליך כיסוי מילות החיפוש.

כיצד בעצם "יוצרים" רשימת מילות חיפוש?

הנסיום מוכיח שאין טעם לנחש מה המשתמשים מחפשים. כדאי יותר לפנות למאגרי מידע מיהם ניתן לאסוף מודיעין על "הביקושים" למילות חיפוש שונות.

ברמה הבסיסית ביותר, ניתן לאסוף ולנתח מידע זה ממקורות חינמיים באינטרנט. המקורות הפופולריים ביותר הינם:

1. Overture - Yahoo Keyword Suggestion
2. Google Sandbox
3. גירסת הנסיון של Wordtracker

כל אחד ממקורות אלו מאפשר להכניס מילת חיפוש ראשונית ולקבל רשימה של מילות חיפוש קשורות / אלטרנטיביות. ניתן לחזור על תהליך זה מספר רב של פעמים, להשתמש ב Cut& Paste וליצור רשימת מילות חיפוש ארוכה.

למפרסמים רבים, ובייחוד למפרסמים ישראלים הפונים לקהל ישראלי מחקר מילות חיפוש ברמה בסיסית שכזו, משולב באופטימיזציה של האתר (SEO) ובכן בפרסום בקישורים הממומנים (PPC) יכול עדיין להספיק. עם זאת , לאורך זמן, עם שכלולו של שוק מילות החיפוש בארץ (גידול במספר האתרים והמפרסמים) נראה כי ילך ויקשה על מפרסמים לא מתוחכמים להשתלב בעמוד הראשון במנועי החיפוש הן תוצאות האורגניות והן בקישורים ממומנים.

מפרסמים רבים (ישראלים ושאינם ישראלים): יצואנים, חברות תוכנה, חברות למסחר אלקטרוני, חברות אינטרנט טהורות או למעשה כל מי אשר מעוניין לפנות לשוק מילות החיפוש הבינלאומי באנגלית ולשוק יעד האמריקאי / אירופאי (אשר גדול מאות מונים מהשוק הישראלי) כבר מזמן אינם יכולים להסתפק במחקר מילות מפתח בסיסי באמצעות כלים חינמיים.

כאן "בבורסת" מילות החיפוש העולמית התחרות הקשה היא כשווה מול שווים מול מיטב המוחות בזירה הבינלאומית: העשירים, המקצועיים והמתוחכמים שבמפרסמי האינטרנט בעולם.

בדיוק כמו בליגת האלופות או במונדיאל בכדורגל – רמת המתחרים כאן שונים לגמרי. התחרות קשה יותר, אך גם "ההישגים" הפוטנציאליים שווים יותר. הישגים משמעותיים בזירת האינטרנט הבינלאומית, וישנן כבר מספר חברות ישראליות "שעשו זאת" והתפרסמו לאחרונה בהנפקות ענק - יכולים להיות שווים מיליוני, עשרות מיליוני, ואף מאות מיליוני דולרים.

מחקר יסודי של מילות חיפוש באמצעות כלי תוכנה מתקדמים, וניטור ואנליזה מתמשכת של הביקושים וההיצעים ב"בורסת" מילות חיפוש (לכל מילת חיפוש יש שווי/מחיר – בדיוק כמו לנייר ערך בבורסה) הינם הכרחיים על מנת להתחרות בשוק מילות חיפוש זה.

ועל כך – באחד המאמרים הבאים

לירון רוז – Exact PPC
מידע נוסף על לירון ופרסום PPC

תודה ללירון ולאורן על המאמרים המאלפים.

זהו להפעם, אני מקווה שנהניתים והשכלתם. אני מאחר לכולם שנה טובה, שנה של עסקים מוצלחים, תנועה רבה, המרה טובה ומעל לכל, בכל זאת, בריאות ואושר.

רוני

אם אתם דוברי שפות שאינן עברית או אנגלית ברמת שפת אם (רוסית, ערבית, צ'כית, איטלקית וכו..), בעלי כושר כתיבה וידע בסיסי באינטרנט אני רוצה להציע לכם הצעה מעניינת. אנא פנו אלי דרך האתר.









כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007