הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גליון מספר 13

שלום לכם,

לפניכם גליון מספר 13 של סודות השיווק באינטרנט, גליון חודש אוקטובר .

אני מקווה שהתאוששתם מתקופת החגים, וכבר החלה לחלחל בכם ההכרה ש"אחרי החגים", אותה תקופה שנראתה לפני מספר שבועות כאילו היא מסתתרת מעבר להרי החושך מתחילה עכשיו. זה זמן מצוין לבחון שוב את האתר שלכם, ואת כל המערכות שסביבו – ובעיקר את מערכת התנועה (traffic) ומערכת ההמרה (conversion) ולהתחיל לבצע את כל השינויים שהבטחתם שתעשו אחרי החגים.

בגליון זה תמצאו שני מאמרים שלי. הראשון, מסוג 'ביקורת אתרים', סוקר אתר שהייתי שותף בבנייתו בעיקר בכל הקשור לתוכן. המאמר מציג את התפיסה השיווקית ואת הרעיונות שהנחו אותי בכתיבת הטקסט, ואפילו את חילוקי הדעות שהיו לי עם בעל האתר.
המאמר השני שואל שאלה מוזרה ועונה תשובה פשוטה ממנה אפשר ללמוד דבר או שניים על קידום אתרים.

כמובן שלא נפקדים מאמריהם של אורן שץ בנושא קידום אתרים ולירון רוז בנושא פרסום בשיטת תשלום לפי קליקים (PPC) ופינת הטכנולוגיה שעוסקת הפעם בגליונות סגנון מדורגים.

וגם הכרזה חשובה! מיד

אני מאחל לכם קריאה מהנה ומועילה,

רוני


חדש! פורום שיווק באינרטנט

כפי שבטחתי בגליון הקודם, אני מכריז בשמחה ובחגיגיות על פתיחתו של פורום סודות השיווק באינטרנט. מהיום תוכלו להתייעץ, לייעץ ולשוחח ביניכם על כל נושא שקשור לשיווק באינטרנט ולקידום אתרים.

מעתה, במקום לשלוח שאלות אלי, תציבו אותן בפורום ובמקום לקבל תשובה אחת ממני אתם עשויים לקבל קשת של תשובות ודיעות.

אני מתכוון להקפיד מאוד שהפורום יהיה נקי מפרסומות (גלויות וסמויות) וכמובן נקי מהשמצות ומקשקושי סרק.

להפעלת הפורום פיתחתי מערכת ייחודית משלי שתומכת בדיון פשוט וענייני. נעדרים מהמערכת אייקונים וסמיילים מטופשים וגם נעדרת האפשרות להגיב לתגובות על הודעות (אפשר להגיב להודעות הראשויות בלבד).

המטרה במניעת האפשרות להגיב לתגובות היא למנוע שיחות פרטיות בפורום (היי...אין סודות בחברה!) ולאפשר דיון פתוח וחי.

הפורום נמצא בהרצה אז בעדינות עם המקלדת....אם אתם נתקלים בבעיה כל שהיא אשמח אם תכתבו לי. אשמח גם לשמוע הערות והצעות לשיפור.

ומילה אחרונה אל מי מכם שמתכוון להפוך למשתתף 'כבד' ומועיל. כל מי שיתרום מזמנו ומהידע שלו לפורום ראשי בהחלט להוסיף לשמו תאור בן כמה מילים על פועלו וכמובן את כתובת האתר שלו, בסיום תוכן ההודעה שלו.

למשל אם אורן שץ עונה תשובה בנושא קידום אתרים הוא הוא בהחלט יכול לסיימה כך:

אורן שץ
מומחה בקידום אתרים
http://www.seoisrael.co.il

די להקדמות – הנה כתובת הפורום אתם מוזמנים:

כנסו לפורום סודות השיווק באינטרנט

(ואל תשכחו לחזור מחכים כאן עוד כמה מאמרים מעניינים)

ביקורת אתר: אתר מכירות למערכת חדשנית לפתיחת שערי חנייה

לאחרונה סייעתי בבניינתו של אתר המקדם מוצר מעניין - מערכת המאפשרת להשתמש בטלפון הנייד כשלט למחסום חנייה. מדובר באתר פשוט המשמש ליצירת מאגר מתעניינים עבור המוצר. חשוב להדגיש זאת – הצלחת האתר אינה נמדדת ישירות במכירות שהוא מייצר אלא במספר הפניות באמצעות הטלפון או באמצעות הטופס באתר. באנגלית מכנים אתר מסוג זה – lead generation site אתר המייצר פניות.

במובן זה, וזו נקודה חשובה, התפקיד העיקרי של האתר הוא לאפשר מה שנקרא בעגה המקצועית קדם-מכירה preselling. מטרת קדם המכירה היא בעיקר לספק למתעניינים מידע על התועלות שהמוצר מספק ועל יתרונותיו ביחס לאלטרנטיבה (שבמקרה שלנו היא המשך שימוש בשלט החנייה הרגיל). כאמור, האתר אינו מיועד לבצע את הסגירה – ביצוע המכירה עצמה.

לפני שאני שולח אתכם להציץ באתר - הערה לגבי חלקי בו. אני סייעתי בעיקר בכתיבת הטקסט לאתר ובקבלת כמה החלטות לגבי מבנה האתר ובחירת התמונות. לא היתה לי נגיעה לעיצוב האתר, לתכנון מערכת הניווט ולעוד כמה מרכיבים. אל תתפלאו לכן שפה ושם, למרות שהיתי מעורב, אספק גם מעט ביקורת.

בנוסף, חיים ברקוביץ, בעל האתר, דחה כמה מרעיונותי (למשל לגבי הכותרת הראשית – עניין לגיטימי לחלוטין). המחלוקת תוצג לשיפוטכם.

בכל מקרה, אני חושב שתוכלו לקבל מהמאמר טיפים להקמת אתר פשוט מהסוג המתאים במיוחד להחדרת מוצר חדש. האתר משתלב היטב במערכת המכירה של המוצר בפני הציבור שעדיין לא מכיר אותו ולכן דורש תהליך של "חינוך לצריכה".

הנה כתובת האתר- http://www.isra-gate.com

אני מציע שתשוטטו קצת באתר ותחזרו לכאן להמשך הקריאה...להתראות בעוד כמה דקות.

טוב, לאחר שהצצתם באתר הנה כמה מילים על המחשבות שמאחורי בניית האתר הזה.

המרכיב החשוב ביותר במערכת ההמרה הוא הכותרת. מטרת הכותרת היא להבהיר למבקר בהבזק של רגע מה יש באתר בשבילו.

הרוב המכריע של מבקרים באתר חדש עוזבים אותו בתוך מספר שניות (לעיתים עוד לפני שדף הבית הספיק להטען במלואו) תפקיד הכותרת לגרום למבקרים המתאימים להשאר באתר ולהמשיך לקרוא (האחרים מוזמנים לעזוב).

שימו לב! הכותרת אינה מוכרת את המוצר אלא מגרה להמשך קריאה.

אפשר לדמות כותרת למסננת – היא גורמת ללקוחות פוטנציאליים להשאר ומפנה מהדרך את כל השאר.

רבים טועים לחשוב שנדרשת כותרת מתחכמת בסגנון הקופירייטינג שרואים בעיתונות. זו טעות שמעידה על חוסר הבנה ואבחנה בין אתר אינטרנט לבין מודעה בעיתון. בעיתון, המודעה מתחרה על תשומת הלב של הקורא, מול מודעות אחרות ותוכן מערכתי. באתר התוכן הוא שלכם, והקורא כבר שבוי. עלינו רק לעניין ולגרות אותו לקרוא – לא לגרום לו לפענח מסרים מוצפנים באמצעות קודים מתחכמים.

ההצעה שלי לכותרת היתה:

גרים בבית עם חנייה ומחסום חשמלי?

תשכחו מהשלט, מהיום הסלולרי שלכם פותח את שער החניה


שימו לב לכותרת המקדימה ("גרים בבית עם חנייה ומחסום חשמלי?"), זהו תרגיל קופירייטינג הנקרא "סימון" flagging באנגלית. הצגת שאלה שללקוח הפוטנציאלי אין בריה אלא לענות "כן". ומי שעונה "כן" פשוט אינו יכול שלא להמשיך לקרוא, ברור לו שיש כאן משהו עבורו.

נעבור לכותרת עצמה:

"תשכחו מ.." היא תבנית קופירייטינג יעילה שמעבירה את המסר של "הנה הסוף לסבל הכרוך ב..." הכותרת מתחברת כאן למטבע חשיבה מקובל של "לשכוח את הצרות".

מעניין שחיים לא קיבל את הצעתי לכותרת ובמקומה בחר את הכותרת שאתם רואים באתר:

לא צריך שלט רחוק:
הסלולארי שלך יפתח את השער


תשפטו אתם....

השלב הבא לאחר הכותרת הוא פסקה שמתארת את הבעיה. שימו לב: כדאי מאוד, אם זה אפשרי, במקום להתחיל בתאור המוצר להתחיל בתיאור הבעיה שהוא אמור לפתור. לקורא שמזדהה עם הבעיה ברור שבקרוב מאוד יוצע הפתרון.

הדרך הטובה ביותר לתאר את הבעיה היא להמחיש אותה באמצעות סיפור קצר. גם אם הקורא לא נתקל במקרה המתואר הסיפור, הוא ודאי נתקל במקרה דומה ויודע לעשות את ההשלכה.

אז הנה הסיפור -

אם אתם כמוני, ודאי גם אתם חשתם לא פעם מתוסכלים בגלל שלט החניה:

הגעתם הביתה עייפים אחרי יום עבודה ובדיוק אז נגמרו הסוללות בשלט; אתם בנופש בצפון וקרוב משפחה מעוניין לחנות בחנייה הפנויה שלכם אבל אין לכם דרך לעזור לו; הדייר שלכם איבד את השלט ואתם חוששים שיגיע לגורמים בלתי מורשים; רכשתם רכב נוסף ועכשיו צריך לדאוג לשלט נוסף עבורו.
כמעט כל בעל שלט נתקל במקרה דומה ולכן סקרונותו מתעוררת לקראת הצעת הפתרון.

שימו לב שפיסקת הסיפורים הזו נפתחת במשפט "אם אתם כמוני.." מטרת הפתיחה הזו כפולה – לגרום לקוראים לחשוב שמי שמציע להם את המערכת משווק אותה משום שנתקל בבעיה בעצמו והחליט לעשות מעשה (כמו סיפורי המצאה רבים...) וכן לעורר סקרנות לגבי זהות הדובר. סקרנות שבאה על סיפוקה מיד כאשר חיים מציג את עצמו.

שימו לב שהכותרת וסיפור הבעיה מגיעים לפני שחיים מציג את עצמו. כך צריך להיות. התחילו בלדבר אל ועל הקורא ורק לאחר מכן הציגו את עצמכם. רוב האנשים מתעניינים קודם כל בעצמם ובמה יש שם עבורם ורק לאחר מכן מי עומד מאחורי ההצעה.

כפי שאתם רואים יש בדף הראשון גם תמונה. תמונה היא מרכיב חשוב בתמיכה במסר השיווקי אולם לדעתי התמונה שנמצאת באתר כרגע אינה משרתת את העניין באופן מיטבי.

הבעיה בתמונה היא שנראה כאילו נדרש קשר ישיר בין מכשיר הטלפון לבין השער, וכמובן שאין הדבר כך )כדי לפתוח את השער פשוט מחייגים אליו). יתרון משמעותי של המערכת הוא שאפשר לפתוח את השער מכל מקום. הצעתי היתה להציג תמונה שבה הפותח נמצא במכונית באזור אחר לגמרי (נניח בגליל...) במעין עיגול בתוך התמונה, בעת שהשער נפתח.

מרכיב נוסף בדף הראשי של האתר הוא רשימת התועלות שהמערכת מספקת – שימו לב תועלות ולא תכונות. רשימה זו משלימה את התמונה של "מה יש כאן בשבילי" ומעוררת עניין מספיק להמשיך ולקרוא על פרטי הפתרון.

שימו לב למספר הטלפון שמופיע בגדול בחלק העליון של האתר. מספר זה מלווה את כל דפי האתר ומטרתו כפולה – לעורר אמון שיש אדם אמיתי מאחורי האתר (שהרי מישהו אמור לענות לטלפון הזה...), ולאפשר למי שמגלה עניין ליצור קשר בכל רגע. לעולם אין לדעת מה יהיה הרגע שבו הקורא יחליט ליצור קשר ויש להקל עליו בכל דרך אפשרית.

שני דפים נוספים באתר: "אודות המערכת" ו"שאלות ותשובות". אין לי הערות מיוחדות לגבי דפים אלה מעבר לעובדה שתפקידם לספק כל מידע אפשרי ולענות על כל שאלה שעשויה להתעורר לגבי המערכת. אתר אינטרנט הוא מערכת דינמית ובהחלט ייתכן שבמשך הזמן יתבררו נקודות נוספות שמטרידות את הקונה הפוטנציאלי וההתיחסות אליהן תתווסף לאתר.

הדף האחרון באתר – צור קשר - הוא הקריאה לפעולה וחשיבותו רבה מאוד. כאמור מטרת האתר אינה למכור את המערכת אלא למכור את ההתעניינות האקטיבית בה. ולכן מוקדש לכך דף מיוחד.

מרכיב חשוב בעידוד הפנייה המיידית הוא הבטחת ההנחה המשמעותית ( (15%למזמינים דרך האתר. החשיבות בכך היא שמי שמגלה עניין במערכת חושש שאם לא יצור קשר מיד ההטבה הזו תיעלם ואולי פשוט ישכח מהאתר הזה ולא ידע לשוב אליו שוב (נשמע משונה אבל בעולם האינטרנט המודרני רבים חוששים שפשוט ישכחו לחזור אל האתר שצפו בו כרגע.)

נקודה אחרונה. האינטרנט הוא מדיום אינטראקטיבי. בבניית אתר יש לחשוב כיצד מעודדים את הגולש לפעולה מעבר לקריאה הפסיבית או למשלוח טופס. ההצעה שלי לחיים הייתה לבצע סימוליצה של תהליך פתיחת השער באמצעות הטלפון הנייד. הרעיון הוא להציג תמונה של מחסום סגור ומספר טלפון. ההתקשרות למספר הטלפון תיצור אנימציה של פתיחת השער בזמן אמיתי. חיים התלהב ובדק את הרעיון ברצינות אך התברר שבשלב זה העלויות גבוהות מדי.

ישנו מרכיב נוסף שחסר כרגע באתר – עדויות לקוחות על יעילותה של המערכת ועל הנוחות והחיסכון שהיא מאפשרת – מרכיב זה יתווסף בהמשך כאשר העדויות יתחילו לזרום. על השגת עדויות מלקוחות, הנחייתם בניסוח, שילובן והצגתן הנכונה באתר - באחד הגליונות הקרובים של הניוזלטר.

מה הקשר בין כפר חרוב, קליניקה און ומחבטי טניס?

לפני שאתם מקמטים את המצח ומתחילים לחפש קשרים שונים ומשונים עצרו! הנה ההסבר: שלושת הביטויים האלה הם ביטויי חיפוש שבאמצעותם הגיעו לאתר שלי כ-100 מבקרים בחודש האחרון.

ומדוע גוגל מחליט להציג בדף הראשון של תוצאות החיפוש עבור ביטויים כמו כפר חרוב ומחבטי טניס דווקא את האתר שלי? (שלא לדבר על קלינקה און...). פשוט, בגליונות שונים של הניוזלטר הופיעו הביטויים האלה בהקשרים שונים (למשל באחד הניזלטרים ביקרתי את אתר הצימרים של כפר חרוב). ומכיוון שכנראה אין עדיין באינטרנט הישראלי מספיק מתחרים, גוגל נאלץ להציג את האתר שלי במקום גבוה בתוצאות החיפוש.

אני אומר "נאלץ" כי אם גוגל היה יודע שהאתר שלי עוסק בשיווק באינטרנט כנראה שלא היה מציג אותו. זכרו שמנוע החיפוש נמדד ברלוונטיות תוצאות החיפוש שהוא מציג.

במאמר בשבוע שעבר לירון ציטט בכיר בגוגל שסיפר שכמחצית מהחיפושים בגוגל הם יחודיים – כלומר אדם אחד מכל המחפשים באותו יום השתמש בהם. האמת היא שבעלי אתרים מכירים תופעה זו והיא אף זכתה לכינוי "תופעת הזנב הארוך...". המשמעות היא שעיקר התנועה שמנועי חיפוש מעבירים לאתר נובעת מביטויים שמעט מאוד משתמשים בהם ולא מהביטויים הצפויים והשבלוניים.

כך, באתר שלי רק מיעוט המבקרים מגיע באמצעות הביטוי הצפוי "שיווק באינטרנט" שעבורו האתר שלי במקום השני. רוב המבקרים מוצאים את האתר שלי באמצעות שורה ארוכה (זנב ארוך) של ביטויים שלא ניתן היה לצפות מראש.

אני רואה כאן שתי מסקנות עיקריות עבורכם: ראשית, הדרך למשוך תנועה ממנועי חיפוש לאתר שלכם היא באמצעות תוכן, תוכן ועוד תוכן. ככל שיהיו לכם דפים רבים באתר כך יהווה האתר שלכם אגן ניקוז רחב יותר למחפשים ולביטויי חיפוש רבים יותר.

מסקנה נוספת היא שיש באינטרנט הישראלי עדיין המון הזדמנויות. איים בלתי מיושבים של מילות חיפוש שמחכים ליורד הים האמיץ שיישב אותם. אני למשל הרהרתי ברעיון להקים אתר בנושא מחבטי טניס: באתר אסקור מחבטים מסוגים שונים, אציג את הטכנולוגיות החדשניות בתחום וכמובן אשלב פרסומות וקישורים אל חנויות ספורט.

המחשבה היתה שאם מגיעים לאתר העוסק בשיווק באינטרנט כל חודש כמה עשרות אנשים שמתעניינים במחבטי טניס יגיעו רבים יותר לאתר שנושאו העיקרי מחבטי טניס.

במחשבה שניה, אין לי כל מושג בתחום, אז אני משאיר את היוזמה לחובבי הטניס מביניכם.


פינת הטכנולוגיה: גליונות סגנון מדורגים ( CSS)

קצת רקע לפני שאגע בנושא עצמו. אם תתבוננו בקוד המקור של דף אינטרנט טיפוסי (באמצעות הפקודה view source) תגלו שברי תוכן נחבאים בתוך יער של תגים, קודים וסימנים משונים. אם אינכם בקיאים בטכנולגיית ה HTML תחשבו אולי שבניגוד אליכם המקצוענים מתמצאים בדף הזה בקלות. זה לא המצב – גם המקצוענים מאבדים את ידיהם ורגליהם בקלות בדפים כאלה.

הבלגן נובע מכך שמשתמשים בפקודות HTML לשתי מטרות שונות: מצד אחד - שליטה בהצגה של הטקסט על המסך ברמת גודל הפונט, מיקום הטקסט על המסך וכו', ומצד שני - הפרדת התוכן לסוגים שונים (למשל תפריט עליון, תפריט צידי, תקצירי מאמרים, מאמרים וכו).

גליונות סגנון מדורגים Cascading Style Sheets) CSS) מאפשרים את ההפרדה הנחוצה בין צורה ותוכן – בין הפקודות העוסקות בהצגת המידע לבין אלה העוסקות בהפרדת סוגי תכנים שונים זה מזה.

טכנית גליונות סגנון מדורגים הם קבצים (בדרך כלל נפרדים מקובץ ה HTML של הדף) המכילים אוסף פקודות הקשורות לאופן הצגת הדף. כאשר מעוניינים לבצע שינוי באופן ההצגה פונים לגליון הסגנון, כאשר מעוניינים לבצע שינוי בתוכן פונים לדף ה HTML עצמו שבזכות נקיונו השינויים קלים ומהירים.

אתר ההריון והלידה של אשתי הוא דוגמא לאתר שעדיין לא אימץ את גליונות הסגנון המדורגים (טוב, האתר נבנה בשנת 1999 ועדיין לא השתנה מאז). לעומת זאת אתר הסטדנרטים הוא דוגמא מצוינת לאתר שנבנה בגישה המודרנית של הפרדת צורה מתוכן. הציצו בקוד המקור של דפי הבית של שני האתרים (כאמור באמצעות הפקודה view source) ומיד תבחינו בהבדל.

השימוש ב-CSS מאפשר דבר חשוב נוסף, וכאן אני נכנס לעניין מעט טכני יותר שאיני בטוח שיעניין את כולם, הם מאפשרים לבנות אתר נטול טבלאות.

קצת היסטוריה. כאשר פיתחו את שפת ה HTML חשבו על דרך להעביר מידע בין מדענים ולא על דפי אינטרנט נוצצים בעלי תפריטים ומני אובייקטים הממוקמים באזורים שונים על המסך.

מסיבה זו נאלצו מעצבי אתרים להשתמש בכלי שאינו מתאים – טבלאות HTML – כדי ליצור את המבנה הראשי layout של דף האינטרנט. טבלה פשוטה בדרך כלל לא הספיקה ולכן המעצבים המתוחכמים החלו לקנן טבלאות בתוך טבלאות ושאר טריקים שונים ומשונים כדי לקבל דף המעוצב כרצונם.

התוצאה – דף מורכב, קשה מאוד לתחזוקה שזמן הטעינה שלו ארוך מאוד ושגם מנועי החיפוש אינם מצליחים להתמצא בו כראוי. טכנולוגיית ה-CSS מבטלת את הצורך להשתמש בטבלאות ככלי לעיצוב מבנה של דף רשת ובכך חשיבותם עצומה.

אלא שמתוך הרגל ומעצלות ללמוד טכניקות חדשות, מעצבי אתרים ממשיכים להתמש שימוש מסיבי בטבלאות וכך הדפים שהם יוצרים נשארים מורכבים, איטיים ובלתי ידידותיים למנועי החיפוש.


סימני איכות: כיצד מעריכים איכות של אתר / אורן שץ

במאמר זה אנסה לתאר כיצד ניתן להבחין בין אתר איכותי לבין אתר ברמת איכות נמוכה יותר. זוהי שאלה בה התחבטו כבר רבים, ובמאמר זה אני אנסה להציג את עמדתי בנושא.

כמנהלי אתרים, עולה שאלה זו בשלושה מצבים עיקריים: כאשר אנו מעוניינים להחליף קישור עם אתר מסויים, כאשר אנו מעוניינים לבדוק כיצד נראה האתר שלנו בעיני בעלי אתרים אחרים, וכאשר אנו מעוניינים לבדוק כיצד נראה האתר שלנו בעיני מנועי החיפוש.

כדאי לומר בנקודה זו שהסימנים אותם אציג כאן אינם דווקא אלו שמשמשים כיום את מנועי החיפוש בהחלטתם לגבי איכותו של האתר, כך שבהחלט ייתכנו אתרים שאינם עומדים בקריטריונים, אך ממוקמים גבוה במנועי החיפוש. עם זאת צפוי שלפחות חלק מהסימנים שאציג כאן ישמשו את מנועי החיפוש בעתיד.

הבה נבחן מספר סימנים:

  • תקופת רישום הדומיין – כמה זמן הדומיין רשום, וכמה זמן יש עד לפקיעתו. באופן כללי, דומיינים של אתרי זבל נקנים לטווח קצר. בנוסף יש לבחון את התקופה בה היה קיים אתר בפועל בכתובת זו.

  • קישורים יוצאים – אתרים איכותיים אינם חוששים למקם קישורים המסייעים למשתמשים שלהם, גם אם קישורים אלו מובילים אל אתרים אחרים. קישורים היוצאים מאתרים איכותיים מובילים בדרך כלל אל אתרים איכותיים אחרים.

  • העדר קישורים שבורים – אתרים שאינם מתוחזקים באופן שוטף נוטים להכיל קישורים שאינם מתפקדים יותר (דפים חסרים או אתרים שכבר אינם פעילים).

  • קישורים נכנסים – מאתרים סמכותיים אחרים בתחום. זהו למעשה צידו השני של נושא הקישורם היוצאים. כאשר הקישורים נעשו מדפים מרכזיים באתרים איכותיים, והקישורים נשארים יציבים לאורך זמן, אז סביר כי הם מצביעים על איכותו של האתר.

  • רישום באינדקסים – ובמיוחד רישום באינדקס דמוז (למרות שיש החולקים על ראייה זו). גם פרסום באינדקסים (בתשלום) יכול להצביע על רצינות האתר – אתרי זבל בדרך כלל לא ישקיעו כסף בפרסום.

  • אחסון איכותי – האתר מאוחסן על IP משלו, ולא על אחסון משותף עם אתרים אחרים (shared hosting). איחסון חינם צריך להדליק מייד נורה אדומה, במיוחד אם מדובר באתר של עסק.

  • תקינות הקוד – לפי הסטנדרטים של w3. מראה על השקעה של בונה האתר לטווח ארוך.

  • קיום מדיניות פרטיות ברורה באתר.

  • משך שהייה ארוך של מבקרים איכותיים באתר. זהו פרמטר קשה למדידה, אך כדאי להזכיר אותו, מאחר ולמנועים כמו גוגל יש כבר היום יכולת למדוד נתונים אלו (גם אם הם אינם משתמשים בזה עדיין). גוגל יכול לדעת כמה זמן עבר בין היצירה מגוגל אל אתר מסוים והחזרה לגוגל כדי לעבור לאתר אחר.

  • מיקום טוב בתוצאות חיפוש של מונחי מפתח מרכזיים בתחום.


כפי שאמרתי, קשה לומר עד כמה משתמשים מנועי החיפוש במדדים אלו, אך אלו מדדים בהם יכול כל אדם להשתמש בהעריכו אתר אחר, ובחלקים עושים מנועי החיפוש שימוש כבר כיום.

אגב, אני מודה כי בכמה מן המדדים והסימנים אותם ציינתי כאן האתר שלנו (http://www.seoisrael.co.il) אינו עומד...

אורן שץ
קידום אתרים – SEO Israel


מדוע לפרסם בגוגל בקישורים ממומנים? / לירון רוז

לאור בקשת הקהל, החלטתי להקדיש את המאמר החודשי לפחות מנוסים מבין קוראי הניוזלטר. מטרת המאמר היא להסביר בקוים כלליים את מהות הפרסום בקישורים ממומנים באינטרנט ואת היתרונות הגלומים בשיטת פרסום זו.

הנחת המוצא היא שבבעלותנו אתר אינטרנט ואנו רוצים להגדיל את כמות המבקרים בו. ישנן מספר אסטרטגיות פרסומיות שבהן נוכל לבחור, למשל: פרסום באנרים, משלוח אימיילים לרשימות תפוצה, כתבת תדמית בפורטל מוביל כגון וואלה! וכן קידום במנועי חיפוש.

את תחום הקידום במנועי חיפוש ניתן למעשה לחלק לשניים:

קידום אורגני – כלומר בתוצאות החיפוש שלא בתשלום – נקרא גם SEO

קידום (או למעשה – פרסום) באמצעות מודעה בקישורים הממומנים הצמודים לתוצאות החיפוש – הנקרא גם "Pay per Click” או "שלם לפי קליק"

החידוש המרכזי בפרסום בקישורים הממומנים הוא שהמפרסם משלם אך ורק עבור "קליקים" כלומר, עבור גולשים שצפו במודעה, החליטו שהיא מספיק מענינת והקליקו עליה. יודגש כי אין תשלום עבור כל הפעמים בהן המודעה הופיעה וגולשים חלפו על פניה מבלי להקליק עליה.

נצילות המדיה גבוהה בשיטת פרסום זו שכן הגולשים עוברים סינון כפול, שכן קודם כל:

א. הגולשים אשר נחשפים למודעה שלנו הם אך ורק אותם גולשים אשר הקישו במנוע חיפוש צירוף מילים אשר אותו הגדרנו מראש- כלומר הם רואים את המודעה שלנו מכיון שהם ביצעו חיפוש רלוונטי במנוע החיפוש.

ב. מתוך אותם גולשים אשר נחשפו למודעה אנו משלמים אך ורק על אלה שהביעו ענין במודעתנו – והקליקו עליה בפועל.

הסינון הכפול מהווה מהפכה של ממש בפרסום בכלל – ובפרסום באינטרנט בפרט ומאפשר למנועי החיפוש לפלח את המדיה ברשותם באופן אופטימלי ולמכור לכל מפרסם בדיוק את את החבילה לה הוא זקוק – לידים איכותיים ביותר אשר הופכים למכירות בפועל

מתוך עשרות מנועי החיפוש אשר מאפשרים פרסום בקישורים ממומנים, קיימים שלושה הנחשבים לעיקריים:
גוגל אדווורדס (הגדול מכולם)
יאהו (בשמו הקודם - אוברטור)
MIVA (בשמו הקודם – FINDWHAT)

גוגל הוא היחיד המציע כיום ממשק הפעלה בעברית ובמידת הצורך – גם מיקוד הפרסום באופן ספציפי לשוק הישראלי.

פתיחת חשבון בגוגל אדוורדס מתבצעת באינטרנט – ובמידה שכבר חשבתם על מודעה ועל רשימת מילות חיפוש ראשונית רלוונטית, ניתן להעלות קמפיין התחלתי "לאויר" תוך כשעתיים.

גוגל מאפשר להזין מילות חיפוש בעברית וכן לנסח מודעות...בעברית צחה! כמות החיפושים הכוללת ("טראפיק") בגוגל בעברית נמצא בגידול מתמיד, וכיום ניתן בהחלט להשיג כמה עשרות או אפילו כמה מאות קליקים ממוקדים "ישראליים למהדרין" ביום – תלוי בתקציב העומד לרשותכם בפועל.

המחיר המינימלי המוצהר לקליק הוא לרוב 25 אגורות (5 סנט) אולם מספר המפרסמים גדל מחודש לחודש ובתחומים הנחשבים לתחרותיים, לעתים יש צורך לשלם אפילו 1-2₪ (20-40 סנט) לקליק כדי להופיע בעמוד הראשון. מפרסמים (ישראלים!) רבים כבר מתמודדים על הזכות להופיע בעמוד הראשון – מה שאומר שהפרסום אפקיטבי.

התשלום לגוגל מתבצע באמצעות כרטיס אשראי (ויזה/מאסטרקארד) בינלאומי. גוגל מחייב 5$ באופן חד פעמי עבור פתיחת החשבון, ולאחר מכן החיובים מתבצעים בדיעבד, לפי כמות הקליקים שצרכתם בפועל.
ניתן להגביל את התקציב ברמה יומית – כלומר לרכוש "קליקים" בלא יותר מאשר X ₪ ביום.

בניוזלטרים הבאים אעסוק בנושאים מתקדמים יותר הקשורים לאופטמיזציית הקמפיין – השגת מקסימום מבקרים איכותיים במינימום עלות.

לירון רוז – Exact PPC
מידע נוסף על לירון ופרסום PPC


* * *

זה הכל להפעם. אל תשכחו להכנס לפורום להציג שאלה מעניינת או לשתף אחרים בידע שלכם כמשיבי תשובות רבות ערך אינפורמטיבי . אני מקווה שלאט לאט הפורום הזה יתרום ליצירת קהילה נעימה ותוססת של משווקים באינטרנט.

אני מאחל לכם בריאות והצלחה,

רוני


כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007