הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גליון מספר 14

שלום לכם,

לפניכם גליון נובמבר של הניוזלטר "סודות השיווק באינטרנט".

לפני חודש הודעתי לכם על השקתו של פורום השיווק באינרטנט ואני שמח לבשר לכם שהפורום אכן מצליח לגבש סביבו קהילה שוקקת חיים. אפילו זכינו לכמה פוסטים פרסומיים (שכמובן נמחקו בעודם באיבם).

בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לניר ולישי מ www.k.co.il על השתתופתם הערה, תרומתם לפורום והערותיהם הבונות.

בגליון הפעם שותפים שני כותבים חדשים: זיווה דינה שתרמה לניוזלטר מאמר בנושא ניהול נכון של פורום (נושא רלוונטי במיוחד בעקבות עלייתו לאוויר של פורום האתר) ויואב שפר שכתב עבורנו מאמר בנושא החשוב של קופירייטנג באינטרנט. מאמר זה משתלב במאמציי לרוממם את מקצוע הכתיבה השיווקית באינטרנט. כתבתי כאן לא פעם שהתוכן הוא המרכיב החשוב ביותר באתר אבל הוא גם זה שזוכה בדרך כלל להקצאת המשאבים הנמוכה ביותר.

כמובן שפינותיהם של הכותבים הקבועים אורן שץ (קידום אתרים) ולירון רוז (פרסום PPC) אינן נעדרות. שתי הפינות עוסקות בחידושים של גוגל: לירון יספר על האפשרות החדשה להפריד בין פרסום בתוצאות חיפוש לבין פרסום באתרים ואילו אורן יספר על ה"סופה הטרופית" האחרונה בגוגל ושמה ג'אגר.

בחלק שלי בגליון אאפשר לכם שתי הצצות נדירות. אחת אל אתר שבנה אחד הגורואים הידועים באינרטנט ואשר משתמש בטכנולוגיות מחתרתיות (לא לנסות בבית!). ההצצה השניה היא אל האוסף המרשים של מילות החיפוש שבאמצעותן מצאו גולשים את האתר שלי בגוגל. אוסף זה מציג היטב את תופעת הזנב הארוך אותה הזכרתי בגליון הקודם.

בנוסף תמצאו מאמר קצר העוסק בשימוש בתכנית AdWords של גוגל למחקר שמות.

לא ניתן שלא להתייחס לסערות הפולטיות שעוברות עלינו. המפץ הגדול כבר כאן והתקופה הקרובה תהיה מרתקת, המרוויחים הגדולים יהיו ynet nrgואתרי החדשות האחרים. מנקודת מבטנו יהיה מענין לראות כיצד ישתמשו הפוליטקאים ברשת במסגרת תעמולת הבחירות.

בהקשר זה אני רוצה להפנות אתכם למאמר מעניין שהתפרסם ב ynet (הנה הם כבר מרוויחים...) על החובבנות של המערכת הפוליטית בהקשר של שיווק באינטרנט. אגב, מאמר זה מציג עיסוק מעניין באינטרנט: חיזוי נושאים שיעניינו את הציבור בעתיד, או מגמות בתחילת דרכן, וחטיפה של הדומיינים (ולעיתים אפילו הקמת אתרים ממש) הקשורים אליהם.

הקליקן כאן לקריאת גליון זה ברשת ולגליונות קודמים של סודת השיווק.

אני מאחל לכם קריאה מהנה ומועילה,

רוני

קדימה – אחריות לאומית: כיצד לקבוע שם מוצר ושם דומיין

אריק שרון התלבט קשות בבחירת שם למפלגה החדשה שלו. אחריות לאומית, קדימה, מל"ל היו כמה מהשמות שנזרקו לאוויר. כיצד יכול היה אריק שרון, או כל מי שמתלבט בנושא מתן שמות, להשתמש ברשת כדי לקבוע מהו השם המוביל?

רעיון מעניין הוא להשתמש לשם כך בגוגל Adwords. גוגל מציע אפשרות לנסח מספר מודעות שיוצגו עבור אותן מילות חיפוש. גוגל יציג את המודעות ברוטציה. הנקודה המעניינת היא שגוגל יזהה באופן אוטומתי את המודעה שמניבה תוצאות טובות יותר (כלומר יחס הקלקה טוב יותר) ויציג אותה לעיתים קרובות יותר. לאט לאט יעלמו לחלטין המודעות הגרועות. זוהי "השרדות המתאימים" בסגנון דרווין מבית היוצר של גוגל.

כדי לבדוק שמות מוצר או שמות דומיין אפשר להציג שתי מודעות זהות שהשוני בינהן הוא רק בשם המוצר, לתת להן להתחרות זו בזו. זו שתגרוף יחס הקלקה טוב יותר מייצגת את השם המוצלח יותר.

אל תקלו ראש בשם הדומיין. שם טוב עשוי להניב יחס הקלקה כפול משם פחות מוצלח (המשמעות היא כמות תנועה כפולה מגוגל במחיר זהה!)

אגב, רוב המחקרים מראים ששם דומיין בעל משמעות, גם אם ארוך יותר, מניב תוצאות טובות יותר משם קצר ומתחכם.

הזדמנות נדירה להציץ לשיטות המפוקפקות לבניית אתרים של הגורואים

יום אחד גיליתי שהאתר שלי בנושא יצירתיות מקבל תנועה ממקור חדש: אתר בשם topcreativity www.topcreativity.com . בעל האתר השתמש כמובן בקישור ה affiliate שלו שמשמעותו זיכוי של 50% ממכירות שמקורן בתנועה שהוא העביר לאתר שלי.

כדי לספק את סקרונתי גלשתי לאתר וגיליתי תופעה מעניינת. האתר הזה הוא אתר שהופק באופן אוטומתי לחלטין. כן, תאמינו או לא, אחת השיטות הנפוצות כיום להתל בגוגל היא לבנות באמצעות כלי תוכנה, ללא מגע יד אדם, אתרים עשירים מאוד במילות מפתח.

זו השיטה: משתמשים בשירות למחקר מילות מפתח כמו למשל www.wordtracker.com או בשירותים אחרים (על מחקר מילות מפתח באחד הגליונות הקרובים). כותבים טקסט קבוע וממסמנים בו את המקומות שאתם רוצים שתופיע בהם מילת המפתח. מזינים את רשימת מילות המפתח אל התוכנה והיא שותלת את המילים בטקסט הקבוע.

אתם מוזמנים לחזות בתופעה. גלשו לאתר הנ"ל, גללו לתחתיתו והקליקו על אחד הקישורים. חיזרו על הפעולה ותראו שכל הדפים זהים למעט מילות המפתח.

כמובן שאיני ממליץ על הטכניקה הזו. מסתובבות גם שמועות שגוגל מפעיל (בתשלום של 10 דולר לשעה) רשת של סטודנטים מכל רחבי העולם שמשמשים כמשטרת ספאם. תפקידם לדווח לגוגל על אתרים מעין אלה ועל אתרים שמשתשים בשיטות מפוקפקות אחרות.

כאמור לא לנסות בבית אבל אתם בהחלט יכולים ללמוד מהאתר הזה כיצד אמור להיראות אתר שמיועד למשוך תנועה מגוגל. אתם יכולים ללמוד למשל היכן משולבות מילות המפתח וכיצד משתמשים במפת אתר כדי לסייע לגוגל לסרוק את כל דפי האתר.

הזנב מקשקש בכלב – עוד על תופעת הזנב הארוך

בגליון הקודם כתבתי על תופעת הזנב הארוך באינרטנט – העובדה שרוב החיפושים באינטרט הם ייחודיים: כל גולש בוחר לו דרך ייחודית משלו לחפש את הנושאים שמעניינים אותו.

במסגרת ההצצות הנדירות שאני מאפשר לכם בגליון הזה הנה הצצה למה שנחשב בדרך כלל הסוד השמור של כל אתר – ביטויי החיפוש באמצעותם גולשים מגיעים לאתר.

אתם יכולים להציץ ברשימת המילים כאן. זו לא הרשימה השלימה - אני מציג כאן רק את הזנב – כלומר הביטויים הפחות פוופלאריים. אתם יוכלים להתרשם מאוסף הביטויים העשיר. מבט מהיר על הרשימה מספיק כדי להיוכח עד כמה קשה לחזות את האופן שבו אנשים מחפשים את הנושאים שמעניינים אותם.

כפי שכבר כתבתי כאן. המסקנה העיקרית מהתופעה המעניינת היא שעליכם לבנות תוכן, עוד תוכן ואז...עוד תוכן.

אם יש לכם אתר מכירות שאינו מאפשר הוספת כמויות גדולות של תוכן, אתם יכולים להשתמש באסטרטגיה של בניית אתר תוכן לצד אתר המכירות.

אני משתמש באסטרטגיה הזו כדי להביא תנועה לאתר שלי בנושא חשיבה המצאתית www.start2think.com. באמצעות מערכת SBI של Ken Evoy בניתי את האתר www.creativity-theory-and-tools.com שהוא אתר תוכן מקיף בנושא יצירתיות.

אגב מעניין אם בעקבות האזכור שלהן בגליון זה של הניוזלטר אתחיל לקבל תנועה שמקורה בחיפושים של הביטויים "אחריות לאומית" "קדימה" ו"מפץ גדול".

פינת הטכנולוגה: AJAX

קרובי משפחה חוזרים מחו"ל ואתם נכנסים לאתר של רשות שדות התעופה כדי לבדוק מתי המטוס נוחת. אתם מכניסים את היעד ממנו קרוביכם מגיעים לשדה החיפוש ולוחצים על הכפתור "שלח".

מה קורה עכשיו?

הדף שאתם צופים בו נעלם ובמקומו נטען דף חדש לגמרי – דף תוצאות החיפוש. כך פעלו כל יישומי האינטרנט עד היום: כדי לצפות בתצאות של פעולה כל שהי יש לחכות לטעינה של דף חדש.

לא עוד! בעתיד הקרוב, בזכות טכנולוגיית ה AJAX (Asynchronic JavaScript and XML) דף האינטרנט והשרת יחליפו בינהם רק את המידע שהשתנה במקום את כל הדף. כך לא יצטרך להטען הלוגו (ועוד הרבה אלנטים גרפיים אחרים) להטען מחדש רק כדי לחדש מרכיבים מסוימים (ובדרך כלל קלי משקל) בתוכן הדף.

בין החלוצים בשימוש בטכנולוגית ה AJAX היו גוגל עם תוכנת ה - Google suggest שלהם. אתם יכולים לנסות את התוכנה ב - http://www.google.com/webhp?complete=1&hl=en. שימו לב איך גוגל מציע רעיונות להשלמת מילת החיפוש שאתם מכניסים באופן מיידי ללא טעינת הדף.

טכנולוגית AJAX אינה טכנולוגיה חדשה אלא אוסף כלים ושיטות שקיימים מספר שנים אבל השימוש המסיבי בהם החל רק כאשר גוגל בחרה לעשות בהם שימוש.

כתיבה שיווקית: משלושה יוצא אחד / יואב שפר

שלום לכולכם, שמי יואב שפר ואני עוסק בכתיבה שיווקית וקופירייטינג.
האתר המעודכן שלי www.alef-bet.com המציג עשרות עבודות פרסום שיצרתי יעלה בסוף חודש דצמבר 2005.

כתיבה שיווקית היא עיסוק שדורש מיומנות. טקסט כתוב היטב יגדיל את הסיכוי שהמסר יובן, ישכנע ויניע לפעולה.

אבל אין זה הכרחי להיות כותב מקצועי כדי לנסח טקסט שיווקי מוצלח. כל שעליכם לעשות הוא להקפיד להתייחס לשלושת המרכיבים הבאים, ותגדילו את הסיכוי שהטקסט שלכם אכן ישיג את מטרתו:

1. הבעיה או הצורך
2. הפתרון או ההזדמנות
3. ההבטחה או התועלת

הבעיה או הצורך
כאשר לקוח פוטנציאלי נחשף למסר שלכם, הוא צריך להבין מיד שהמסר הזה נועד אליו; שיש כאן משהו בשבילו; כי הוא בדיוק סובל מהבעיה הזו; כי את זה הוא צריך; כי זה היה תמיד החלום שלו; כי זה באמת יכול לעזור.

המטרה היא להצביע בבירור על בעיה קיימת או עתידית או על צורך לא מסופק. לחילופין, אתם יכולים לנסות לעורר צורך, שגם אם הוא לא נתפס כקיים עכשיו, אתם הראשונים לספק.

לפני חמש עשרה שנים אף אחד לא חשב שאנשים בישראל יסחבו מי שתיה בבקבוקים כל הדרך מהסופר. כשמי עדן קמה הצורך במים מינרליים עדיין לא היה קיים. לעיתים ההיצע יוצר את הביקוש.

הפתרון או ההזדמנות
אנשים אינם קונים מקדחה כדי שיהיה להם חור בקיר. הם קונים מקדחה כדי ליצור בסלון תאורה או אווירה על-ידי תלית מנורה.

המוצר או השירות שלכם אינו מעניין בפני עצמו (אפילו לא המוצר שלי...). עבור הלקוח הפוטנציאלי הם האמצעי הטוב ביותר להשגת תועלת ייחודית עבורו: חומרית, כלכלית או פסיכולוגית.

המוצר או השירות הם למעשה הגשר לצמצום הפער בין המצב שבו הוא מצוי לבין המצב הרצוי לו.

לכן, לפני שנפרט מהי התועלת הייחודית שהשימוש במוצר שלכם מאפשר ללקוח (לקדוח בכל סוג קיר בקלות ובנוחות), הכרחי להצביע שוב על התכונה שבמוצר שתאפשר זאת (למשל מקדחה בעלת מהירות סיבובי המנוע הגבוהה ביותר).

בגיליון הקודם רוני סיפר על מעורבותו בכתיבת הטקסט לאתר שאמור לייצר פניות למערכת, שמאפשרת להשתמש בטלפון הנייד כשלט למחסום חנייה.

קחו דקה להיזכר

www.isra-gate.com

לאחר שהטקסט מציג בפתיחה את הצורך במערכת כזו, הוא מחזיר אותנו לפתרון:

"...חברת CIO מביאה לארץ את הטכנולוגיה החדשנית של שימוש בטלפון הסלולארי כשלט למחסומי חניה.
...אני מעדיף להתמקד בפתרון: פשוט, זול ואלגנטי - איך לא חשבו על זה קודם - הסלולארי שלכם הופך להיות שלט החניה שלכם!"

שימו לב שישנה כאן הדגשה של הפתרון, אבל עדיין לא של מלוא המשמעות של התועלת או הערך האמיתיים ללקוח, מה שמעביר אותנו לסעיף האחרון.

ההבטחה או התועלת
כאן, כאמור, אנחנו מפרטים את התועלת או התועלות הייחודיות שמבטיח השימוש במוצר. בעגה מקצועית הן מכונות "ההבטחה הפרסומית" או ה-USP של המוצר (unique selling proposition).
בניסוח הטקסט, לפני פירוט התועלות, כדאי לעשות שימוש במילים כגון "יבטיח", "יאפשר", "יעניק" וכו'.

ואם המוצר או השירות שלכם אינם מספקים תועלת או ערך ייחודיים? תפעלו כפי שפעלה חברת ריגלי כשהתחילה לשווק מסטיקים נגד עששת.

תמציאו את הערך!

ריגלי הבטיחה שאם רק נלעס את המסטיק לאחר כל ארוחה כמות ה-P.H בפה תרד פלאים ואיתה כמות החורים ובכלל מסתבר ש"תענוג למנוע עששת".

אתם חושבים שהפריעה לה העובדה שלעיסת כל מסטיק, או אפילו צמיג, לאחר הארוחה מורידה את החומציות בפה?

היא זיהתה נישה לא מנוצלת של לעיסת מסטיק למניעת עששת, קראה למסטיק אורביט ובאלגנטיות רבה ניכסה את התועלת לעצמה.

בתחילת הדברים אמרתי שטקסט נכון מבחינה שיווקית צריך להכיל את 3 האלמנטים שלעיל. אבל, שימו לב לתפנית בעלילה: את סדר הופעתם אתם קובעים.

כלומר, אפשר להתחיל קודם עם התועלת ורק אחר כך לעבור לפתרון ולתיאור הבעיה.

זה בדיוק מה שעשה ספי סנדיק בעליו של "שייבה" - אתר מצליח להיכרויות באינטרנט, שהיה לי העונג להמציא לו את השם והסיסמא - שייבה. ועכשיו ברצינות.

www.shayba.co.il

שימו לב שכבר בפתיחת הטקסט אנחנו מתוודעים לתועלות:

" מהיום תוכל בקלות להעלות ב 50% את הביטחון שהפגישה הבאה שלך תהיה אהבת חייך.
תוכל לגשת לפגישת ההכרות שלך עם ידע שמעולם לא חשבת שיהיה לך ביד.
תגיע לדייט עם מידע שאין לאיש לפניך.
תשב ותשוחח עם אדם שיש לך כבר נושאים משותפים איתו. מלהיב לאחוז במידע החשוב הזה שהיה נסתר מעיניך עד היום...".

לאחר מכן מובא הסבר קצר שמצייר את ההזדמנות:

"...באתר שאלות שונות ובלעדיות. השאלות מחולקות באופן ספציפי מדעי וממוחשב. אינך חייב לענות על השאלות. אנשים סיפרו כי ענו עליהן לאחר שהתאהבו בהן. מפתיע?! אנו מסכימים.
חלוקת השאלות נערכת על בסיס גילאים ומצבים משפחתיים שונים. המהפכני בשייבה הוא שאתה מקשיב לתשובות אך גם מגיב להן. תגובה היא דרך של קשר שתוביל (אם תרצה ) להכרות חייך. לאהבה.
השאלות אינן מאפשרות הסכמה גורפת. לכן הן מרתקות...".

ורק לקראת סוף הטקסט מתואר הצורך:
"... בדרך אליה, 99% מהפגישות העיוורות נכשלות, והכמיהה העצומה המשותפת לכולנו, שיבינו, יעריכו ויאהבו אותנו, נשחקת.
הצמא לחום ואהבה מזמן לנו בדרך קור ומתיחות. דומה כי לא ניתן לעשות דבר, ומילים כמו "שוק בשר ", "סקס מידי" ו"קשר לא מחייב ", הפכו לביקורת לגיטימית מצד רבים הנפגשים לדייטים.
האם ניתן למנוע זאת?"

לעומת זאת, כשכתבתי אני את האתר של BDI – חברת המידע העסקי המובילה בישראל - www.bdi.co.il

פתחתי את הטקסט על כל מוצר של החברה, בסדרה של שאלות לחידוד הצורך:

למשל, הטקסט על מאגר מידע עסקי:

"שוקל התקשרות עסקית? רוצה להגדיל אובליגו של לקוח? בודק מספר הצעות של ספקים? לפני שתחליט אתה חייב לראות את כל התמונה ולהיות ער לכל הפרטים, גם את אלה שמתאמצים להסתיר ממך".

הפתרון:
"BDI תספק לך דו"ח עדכני, מקצועי ואמין..."

והתועלת:
"...שיעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה בנושאי אשראי, רכש, שיווק וכל החלטה עסקית אחרת".

זהו להפעם, וכמיטב המסורת: רוני, בחזרה אליך

יואב שפר
כתיבה שיווקית וקופירייטינג
yoav@alef-bet.com


איך ליצור קהילה תוססת, נאמנה וצומחת? / זיוה דינה

הנה יצרת אתר שובה עין, ויישמת את כל השכלולים בתוכו ומול מנועי החיפוש. עכשיו כדאי להתייחס למימד הבין-אישי של הגלישה באינטרנט, דהיינו, לקבוצת הדיון המקוונת, הקהילה, או בשמה הנפוץ: הפורום.

הפורום מהווה את לב האתר שלך. הגולשים יגיעו לפורום בגלל הנושא המרכזי הנדון בו, ויתמידו בו בגלל אפשרויות השיח המגוונות אודות נושא זה. שמירה על קהילת גולשים תוססת, נאמנה וצומחת תבטיח תנועה מתמדת של קונים פוטנציאליים לאתר שלך.

איך כדאי לנהל את הפורום?

עיצוב הפורום נעשה בהתאם למנהל, לנושא ולגולשים. בהתייחס להערתו של רוני הורוביץ, אדגיש ש"הפורום הוא אתה". ככל שהפורום יישא חותם אישי יותר, כך הגולשים ירגישו שזהו בית עם הורה תומך, להבדיל ממפגש אנונימי ברחבי האינטרנט.

כמו בכל בית, גם כאן יש לקבוע בנחישות גבולות ברורים, ויחד עם זאת לגלות פתיחות לגבי דעות חדשות או לא מקובלות. הנה האפיונים שאספתי בשבילכם מנסיוני, כמנהלת פורום תמיכה גדול:

1. שמירה על זכויות יוצרים: לא להעתיק חומרים ללא רשות. כן להביא קישורים לחומרים קיימים, תוך ציון המקור והמחבר.

2. איסור על פרסום מסחרי או סמוי: כל פרסום אסור בגוף הפורום, כדי לא לפגוע באמינותו.

3. שמירת פרטיות הגולשים: פרסום מספרי טלפון, דוא"ל ושם מלא (אאוטינג) של גולש בפורום אסורים, כדי להגן על פרטיותם ובטחונם של הגולשים.
באופן פרדוקסלי, האנונימיות מעודדת פתיחות אישית, אשר עשויה להועיל לכנות ולעומק של הדיון בפורום.

4. אופי השפה: רמת השפה צריכה להתאים לגיל ולהשכלה של רוב גולשי הפורום, ועל המשפטים להיות ברורים, קצרים ועם חלוקה לפסקאות לפי נושאים.

5. גישה תומכת ואוהדת. גישה זו תתבטא באכפתיות, אדיבות, פתיחות, חוסר שיפוטיות וכבוד הדדי בין חברי הפורום. יש לאסור התבטאויות מעליבות, כדי לאפשר לכל אדם להתבטא ללא חשש.

6. ענייניות והתמקדות בנושאי הפורום: יש להתבטא בענייניות מבלי להתייחס בביקורתיות לתגובה קודמת של גולש אחר, להתמקד בנושא הפורום ולא לגלוש לנושאים אחרים.

7. ציבוריות יותר מאשר אינטימיות: יש לאפשר לכל אורח להצטרף לדיון מבלי להרגיש "אורח במסיבה לא שלו". גולשים אשר יסטו לשיח אינטימי מדי, יש להפנות לאפשרויות תקשורת חלופיות כמו מסר אישי, דוא"ל או טלפון.

8. יש עם מי לדבר: יש להקפיד שכל הודעה תזכה לתגובה, או מן המנהל או מחבר בפורום, כדי שהכותב לא ירגיש מוזנח. ככל שהמנהל יהיה נוכח יותר, כך הגולשים ירגישו ש"יש עם מי לדבר". אולם הנוכחות איננה חייבת להיות on-line אלא בצורת פיקוח של מספר פעמים ביום.

9. אופי תגובת המנהל: מומלץ שתגובת המנהל תהיה ממוקדת בעיקר, ותכוון את השואל למעשים שיועילו לפתרון בעייתו: הפנייה לקריאת מידע אמין בספרות או באינטרנט, הפנייה לתחום המקצועי המתאים, הפנייה לחנות המתאימה או הפנייה לאביזר המתאים.
כמו הורה טוב, כדאי שמנהל הפורום יביע היטב את עמדותיו והצעותיו, אולם לא ישלול תגובות שונות או מנוגדות לשלו, כל עוד אינן מזיקות.

10.טיפוח "דור המשך": על ידי כך שנעודד את הותיקים לענות על שאלות הגולשים החדשים, ולהביא מידע מעודכן משלהם בנושאי הפורום, או אף למלא תפקיד מסוים בפורום.

11. ריטואלים: הקפדה על מנהגים קבועים תקנה תחושה של יציבות והמשכיות. למשל: פינה קבועה ביום קבוע ובשעה קבועה, מדי שבוע.

12. הפתעות: מינון סביר של הפתעות יעזור לשמור על העניין של ציבור הגולשים הותיקים.

13. השתנות מתמדת של דף הפורום: יש להקפיד שהודעות חדשות יופיעו בהתמדה ויקנו תחושה של דינמיות.

פורום טוב צריך להיות בית טוב, עם הורה מוגדר בעל דעות ברורות, אשר נוכח לעתים קרובות ותמיד תמיד מגלה אכפתיות כלפי מראה הבית, כלפי בני הבית, וכלפי אופי השיח המתנהל בבית.

להבדיל מבית טוב, אשר מטפל בכל תחומי החיים של יושביו ומכיר אותם לפניי ולפנים, הרי שהפורום אמור לטפל אך ורק בתחום מסוים של גולשיו.

להבדיל מבית טוב, המעודד אינטימיות, כאן נעודד ענייניות, כדי לא להגרר לשיח בסגנון ה"צ'ט". הצ'ט מביא תגובות רבות לפורום, אולם מרתיע גולשים זרים מלהצטרף וגורם לירידה במספר הגולשים בפורום.

כמו בבית טוב, תנאים פיזיים טובים יעודדו הישארות ממושכת יותר. כוונתי היא לכרטיסים אישיים, מערכת מסרים אישיים נסתרת וספריות מידע. חשוב מכל: עיצוב אסתטי וברור אשר מאפשר לגולשים להתמצא בדף הפורום במבט אחד, ומאפשר למנהל לעצב את דף הפורום לפי צרכי השיח והנושא.

לסיכום: הפורום הוא פלטפורמה אינטראקטיבית מצוינת של האינטרנט לניהול שיח בין אישי. שמירה על גבולותיו ועל פתיחותו תוך התחדשות מתמדת, תאפשר לנו ליצור קהילה תוססת, נאמנה וצומחת של לקוחות בפוטנציה.

נכתב על ידי זיוה דינה,
מנהלת פורום "הפרעות קשב ADHD" בפורטל תפוז,
הפורום הגדול בארץ לתמיכה בהורים של ילדים עם הפרעת קשב וריכוז.

קידום אתרים במנועי חיפוש: עדכון גוגל ג'אגר – משמעויות / אורן שץ

האלגוריתם המדוייק בו עושה שימוש מנוע החיפוש גוגל בעת שהוא מדרג את תוצאות החיפוש בהתאם לרמת התאמתן למילות החיפוש בהן השתמש הגולש הוא אחד הסודות השמורים ביותר בעולם החיפוש באינטרנט.

עם זאת, מדי פעם מבצע גוגל שינוי באלגוריתם זה, הגורם למהפך בתוצאות החיפוש, ולאתרים רבים המאבדים את מיקומם בתוצאות החיפוש (וכמובן, אתרים רבים המטפסים מעלה בתוצאות אלו). שינויי אלגוריתם אלו נקראים ריקודי גוגל.

בדומה לסופות הוריקן, גם ריקודי גוגל מקבלים שמות לפי סדר האלף-בית, והריקוד האחרון היה ריקוד ג'אגר (Jagger).

ריקוד ג'אגר היה מורכב משלושה גלי עדכונים קטנים יותר, שהראשון שבהם החל ב-16 באוקטובר, השני החל ב-27 באוקטובר והאחרון החל ב-4 בנובמבר. רק לאחרונה התייצב גוגל, וניתן כעת לבחון מהם השינויים שהריקוד גרם.

נראה כי העדכון המשמעותי ביותר בריקוד ג'אגר היא שינוי תפיסה לגבי הדרך בה גוגל בודק את איכותם של קישורים בין אתרים.

ההערכות הן שגורם שהפך להיות חשוב יותר הוא גורם שנקרא trust : עד כמה האתר בו מופיע הקישור הוא אתר סמכותי – שימו לב כי לא מדובר ברמת סמכותיות הקשורה לחיפוש מסויים, אלא לרמת הסמכותיות של האתר באופן כללי. כנראה ששינוי זה נובע מהכנסה לשימוש (או הרחבה של החשיבות) של אלגוריתם TrustRank (מאמר מפורט יותר בנושא "מהו אלגוריתם TrustRank" אפשר לקרוא באתר שלנו).

מצד שני מתגברות מאד העדויות כי גוגל הוריד את הערך של קישורים הדדיים בין שני אתרים. הכוונה היא לאתרים המחליפים קישורים בינהם במטרה לשפר את מיקומם במנועי החיפוש, כאשר הקישור לא תורם למעשה כלל למשתמשי האתרים. הדעות נעות בין דעה הטוענת כי קישורים הדדיים לא נפגעו כלל, דרך דעה הטוענת כי ערכם ירד, וכלה בדעה הטוענת כי קישורים הדדיים רבים מדי יכולים אף להזיק לאתר (להפעיל כנגדו עונש או פילטר של גוגל).

בכל מקרה, נראה כי בעת הקרובה יהפוך נושא בניית הקישורים למסובך ורגיש הרבה יותר.

נושא נוסף שכנראה הפך למשמעותי יותר הוא נושא התכנים הכפולים (duplicate content). הכוונה היא לתוכן זהה המופיע באתרים שונים (או במקומות שונים באותו אתר). מצבים מסוג זה יכולים להיווצר במקרים רבים, החל מדפים ישנים שעדיין נשארו באינדקס של גוגל, דרך בעיות של מספר מופעים של האתר (לדוגמא: עם www, ובלי www) וכלה בהעתקה של תכנים על ידי אתרים מתחרים. איתור תכנים כפולים אלו והסרתם הפך לאחת מן המשימות החשובות בעת קידום אתר.

אורן שץ
קידום אתרים – SEO Israel


פרסום בגוגל: חידושים בפרסום בתוצאות חיפוש מול פרסום ברשת התוכן / לירון רוז

מי מכם שמפרסם בגוגל אדוורדס אולי יודע שגוגל מאפשרת שני סוגים של פרסום: פרסום בתוצאות חיפוש שמוצג כאשר גולש מחפש בגוגל ביטוי שמופיע גם ברשימת מילות החיפוש שהגדיר המפרסם (Search (networks, ופרסום באתרי אינטרנט (הנקראים רשת התוכן של גוגל – Content network) בו גוגל "חש" את תוכן האתר ומתאים את מודעות הפרסום בהתאם. (קיימת היום גם שיטה שלישית בה המפרסמים בוחרים בעצמם את האתרים בהם הם רוצים שמודעותיהם יופיעו.)

במאמר זה, לטובת הקוראים המנוסים, אתמקד בחידוש שחברת גוגל הכניסה לאחרונה לתוכנית גוגל אדוורדס. אציין, כי מכל מנועי החיפוש, גוגל היא הקשובה ביותר לדרישות לקוחותיה – המפרסמים ולרחשי השוק.

החידוש המשמעותי אשר שעלה לאויר ממש לאחרונה הוא האפשרות להפריד בין התשלום לקליק ברשת החיפוש לבין התשלום לקליק ברשת התוכן. זהו חידוש משמעותי כי לעיתים המודעות ברשת התוכן מניבות יחס המרה נמוך מזה של תוצאות החיפוש וההכרח להציע תשלום זהה לזה מודעות החיפוש גרם לחוסר כדאיות להשתמש ברשת התוכן.

"שיפור קטן" זה חסך גם שעות של עבודה שכן בקמפיינים גדולי תקציב מקובל היה להקים במקביל שני קמפיינים זהים לחלוטין הכוללים מודעות זהות ומילות חיפוש זהות - זאת אך ורק בכדי לייצר באופן עקיף את האפשרות להפרדי בין Search Network ול Content Network.

יודגש שוב כי במרבית המקרים, קליקים שמקורם בחיפוש ממשי הנם איכותיים יותר, ושווים למפרסם סכום גבוה יותר שכן הם הופכים ללידים ולמכירות באחוזים גבוהים יותר. אולם, במקרים מסוימים (נדירים יותר, יש לציין) דווקא הקליקים שמגיעים מה Content Network הם האיכותיים יותר.

לדוגמא, אם אנו יודעים שה Search Network יעיל פי 3 בהפיכת מבקרים לקונים לעומת ה Content Network נוכל להציע עבור צירוף המילים "דיו למדפסת" 30 סנט עבור קליק שמקורו בחיפוש ורק 10 סנט עבור קליק שמקורו באתר מארח פרסומות, וע"י כך להתכנס למצב רצוי של עלות Conversion זהה עבור תנועה משני המקורות.

יצויין, כי שינוי זה, אשר עלה לאויר לא מזמן, כבר שינה את יחסי הכוחות בשוק הפרסום במנוע החיפוש גוגל. בשלב זה, המרוויחים הם חברת גוגל, אשר מתעלת אחוז גדול יותר מתקציבי הפרסום אל ה – Search Network וכן מפרסמי Google Adwords, אשר יכולים להקצות את תקציבי המדיה לאפיק החיפוש המשתלם, להציע בידים נמוכים יותר ולחסוך עלויות ברשת ה Content Network

לעומתם, המפסידים הם בעלי האתרים המארחים פרסומות Google Adsense שהכנסתם נגזרת באופן ישיר מהבידים הנמוכים יותר שרוב מפרסמי Google Adwords מציעים עבור קליקים מרשת Content Network עפ"י הערכות שונות, נפלו הכנסותיהם של אלה ב 30% בשבועות האחרונים, עקב הסטת התקציבים לעבר ה – Search Network האיכותי יותר.

שיפור נוסף, שהכניסה גוגל למערכת Google Adwords לאחרונה הוא שדרוג ניכר של ה - Keyword Tool (כלי המייצר מילות חיפוש נרדפות וקשורות) , ועל כך באחד המאמרים הקרובים.

לירון רוז – Exact PPC
מידע נוסף על לירון ופרסום PPC

זה הכל להפעם, אני מזכיר לכם לבקר בפורום שלנו להציג את שאלותיכם ולהשתתף בדיונים. אם יש לכם הערות על הנכתב כאן אנא שלחו אותן אלי במייל (אפשר פשוט להגיב למייל הזה) או הגיבו בפורום.

להתראות,

רוני
www.internet-marketing.co.il


כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007