הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גליון מספר 17

שלום לכולם,

לפניכם גליון 17 של הניוזלטר "סודות השיווק באינטרנט". בגליון הקודם שאלתי אתכם האם הניוזלטר ארוך מדי, והאם כדאי לקצר או לערוך בו שינויים נוספים. קיבלתי לא מעט תגובות והשכיחה שבהן "אל תיגע בפורמט הניוזלטר", "אנחנו רוצים אותו כמו שהוא...". אם כך, אין ברירה, והניולטר ימשיך להיות ארוך, עשיר בתוכן וישים.

ומי שלא אוהב...? זה בסדר גמור. כל שעליכם לעשות הוא לגלול את ההודעה הזו ולזהות בסופה את הקישור להסרה מרשימת התפוצה. מכה קלה בכנף שמאל (כדברי הרמטכ"ל שלנו)....והשחרור יגיע.

אל תראו בכך הזמנה אישית, אשמח מאוד אם תשארו.

על הנושא הבא לא התכוונתי לכתוב בפתיח זה אבל אני לא יכול לעמוד בפיתוי. במסגרת חיפוש מידע אודות מכונית חדשה הגענו לאתר של פולקסוואגן ישראל www.vw.co.il. אתר זה הוא דוגמא מצוינת לאתר גרוע במיוחד. כל שרצינו לדעת הוא כמה עולים הדגמים השונים של גולף, אבל בדרך לשם נאלצנו לצפות בכל מיני סרטוני תדמית מטופשים שמטרתם לחזק את המותג, אך בפועל הם פשוט מעצבנים.

הפעם בגליון מאמר אחד מפרי עטי. המאמר מציע טיפים שימושיים לבעלי מקצוע שעומדים לבנות אתר או שיש להם כוונה לשדרג אותו (או שכוונה כזו תתעורר אצלם תוך כדי קריאת המאמר). בנוסף יואב שפר הכותב הנמרץ של פינות הכתיבה השיווקית בפורום (הידועות גם כפינות יום שלישי...) תרם מאמר חשוב בנושא הטסטימוניאלס – עדויות של לקוחות מרוצים.

פינתו של לירון רוז המומחה לפרסום בגוגל עוסקת הפעם ב השפעה של יחס ההמרה על הקמפיין בגוגל ואורן שץ המומחה באופטימיזציית מנועי חיפוש כותב הפעם על רכישת קישורים.

פינת הטכנולוגיה יצאה לחופשה קצרה.

חסרונו של מדיום הניוזלטר בחד כיווניותו. הכותבים האורחים ואני כותבים אליכם, הניוזלטר משוגר ו... החלק החשוב - שמיעת דעתכם ועריכת דיון פורה - חסר. לכן אני מזמין אתכם לבוא להשמיע את דעתכם להתייעץ ולייעץ בפורום האתר שהופך לאט אבל בטוח לזירת הדיונים המובילה המעניינת והמעמיקה בישראל בנושא השיווק באינטרנט על כל היבטיו.

הפרום מחכה לכם כאן.

הקליקו כאן לקריאת גליון זה ברשת ולגליונות קודמים של סודות השיווק באינטרנט.

מאמר 1: אתרים של בעלי מקצועות חופשיים – רופאים, עורכי דין, יועצים וכד' – כיצד בונים אותם נכון

בעלי מקצועות חופשיים מוכרים בראש ובראשונה את מומחיותם. האינטרנט הוא מדיום מתאים ביותר להפגנת מומחיות, ולכן הוא מהווה פלטפורמה אידיאלית לשיווק שירותיהם.

יוקר הפרסום בערוצים הקלאסיים (עיתונות, רדיו, טלוויזיה שילוט חוצות) והביזור המאפיין אותם הופך את השימוש בהם לבלתי כדאיים בדרך כלל לאנשי המקצוע, ובמיוחד עבור אלו שפועלים לבד.

יתרון נוסף לערוץ האינטרנט עבור איש המקצוע החופשי נעוץ בכך שבדרך כלל אפשר לאפיין את מקצעויותו באמצעות קבוצת מילות חיפוש מוגדרות היטב. כך קל יחסית לאיש המקצוע להגיע לקהל היעד שמחפש את שירותיו בבמנועי החיפוש.

לאחרונה סייעתי לשני מומחים לקדם את השירות שהם מציעים באמצעות האינטרנט ואני רוצה לשתף אתכם בהחלטות השונות שקיבלנו במהלך עבודתנו המשותפת והנוגעות לתהליך ההקמה של האתר שלהם. אם אתם בעלי מקצוע חופשי תוכלו ללמוד הרבה. גם אם אינכם כאלה המאמר עשוי להיות רלוונטי עבורכם.

האתרים בהם נדון במאמר זה הם האתרים של פרופסור שאול דולברג מומחה ברפואת ילדים, ילודים ורופא מוהל - www.babydoc.co.il. וכן האתר של עורכת הדין חגית כוכבי - מומחית בדיני נזיקין - www.chlaw.co.il.

הנה עשרת העקרונות על פיהם יוצרים אתר טוב של איש מקצוע:

1. הפגנת מומחיות באמצעות תוכן
2. פתיח המציג בעיה שאיש המקצוע עשוי לפתור
3. יצירת קשר מיידי אישי וחם עם המבקרים באתר
4. הצגת הרזומה של איש המקצוע
5. הצגה מובלטת של פירטי יצירת קשר וגיוון שלהם
6. שימוש במערכת דוגמת "רב מסר" לשמירה על קשר עם לקוחות ומתעניינים
7. מתן ערך לאתר גם עבור לקוחות קיימים - בזמן ואחרי קבלת הייעוץ
8. מתן תועלת למבקר גם אם אינו שוכר את שירותיו של המומחה
9. שילוב מכתבי תודה מלקוחות
10. כתיבת האתר בשפה פשוטה והמנעות מלשון מקצועית

אסקור את העקרונות אחד לאחד תוך התייחסות ליישום שלהם באתרים של שני המומחים שהזכרתי.

הפגנת מומחיות באמצעות תוכן:

כאן בולט במיוחד האתר של פרופסור דולברג. הוא עשיר מאוד בתוכן ובמידע. תוכלו למצוא מאמרים כלליים בנושא ברית מילה, תפקיד האלחוש בברית ומענה על שורה של שאלות נפוצות ברפואת ילודים. התוכן העשיר מבהיר מעל לכל ספק – האיש מומחה מוביל בתחומו. באינטרנט אל תאמר "אני מומחה מוביל", תוכיח בכתב. הבע את מומחיותך באמצעות תוכן עשיר ומקורי שברור לכולם שרק מומחה יכול לכתוב.

פתיח שמציג בעיה שאיש המקצוע עשוי לפתור:

דף הבית של אתר מומחה (או כל דף נחיתה אחר) כדאי שיתחיל בתאור בעיה שהמומחה יודע לפתור. ככל שהמבקר יזהה שם את הבעיה שלו באופן מדויק כך הסיכוים שלו לרצות לעבוד עם איש המקצוע רבים יותר.

למשל האתר של פרופסור דולברג נפתח באופן הבא:

"ברית המילה מתקרבת? חוששים?"

כל הורה לבן חושש מברית המילה ולכן פסקה פשוטה זו יוצרת מיד קשר בין המבקר ובין האתר.

לאחר מכן בפסקה הראשונה של האתר מופיעה המשפט הבא:

"ברית מילה היא פעולה מכאיבה גם כאשר היא מבוצעת בידיים מיומנות. מחקרים מראים שהתינוק זוכר את הכאב זמן רב לאחר ביצוע הברית."

פסקה זו מציגה את החשש העיקרי של ההורים – פעולת המילה מכאיבה מאוד לתינוק. הצגת הבעיה באופן ברור נוטעת אצל המבקר באופן חזק יותר את התחושה שאיש המקצוע מסוגל לספק את הפתרון, אפילו יותר מאשר הצגה של הפתרון עצמו. מסר משתמע חזק יותר ממסר ישיר.

האתר של עורכת הדין חגית כוכבי מתחיל בפשטות במשפט – "אם נפגעתם בתאונת דרכים או בתאונת עבודה...". כל מי שנפגע בתאונה כזו מבין שיש כאן משהו בשבילו.

קשר אישי וחם למבקרים באתר:

לאדם שמתייעץ עם איש מקצוע חשוב מאוד שיהיה אמפטי ונעים. מדובר באדם שאנו עשויים לחשוף בפניו פרטים אינטימיים אודותנו. בשני האתרים המרכיב העיקרי שאמור לדאוג לכך הוא התמונה. לדעתי כדאי מאוד לאיש מקצוע, כמעט בכל תחום, להציג את תמונתו בפני כל המבקרים באתר. כשאתם מצטלמים רעיון טוב יהיה להציג חיוך מאיר פנים.

באתר של חגית כוכבי מופיע בכותרת הציטוט הבא: "אם נפגעתם בתאונה אתם זקוקים לשקט נפשי כדי להתרכז בשיקום והבראה. לא רק הגוף זקוק למנוחה, גם הנפש. בדיוק לשם כך אנחנו כאן". באמצעות משפט זה חגית מדגישה את ההבנה שלה שאדם שנפגע בתאונה אינו רק "התובע" בלשון המשפטית אלא אדם שיש לו עוד עניינים, במיוחד שיקום פיזי ונפשי, מעבר לתביעה.

הצגת הרזומה של איש המקצוע:

כאן אין צורך להכביר מילים. כדאי שיהיה באתר דף שמציג את קורות החיים של איש המקצוע. אני ממליץ שגם דף זה לא יהיה יבש ופורמאלי. בהמשך לסעיף הקודם, בהחלט אפשר ורצוי לשלב בדף נושאים משפחתיים, תחביבים וכו, כדי ליצור מגע אנושי יותר.

פרטי יצירת קשר בולטים ומגווונים:

נושא זה נראה פעוט וטכני, אך לדעתי הוא אחד החשובים. חשבו על מבקר שמגיע לאתר ממנוע חיפוש. רוב הסיכויים שאותו אדם יבקר במספר אתרים של אנשי מקצוע לפני שיחליט אל מי לפנות. את ההחלטה למי להרים טלפון הוא עשוי לקבל באימפולסיביות, אפילו מפני שמספר הטלפון של בעל המקצוע זמין לנגד עיניו. משבוצעה ההתקשרות הטלפונית, הדרך לפגישה ולהתקשרות עסקית קצרה.

ההחלטה לעצור את החיפוש ולהתקשר היא החלטה של רגע. אני משוכנע שחלק לא מבוטל בה הוא העניין הטכני של קלות המציאה של מספר הטלפון או כתובת המייל. לכן בשני האתרים תוכלו לראות את מספר הטלפון מתנוסס במקום של כבוד כך שלא ניתן להחמיצו. כמובן שבנוסף קיים דף צרו קשר הכולל אמצעים נוספים ליצירת קשר וכן טופס פניה ישירה מתוך האתר.

שימוש במערכת דוגמת "רב מסר" לשמירה על קשר עם לקוחות ומתעניינים:

ראשית הסבר קצר של המושג "רב מסר": רב מסר הוא שמה של מערכת שנמצאת כרגע לקראת סיום הפיתוח (למעשה בשלב של בדיקות בטא שלה). מערכת מסוג זה ידועה גם בשמה האנגלי autoresponder. תפקידה השיווקי של מערכת רב מסר לסייע בשמירת שמו של מותג, ספק או נותן שירות באופן חם בתודעתו של לקוח פוטנציאלי במשך התקופה שבין החשיפה הראשונה שלו למסר השיווקי ועד החלטת הרכישה (או כל החלטה אחרת שאנחנו מעוניינים שיקבל כמו למשל המלצה על נותן השירות לאחר).

בעולם השיווק מקובלת הדעה שאדם זקוק בממוצע לשבע חשיפות למסר פרסומי או שיווקי לפני שהוא מבצע החלטת רכישה.

המערכת פועלת כך: באתר של נותן השירות ממוקם טופס הרשמה. מבקר שמגיע לאתר עשוי לגלות עניין בהצעה אבל בדרך כלל לא יבצע רכישה. קיים עם זאת סיכוי רב שהמבקר יהיה מוכן למסור את כתובת הדואר האלקטרוני שלו כדי לקבל מידע שימושי נוסף הקשור בנושא המוצר או השירות שהוא מחפש. מידע זה עשוי להיות "ארוז" כאוסף טיפים, כקורס קצר או בכל דרך אחרת. לאחר ההרשמה מערכת הרב מסר שולחת לכל נרשם את סדרת המיילים (שכמובן הוטענו מראש במערכת) באופן אוטומטי לחלוטין בהתאם למרווחי הזמנים שהוגדרו מראש.

באתר של פרופסור דולברג העוסק בשרותי ברית המילה שלו המבקרים דווקא פונים אליו מיידית (כאן מעצם טיבו של השירות הזמן מעט דוחק...). ואולם פרופסור דולברג מתכוון להשתמש בשרות רב מסר כדי לשלוח סדרת מיילים ללקוחות קיימים כדי לשמור אותו בתודעתם וכך להגביר את הסיכוי שימליצו עליו לחבריהם.

מתן ערך לאתר גם עבור לקוחות קיימים בזמן ואחרי קבלת הייעוץ:

אחת הטעויות הקלאסיות של השיווק באינטרנט היא להתייחס לאתר כמכשיר למשיכת לקוחות פוטנציאליים והמרתם ללקוחות בלבד; ללא שימוש בו לעצם מתן השירות ולשמירה על קשר עם אלה שכבר נעשו לקוחות.

פרופסור דולברג למשל משתמש באתר כדי לספק ללקוחות הוראות טיפול בתינוק לפני ואחרי הברית. כך גם אלה שהפכו כבר ללקוחות ממשיכים להיעזר באתר.

יש לכך חשיבות שיווקית רבה. אחד התפקידים החשובים של אתר אינטרנט הוא לסייע ללקוחות להמליץ על איש המקצוע לחבריהם (שאלה: אצל מי עשיתם ברית? תשובה: אצל פרופסור דולברג, תציצו באתר שלו יש שם המון מידע www.babydoc.co.il).

עורכת הדין חגית כוכבי עשויה להשתמש באתר שלה ככלי שמאפשר ללקוחותיה מעקב על מצב התיק שלהם וההתקדמות בו. מערכת כזו תפותח בקרוב.

מתן תועלת למבקר גם אם אינו שוכר את שירותיו של המומחה:

סעיף זה כמובן קשור לסעיף הראשון של הפגנת מומחיות באמצעות תוכן, אבל אפשר ללכת גם רחוק יותר. עורכת הדין כוכבי למשל, מציעה באתר שלה פורום שאלות ותשובות בו כל אחד גם אם אינו לקוח, יכול להתייעץ. לקוח פוטנציאלי שרואה שהמומחה שמח לענות על שאלות, גם ללא תמורה מיידית, מגבש דעה חיובית לגביו.

אגב, בדרך כלל לא רצוי לשלב פורום באתר אם לא צפויה בו פעילות גבוהה. כדאי יותר להיות משתתף קבוע ותורם בפורום אחר. באתר של מומחה המצב שונה, כי הפורום אינו פורום דיון אלא פורום שאלות ותשובות וכך גם כדאי להציג אותו.

שילוב מכתבי תודה מלקוחות:

פרופסור דולברג מקדיש למכתבי התודה דף מיוחד. בנוסף למכתבי התודה הרגילים נעשה שימוש גם בקישורים לתגובות חיוביות לגבי השירות שלו בפורומים שונים. לתגובות אלו תועלת שיווקית שעולה אף על אלה של מכתבי התודה משום שניתנו בעת דיון חופשי בנושא ברית מילה רפואית.

כתיבת האתר בשפה פשוטה והמנעות מלשון מקצועית

תארו לכם אתר של עורך דין שנפתח כך: האתר עוסק בעקרונות ומושגי יסוד בדיני החוזים בחתכים פוזיטיביים, תיאורטיים, וביקורתיים, תוך הדגשת זיקות בין דיני החוזים לענפי משפט אחרים...בלה בלה בלה...

איני חושב שהשפה המקצועית תעשה כאן רושם על מישהו.

לכל תחום מקצועי יש ז'רגון מיוחד משלו אבל כדאי מאוד להמנע מהלשתמש בו באתר אם לא רוצים להבריח את המבקרים.

לסיכום האינטרנט הוא מדיום אידאלי לשיווק אנשי מקצוע אבל רבים מהם אינם בונים אתר שעושה עבורם את העבודה. כחלק מהפעולות שביצעתי בעת היעוץ לפרופסור דולברג ולעורכת הדין כוכבי בדקתי אתרים של אנשי מקצוע אחרים בתחומם וחשכו עיני. רובם היו מכוערים, עילגים ובלתי יעילים בעליל. לעיתים נראה שהם מזיקים לאיש המקצוע יותר משהם מועילים. אז אם אתם בעלי מקצוע חופשי מהרו ובנו אתר על פי עשרת העקרונות שהזכרתי כאן.

כתיבה שיווקית - בין המרכאות: על כתיבת עדויות צרכנים (טסטימוניאלס) / יואב שפר

אם אתם כמוני, וכמו רוב החברים שלי, כשאתם מתעניינים ברכישת מוצר מסוים ברשת, אתם בוודאי קוראים את המלצות הגולשים ומיחסים להן חשיבות רבה.

היתרון ברור. הגולשים הם אובייקטיביים, בעלי ניסיון בשימוש בשירות או במוצר, נטולי אינטרסים ולכן חוות דעתם היא ללא משוא פנים.

גם אם נניח שבין ההמלצות ישנן גם כאלה "מטעם", הרי שהתמונה הכללית, בוודאי כשיש מספר המלצות, מייצגת את ניסיונו של "האדם הסביר" ואת "חוכמת ההמון" כפי שקרא לה רוני במאמר בהגיליון הקודם של הניוזלטר.

בזאפ, לדוגמא ישנו מדד שביעות הרצון של הקונים שמבוטא בצורה גרפית בכוכבים מ-1 עד 5, וחוות-דעת מילולית על המוצר.

מי שעשתה קריירה מההמלצות היא כמובן ג. יפית שמיצבה את עצמה כצרכנית הנבונה שבודקת וממליצה בגוף ראשון (זה כדאי!").

גם כשהאתיקה הפרסומית מחייבת אותה להוסיף בראש הכתבה את המילים "מדור פרסומי", וגם כשברור לכל שזו כתבה מסחרית ולא תחקיר אובייקטיבי, לקוחותיה שומעים היטב, כמו שדיוויד אוגילבי, אבי הפרסום המודרני היה אומר, "את צלצול הקופה הרושמת".

באינטרנט, מדיום שמבוסס על תגובה ישירה (קניה, בקשה ליצירת קשר (lead), רישום לניוזלטר, הורדת תוכנה וכו') ישנה חשיבות מכרעת ליכולתו של האתר לבסס תוך זמן קצר ביותר, תחושות של אמינות, רצינות ומקצועיות.

אחד הפתרונות האפקטיביים ביותר הוא פשוט להביא את הדברים בשם אומרם. כלומר, להשתמש בעדויות של משתמשים מרוצים. בעולם הפרסום הן נקראות טסטמוניאלס (testimonials).

חשבו על הגולשים. הם לא מכירים אתכם, הם שבעי הבטחות, למודי אכזבות ובאופן טבעי די חשדניים.
ואז הם מגיעים לאתר שלכם וקוראים על מישהו כמוהם שכבר קנה את המוצר שלכם, והוא מרוצה וממליץ בלב שלם.

הדרך הטובה ביותר להשתמש בטסטימוניאל היא לשלב אותה באופן טבעי בתוך הטקסט, כדי שהקורא יגיע אליה תוך כדי קריאה.

למשל כך...

אלה שכבר רכשו את כורסת המסג' מג'יק טאצ' מדווחים על היעלמותם, תוך מספר ימים, של כאבי הגב לצד תחושות לא שכיחות של חוסר עייפות ונמרצות. יוסף הרציקוביץ שרכש את הכורסא כתב לנו:

"לאחר שנים של כאבי גב בעקבות תאונה דרכים שעברתי סוף סוף אני יכול לחייך ו...ללכת זקוף. והבונוס: גם העייפות הכרונית נעלמה. לכל מי שמתלבט אני ממליץ בחום על כורסת מג'יק טאצ'".
יוסף הרציקוביץ
פתח תקוה

מספר דגשים לשימוש בטסטימוניאל:
  • דף המלצות לא מומלץ, כיון שהוא דורש מהגולש להקליק ולחכות לפתיחת חלון נפרד ורבים לא יעשו זאת.


  • אם בכל זאת החלטתם לעשות דף המלצות נפרד, הימנעו מלהכניס קישור אליו בתוך הטקסט. הטקסט המכירתי נבנה כך שהוא מוביל את הגולשים צעד-אחר-צעד עד לביצוע התגובה הרצויה לכם ביותר. לכן, כל קישור בתוך הטקסט יגרום להסחת דעת, ולירידה ניכרת בכוחה של פעולת המכירה.


  • מומלץ מאוד להבליט את הציטוט בצורה גרפית, במסגרת ו/או על רקע בולט.


  • בסוף הציטוט הוסיפו את שם הדובר, ופרט מזהה נוסף לחיזוק האמינות: עיר מגורים, חברה ותפקיד, ואם אפשר אפילו כתובת דוא"ל.


  • לעולם אל תזייפו או תשפצו עדות. האמינות שלכם, מהמדדים החשובים ביותר להערכת האיכות והרצינות של האתר, יכולה להיפגע מכך וכמובן גם כוונות הקניה של הגולשים.
ההשפעה הפסיכולוגית שיש לעדות, והתרומה שלה לאמינות הנתפסת של המסר, הן גדולות כל כך, שיש כאלה שממליצים להוסיף מרכאות לכותרת הראשית, ובכך לרמוז על ציטוט כביכול, גם כאשר הוא אינו מיוחס לאדם מסוים.

בנוסף, אתרים רבים ממקמים את העדויות וההמלצות במיקום קבוע שמתלווה לכל העמודים הפנימיים, ורק התוכן משתנה, כמובן.
כך מחזקים את התחושה (המוצדקת) שלזכות האתר עומד מאגר גדול של לקוחות מרוצים.

יואב שפר
כתיבה שיווקית וקופירייטינג
www.alef-bet.com

קידום אתרים במנועי חיפוש: רכישת קישורים / אורן שץ

אחד הכלים הנפוצים ביותר בעולם כיום בעת ביצוע קידום אתרים הוא קניית קישורים. מאחר וכמות הקישורים המצביעים אל אתר מסויים הוא אחד הרכיבים המשמעותיים ביותר בקביעת מיקומו במנועי החיפוש, אז היה זה בלתי נמנע שיקומו אתרים שיהיו מוכנים למכור קישורים עבור תמורה כספית. נושא קניית הקישורים הוא גם אחד הנושאים בהם מנועי החיפוש מנסים לטפל בצורה מתמשכת, על מנת למנוע מצבים בהם בעל המאה הוא בעל המיקום.

בשל המלחמה של מנועי החיפוש בתופעת קניית הקישורים, הולך הנושא ונהייה בעייתי, וסוחרי הקישורים הגדולים מתקשים יותר ויותר לייצר קישורים שאינם מזוהים במהירות על ידי מנועי החיפוש. מסיבה זו הולך כיום גל קניית הקישורים ודועך, ויותר ויותר חברות קניית קישורים מגלות כי האתרים שלהן כבר אינם נחשבים עוד בעיני מנועי החיפוש (וזאת מגלים גם לקוחותיהם...).

האם כדאי לקנות קישורים?

הדבר הראשון אותו צריך לזכור בנושא קניית קישורים הוא כי במידה והקישור אותו רכשתם נמצא באתר רלוונטי ובעל תנועת גולשים איכותית, אז יתכן כי עצם הגעת תנועה מן האתר דרך הקישור כבר תהיה שווה את עלותו, וזאת ללא תלות בתרומת הקישור לשיפור מיקומו של אתרכם במנועי החיפוש.

בנוסף, מנועי החיפוש מתקשים מאד בהפרדה בין קישורים קנויים לבין קישורים רגילים, ולכן בהחלט סביר להניח כי במידה ורכשתם קישור טקסט באתר בתחום הרלוונטי לאתר שלכם, אז תהיה לקישור זה תרומה לגבי מיקום אתרכם במנועי החיפוש. עם זאת, כדאי תמיד לזכור שני דברים. הראשון הוא כי בטווח הארוך יתכן כי יום אחד פתאום יפול ערכו של הקישור, וכך גם יפגע מיקומו של אתרכם, במיוחד אם הוא תלוי מאד בקישורים קנויים. הנושא השני אותו כדאי לזכור הוא כי גוגל מייחס לנושא הוותק חשיבות רבה, וכך גם לנושא וותק הקישור. לכן, השתדלו לקנות קישורים לטווח ארוך עד כמה שתוכלו, בכדי לאפשר לקישור "להתיישן" בעיני גוגל.

כיצד לקנות קישור טוב

קישור טוב צריך לענות על מספר כללים פשוטים, אותם הזכרתי במאמרים קודמים, ולכן אחזור עליהם רק בקצרה:
  • הקישור צריך להיות קישור טקסט.

  • הקישור צריך להיות קישור ישיר.

  • הקישורים השונים שאתם רוכשים צריכים לכלול טקסט שאינו זהה,

  • אך לכלול את מילות החיפוש החשובות לכם.

  • רצוי כי הקישור יהיה באתר הקשור לתחום של האתר שלכם, וכי הדף בו מופיע.
  • הקישור יהיה קשור לאתר שלכם עד כמה שניתן.
  • על האתר להיות סמכותי בתחומו עד כמה שניתן.
קניית קישורים בארץ

בארץ הנושא של קניית קישורים לא הפך פופולרי. יתכן כי הסיבה לכך היא כי התחרות בנושא קידום אתרים אינה כזאת הדורשת שימוש באמצעים קיצוניים. עם זאת, התחרות בתחום הופכת ליותר ויותר קשה, ולכן סביר כי בשלב כזה או אחר יאלצו מקדמי האתרים לפנות לתחום קניית הקישורים כדרך נוספת להגדלת כמות הקישורים אל האתרים המקודמים על-ידם.

יתכן כי מאחר וישראל והעברית נמצאים במקום כל-כך רחוק ממרכז העצבים של מנועי החיפוש, סביר שיקח להם עוד זמן רב עד שהם יתחילו במצוד אחר קניית הקישורים באתרים בעברית. עם זאת נראה כי בטווח הקרוב, מדובר בתחום מבטיח כי בינתיים מדובר בתחום מבטיח הצפוי לגידול.

אורן שץ
קידום אתרים – SEO Israel


פרסום בגוגל: כיצד מתחשבים ביחס ההמרה בקמפיין / לירון רוז

פינת השיווק באמצעות קישורים ממומנים מיועדת היום למשתמשים מנוסים, או לכאלו אשר שואפים למקסם את התשואה על ההשקעה (ROI) באמצעות מעקב אחר המרות.

אחת הטעויות הנפוצות בתחום הפרסום באינטרנט, ובייחוד בפרסום בתשלום לפי קליק היא מתן משקל יתר לנתון ה - CTR - שיעור ההקלקה על המודעה. במאמרים קודמים הרחבנו בנושא חשוב זה, שמשפיע באופן מהותי על כמות ומחיר התנועה שבאפשרותנו לקבל מגוגל.

אולם, במאמר זה, ברצוני לפתוח דיון מתקדם ולהתמקד במה שקורה לאחר ההקלקה – כלומר לאחר שאותו משתמש ראה את מודעתנו ובחר להקליק עליה. מה קורה עכשיו? האם המשתמש שהגיע ל"דף הנחיתה" שלנו מרוצה, או שבחר לשוב על עקבותיו ולהקליק על מודעה אחרת (כנראה של מתחרים)?

שאלת המפתח כאן היא – מהי מטרת הקמפיין שלנו? מה אנחנו מנסים לגרום לגולש לבצע באתר שלנו?
האם האתר, שנבנה בעמל רב ע"י חברת בניית אתרים, משיג את המטרה שלשמה הוקם?

האם אנו מנסים לאסוף לידים? כלומר לגרום לגולש להשאיר פרטים כגון שם ומייל?
האם אנחנו מעוניינים לקבל פניות במייל? כלומר לגרום לגולש המתעניין לשלוח אלינו מייל?
האם אנו מנסים להפיץ קובץ / תוכנה? כלומר לגרום לגולש לבצע Download מהאתר שלנו?
האם אנו מנסים למכור ישירות מהאתר? כלומר לגרום לגולש לשלוף את כרטיס האשראי ולקנות מאיתנו?
האם אנו מנסים לעשות יחסי ציבור לעצמנו? לחברה? כלומר לחשוף את הגולש לקיומנו?

זהו רק חלק ממטרות אפשריות לאתר אינטרנט – ולכל אחת – מתאים דף נחיתה מסוג שונה לגמרי.

עם זאת, יש מכנה משותף אחד לכל המטרות שלעיל - והוא הצורך במדידה כמה שיותר מדויקת כדי לעקוב אחר ביצועי הקמפיין. למשל:

במקרה של קמפיין לאיסוף לידים, כמה הקלקות מגוגל, כניסות לאתר - בממוצע הופכות לליד אחד? לחילופין, כמה כסף, במצב הקמפיין כפי שהוא, עולה לנו כל ליד כזה – מול כמה הוא שווה לנו? בכמה אנחנו צריכים להשתפר כדי להגיע ליעדים שהצבנו, ואיך נעשה זאת? האם ע"י הורדת הביד, שיפור אחוז ההקלקה או אולי ע"י סינון מילים אשר אינן הופכות ללידים בשיעור הנדרש?

במקרה של מכירה ישירה – כמה הקלקות נדרשות , בממוצע, למכירה אחת? האם שולי הרווח שלנו על המוצר או השירות מאפשרים לנו לשלם, נניח עבור 100 ההקלקות אשר מסתבר שנדרשות בממוצע עבור מכירה בודדת, ואם לא – אז כמה כן אנו מוכנים לשלם פר קליק?

ואולי בכלל נוכל, בעזרת שינוים באתר, לשפר משהו בתהליך המכירה ואז מכל 100 הקלקות נצליח להשיג שתיים או שלוש או אולי חמש מכירות – מה שיאפשר לנו לשלם יותר, ולהשיג יותר תנועה.

תחשיבים מסוג זה, המבוססים על חישוב יחסי ההמרה – conversion ratios של תנועה בתשלום
הם הבסיס לקבלת החלטות נכונה במהלכים שיווקיים באינטרנט – בייחוד, אך לא רק, בעולם הקישורים הממומנים.

גוגל אדוורדס מאפשר, באמצעות כלי conversion פנימיים ומערכת דו"חות מתקדמת לנהל מעקב יומיומי אחר יחסי ההמרה האלו עד רמת מילת חיפוש בודדת – כדי שנוכל לסנן מילים בלתי אפקטיביות מצד אחד, ולהוסיף מילים דומות לאלו שכבר הוכיחו את עצמן, וע"י כך להבטיח הצלחה גדולה יותר של הקמפיין.

פרטים נוספים אודות מעקב אחר המרות באתר גוגל בעברית

לירון רוז – Exact PPC
מידע נוסף על לירון ופרסום PPC

תודה ליואב אורן ולירון על המאמרים המעשיים והחשובים.

אני מקווה שנהניתם והשכלתם. הניוזלטר הבא יצא בסוף מרץ, אחרי הבחירות. אין ספק שהבחירות האלה הן הראשונות בהן יש נסיון אמיתי אם כי מהוסס משהו של המפלגות לעשות שימוש במדיום האינטרנט. מעניין לראות אם זה יבוא לידי ביטוי בתוצאות.

אם יש לכם מכרים שעשויים להתעניין בתוכן הניוזלטר הזה אנא אל תהססו לשלוח להם forward (אגב, יש ביטוי עברי ל – forward?) של המייל הזה.

להתראות בחודש הבא, ועד אז אשמח לראות אתכם בפורום.

רוני

www.internet-marketing.co.il



כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007