הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גליון מספר 21

שלום לכולם,

לפניכם גליון 21 של הניוזלטר סודות השיווק באינטרנט.

בשבוע שעבר הופיעה בפורום שאלה לגבי מידת הפעילות באינטרנט בחודשי הקייץ. אכן בקיץ יש ירידה מסוימת באתרים עסקים, אם כי לא דרמתית. בכל אופן אנחנו, כותבי הניוזלטר הזה, איננו מורידים הילוך וממשיכים להגיש לכם גליון מעניין ועשיר בתוכן.

המשאב היקר ביותר היום הוא לא נפט ולא יהלומים לא אורניום ואפילו לא מוחות של פרופסורים באקדמיה (ממש לא...), המשאב היקר ביותר הוא...תשומת לב. התחרות על תשומת ליבו של הציבור הולכת וגוברת ולכן מחירה הולך ומאמיר.

אם אפשר היה לקנות מלאי של תשומת לב זו היתה יכולה להיות השקעה מצוינת.

לכן מפתיע אותי כל פעם מחדש כיצד בעלי אתרים שכבר זכו לכך שמבקר הגיע לאתר שלהם מתקשים לנתב את תשומת ליבו בתוך האתר שלהם למקומות החשובים להם.

אחת מהטעויות הקלאסיות בעניין זה היא לחשוב שכדי להשיג בולטות כדאי להציב קישור בדמות תמונה גדולה וצבעונית.

כל המחקרים מראים שאנשים פשוט מתעלמים מאלמנטים גרפאיים גדולים בדפי אינטרנט. מחקרי מעקב תנועות עיניים מוכיחים שאנשים משתמשים בתמונות בעיקר כעוגנים לטקסט שלידם ולא מתעקבים על התמונה עצמה.

אני כותב על זה בעקבות צפיה באפיזודה מהסדרה "קצרים" ששודרה בערוץ 2 בשבוע שעבר: אישה מציעה לבן זוגה משחק. היא תזרוק שם של אות מתוך האלפבית, שהיא האות הראשונה של חפץ שעליו היא מסתכלת. בן הזוג יצטרך לנחש מהוא החפץ.

האות היתה פ' והגבר הסתובב בחדר כאחוז תזזית כשהוא מוצא עוד עוד פריטים שמתחילים באות פ' (למשל פודרה ופנס). לאחר מספר דקות הוא מתייאש וצונח על הספה.

ללא מילים המצלמה עוזבת אותו ועוברת להציג לנו פסל הממוקם בצמוד לספה בדמות....פניגווין ענק.

נפלאות דרכי תשומת הלב האנושית.

בניוזלטר הפעם מאמר מפרי עטי העוסק בהשפעתו של גוגל על הפיכת חלקים רבים מרשת האינטרנט לסתמיים. יואב שפר הקופירייטר כותב במאמרו על ההבדל בין דף הבית לדף האודות ואורן שץ, המומחה לקידום האתרים, כותב על מה שהיה נכון פעם ואיננו עוד בנושא קידום אתרים. פינת הפורום תציג כרגיל קישורים לדיונים מעניינים מהחודש האחרון. תחתום את הגליון פינת הפרסום לפי הקלקה PPC שתציע לכם טיפים להגדלת יחס ההקלקה של המודעה שלכם.

אז בין רבע הגמר לחצי הגמר של המונדיאל, אני מאחל לכם קריאה מהנה!

הקליקו כאן לקריאת גליון זה ברשת ולגליונות קודמים של סודות השיווק באינטרנט.

הרשת הסתמית / רוני הורוביץ

רבים חוששים שעם התקדמות הטכנולוגיה ישתלטו הרובוטים על העולם.

ובכן, הנה החדשות הרעות...הרובוטים כבר שולטים. קחו למשל את הרובוט גוגל.

מעולם לא היו רבים כל כך שהתאמצו כל כך לרצות רובוט בדמות אלגוריתם מתימטי משוכלל. גוגל רק זורק רמז על רצונותיו החדשים באמצעות הריקוד המפורסם שלו (למי שעדיין לא מכיר - הקהילה קוראת לארוע של שינוי האלגוריתם של גוגל - כלומר לשינוי ההעדפות שלו - "ריקוד גוגל") וקהילת המעריצים נענית מיד.

גוגל אוהב קישורים - כולם רצים רצים להשיג קישורים מכל הבא ליד.
גוגל אוהב לזלול תוכן והרבה...כולם משיגים מאמרים בבגרוש מכל מני כותבים אנונימיים.
גוגל אוהב בלוגים - כולם כותבים בלוג...משעמם....

גוגל אוהב שמילת החיפוש מופיעה X פעמים בפסקה הראשונה בטקסט - כולם עסוקים בספירה של ביטוייים. כך קורה שמגיעים לאתר בנושא אביזרים לטלפון סלולארי ונתקלים בפסקה הראשונה:

כדאי מאוד לרכוש אביזרים לטלפון סלולארי. אביזרים לטלפון סלולארי יכולים לשפר מאוד את הביצועים שלו. קיימים לא מעט יצרנים שמציעים אביזרים לטלפון סלולארי. באתר זה תוכלו למצאו מידע רב ומקיף על אביזרים לטלפון סלולארי.

לצד הטקסט המרתק בעניין האביזרים מופיעה רשימה של קישורים לאתרים שאין להם שום קשר לאתר שלנו אבל בעליהם הואילו בטובם להחליף איתנו קישורים.

וכך המבקר המיואש מחליט ללחוץ על הקישור הכי רלוונטי שהוא מוצא...מודעת adsense של גוגל שהכותרת שלה...צדקתם..."אביזרים לטלפון סלולארי", ואנחנו הרווחנו עוד דולר.

האבסורד: ככל שהאינפורמציה באתר שלנו דלה יותר, כך קיים סיכוי רב יותר שהמבקרים יקליקו על הפרסומות שלנו. בינגו! הצלחנו לבזבז את זמנו של עוד מבקר.

הסגידה לרובוט היא היסוד והבסיס לרשת הסתמית: מליוני דפים שכל מטרתם משיכת מבקרים לאתר על ידי מנועי החיפוש והוצאתם מהאתר באמצעות פרסומות (שגם הן נבחרות באמצעות הרובוט של גוגל).

הבעיה של גוגל היא שככל שיתאמץ הוא לא יוכל להעריך באמת את איכותו של מאמר באינטרנט.

שלא תבינו לא נכון. הרשת הסתמית יצרה לא מעט מליונרים שפעלו בשוק האינטרנט הבין לאומי. אבל אני חושב שהיא תופעה זמנית שתלך ותיעלם. גוגל, למרות שכאמור לא יוכל לעולם להעריך את איכותו של טקסט באינטרנט, בכל זאת הולך ומשתכלל: הוא לומד יותר ויותר על מנהגי הגלישה של הגולש הבודד ומנסה להתאים לו את התוכן שהוא מבקש: למשל הוא יוכל על פי הסטוריית הגלישה לנסות לנחש אם גולש שמחפש "יגואר" הוא אדם עמיד שמחפש מידע על מכוניות יוקרה או חובב טבע שרוצה לדעת מה מהירות הריצה של בעל החיים האציל.

המסקנה היא שכאשר אתם מקימים אתר אינטרנט עליכם לחשוב בראש ובראשונה על המבקרים בו. עליכם לזכור, עד כמה שהדבר מפתיע, שמדובר בבני אדם - יצורים שאוהבים שמדברים אליהם בשפה שהם מבינים ושמגישים להם תוכן עדכני, מעניין דינאמי כתוב היטב ונוח לקריאה.

קחו למשל את האתר שלי בנושא שיווק באינטרנט. מרגע שסיים את תקופת גן הילדים (כלומר שיחק בארגז החול של גוגל - המקום אליו גוגל שולח את האתרים החדשים שאליהם הוא מתייחס בחשדנות) קפץ למקום הראשון עבור הביטוי "שיווק באינטרנט" ומאז הוא שומר עליו באופן קבוע כבר מעל שנה.

תאמינו או לא, לא בצעתי כל פעולת קידום אתר כדי להגיע לשם. פשוט כתבתי באופן טבעי על נושא שאני אוהב ומבין בו דבר או שניים. לאחר שהאתר עלה לאוויר פנו אלי מספר בעלי אתרים להחלפת קישורים: עם הטובים שבהם החלפתי, ולאחרים סרבתי. בנוסף, בעלי אתרים רבים הציבו אצלם קישור אל האתר שלי ללא שבקשו קישור חוזר - פשוט כדי לספק שירות טוב לגולשיהם.
בנו אתר שאנשים אוהבים והרובוטים יבואו בעקבותיהם.


כתיבה שיווקית: ההבדל בין דף הבית ל"אודות" / יואב שפר

כל מי שהקים אתר או נמצא כרגע בשלבי ההקמה של אתר, נדרש לחשיבה על מבנה האתר ולשאלה אילו קטגוריות לכלול בסרגל הניווט הראשי של האתר.

על שלוש קטגוריות אין ויכוח: דף הבית, אודות וצור קשר.

עכשיו מגיע החלק הקשה: מה לכתוב בדף הבית ומה ב"אודות".

כשאני שואל בעלי אתרים שפונים אלי מה הם רוצים להגיד בכל אחת מהקטגוריות, אני מבין שלא ברורה להם האבחנה.

דמיינו לעצמכם שאתם נוחתים בשדה התעופה של מדינה זרה, בשלוש לפנות בוקר, עייפים לאחר טיסה ארוכה. עכשיו אתם צריכים לחפש מונית שתיקח אתכם לבית המלון, והדבר האחרון שיש לכם חשק זה להתחיל להסתובב בשדה ולהבין איפה אתם נמצאים.

וכך, בזמן שאתם נגררים לאולם מקבלי הפנים, אתם רואים לפתע את שכנכם למושב מגיע בצעד קל הישר לדילת מאירת פנים שמחכה לו עם שלט גדול ועליו שמו.

איך ההרגשה שלכם באותו רגע?

הבדל בין התייר הראשן לשני דומה להבדל בין להגיע לאתר שלכם ולהבין תוך רגע מה מחכה לי כאן, למה זה טוב לי ואיפה אני מוצא את זה. לבין לנחות בדף בית, מעוצב יפה ככל שיהיה, אבל שומם מבחינת התוכן שאני מחפש, ואז להתחיל להסתכל ימינה ושמאלה ולהבין לבד מה קורה.

לא פעם אני מגיע לדף הבית של אתר, לא מבין מה בדיוק מציעים לי ורק כשאני טורח להרחיק ל"אודות" מתגלה הסוד.

מכאן ברורה האבחנה: בדף הבית נכתוב בדיוק את מה שנדרש כדי לשכנע את הגולשים לבצע את התגובה הרצויה לנו ביותר: השארת פרטים, הצטרפות לניוזלטר, הזמנת הדגמה, הורדת תוכנה, רכישת מוצר וכו'.

בסדר, יאמר לעצמו התייר המזדמן, קראתי, הבנתי, השתכנעתי. אבל מי עומד מאחורי השירות המדהים הזה? איך הוא נראה, מה הוא עשה ואיזה ניסיון יש לו? אני לא הולך לעשות עסקים עם מי שאני לא מכיר.

ואת התשובות לכל השאלות האלה הוא ימצא כמובן ב"אודות".

יואב שפר
קופירייטר - אלף-בית כתיבה שיווקית וקופירייטינג

פורום סודות השיווק באינטרנט - דיונים מעניינים

במדור זה אני מביא בפניכם דיונים מעניינים שהופיעו בפורום במשך החודש.

הפעם אני רוצה להפנות את תשומת לבכם לדיון מעניין על אתר שמנסה למכור קולקציית כובעים מעוצבים בשוק הבין לאומי. לדעתי אתר זה הוא דוגמה מצויינת לשימוש שאנו הישראלים צריכים לעשות באינטרנט יותר ויותר - כיבוש השוק הבין לאומי.

ובהזדמנות זו אני גם רוצה להמליץ להמנע מהחבאת המקור הישראלי של האתר. בשנת 2006 )ולמעשה גם קודם לכן ואף בשיא ימי האינטיפאדה) ישראל אינה מותג גרוע כפי שנוטים לחשוב. על כל אחד שיימנע לקנות מוצר כי מקורו בישראל יהיו כמה שדווקא עובדה זו תעודד אותם לקנות.

הנה הקישור לדיון (ואתם מוזמנים להביע את דעתכם)

http://www.internet-marketing.co.il/forum.php?msgid=1754

מה שהיה נכון פעם כבר לא נכון כעת... / אורן שץ

המאמר עוסק בכמה מיתוסים על מנועי חיפוש שהיו נכונים פעם אך לא עוד. הנה הרשימה:

"כדאי לך מאד להחליף קישורים עם האתר שלי - זה יקדם את האתרים של שנינו במנועי החיפוש"

משפט זה היה הבסיס לכל נושא החלפת הקישורים ששטפה את הרשת בשנים האחרונות. אתרים החליפו קישורים עם כל מי שרק היה מוכן להחליף איתם, מה שיצר רשת מסועפת וצפופה של קישורי זבל שאינם תורמים כלל לגולש או למנועי החיפוש. קישורים נשארו מאד חשובים, אך קישורים הדדיים איבדו רבות מכוחם, וקישורים מאתרי זבל או מאתרים שאינם קשורים ישירות לתחום עיסוק האתר גם הם איבדו מאד מכוחם, ויש הטוענים (ואני בתוכם) כי הם החלו אפילו להפריע, במיוחד בנושא סריקת האתר על ידי הרובוטים של מנועי החיפוש. אתרים המבוססים על קישורי זבל נסרקים פחות מאתרים המבוססים על קישורים איכותיים.

"כדאי לך לקחת את המאמרים מן האתר שלך ולהגיש אותם לספריית מאמרים בכדי להשיג קישורים"

אחת הדרכים החשובות של בעלי אתרים להשיג קישורים היא לכתוב מאמר על תחום העיסוק שלהם, או לקחת מאמר שכבר כתבו, ולהגיש אותם אל אתר המכיל מאמרים אותם יכולים בעלי אתרים אחרים לקחת ולפרסם אצלם, תוך קישור אל אתר כותב המאמר. בתקופה האחרונה גוגל החמיר מאד את נושא בדיקת התכנים הכפולים, ולכן בעלי אתרים שלקחו חומר מן האתר שלהם, והחומר מופיע עתה באתרים אחרים, נתקלים לעיתים בבעיות של עונשי duplicate content.

"כדאי להשתמש בטכניקות קידום אתרים לא אתיות - גוגל לא מזהה אתרים שעושים זאת!"

האמת היא שמשפט זה עדיין נכון כאשר מדובר באתרים בעברית. יכולת זיהוי הזבל של גוגל בעברית שואפת בשלב זה לאפס, אך לדעתי נושא זה עתיד להשתנות מן הקצה אל הקצה. אז נכון, בטווח הזמן הקרוב באמת ניתן ליצור אתרים המבוססים על טכניקות זבל מתקדמות, אך אתרים אלו יחזיקו מעמד לטווח קצר, ומי שמסתכל אל הטווח הארוך, מן הראוי שיזהר מאמירות מסוג זה.

"כדי ליצור שיתוף פעולה עם אתר גדול, כך שהתכנים שלי יופיעו במסגרתו"

אתרים רבים יוצרים שיתוף פעולה עם אתרים גדולים יותר, ומציגים את התוכן שלהם במסגרת אותם אתרים. כפי שכבר ציינו במאמר זה, גוגל החמיר מאד את הפיקוח על נושא התכנים המשוכפלים, ומאחר ושיטת העבודה הנ"ל הינה בדיוק זה - שיכפול תוכן - אז צריך לשקול היטב את הרווח משיתוף הפעולה (כניסת תנועה ישירות מן האתר הגדול) לעומת ההפסד (הסיכוי ליצירת אתר מראה שיתחרה באתר שלך עד כדי הסרתו מן האינדקס או הורדתו בצורה משמעותית בתוצאות). צריך לזכור כי כאשר מבצעים שיתוף פעולה מסוג זה, אז אתר המראה נמצא לעיתים קרבות על שרת שאין לכם שליטה עליו, ולכן במידה ותרצו לבטל את אתר המראה, אז יתכן כי תתקלו בבעיה.

אורן שץ
קידום אתרים - SEO Israel


פרסום בגוגל: כך תגדילו את יחס ההקלקה / רוני הורוביץ

כדי לזכות בתנועה משמעותית באמצעות מודעות של תכנית AdWords של גוגל על המודעה שלכם להיות ממומקת במקום גבוה ביחס למודעות האחרות.

כולם יודעים שבגוגל משיגים מקום גבוה באמצעות המחיר שאתם מוכנים לשלם עבור קליק (מה שנקרא ה bid). לא כולם יודעים, עם זאת, שזה אינו הקריטריון היחיד. למעשה מיקום המודעה נקבע על פי ציון שגוגל נותן לה שנקבע באמצעות מכפלה של המחיר לקליק שבעליה מוכן לשלם ויחס ההקלקה של המודעה.

גוגל משתמשים בקריטריון המורכב הזה כדי להבטיח שרק מודעות רלוונטיות יזכו לחשיפה הולמת. מודעה שאינה רלוונטית אף אחד לא יקליק עליה ולכן תמצא את דרכה במורד הדירוג עד שתוסר כליל מהקמפיין.

כל האמור לעיל מצביע על החשיבות המרובה של השגת יחס הקלקה גבוה עבור המודעה שלכם. איך עושים את זה?

השיטה: מנסים, מנסים ומנסים. כמו כן מודעים לעובדה ששינויים קטנים ביותר, לעיתים שינויים מזעריים - כמו למשל שינוי של אות רגילה לאות גדולה (אם הפרסום באנגלית) - עשויים לעשות הבדל משמעותי. אל תשכחו שהמודעה שלכם מתמודדת על תשומת הלב עם מודעות אחרות בסביבתה, והגולש מחליט בהרף עין על איזה מודעה ללחוץ.

המערכת של גוגל מאוד מקילה על עריכת הניסויים.

היא מאפשרת להגדיר מספר מודעות עבור אותה קבוצת מודעות (Ad group) . גוגל מציג את המודעות האלה ברוטציה ומודד (ומציג לכם) את יחס ההקלקה של כל אחת מהן. בתחילה גוגל מחלק את הזמן באופן שווה בין המודעות אך לאחר שהוא אוסף מידע על יחס ההקלקה של כל אחת מהן הוא מציג את המודעות בעלות יחס ההקלקה הגבוה יותר לעיתים קרובות יותר.

בסופו של דבר המודעות הגורעות הולכות ונעלמות. השיטה היא לבחון מספר מודעות לגלות מי הטובה מבינהן, למחוק את האחרות ולנסות לנסח מודעה שתביס את את המודעה הנוכחית.

אגב, חדי העיין ביניכם שמו אולי לב לכך שיש מעגליות בשיטת הדירוג של גוגל: ככל שהדירוג גבוה יותר, כלומר המודעה ממוקמת גבוה יותר, כך יותר מקליקים עליה וכך יחס ההקלקה שלה משתפר עוד (דבר שעשוי לגרור שיפור נוסף בדירוג).

אצל גוגל, למרבה הפלא, עדיף להיות עשיר (שמוכן לשלם מחיר גבוה עבור הקלקה) ובריא (בעל מודעה רלוונטית ומנוסחת היטב). מסיבה זו כדאי בתחילת הקמפיין לשלם עבור מודעה סכום גבוה, אפילו גבוה מזה שמאפשר רווחיות, כדי לאפשר למודעה שלכם חשיפה מספקת שתאפשר לכם לבצע את כל הבדיקות. לאחר שבצעתם את תהליך השיפור של המודעה אפשר להתחיל ולהקטין בהדרגה את הביד.

אגב, מבחינה סטטיסטית חוק אצבע הוא שאתם יכולים לדעת איזה מודעה אכן עדיפה לאחר שכל המודעות המשתתפות בניסוי זכו כל אחת ל 30 הקלקות לפחות.

עד כאן הגליון להפעם. אני מקווה שנהניתם והשכלתם.

אם יש לכם מכרים שעשויים להתעניין בתוכן הניוזלטר הזה אנא אל תהססו לשלוח להם forward של ניוזלטר זה (בצירוף המלצה חמה להירשם כמובן).

להתראות בחודש הבא, ועד אז אשמח לראות אתכם בפורום.

רוני

www.internet-marketing.co.il

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007