הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גליון מספר 23

שלום לכולם,

לפניכם גליון 23 של הניוזלטר סודות השיווק באינטרנט.

זהו גליון חגיגי עבורי. לאחר תקופת של פיתוח של מעל שנה ומספר חודשי בדיקות בטא אני שמח לבשר לכם שמערכת רב מסר - מערכת לשיווק חכם בדואר אלקטרוני יוצאת היום לאוויר העולם.

מערכת רב מסר היא למעשה שירות אינטרנטי (כלומר אין צורך בהתקנת תוכנה כל שהי) שמאפשרת לכל בעל אתר (ואפילו למי שאין לו אתר כלל) לאסוף לידים - מבקרים שמסרו את פרטיהם בטופס הממוקם באתר- ולשלוח לכל אחד מהם באופן אוטומטי לחלוטין סדרה מתוזמנת של מסרים בדואר האלקטרוני.

זהו כלי שיווקי בעל חשיבות עצומה. באמצעותו אפשר ליצור מערכת יחסים עם מבקרים באתר ותוך כדי כך לשכנע אותם בעדינות אך בנחישות להפוך ללקוחות. השימושים של המערכת מוגבלים רק ביד הדמיון אבל בדבר אחד אין ספק -בעל עסק באינטרנט שאינו משתמש באופן חכם בדואר האלקטרוני להשלמת התהליך השיווקי מוותר על נתח נכבד מהשוק ומהמכירות.
.
רוצים להציץ כבר עכשיו?

מערכת רב מסר נמצאת בכתובת http://www.responder.co.il.

כשאתם שם הקפידו להירשם להדגמת המערכת. אם תרשמו תזכו, בנוסף להבנה טובה של יכולות המערכת, ללמוד עוד על שיווק חכם בדואר אלקטרוני. עד כה, בשלב בדיקות הבטא השתמשו במערכת מעל 20 בודקים ורובם כבר רואים תוצאות משמעותיות (הסיפורים יגיעו בהמשך).

ייתכן שכמה מכם יראו בעובדה שאני מפרסם כאן מוצר משלי נקודת תפנית. הנה, לאחר שהניוזלטר הזה יוצא לאור במשך יותר משנה וחצי ללא פניות וללא תוכן מסחרי גם אני מקדם כאן מוצר מסחרי. אולי יהיו כמה מכם שיסירו עצמם מהרשימה. אני חושב שזו תהיה טעות.

החלטתי לפתח את מערכת רב מסר כי השתכנעתי בעצמי שהדואר האלקטרוני הוא המקום שבו נסגרות עסקאות רבות באינטרנט. כמו כן הבנתי שללא כלי מקצועי שמתפתח ללא הפסק קשה, ואפילו בלתי אפשרי, למצות את היכולות של הערוץ הזה. לכן אני בטוח שאני עושה כאן שירות חשוב מאוד בכך שאני מציג לכם את המערכת.

אגב, גורו האינטרנט Ken Evoy, מפתח המערכת הידועה SBI לבניית אתרים, מספר שבכל פעם שהוא מוכר את המוצרים שלו בניוזלטר קצת יותר חזק, אכן מתגבר קצב בקשות ההסרה, אבל גם קצב המכירות.

אחד הכללים שלמדתי הוא שבאינטרנט אם רוצים למכור -צריך למכור! בביישנות, בצניעות יתר ובהתחסדות לא מפתחים עסקים באינטרנט. שהרי אם אתם אינכם מתלהבים מהמוצרים או השירותים שאתם מציעים - מי אמור?

אז מה יש לנו היום? גיליון מעניין וגדוש.

כחלק מהשקת מערכת רב מסר אני מציג היום מאמר ראשן בסדרת מאמרים על שיווק בדואר אלקטרוני. היום מצטרף אלינו כותב חדש -אוהד פלינקר -שיתאר יומן הקמת אתר. הרעיון הוא שנוכל לעקוב שלב אחר שלב כיצד האתר של אוהד הולך ומתפתח. מה ההחלטות שאוהד מקבל וכיצד הן משפיעות על ביצועי האתר. זו אמורה להיות הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של אתר אינטרנט אזור שהוא בדרך כלל חסוי וחשוך. אוהד מקים אתר נישה בנושא מעניין -רחפות. לאט אבל בבטחה אוהד מתכנן שכל מי שחושב על רחפות יעבור דרך האתר שלו.

מקומם של הכותבים הקבועים והפינות הקבועות כמובן שאינו נפקד. אורן שץ איש קידום האתרים מציג מאמר בנושא ציטוט משותף (תקראו ותבינו מה זה...) .יואב שפר איש הכתיבה השיווקית כותב הפעם על תפקידה של הסיסמא בכתיבה השיווקית.

אני חותם את הניוזלטר בפינת הפרסום בגוגל. הפינה תעסוק הפעם בשיטת הפרסום site targeting הפחות ידועה, אך היעילה והשימושית מאוד.

לפני שנצלול למאמרים אני שב וקרא לכם להשתתף בפורום שוקק החיים שלנו. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה (ולענות כל תשובה) בכל הנושאים שקשורים לשיווק באינטרנט.

הקליקו כאן לקריאת גליון זה ברשת ולגליונות קודמים של סודות השיווק באינטרנט.

שיווק בדואר אלקטרוני - מאמר ראשון בסדרה/ רוני הורוביץ

רוב האנשים תופסים את אתר האינטרנט כמרכיב המרכזי של מערכת השיווק באינטרנט שלהם, אולם דווקא הדואר האלקטרוני עשוי להיות המקום בוא יקבע גורלם להצלחה או כשלון.

ההסבר פשוט: מועד הביקור באתר נקבע על ידי המבקר. מועד הפניה במייל נקבע על ידי בעל העסק או נותן השירות. לשליטה על התזמון והקצב יש חשיבות שיווקית עצומה.

בואו נעקוב אחר מבקר באתר של חברת קוסמטיקה. המבקר מגיע לאתר צופה במוצרים השונים מתרשם אולי קורא מאמר או שניים ועוזב. הביקור נמשך דקות ספורות והסתיים מצידו בתחושה של מיצוי. בזמן הקרוב הוא לא ירגיש צורך לבקר שוב. ייתכן שלא יבקר לעולם.

עכשיו נחזור למבקר שלנו , למען האמת מבקרת (נקרא לה רבקה), כשהפעם צד את עינה טופס המבטיח לכל נרשם קורס קצר בדואר אלקטרוני בנושא טיפוח העור. הקורס, כך כתוב, ניתן באמצעות הדואר האלקטרוני במשך חצי שנה כשבכל שבוע נשלח פרק נוסף בהיקף של כחצי עמוד.

מכיוון שהמבקרת שלנו מתעניינת בנושא טיפוח העור (שהרי אחרת לא הייתה מבקרת באתר של חברת קוסמטיקה שמוצריה מיועדים בדיוק למטרה הזו) היא מחליטה להירשם. בו ברגע נשלח אליה מייל הפונה אליה בשמה, מברך אותה על הצטרפותה, מגיש לה טיפ חשוב בעניין טיפוח העור ומוסר לה שהקורס יתחיל למחרת.

הפרק הראשון של הקורס אכן מגיע למחרת כמובטח (הם בסדר שם היא חושבת לעצמה...) והוא אכן מעניין, אינפורמטיבי מועיל ואף קל לקריאה ומלא חן והומור.

במשך השבועות הבאים, בכל יום שלישי נוחת אצלה בתיבת המייל פרק הנוסף של הקורס. יום שלישי כבר מזוהה אצלה כ"יום טיפוח העור". החברה ששולחת את המסרים בימי שלישי והמוצרים שלה מקבלים אצל רבקה מקום חיובי בתודעתה. כאשר תפגוש בחנות את המוצרים הללו היא תבחר בהם ולא במתחריהם על המדף.

אבל זה לא הכל. מדי פעם יוצאת החברה במבצעים חדשים. כאשר זה קורה החברה מפיצה את דבר המבצע לכל רשימת התפוצה. רשימת התפוצה גדלה והולכת והחברה מגדילה באיטיות אך בהתמדה את נפח השוק שלה.

הדוגמא הזו ממחישה רק מעט ממה ששילוב נכון בין אתר האינטרנט ומערכת שיווקית בדואר אלקטרוני עשוי להניב. למעשה אפשר לומר שכל חברה שפועלת באינטרנט זקוקה לשני אתרים: אתר אינטרנט (השם הנכון צריך להיות, אגב אתר רשת, תרגום של web site) ו"אתר" דואר אלקטרוני -email site.

מי שאינו מפעיל את הדואר האלקטרוני באופן חכם ומחושב פשוט מבזבז רבים מהמשאבים שהשקיע באתר שלו ובמיוחד אלה שהשקיע בהבאת מבקרים אליו. כמו שהאמריקאים אוהבים לומר: "הוא פשוט משאיר כסף על השולחן".

כאשר התחלתי את דרכי בשיווק באינטרנט הדבר הראשון שהכה בי היה עד כמה הייתי עיוור לשימושים השונים שאפשר לעשות בדואר אלקטרוני ועד כמה השימוש הזה קריטי להצלחה השיווקית באינטרנט. את המשפט "הזהב נמצא ברשימה" קראתי ושמעתי שוב ושוב מפי כל גורו מתחיל.

אבל העניין לא כל כך פשוט. השימוש השיווקי בדואר אלקטרוני הוא במידה רבה מורכב יותר מזה של אתר אינטרנט. יש לוודא שנתוני הנרשם יעברו מהטופס באתר אל מסד הנתונים של הנרשמים. יש לשלוח מייל תודה מיידי באופן אוטומטי (חשוב ביותר!) לאפשר פניה אישית במייל (גם חשוב מאוד!) ולכל נרשם אפשרות להסיר את עצמו. כמו כן בעל הרשימה צריך לקבל דוחות מפורטים על ההרשמות ההסרות ואחוזי הפתיחה של המייל. בנוסף, וזה לא פחות חשוב, יש להבטיח שהמסר יגיע ליעדו ולא ייורט על ידי אחד מהמסננים שיזהה אותו בטעות כדואר זבל.

כל האמור לעיל (ועוד פרטים רבים שלא הוזכרו מקוצר יריעה) מצביעים על כך שכדי לשווק ביעילות בדואר אלקטרוני יש לעשות שימוש במערכת מקצועית שפותחה במיוחד לצורך זה. כזו היא מערכת רב מסר שהייתי כאמור בין יוזמיה ומפתחיה.

מערכת רב מסר מאפשרת כמובן לשלוח ניזולטר תקופתי לרשימת התפוצה שלכם אבל היא יכולה גם לעשות דבר מלהיב הרבה יותר.

מערכת רב מסר מסוגלת לשלוח עבורכם באופן אוטומטי לחלוטין סדרה בלתי מוגבלת של מסרים שטענתם מראש במערכת. מרווח הזמן בין מסר למסר נקבע על ידכם באופן שייצור אפקט שיווקי מרבי: כל נרשם יקבל את המסר הראשון בסדרה בעת הרשמתו ואת שאר המסרים על פי התכנית שהגיתם.

כך פועלת הטכנולוגיה בשרותכם. הצרוף של האוטומציה והפרסונליזציה יוצרת מערכת שיווקית בעלת עוצמה. מערכת שעובדת עבורכם 24 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע. כמו סוכן מכירות נמרץ, המיילים שלכם ישטפו שוב ושוב את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עד שיגיע הרגע שבו יחליטו להזמין מכם מוצרים או שירותים (ואז יעזבו את רשימת המתעניינים ויכנסו לרשימת הלקוחות שאף היא מאוחסנת ברב מסר).

אני מציע לכם להיות בין הראשונים שיאמצו את מערכת רב מסר. אנחנו מתכוונים בהחלט לפנק באופן מיוחד את הראשונים שיחליטו להשתמש במערכת. בנוסף למחירים מיוחדים תזכו גם לליווי אישי שלי שיבטיח שהשימוש שתעשו במערכת רב מסר יקדם מאוד את עסקיכם ברשת.

כדי להבין טוב יותר את פעולת מערכת רב מסר אני ממליץ לכם בחום לגשת עכשיו לאתר ולהירשם להדגמת המערכת. בנוסף להצגת המערכת על שלל יכולותיה הדגמה זו תציג לכם שיווק בדואר אלקטרוני במיטבו.

אתר המערכת נמצא כאן: http://www.responder.co.il.

הרחפת שלי מתמלאת בהצלחות -מאמר ראשון בסדרה / אוהד פלינקר
www.hovercrafterz.com


במהלך 2005 הבנתי שחשיבות המלל (קופירייטינג) באינטרנט הולכת וגדלה. רשת ה-web ועכבישי החיפוש התפתחו למצב שניתן לכמת קליקים ולקשור כניסות לאתר לצירופי מפתח בדפי נחיתה. התוצאה היא תגית מציאותית עם קבלות, סימן $, ודיווח סטטיסטי של עלות פיתוח התכנים מול הכנסות האתר.

אבל איך מוכיחים את זה ללקוח הממוצע ? הרי אף פעם לא ניהלתי באופן עצמאי אתר שגלגל כסף בפני עצמו -הפרויקטים שקידמתי עד 2005 היו תדמיתיים לטובת קידום המותג (לעומת אתר שמתפקד ככלי קידום מכירות עם יתרון אדיר בגיוס קהל לקוחות ממוקד נישה).

הבנתי שאני חייב להרים אתר שיוכיח שהשיטה (הבאת תנועה אורגאנית באמצעות מלל) אכן עובדת. ללא שום ידע מוקדם בתחום ועם חיבור רגשי ועניין בחומר בלבד, התמקדתי בתחום הרחפות:

www.hovercrafterz.com

האתר עלה עם עמוד בית בלבד במאי -במשך החודש הקליקו כ20 מבקרים.

ביוני הוספתי עוד שני עמודים -נכנסו 60 מבקרים.

ביולי עדכנתי עוד עשרה עמודי תוכן, התחלתי לפרסם פוסטים לא זבליים (spam free) בפורומים, והתנועה החלה לנסוק (בעצם לרחף במקרה הזה). הקליקו 420 מבקרים ייחודיים, והתחילו לשים אליי לב.

החודש נכנסו קרוב ל-900 מבקרים. הלקוחות שלי בעולם האמיתי (עסקים קטנים ובינוניים) מבינים את הערך של תוכן נישתי באינטרנט, ואני מוצף פניות (גם הודות להמלצות החמות של רוני).

האתר אפילו לא התחיל להרוויח כסף בפני עצמו, אבל פיתחתי לעצמי מסלול קריירה חדש -קופירייטר ומקדם אתרים באינטרנט. היכולת להגיע לקהל ממוקד בתקציב נמוך יחסית קורצת לעסקים רבים. התחום שהגדרתי את עצמי כמומחה בארץ - קידום אתרים גלובליים ותרגום תנועה אינטרנטית לכסף אמיתי.

בשיתוף פעולה עם דר' רוני הורוביץ, אעדכן כאן בניוזלטר הזה איך מתקדם פרויקט הרחפות העצמאי שלי, בנוסף לדוגמאות אמיתיות בעבודה עם לקוחות.

כולי תקווה שדוגמאות שאביא כאן ובפורום מעת לעת יעשירו אתכם המנויים -אשמח גם לענות לשאלות ממוקדות כשהזמן ירשה.

בברכה ובאיחולי הקלקה מעשירה,

אוהד פלינקר
Dude, it's a hovercraft.
www.hovercrafterz.com

עוד עליי:
www.siliconsands.com

כתיבה שיווקית: עצור סיסמא / יואב שפר

למרבית החברות בעולם יש סלוגן, סיסמא בעברית, שמופיע בצמוד ללוגו או לסמל. בדרך כלל הוא יכיל עד 6 מילים, לרוב עם משמעות כפולה, שיבוש של סלנג או הטיה של ביטוי נפוץ.

לעיתים קרובות, כשאני מתחיל לעבוד עם לקוח חדש על האתר שלו, עוד בשלב האפיון, הוא מבקש שבנוסף לכתיבה השיווקית אמציא לו גם סיסמא.

משיחות עם בעלי אתרים קטנים ובינוניים התברר לי שמרביתם אינם יודעים מהי מטרת הסיסמא, אלו סוגי סיסמאות קיימות ומה ההבדל בין סיסמא לשורת מיצוב והגדרה.

אז לטובת כל מי שתהה וטעה, בואו נעשה סדר.

הסיסמא:
מטרת הסיסמא היא להעביר בצורה מתומצתת את המסר המרכזי של החברה או של המוצר או של הקמפיין הנוכחי. אם תרצו, את ה-usp (וזו דוגמא לסיסמא מצוינת שיצר הרצל, שהיה, אגב, עיתונאי).

ישנם כמה סוגי סיסמאות:
סיסמא שמתמקדת בחברה:
אל דן -נותנים את הנשמה
בנק מרכנתיל -לא קטן, לא גדול, לא רגיל
זה טוב, זה אוסם

סיסמא שמתמקדת בצרכן:
הרשות לעסקים קטנים -אתה לא לבד בעסק הזה
בנק דיסקונט -לוקחים אותך אישית
סלקום -בשבילנו הכוכב זה אתה

סיסמא שמדגישה את התועלת ומניעה לפעולה:
מגה ספורט -מרגישים את הדופק
Cal - קל לרצות יותר
פיאט -החשק לנהוג

שורת מיצוב:
תפקידה של שורת המיצוב היא לבדל את המוצר או החברה, ע"י כך לקיחת בעלות על יתרון בעל ערך בעיני קהל היעד.
Zer4u -רשת הפרחים של ישראל.
אזורים -מובילה את תרבות המגורים בישראל.
בריאות זה דנונה
יופלה -הקרם של היוגורט
ערוץ 9 -הערוץ הישראלי של 17% מהישראלים
עכבר העיר -התנ"ך של הבילויים

הגדרה:
תפקיד הגדרה הוא, כמה פשוט, להגדיר מה החברה או השירות עושה.
ברוקר -לימודי הפרקטיקה של שוק ההון
ננה -בית אוכל ומשקאות
הבצפר -בית הספר למקצועות הפרסום
אנדיה -רהיטים יפים מעץ מלא

לבעלי אתר חדש, מוצר חדש או שירות חדש אני ממליץ להשתמש בהגדרה או שורת מיצוב ולא בסיסמא. זאת, כדי להקל על הצרכנים הפוטנציאליים להבין במבט אחד, מה השורה התחתונה של העסק שלכם, ולמה זה טוב עבורם.

הניסיון מלמד שאפילו להגדיר מה אתם בדיוק עושים, זה לא תמיד פשוט כמו שזה נשמע.

בהצלחה
יואב שפר

קופירייטר - אלף-בית כתיבה שיווקית, קופירייטינג וניהול תוכן

מהו ציטוט משותף (Co-Citation)? / אורן שץ

במאמר מעניין בבלוג שלו מספר Jim Boykin על מושג אותו כדאי להכיר - Co-Citation בתרגום שלי - ציטוט משותף. ציטוט משותף הוא מדד לבדיקת מידת הדמיון בין שני אובייקטים A וB-. (אובייקטים כאם הם דפים או אתרים באינטרנט)

אם שני האובייקטים מצוטטים על ידי אובייקט שלישי (C), אז יתכן כי הם קשורים בניהם מבחינה נושאית, למרות שאובייקט A כלל אינו מקושר אל אובייקט B ישירות. ככל שיש יותר אובייקטים המצביעים אל שני האובייקטים A ו,B- כך ההסתברות ש-A ו-B קשורים בניהם עולה.

לנושא זה יש השלכות על קידום אתרים: נניח כי קיימים שני אתרים A וB- : אם אתרים רבים המקשרים אל אתר A מקשרים גם אל אתר, B אז ההסתברות היא גבוהה כי אתרים A ו-B קשורים נושאית בניהם, למרות שיתכן כי כלל לא יהיה קישור ישיר בין אתר A ל-B ולהיפך.. במצב זה ניתן לומר כי אתרים A ו-B קשורים בניהם באמצעות ציטוט משותף.

הבעיה עם העניין היא במיוחד במצבים של החלפת קישורים. לדוגמא: נניח כי אתר A החליף קישורים דרך רשת החלפת קישורים עם עוד 20 אתרים אחרים. אותם 20 אתרים החליפו קישורים עם אתר קזינו, פורנוגרפיה ואלכוהול. נניח עוד כי אתרים מסוימים הם בעלי קישורים לאתר A ולאתר B -האתר שלך. במצב עניינים כזה גוגל (ומנועי החיפוש האחרים) עלולים להסיק על לא עוול בכפך שגם אתה עוסק בנושאים המפוקפקים הללו.

לכן חשוב לא רק להיות אתר רציני ומהוגן המבצע רק פעולות אתיות ואינו מנסה לשטות במנועי החיפוש אלא גם לנסות להמצא בסביבת קישורים מהוגנת. אין צורך לקבל כל הצעה של כל בעם אתר ליצור קישור אליכם.

מן הצד השני, החלפת קישור עם אתר בו יש קישורים אל אתרים רבים אחרים באותו התחום בהחלט יכולה לחזק את הביטחון של מנועי החיפוש בתחום בו עוסק האתר. דוגמא לקישור מצוין כזה היא קישור מאינדקס כמו אינדקס דמוז שהוזכר באחד המאמרים הקודמים.

רוצה לדעת מיהם האתרים אותם מגדיר גוגל בתור ציטוט משותף עם האתר שלך? פשוט מאד - כל מה שצריך לעשות הוא למצוא את האתר שלך בגוגל, וללחוץ על "דפים דומים". אפשר גם לבצע חיפוש רגיל בגוגל עם פקודת related כך:

related:www.seoisrael.co.il

אורן שץ
קידום אתרים - SEO Israel


פרסום בגוגל: פרסום באתרים נבחרים ( (site tagteging / רוני הורוביץ

הפרסום באמצעות מנועי חיפוש הפך להצלחת המאה. כרגע בעיקר גוגל גורף את הקופה, אך בהחלט ייתכן שבעתיד הלא רחוק מייקרוסופט וyahoo יכנסו גם הם לתמונה. אבל לא מלחמת הענקים הללו היא הנושא של הפינה הפעם.

ההצלחה של הפרסום על פי מילות מפתח במנועי חיפוש נובעת בעיקר מכך שהמודעה שלכם נחשפת רק לאותם אנשים שזיהו עצמם כקהל היעד שלכם. הם עשו זאת באמצעות הכנסת ביטויי חיפוש שאתם קבעתם שמי שמשתמש בהן עשוי להתעניין במוצר או בשרות שלכם.

אלא שכוחה של השיטה הוא גם חולשתה: אפשר לפרסם רק מה שאנשים מחפשים. האם ייתכן שאתם מציעים מוצר או שירות שאנשים אינם מחפשים? בהחלט כן. למשל אם מדובר במוצר חדש או אם זה מוצר שאנשים רגילים לרכוש בחנויות ולא לחפש באינטרנט.

אבל בגוגל חשבו גם על המקרה הזה. בנוסף לפרסום הרגיל במנוע החיפוש עצמו או ברשת שותפי התוכן של גוגל, אפשר גם לפרסם ישירות באתרים שאתם יכולים לבחור מתוך רשימה. שיטה זו נקראת בגוגל site targeting.

בפרסום זה התשלום אינו על פי קליקים אלא על פי 1000 חשיפות. כלומר אתם משלמים מחיר קבוע עבור 1000 חשיפות של המודעה שלכם ללא קשר למספר ההקלקות עליה. זו שיטת תמחור דומה מאוד לשיטה הנהוגה בבאנרים. אבל המודעות הללו, דווקא בהיותן מודעות טקסט פשוט, עשויות להיות יעילות יותר ממודעות באנר.

מדוע גוגל אינו מאפשר תשלום לפי הקלקה במסלול המודעות באתרים? הסיבה לכך ברורה: מכיוון שהפרסום מופיע באתר ללא שלגוגל יש שליטה על התאמה של נושא המודעה לתוכן האתר, יחס ההקלקה צפוי להיות נמוך מאוד. גוגל שאמור להתחלק בהכנסות עם בעל האתר עלול למצוא עצמו מפסיד.

כאשר תבחרו את האופציה של site targeting גוגל יבקש מכם להגדיר את השפה או השפות של קהל היעד שלכם (עברית עדיין אינה נכללת!) ולאחר מכן את האזורים הגיאוגרפיים בהם אתם מעוניינים שהמודעה תופיע.

החלק המעניין מופיע עכשיו. גוגל עוזר לכם למצוא רשימת אתרים בהם תרצו שהמודעה שלכם תופיע. האפשרויות הן:

- בחירה מתוך קטגוריות של נושאים
- בחירה על פי מילות מפתח
- בחירה על פי אתרים ידועים -כלומר ביכולתכם לבדוק אם אפשר לפרסם באתר מסוים שאתם מכירים
- בחירה על פי דמוגרפיות (אגב, התפלאתי לראות שכאן גוגל מציע לפרסם ללבנים, שחורים או הספנים -האם זה פוליטיקלי קורקט?)

גוגל מציג עבור כל אתר שבו אפשר למקם מודעות את מידת התעבורה, כך שאתם יכולים לקבל מושג על כמות החשיפות להן תזכה המודעה שלכם.

בסופו של דבר יוצרים בשלב זה רשימה של אתרים בהם מעוניינים לפרסם.

לאחר בחירת האתרים קובעים את התקציב היומי (במקרה של site targeting זה חשוב במיוחד כדי שלא תמצאו את עצמכם מופתעים) וכן את ה bid כלומר כמה אתם מוכנים לשלם ל 1000 חשיפות (זכרו -אנחנו לא מדברים כאן על תשלום להקלקה אלא על תשלום לפי חשיפות).

אופציית site targeting עשויה להיות יעילה מאוד. באחד הקמפיינים שאני מנהל הצלחנו להשיג בשיטה זו ביצועים טובים יותר (כלומר מחיר להמרה טוב יותר) מאשר בערוצי הפרסום הרגילים של גוגל.


כאן מסתיים גיליון זה. אני מקווה שנהניתם והשכלתם. אני מזכיר לכם לבקר באתר של מערכת רב מסר אל תשכחו להירשם שם לבדיקת המערכת. מהמסרים שתקבלו תוכלו ללמוד הרבה מאוד על שיווק באמצעות הדואר האלקטרוני.

אל תשכחו גם לבקר בפורום שלנו -הפרום המוביל בארץ בנושאי שיווק באינטרנט.

להתראות בחודש הבא

www.internet-marketing.co.il

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007