הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גליון מספר 24

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 24 של הניוזלטר סודות השיווק באינטרנט.

למרות המספר 24 הניוזלטר הזה עדיין לא בדיוק חוגג שנתיים. בתחילת הוצאתו של הניוזלטר הזה בנובמבר 2005 עוד השתעשעתי במחשבה להוציא גיליון אחת לשבועיים. מהר מאוד הבנתי שלא אוכל לעמוד בתדירות הזו והורדתי הילוך לגיליון חודשי. אני ממליץ לכל אלה מכם שמפרסמים או מתעתדים לפרסם ניוזלטר (מה?? אתם עדיין לא מפרסמים ניוזלטר?) להקפיד על מסגרת הזמן. עמידה בזמנים, כמו שטחנו לנו בשכל בטירונות, חשובה אפילו מהמוכנות המלאה למסדר.

בגיליון שעבר השקתי כאן את מערכת רב מסר - מערכת לדיוור אלקטרוני, הפצת ניוזלטר וגולת הכותרת - שיגור אוטומטי של סדרת מסרים שנטענת מראש ושמועדי ההגעה שלה לנמענים מתוזמנים מראש. העניין שעוררה ההשקה היה עצום ומצביע על החלל שהיה קיים בארץ בנושא כלים מתוחכמים לשיווק בדואר אלקטרוני. פיתוח המערכת הזו הוא חלק מהקמפיין שאני מנסה להוביל לשדרוג השימוש בדואר אלקטרוני כאמצעי שיווק אפקטיבי של עסקים בישראל.

אם עדיין לא ביקרתם באתר של מערכת רב מסר, עשו זאת עכשיו - הוא מחכה לכם כאן:

http://www.responder.co.il

כשאתם שם אל תוותרו על ההרשמה להדגמת המערכת. אם תעשו זאת תזכו לשיעור מאלף בשיווק בדואר אלקטרוני.

לפני שנפנה למאמרים עוד סיפור קצר. מתישהו החודש קיבלתי טלפון מהמרכז לחיזוי טכנולוגי באוניברסיטת תל אביב טלפון. הפונה היה חוקר בכיר במכון ששאל אותי שאלה פשוטה:" האם האינטרנט הולך לחסל את העיתונות הכתובה ואת הקטלוגים". מה אתם אומרים?

בתחילה רציתי לענות לו שהוא (ולא אני) מקבל שכר ממשלת ישראל כדי לענות על השאלות האלה (שבעיני, אגב, הן חסרות משמעות - אני חושב שצריך להתעניין יותר בעשיה ופחות בנסיון לחזות מה יהיה). לאחר מכן התעשתתי ועניתי לו את התשובה המדויקת ביותר שיכולתי:

"אין לי מושג"

זה הזכיר לי משפט חכם שאמר לי חברי אמנון לבב מנכ"ל חברת SIT (העוסקת בחדשנות וחשיבה המצאתית): "בתחילת מלחמת לבנון השניה כולם שאלו אותי מה לדעתך צריך לעשות ועניתי שאין לי מושג. בסוף המלחמה כולם ראו שצדקתי".

לאחר שהבהרתי שאכן אין לי מושג מה יהיה על העיתונות המודפסת בכל זאת חשבתי קצת. הגעתי למסקנה שלחומר המודפס יש עדיין כמה יתרונות על פני המידע שמוגש באמצעים אלקטרוניים: 1. טעינה מהירה יותר של דפים (החלפת דף בספר היא עדיין מהירה יותר מהחלפת עמוד באינטרנט) 2. רזולוציה גבוה יותר 3. נוחות שימוש - ספר הוא קל משקל וגמיש יותר לשימוש ממחשב נישא למשל. נראה שייקח לטכנולוגיה חמש שנים ומעלה להדביק את החומר המודפס בכל שלושת היתרונות האלה. לאחר מכן ייקח לציבור עוד מספר שנים לאמץ את הטכנולוגיות האלה. ולמרות כל האמור לעיל אני עדיין עומד על דעתי שפשוט אין לי מושג מה יקרה.

מה בגיליון החודש?

מאמר שני בסדרה של המאמרים על שיווק בדואר אלקטרוני. מאמר של אורן שץ על החידושים במנוע החיפוש גוגל בעברית וכמובן הפינה הקבועה בנושא פרסום בתכנית Adwords של גוגל - והפעם על מדידה של יחס ההמרה. כמו כן אוהד פלינקר ימשיך את סיפור הבניה של אתר הרחפות.

לפני שנצלול למאמרים אני שב וקרא לכם להשתתף בפורום שוקק החיים שלנו. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה (ולענות כל תשובה) בכל הנושאים שקשורים בשיווק באינטרנט.

הקליקו כאן לקריאת גליון זה ברשת ולגליונות קודמים של סודות השיווק באינטרנט.

שיווק בדואר אלקטרוני - מאמר שני בסדרה / רוני הורוביץ

המאמר בחודש שעבר עסק בדואר האלקטרוני כשדה פעולה חשוב לכל העוסקים בשיווק באינטרנט על כל שדרותיו. הפעם נעסוק באסטרטגיות השונות של השימוש בדואר האלקטרוני ככלי לרכישת לקוחות חדשים ולשימור לקוחות קיימים.

העסקה שבעל אתר באינטרנט מבצע עם מבקר באתר שלו היא "תוכן תמורת תשומת לב". ותשומת לב היא כפי שכבר כתבתי כאן הינה המשאב היקר ביותר כיום. לכן כדי לרכוש כמויות מתאימות של תשומת לב יש להציע תוכן איכותי ולהגיש אותו באופן נכון.

בעניין הזה של הגשת התוכן יש לדואר אלקטרוני יתרון עצום על פני צורות הגשה אחרות שלו כמו דפים ברשת, RSS ספרים להורדה ועוד. היתרון הוא שאתם שולטים על כמות וקצב החשיפות למסר שלכם.

הה דוגמא פשוטה. אתם בעלי משרד תיווך ובאתר שלכם מופיע דף עם 7 טיפים בנושא בדיקת דירה לפני קנייתה. המבקר מגיע לאתר שלכם מציץ בדף קורא חלק מהטיפים וממשיך הלאה, ייתכן לאתר של המתווך המתחרה.

אבל אם במקום זאת הטיפים לא יינתנו בדף באתר אלא באמצעות הדואר האלקטרוני, נניח טיפ כל יומיים, אזי משך השהות של המתווך שלנו בתודעתו של המבקר באתר שלו יימשך שבועיים שלמים. תקופה זו תספיק כדי לקבע את המתווך בתודעתו של המבקר באתר וכן למצב אותו כמומחה בתחום.

כמובן שכדי לגרום למבקר באתר שלכם להירשם לניוזלטר עליכם להציע לו תוכן מפתה מספיק כך שיסכים להפקיד בידיכם את כתובת האימייל שלו שהיא למעשה מתן רשות לקחת מעט מזמנו, או, בואו נהיה דרמטיים יותר, פיסה מחייו.

בעלי אתרים רבים מעוררים גיחוך ממש כאשר במקום צדדי באתר הם מציגים טופס שמעליו מתנוסס הכיתוב "הרשמה לרשימת התפוצה" וזהו. בדרך זו רק אנשים שהתחביב שלהם הוא למלא טפסים באינטרנט (והתחביב הזה הולך ונעלם) יירשמו לניוזלטר שלהם.

עליכם למכור את הרישום לניוזלטר שלכם או לרשימת הטיפים שלכם או לכל מה שאתם מציעים בכל הכוח. כלל אצבע הוא שלפחות חמישה אחוז מהמבקרים באתר שלכם אמורים להירשם לרשימת התפוצה שלכם. אם המספר קטן מזה אז או שאינכם מציגים את ההרשמה באופן מפתה מספיק, או שמה שאתם מציעים פשוט אינו מעניין מספיק את קהל היעד או שאינכם משכילים למשוך לאתר שלכם את האוכלוסייה המתאימה.

מכירת הרשמה לניוזלטר (אני משתמש במילה ניוזלטר כשומר מקום לכל צורות ההפצה של תוכן באמצעות הדואר האלקטרוני) היא נושא בפני עצמו שנעסוק בו באחד המאמרים הקרובים. אבל עצתי הפשוטה היא לאפשר למבקר באתר להיחשף לטופס ההרשמה לניוזלטר בכל דף באתר שלכם. כדאי מאוד גם להזכיר את הניוזלטר בתוכן האתר במקומות שונים או בהקשרים שונים. חשוב גם להודיע מראש מה תהיה תדירות המשלוחים וכמובן להבטיח בכל דרך אפשרית שלא תעשו כל שימוש בכתובת מייל שנמסרת לכם אלא כדי לשלוח את התוכן שהובטח ובתדירות המובטחת.

החודש הרציתי בפני פורום של 400 אנשי נדל"ן בנושא שיווק באינטרנט. היה נעים לראות כיצד העניין בשיווק באינטרנט נוסק והופך חם גם בקרב אנשי בקהילה זו ובמהירות כזו. אני מזכיר את הכנס הזה כי שמעתי שם דבר מעניין או שניים בניהם הדבר הבא:

מכירים את מכשיר ה-TIVO, זה שמאפשר להקליט תוכניות טלוויזיה on the fly ולצפות בהן זמן מסוים לאחר ששודרו? היתרון האמיתי של ה-TIVO הוא האפשרות להריץ קדימה את הפרסומות. ואכן רבים ראו ב-TIVO את המכשיר שיחסל סופית את המודל העסקי של הפרסום בערוצי טלוויזיה. היו אפילו ניסיונות למנוע מ-TIVO להפיץ את המוצר באמצעים משפטיים.

אז איך כל זה קשור לענייננו? הממצא המפתיע, שהתגלה לאחר מספר שנים של הפעלת המערכת, הוא שבמקרים רבים השימוש ב TIVO דווקא גרם לגידול משמעותי בזכירות של הפרסומות. מתברר שכאשר אנשים צופים בפרסומת תוך ביצוע פעולה כל שהי שקשורה לפרסומת (במקרה זה הפעולה היא לחיצה על כפתור ה-FORWORD בשלט והעברת ה- TIVO לריצה מהירה קדימה )כזו שעדיין רואים בה את הסרטון) גורמת להם להיות מעורבים יותר. המעורבות הזו גורמת גם לזכירות.

התיאוריה שמעורבות מובילה לזכירות ישימה כמובן גם באינטרנט. בכל דף באתר שלכם עליכם לשאול את עצמכם "מה אני רוצה שהמבקר יעשה כאן", יותר מאשר מה יחשוב המבקר על המוצר או השירות שלי בעקבות קריאת הטקסט.

הרשמה לניוזלטר שלכם או לסדרת המסרים שלכם או למועדון הלקוחות שלכם או לכל מערך שתבנו שמשמעותו תוכן תמורת תשומת לב היא פעולה של המבקר באתר, שבנוסף לתועלת של עצם ההרשמה לניוזלטר שלכם, תספק גם את התועלת של שיפור הזכירות של המוצר או השירות שלכם וכתוצאה מכך חיזוק המותג שלכם.

עידוד לפעולה הוא טקטיקה שעליכם להפעיל בכל שלבי השיווק באינטרנט שלכם. גם לאחר שהמבקר נרשם לרשימת התפוצה שלכם או אפילו אם כבר רכש את המוצר או השירות שלכם עודדו אותו ללא הפסק לבצע פעולות: לשלוח לכם משוב על הניוזלטר, למלא סקר, להציע רעיונות, להגיע לכנס שתארגנו. כל דבר שיגרום להם לשינויים נוירונאליים המתחייבים מביצוע פעולות עם אברי גופם.

אני מקווה שהמאמר הזה גורם לכל אחד מכם ללא קשר לעסק האינטרנטי שלו להבין שרשימת תפוצה היא רכיב הכרחי במארג העסקי שלו. אבל כדי לפעול נכון בשוק הדואר האלקטרוני חייבים להפעיל את הכלים הנכונים ולהיעזר באנשים הנכונים, מביני עניין. בתחום הדואר האלקטרוני קל במיוחד לעשות טעויות חמורות שיגרמו במקרה הטוב למערכת השיווקית שלכם לפעול בחוסר יעילות ובמקרה הרע (והשכיח) להסב לכם נזקים עסקיים.

הצטרפות למערכת רב מסר תאפשר לכם גם להפעיל את הכלים המשוכללים ביותר לשיווק בדואר אלקטרוני המוצעים כיום בישראל וגם - וזה לא פחות חשוב - להיעזר, כחלק מהשירות, במומחים בשיווק באינטרנט בכלל ובדואר אלקטרוני בפרט. אני מדבר לא רק על ההיבטים הטכניים של העניין אלא גם (ובעיקר) ההיבטים השיווקיים של סוג התוכן, צורה ההפצה, העידוד לפעולה והאסטרטגיה של שימוש בדואר האלקטרוני במסגרת העסק האינטרנטי בכללותה, לעיתים שיחה של שלוש דקות תשאיר אתכם עם תובנה מהפכנית שבעקבותיה תבצעו שינויים שמתחייבים באתר במוצר או בשירות שאתם מציעים..

על מערכת רב מסר תוכלו ללמוד עוד כאן. http://www.responder.co.il

לאחר שתעיינו באתר אל תוותרו על ההרשמה להדגמת מערכת רב-מסר. בנוסף להבנה מעמיקה של התועלת שהמערכת תאפשר לכם, תקבלו ערך נוסף מהמסרים העשירים במידע ובטיפים לשימוש מיטבי באפשרויות הרבות שפותח לפניכם הדואר האלקטרוני.

הרחבת ההבנה המורפולוגית של גוגל ישראל / אורן שץ

כאשר אומרים לנו את המילה בית או את המילה בתים, אנו יכולים בקלות להבחין כי מדובר באותה המילה, המופיעה פעם אחת ביחיד, ופעם אחת ברבים. גם אם יאמרו לנו את המילים הבית, לבית, מהבית, בבית או ביתך, אנו עדיין נדע להבחין כי מדובר באותה המילה, בתוספת של אות חיבור, אות יחס או אות שייכות. פעולה זו, הנראית לנו פשוטה ובסיסית ביותר, הינה מסובכת ובעייתית עבור מנועי חיפוש, והנושא הופך לבעייתי בצורה משמעותית ביותר כאשר מדובר בשפה העברית.

הנושא של זיהוי מילים שונות בעלות אותה המשמעות, הידוע גם בשם זיהוי מורפולוגי, הפך לנושא משמעותי ביותר במנוע החיפוש גוגל, וכאשר מבוצעים חיפושים בשפה האנגלית, גוגל יודע לזהות מילים כאשר הן כתובות ביחיד או ברבים, עם אותיות שייכות או אפילו מילים נרדפות וקיצורים. בעברית היה הטיפול של גוגל בנושא שונה - הוא פשוט התעלם מן הבעיה, והתייחס אל כל המילים כעומדות בפני עצמן. בתקופה האחרונה אנו רואים שינוי רב בנושא זה, וגוגל החל להפעיל אלגוריתמים מורפולוגיים גם בשפה העברית.

השלב הראשון של הנושא היה זיהוי של יחיד ורבים, אחריו הגיע זיהוי של מילים הכתובות בכתיב מלא וכתיב חסר (כאשר עיקר הטיפול בנושא הכתיב החסר מתרכז בשלב זה סביב האות י בלבד - כלומר, המילה עם האות י או ללא האות י). חיפוש אחר ביטויים כמו "הכתל המערבי" עדיין לא מאתרים כיום את הביטוי הנכון.

הנה מספר שינויים נוספים אותם זיהינו בגוגל בנושא חיפוש מורפולוגי בעברית בתקופה האחרונה:

טיפול ביחיד / רבים (בדיקות מי שפיר) - מדגיש תוצאות על "בדיקת מי שפיר"
טיפול באותיות יחס (בדיקת בהריון) - מדגיש תוצאות על "בדיקת הריון" - בתחום זה נראה כי גוגל מתרכז בשלב זה רק באות היחס ב.
טיפול באות ה הידיעה (בדיקת ההריון) - מדגיש תוצאות על "בדיקת הריון"
טיפול בכתיבת מלא מול כתיב חסר (קידום אתרם) - מדגיש תוצאות על "קידום אתרים"
הורדת י הייחוס (אתרי קידום) מדגיש תוצאות על "אתר קידום"

מעניין לציין כי נראה כי גוגל מטפלים בכל פעם רק מעבר מורפולוגי אחד. לכן, חיפוש אחר עורך הדין ידגיש את המילה "עורך דין" וגם חיפוש אחר עורכי דין ידגיש את המילה "עורך דין", אך חיפוש אחר עורכי הדין לא ידגיש יותר לא "עורך דין" ולא "עורכי דין".

צעד זה הוא צעד חשוב בדרך להשוואת רמת החיפוש בגוגל ישראל עם זו הנהוגה באתרי גוגל בשפות האחרות.

אורן שץ
קידום אתרים - SEO Israel


אם אתם מתעניינים בנושא קידום אתרים ורוצים לקבל מאורן סדרה של טיפים שימושיים שיסייעו לכם לקדם את האתר שלכם הירשמו לטפטוף הטיפים של אורן באתר שלו (טופס ההרשמה בחלק העליון של האתר מצד שמאל). כמובן, אלא מה, שהטיפים נשלחים אליכם באמצעות מערכת רב מסר.

מיתוג אישי כמרחף רשמי -מאמר שני בסדרת "ההצלחה המרחפת"
www.hovercrafterz.com / אוהד פלינקר


השאלה הנפוצה ביותר שעולה בשיחת הרחפת הממוצעת עם לקוחות וחברים בחודשים האחרונים - "אז איך הגעת לקטע הזה של רחפות בכלל?". אשתדל לענות תשובה ממצה לרגל השנה החדשה כאן.

שלב החיפושים אחר נישה מתאימה ארך כשנה וחצי -מאז שעזבתי תפקיד טוב (אבל מלחיץ) בחברת היי טק גדולה. השקעתי שעות בחיפושים, בחירת נושא, כתיבת תכנים, החלפת נושא, וחוזר חלילה. אפילו קניתי מספר דומיינים -אך ללא תוצאות של ממש.

השתדלתי להקפיד לעמוד ברשימת קריטריונים חיוניים לדעתי לנושא המתאים:

נושא נישתי עם פוטנציאל כלכלי ועניין לקהל הרחב - וללא תחרות ישירה מאיימת מדי. אז לדוגמא כל מה שקשור לקופירייטינג ובמיוחד קופירייטינג באינטרנט נפסל. זוהי נישה הרבה יותר מדי צפופה לדעתי כשמדובר באתרים באנגלית.

קונספט מעט הזוי שישקף את האישיות המרחפת שלי. רחפת רחוקה מלהיות רכב סטנדרטי, והנושא מגניב אותי בטירוף. הרכב נוטה להתקשר אסוציאטיבית לסרטי אקשן כמו ג'יימס בונד או מדע בדיוני. יש אנשים שאפילו שואלים אם רחפת זו לא פיקציה. ואחרון חביב, שוק הרחפות מתנהל בעיקר באנגלית. הרכב פרי המצאה אנגלית משנות ה-50, ורוב המשוגעים לדבר מתקשרים באנגלית. בשנים האחרונות ציבור המרחפים התרחב בזכות האינטרנט בעיקר, אך עדיין רוב היצרנים יושבים במדינות דוברות אנגלית.

נושא שיאפשר מספר ערוצי רווח. ברור לכולם שברגע שבונים תכנים בעלי ערך, ובזכות התכנים האלה מגיעה תנועה, ניתן לתרגם תנועה לכסף. ערוץ הרווח הראשון והמתבקש ביותר יתבטא בפרסומות Adsense של גוגל. ישנם אתרים שעבורם פרסום טקסטואלי מוביל כערוץ הכנסה. מצד שני, ברגע שבחרתי את הרחפת כנושא, מתבקש גם לאפשר קניית רחפות נכון? לכן הגולשים יכולים לעלות מדרגה, ובמקום להשקיע בהקלקה בלבד, לבחור לקנות ממש רחפת צעצוע על שלט רחוק. ההשקעה לא בשמיים (כ20$), וגוזרת לי קופון של כמה אחוזים. לאורך זמן ובכמות גולשים גדולה, זוהי הכנסה פסיבית לא רעה. ואחרון חביב -קניה של רחפת גדולה ואמיתית. כאן מדובר ברכישה של אלפי דולרים, ואני לא מצפה להיענות גדולה מדי. מצד שני, אפילו רכישה אחת כזו תניב עמלה ששווה את ההשקעה. לאורך זמן, הכוונה להוסיף לאתר עוד פונקציונאליות (לוח קח/תן לרחפות בלבד וכו), כך שהאפשרויות להפקת רווחים רבות ומגוונות.

אני חייב להודות שהתוצאה המיידית, ערוץ ההכנסה העיקרית שלי בעצם, תפסה אותי מעט לא מוכן. מעל לעשר שנים שאני מתעסק בקופירייטינג, בעיקר עבור חברות שמייצאות לקהל לקוחות גלובלי. הצרה היא שכתיבה שיווקית לא תמיד מוערכת דיה. כדי להתפרנס מקופירייטינג נטו צריך לרדוף אחרי פרוייקטים, להתמודד עם לקוחות, ולשאת ולתת על ערך העבודה בכל פעם מחדש.

השוק הישראלי נוטה לפגר מעט אחרי העולם העסקי בשנתיים שלוש. אז אם התחלתי להיכנס לתחום השיווק העצמאי באינטרנט לפני שנתיים, פתחתי פער לא מבוטל של ידע וניסיון, שהיום משתלם בארץ כשלקוחות פונים אליי בדרישה לקידום אתר אינטרנט.

לכן, לפני שאתר הרחפות הניב את השקל הראשון, אני מוצף עבודה בכמות שלא ראיתי מאז הבועה הגדולה. מסתבר שהצורך לתכנים אינטרנטיים ולשירותי קידום אתרים בארץ הולך ומתגבר, ולא עושה רושם שהתחום ירד מסדר היום העסקי בקרוב.

מעבר לאתר הרחפות שלי, אני עובד גם כשותף וגם כיועץ תוכן עבור מספר לקוחות. בנוסף, אני מעביר קורס בתקשורת שיווקית בשותפות עם חברה המתמחה בכתיבה טכנית ושיווקית באנגלית.

וכבונוס אישי, שבעצם סיפק לי את ההשראה לכל נושא הרחפות מלכתחילה -עליתי לראשונה על רחפת אמיתית השבוע! כן כן, מה שהתחיל כרעיון הזוי לאתר אינטרנט, התפתח לחוויה אמיתית לכל דבר. ראו בעצמכם.

בברכה,
אוהד פלינקר
www.hovercrafterz.com
Dude, it's a hovercraft.

עוד עליי:
www.siliconsands.com

פרסום בגוגל: מדידת יחס המרה / רוני הורוביץ

היכולת למדוד את מידת האפקטיביות של קמפיין הפרסום שלכם היא אחד היתרונות המשמעותיים של הפרסום באינטרנט ביחס לערוצי פרסום אחרים. תכנית Adwords של גוגל מספקת כלי מדידה מצוין שמאפשר לכם לדעת, עד רמת מילת המפתח הבודדת, מה יחס ההמרה של המבקרים באתר שלכם שמקורם בקמפיין של גוגל ומה העלות להמרה. עלות להמרה היא מדד מאוד חשוב שמשמעותו כמה עולה לכם לייצר מבקר שביצע את הפעולה שאתם מעוניינים בה כמו קניה, הרשמה למערכת הדגמה (DEMO) וכו'..

אם הפעולה הרצויה היא רכישת מוצר תוכלו בקלות לדעת מהן מילות המפתח הרווחיות שלכם באופן הבא: אם העלות להמרה נמוכה מהרווח למוצר אז מילת המפתח רווחית; אם היא גבוהה ממנו יש להסיר את מילת החיפוש הזו מקבוצת המודעות שלכם.

האם מה שצריך לעשות הוא פשוט לוותר על ביטויי חיפוש שאינם רווחיים? לא תמיד. ראשית אם הביטויים מייצרים תנועה רבה ייתכן וכדאי לכם לספוג את ההפסדים ולו כדי לחשוף את המוצר או השירות שלכם למספר רב של אנשים לצורכי חיזוק המותג שלכם, בדיוק כפי שבעולם המסחרי שמחוץ לאינטנט נהוג להשתמש ב'מובילים מפסידים' - מוצרים שאמנם תפסידו עליהם אך יימשכו קונים להכנס לחנות ולרכוש אחרים, ברווח הגדול מסכום ההפסד המדובר.

אפשרות נוספת היא ליצור קבוצת מודעות נפרדת לביטוי החיפוש הסורר ולנסות לנסח את המודעה כך שתהיה רלוונטית לביטוי החיפוש באופן שלא התאפשר קודם לכן כאשר ביטוי חיפוש זה שיתף עוד ביטויי חיפוש רבים במסגרת קבוצת מודעות (Ad group) אחת.

כיצד גוגל מודד יחס המרה?

השיטה פשוטה למדי. גוגל מניח שהמרה משמעותה שהמבקר באתר טוען לדפדפן שלו דף מסוים מהאתר שלכם. לא יותר ולא פחות. לגוגל אין שום אפשרות לדעת כל דבר אחר על המבקר מעבר לשאלה האם ביקר או לא ביקר בדף מסוים.

גוגל מספק לבעל חשבון ב Adwords קוד JavaScript בלתי נראה אותו יש לשתול באותו דף חשוב שעצם הביקור בו מזהה את המבקר באתר שלכם כמי שעבר המרה (מיד אזכיר מה עשויים להיות הדפים האלה). כאשר מחפש מקליק על מודעה מסוימת גוגל שותל במחשב שלו עוגייה cookie הנושאת מידע על מילת החיפוש שבה השתמש.

כאשר אותו מחפש מגיע לאחד מדפי האתר של בעל החשבון בגוגל הקוד של גוגל מנסה לקרוא את העוגיה (אם היא קיימת) אם העוגייה נמצאת ההמרה נרשמת לזכות מילת החיפוש המתאימה.

איני בטוח שהצלחתם לעקוב אחרי כל זה ולמען האמת זה לא כל כך חשוב. מה שחשוב זה לדעת ששתילת הקוד של גוגל יאפשר לו (ולכם) לדעת את יחס ההמרה שמייצר כל ביטוי חיפוש ואת התרומה שלו לקמפיין שלכם ולמטרות שלשמן הבאתם את המבקר לאתר.

כאן מסתיים גיליון זה. אני מקווה שנהניתם והשכלתם, ועד הגיליון הבא אשמח להפגש בפורום שלנו, הפורום המוביל בארץ בנושאי שיווק באינטרנט.

להתראות בחודש הבא,

רוני

www.internet-marketing.co.il
כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007