הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גליון מספר 25

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 25 של הניוזלטר סודות השיווק באינטרנט. בגיליון זה הניוזלטר חוגג שנתיים במהלכן הגיע מ 0 ל 2600 קוראים. די מכובד!

אין ספק במהלך השנתיים האלה הנושא של שיווק באינטרנט עבר מהפך. מעניין אזוטרי כמעט, מוקצה מחמת בועה, הפך השיווק באינטרנט למרכיב מרכזי בכל מערכת עסקית כמעט. לעיתים אפילו נדמה שהמטוטלת נעה רחוק מדי ורבים מדי זונחים מהר מדי ערוצי שיווק מסורתיים.

אבל המהפכה עדיין לא הגיעה לכל מקום...

לאחרונה שוחחתי עם אחד מראשי החוגים באחת האוניברסיטאות הגדולות והידועות בארץ והמלצתי לפתוח שם קורס אקדמי בנושא שיווק באינטרנט. ראש החוג נראה מופתע ואמר לי "שיווק באינטרנט? עבורי שיווק באינטרנט זו מילה אחת "spam. זו דוגמא מדהימה אבל במחשבה שנייה לא כל כך בלתי צפויה לכך שהאוניברסיטאות שאמורות להוביל את התקדמות הידע בעולם הן למעשה מעוז השמרנות.

מדי פעם אני מגלה שירות נחמד שעשוי לשרת את קוראי הניוזלטר. שירות כזה מוצע באתר http://www.clocklink.com. תוכלו למצוא שם סוגים רבים של שעונים (וירטואליים!) בעיצובים מדליקים אותם תוכלו למקם באתר שלכם ולהוסיף לו קצת צבע ואופי דינמי. מומלץ להציץ באתר גם אם אין לכם כל כוונה למקם שעון כזה באתר שלכם. אגב אם אתם נתקלים בשירות חביב מעין זה אנא כתבו לי ואציג זאת בניוזלטר.

בשני הגיליונות הקודמים הצגתי בהבלטה (והיו שהלעיזו שבהבלטה רבה מדי...) את מערכת רב מסר לשיווק חכם בדואר אלקטרוני. ההתעניינות הייתה רבה מאוד ורבים פנו אלינו בבקשה להיפגש כדי לשמוע יותר על המערכת ולקבל רעיונות כיצד להפעיל אותה. מכיוון שאין באפשרותנו להיפגש עם כולם באופן אישי החלטנו לערוך מפגש משותף עם כל המתעניינים.

המפגש בקריית אריה בפ"ת ב 15 לנובמבר בשעה 17:00. בחלקו הראשן של המפגש אורן שץ ירצה על החידושים בקידום אתרים בישראל ובחלקו השני (לאחר הפסקת הקפה) נערוך מצגת של יכולות מערכת רב מסר ונענה על כל שאלותיכם. הקישור הזה יוביל אתכם לדף מידע ולהרשמה למפגש ההיכרות.

http://www.internet-marketing.co.il/index.php?articleId=80088

על מערכת רב מסר תוכלו ללמוד כאן: http://www.responder.co.il.

כשאתם שם הקפידו להירשם להדגמת המערכת. אם תרשמו תזכו, בנוסף להבנה טובה של יכולות המערכת, ללמוד עוד על שיווק חכם בדואר אלקטרוני.

אז מה יש לנו בגיליון החודש? ניוזלטר חשוב ומעניין במיוחד. המאמר שלי עוסק ב"הבדל שבין אתר אינטרנט לסניף עסקי באינטרנט" ומציע דרכים רבות להפעלת האתר שלכם מעבר לעלון אלקטרוני עבור העסק שלכם או קטלוג המוצרים שלכם. יואב שפר חובט הפעם בחדשות הרצות (ובטקסט הרץ בכלל) אוהד פלינקר ממשיך את יומן אתר הרחפות שלו ומתעמק במדד חשוב בקבלת החלטות לגבי אתרים נישתיים: היחס בין הביקוש (מספר המחפשים ביטוי מסוים) להיצע (מספר הדפים ברשת המכילים את הביטוי הזה).

אורן שץ מספר הפעם על בניה של אתר אינטרנט שכתובתו when-is.com המספק מידע על תאריכי החגים של כל הדתות. אתר זה הוא דוגמא קלאסית לחשיבה אינטרנטית נכונה ולהבנה של רוח האינטרנט -כדי להצליח אין הכרח ברעיונות גדולים ובמערכות מורכבות -כל מה שצריך הוא לספק את המידע הנכון בזמן הנכון לאנשים הנכונים.

מספר קוראים כתבו לי שפינת הפרסום בגוגל בחודש שעבר שעסקה בכלי שגוגל מספק למדידת יחס ההמרה לא הייתה ברורה ומפורטת מספיק. לכן בפינה היום ארחיב ואפרט בנושא חשוב זה -כיצד להיעזר בגוגל כדי לבדוק את יעילות הקמפיינים שלכם.

לפני שנצלול למאמרים אני שב וקרא לכם להשתתף בפורום שוקק החיים שלנו. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה (ולענות כל תשובה) בכל הנושאים שקשורים בשיווק באינטרנט.

הקליקו כאן לקריאת גליון זה ברשת ולגליונות קודמים של סודות השיווק באינטרנט.

מאתר באינטרנט לסניף אינטרנטי של העסק / רוני הורוביץ

קראתי פעם ספר מרתק שטוען שבני האדם חבים את האינטליגנציה שלהם לשפה האנושית. במילים אחרות בזכות השפה נעשינו אינטליגנטים ולא להפך. גם אם זה נכון, אין ספק שלעיתים השפה דווקא יוצרת מושגים שמקבעים אותנו במקום לפתח אותנו. מושגים שיוצרים גבולות מדומים - כאלו שאנחנו רואים ומקפידים שלא לחרוג מתחומם, אבל שאינם קיימים באמת.

כזה הוא למשל המושג "אתר אינטרנט".

הפריצה המהירה של האינטרנט לעולם ולתודעה חייבה יצירת מושגים "תוך כדי תנועה", מושגים שנשארו איתנו ושייתכן שעכשיו הם מפריעים יותר מאשר עוזרים. חלק מהמושגים האלה, כמו "אתר אינטרנט", הם המרכזיים והבסיסיים ביותר בתחום.

הבעיה עם המושג "אתר אינטרנט" היא שהמילה "אתר" מעוררת תחושה של רכיב שעומד בפני עצמו ומנותק מהסביבה העסקית שבה הוא פועל. מתוך תפיסה זו רבים אינם מנצלים את האתר שלהם במלוא הפוטנציאל שלו: הם תופסים את האתר ככלי פרסומי בלבד ומודדים את הצלחתו באופן בלעדי על פי מספר המבקרים שמגיעים אליו. זו תפיסה צרה מדי של אתר אינטרנט. למעשה במקום אתר אינטרנט עלינו לחשוב באופן כוללני יותר על הנוכחות האינטרנטית של העסק שלנו או אפילו על הסניף האינטרנטי של העסק שלנו.

למען האמת הנטייה להגביל את אתר אינטרנט למשימה של רכישת לקוחות חדשים היא ביטוי למחשבה העסקית הנפוצה שהתהליך העסקי החשוב ביתר הוא רכישת לקוח חדש. הפניית כל האנרגיה לגיוס לקוחות חדשים תוך הזנחת הקיימים היא אחת הסיבות העיקריות לנפילת עסקים. בדקו את עצמכם: כמה מחשבה אתם משקיעים בתפקידו של האתר בגיוס לקוחות חדשים לעומת בתפקידו כמשרת וכמשמר של הלקוחות שכבר יש לכם.

כדי לסייע לכם לוודא שאתם מפיקים את המירב מהאתר שלכם הכנתי כאן רשימה של פעולות עסקיות שהאתר שלכם יכול להיות שותף בהן, רובן מתייחסות ללקוחות או ללידים הקיימים שלכם. עברו על הרשימה וודאו שאכן הנוכחות האינטרנטית שלכם כוללת את רוב הפעולות האלה:

שילוב בין ערוצי פרסום:
האינטרנט הוא כלי קלאסי לפרסם מוצר או שירות כזה שאנשים מחפשים באופן אקטיבי ואשר מאופיין במילות חיפוש מסוימות. אבל יש מוצרים רבים שאנשים כלל אינם מחפשים, למשל מוצרים חדשים. במקרה כזה עלינו לא רק להיענות לביקוש אלא ממש ליצור את הביקוש.

במקרה כזה בהחלט ייתכן שיש להשלים את הפרסום באינטרנט עם ערוצי פרסום נוספים. לאחרונה יעצתי לחברה המשווקת מוצר חדש בתחום בטיחות הנהיגה לחלק את התקציב שלהם בין הרדיו לאינטרנט ולא להוציא את כל תקציב הפרסום בערוצים האינטרנטיים. במקרה זה הרדיו הוא ערוץ פרסום מתאים מכיוון שתשדיר רדיו נקלט בעת הנסיעה הוא מדיום מעולה להעברת מסרים בעניינים שנוגעים לרכב או נהיגה.

מצד אחד יש עסקים שבוחרים משיקולי תדמית הייטקית (ובזכות יכולת המדידה) לפרסם אך ורק באינטרנט למרות שכדאי להם בעליל לשלב גם ערוצים אחרים ומצד שני יש עסקים שמפרסמים בערוצי offline ושוכחים כלל להזכיר את אתר האינטרנט שלהם.

בכל פרסום בערוץ offline עליכם לא רק להזכיר את אתר האינטרנט שלכם אלא ממש לספק סיבה טובה להיכנס אליו. בהקשר הזה ראוי לציין את הקמפיין שרץ עכשיו בעיתונות של קלאב מד שכותבים במודעה שלהם:

"להשראה, לפרטים והזמנות בקרו באתר האינטרנט שלנו"

למרות הפלצנות המסוימת אהבתי בהקשר הזה את המילה "להשראה". ספקו גם אתם סיבה טובה להיכנס לאתר. סיבה זו בהחלט לא חייבת להיות עניין גדול כמו "השראה" היא בהחלט יכולה להיות עניין טכני כמו "הוראות נסיעה". אם אתם יוצאים במבצע של מחירים נמוכים במיוחד למשל אתם יכולים לפרסם במודעות שיש לכם "מחירי התאבדות" אבל את המחירים עצמם לפרסם רק באתר.

על כתובת האתר שלכם להופיע לא רק בפרסומים אלא גם על כרטיסי הביקור, על אריזת המוצר עצמו, על דלת המשרד שלכם על המכונית שלכם ובכל מקום אפשרי. הנקודה החשובה היא שבניגוד לאחרים אל תסתפקו רק בהצגת הכתובת של האתר אלא ספקו גם סיבה לבקר בו.

הפרטים היבשים ביותר:
האם יכול להיות שאדם יבחר נותן שירות רק בגלל שיש חניה נוחה ליד המשרד של אותו נותן שירות? האם ייתכן שהוראות נסיעה מפורטות או פרוט של קווי אוטובוס שמגיעים למקום מסוים הם שיניעו לקוח פוטנציאלי להגיע לפגישת יעוץ? התשובה לכל השאלות האלה היא חיובית. אם כאשר אדם מתקשר אליכם בשאלות אלה אתם מפנים אותו לאתר שלכם אתם מרווחים שלוש פעמים: אתם מספקים ללקוח תשובה מפורטת לשאלתו, אתם חוסכים לעצמכם זמן ואתם גורמים לו לבקר באתר וללמוד עוד על המוצר או השירות שלכם.

הוראות הפעלה:
האם למוצר שלכם יש הוראות הפעלה? גם אם המוצר מגיע עם חוברת הפעלה רבים מאבדים אותה. באינטרנט אפשר לספק מידע מפורט יותר צבעוני יותר ואינטראקטיבי יותר: כל דף בחוברת ההפעלה יכול להסתיים בפורום קטן של שאלות ותשובות. גם מי שאינם לקוחות יכולים ללמוד לא מעט מהוראות התפעול שבאתר. הם עשויים ללמוד על הפונקציות השונות של המוצר ועל קלות ההפעלה שלו. בנוסף עצם האספקה של הוראות מפורטות וברורות תיתן לכם נקודות בעיני המבקר. אשתי רותי, לדוגמא, משווקת מוצר בשם אפי-נו. זהו בלון מאמן לידה, שמונע חתך וקרעים. כל מי שקונה את המוצר מופנה על ידה להיכנס לאתר כדי לקבל טיפים ולקרוא תשובות לשאלות נפוצות באתר של המצר www.epi-no.co.il.

עדכון לקוחות לאחר המכירה:
מכירים את המערכת של UPS ושל החברות האחרות (כולל דואר ישראל) המאפשרות לכם לעקוב אחרי מצב החבילה שלכם בכל רגע? אתם יכולים לנצל את האתר שלכם כדי לדווח ללקוחות שלכם על התקדמות ההזמנה שלהם או הטיפול שלכם בעניינם. למשל עורך דין יכול להשתמש באתר כדי לספק ללקוחותיו מידע על מצב התיק שלו, מדריך קבוצת ספורט של ילדים יכול לספק באתר סטטיסטיקה על השתתפות הילדים במשחקים, קבלן יכול לספק מידע על התקדמות הבניה.

השלמת המוצר או השירות:
טקטיקה מעניינת היא לתכנן את המוצר או השירות כך ששלב מסוים או מספר שלבים יתבצעו ברשת. למשל כל המטפלים ההוליסטיים מבקשים מהפציינט שלהם למלא שאלון רפואי. מדוע שהשאלון לא יהיה ברשת וימולא עוד לפני השירות. צלם יכול להציע את התמונות מהאירוע באתר שלו במקום (או בנוסף) לאספקת DVD עם התמונות. כך יגיעו הלקוחות לאתר שלו וסביר להניח שאף יציגו אותו לאחרים.

שירות לקוחות:
אתר אינטרנט הוא כלי מעולה לשירות לקוחות. אפשרו ללקוחות שלכם לשלוח בקשות תמיכה ושירות דרך האתר וקשרו אותו למערכת ה help desk שלכם שמאפשר לעקוב אחרי נתונים כמו מספר הבקשות הפתוחות ומה זמן ההמתנה הממוצע לכל בקשה.

אגב, הנה טיפ קטן בעניין שירות לקוחות: כולנו מכירים את הלקוחות ה"נודניקים", אלה שלא מפסיקים להתלונן על כל דבר קטן ושלפעמים מתחשק פשוט לוותר עליהם כלקוחות. לדעתי דווקא לקוחות אלה הם ערוץ שיווקי ממדרגה ראשונה. לאנשים אלה יש צורך לשוחח עם אנשים אחרים באופן מיוחד (זו לעיתים קרובות סיבת התלונה שלהם -הם פשוט זקוקים למישהו לשוחח איתו). אם תשרתו אותם באופן יוצא מהכלל, דווקא אנשים אלה ירוצו לספר עליכם לחבר'ה ולא יעזבו אותם עד שיקלטו את המסר...

שיווק באמצעות באזזז:
אחת ההמצאות של השיווק המודרני הוא הבאזזז: תהליך שיווקי שבו גורם בעל העסק לבני אדם לשוחח על המוצר או השירות שלו וכך יוצר לו חשיפה רבה בתשלום מועט. החוכמה של הבאזזז היא ליצור סיפור מעניין שיגרום לאנשים לדבר עליו. לאתר אינטרנט עשוי להיות תפקדי מכריע ביצירת הסיפור הזה.

אני קורא את הספר של מרק יוז "באזזז". אגב, הספר בהחלט מומלץ. אהבתי שם במיוחד את הסיפור על השקת האתר half.com (אתר בעל מודל דומה לזה של ebay ושאכן נרכש על ידו בסופו של דבר). כדי לגרום לאנשים לדבר על האתר הם הצליחו לשכנע את פרנסיה של עיירה שכוחת אל בשם halfway לשנות את שמה למשך שנה ל half.com. המהלך אכן הצליח מאוד וזכה לאזכורים רבים בתקשורת.

ובנוסף אתם יכולים להשתמש באתר שלכם גם כדי:
לנהל מלאי, לגייס עובדים, לגייס שותפים ומשקיעים, לערוך מחקרי שוק וסקרים. כיום שימוש באתר לצרכים אלה הוא כמעט נחלת החברות הגדולות בלבד.

סיפקתי כאן כמה טיפים והצעות כיצד לחבר את אתר האינטרנט שלכם בקשרים עבותים יותר לעסק שלכם אבל השינוי העיקרי שעליכם לעבור הוא שינוי תפיסתי: עליכם לבטל את התהום הפעורה בין העסק שלכם לבין אתר האינטרנט שלכם. עליכם להביא הרבה יותר מעצמכם, מהערכים שלכם ומהרוח המיוחדת שלכם ומהמרכיבים השונים והמיוחדים של העסק שלכם אל אתר האינטרנט שלכם. אל תאפשרו לחברות בניית אתרים להכניס אתכם ואת העסק שלכם לשטנץ האתרים כדי שיוכלו לסמן עליכם וי ולעבור ללקוח הבא שלהם.

כתיבה שיווקית: תנו לעסק לרוץ, לא לטקסט / יואב שפר

בתחילת דרכו של האינטרנט, ובמידה רבה גם היום, מעצבי האתרים, ולא בעלי האתרים, קבעו את מראה האתר.

זה לא מפתיע. כאשר מה שמדריך את בעל האתר הוא איך האתר ייראה, ולא איך לעצב אותו באופן שיגדיל את יכולת המכירה ואיתה את הפעילות העסקית ברשת, מובן שדעתו של מעצב האתר היא הקובעת.

הביטוי הנפוץ ביותר של התפיסה השגויה הזו היו ועודם, האתרים שנפתחים בסרטון פלש מייגע שמצריך מציאת תעסוקה צדדית בזמן שהוא נטען. גולשים נחושים במיוחד ילחצו על כפתור דלג, גולשים נחושים פחות וממהרים יותר, פשוט יקליקו לאחור.

ועוד לא דברתי על הגו(ג)ל העצמי מבחינת הקידום במנועי החיפוש שסרטון כזה מבקיע.

לאחרונה אני נתקל יותר ויותר בשרידים נוספים (אולי הם היו שם תמיד, ורק אני נתקל יותר) של הקרבת תוכן מכירתי חשוב על מזבח העיצוב.

אני מתכוון לאותו אזור באתר שמאפשר לטקסט להיות בתנועה, וליצור רושם של מעין מבזק חדשות, סטייל ynet. העניין הוא שלא כל מה שמתאים ל ynet מתאים לכל לאתר קטן. יש משהו יומרני ולא רציני באתר קטן וצנוע שמנסה להתחפש לקונגלומרט חדשות.

טעות שכיחה של אלה שמתעקשים להשתמש בטקסט רץ היא שהשורות זזות מהר והגולש צריך להתאים את קצב הקראה שלו (ואת קצב הנעת הראש) לקצב תזוזת השורות. המסר שעובר לגולש: אתה לא תיקח כאן את הזמן שלך, אנחנו נכתיב לך את קצב הקריאה. ומבקר שלא עושים לו חיים קלים ימצא בקלות את היציאה החוצה.

דוגמא לכל האמור לעיל הוא אתר שמציע שירותי הנהלת חשבונות: http://www.ucan2.co.il/default.aspx

באמצע דף הבית ישנה קטגוריה עם הכותרת "לקוחות מגיבים" תחומה בבוקסה (קוביה). נכנסתי לשם כמה פעמים ומצאתי את עצמי בוהה במשטח לבן. עברו עוד שתי שניות עד שהשורות הראשונות התחילו לבצבץ מתחתית הבוקסה.

דוגמא אחרת הוא אתר לעיצוב אירועים: http://www.argaman.net

הפינה הימנית העליונה של האתר נותנת פרשנות חדשה למושג "הנעה לפעולה". שם, במהירות שיא נעות כותרות שמטרתן להניע אותנו ללחוץ על קישורים שונים: עצות שימושיות לעיצוב שולחן החג, עצות מיוחדות לעריכת חתונה, מבצע זרים לחתונה וכו'.

השורה התחתונה: יש לכם משהו חשוב להגיד לנו? תגידו. אל תזוזו.

בהצלחה

יואב שפר

קופירייטר - אלף-בית כתיבה שיווקית, קופירייטינג וניהול תוכן


אתר הרחפות: מדדי ביקוש מול היצע - מאמר שלישי בסדרה / אוהד פלינקר

בגיליונות קודמים תיארתי את תהליך החשיבה וקבלת ההחלטות סביב פיתוח אתר אינטרנט מבוסס תכנים. הדגשתי את חשיבות המיתוג האישי באתר תוכן שנבנה ומקודם על ידי אדם פרטי. כמו כן הראיתי כיצד אפשר לבנות אתר סביב מוצר פיזי מעניין מיוחד ובמפתיע בעל נוכחות דלה באינטרנט.

במאמר זה אפרט את ההגיון העסקי מאחורי הפרוייקט שנולד מהקלקה מושכלת אל עולם הרחפות. ולקוראים החדשים -תזכורת קלה: רחפת היא רכב אמפיבי המתנייד על כרית אוויר, כל עוד קיים מישור כלשהו לתמוך בה (מים, יבשה, קרח, בוץ, וכו').

אמנם הרחפות לא ישתלטו על העולם בקרוב -אך קיימת תעשיה שוקקת מסביב לנושא (בניה, קניה, אירועי מירוצים, וכו'). במחקר המקדים לפני קבלת החלטה על האתר שברצוני לבנות גיליתי שהתעשייה הקטנה הזו מרחפת בשוליים -אפילו באינטרנט. רק יצרן אחד מוכר רחפות באמצעות תוכנית שותפים, ודווקא ובהצלחה ניכרת.

עוד גיליתי שיש עשרות (אם לא מאות) יצרני רחפות, ואלה מפספסים את כוחו של המדיום האינטרנטי, הבנתי שיש פה פוטנציאל. כשהגעתי לכאלף מבקרים ייחודיים בחודש לאחר חודשיים עבודת פיתוח בסיסית בכלים של ) SBIמערכת בניית האתרים של (ken Evoy, הבנתי שיש לי יכולת להשתמש בידע ובניסיון בכתיבה שיווקית כדי להפוך ליזם אינטרנט בתחום מאד ממוקד.

מילת המפתח - hovercraft

האינדיקציה הראשונה -מילת המפתח העיקרית שלי הראתה יחסי היצע וביקוש מבטיחים. מספר החיפושים עבור המילה hovercraft במאגרי הנתונים של SBI (שמתבססים בין היתר על מאגר (Wordtracker נכון למאי 2006 התקרב למספר האתרים שהכילו מילה זו. משמע, מדד הרווחיות של המילה נראה מבטיח. בנוסף לתחרות הצנועה, מילה יחידה זו מעבירה למבקר הממוצע מיידית את נושא האתר. כמובן שכללתי מילה זו בשם הדומיין, מה שתורם לאינדוקס האתר במנועי החיפוש.

הופתעתי מכך שלא נתקלתי בתופעת "ארגז החול" של גוגל. אבל במחשבה שנייה הרי זהו האינטרס של מנועי החיפוש לאנדקס במהירות אתרים המספקים מידע ייחודי אודות נושא בתול יחסית ברשת (כן עדיין יש כאלה, ותמיד יהיו).

כמובן, גם עם תחרות צנועה צריך להתמודד. מעבר על תוצאות כלי סיעור המוחין של SBI (BrainstormIt) הראה שמרבית המחפשים באינטרנט מעוניינים ללמוד כיצד לבנות רחפת אישית בתקציב צנוע ומחומרים שקל להשיג. מדדי הרווח הפוטנציאלי (יחסי היצע וביקוש של מידע) הראו שמספר החיפושים על צירופים כאלה עולה על מספר האתרים הכוללים אותם צירופים (ביקוש גבוה בהרבה מהיצע). לכן התחום הראשון שתקפתי כלל גישה חינמית ומהירה להוראות בנייה עבור סוגי רחפות שונים. המידע היה כבר קיים באינטרנט -אני ארזתי אותו במלל קליל ונוח לגישה, וכמובן נתתי קרדיט למי שטרח לספק את ההוראות מלכתחילה. חסכתי זמן למחפשי המידע -והם חוזרים באופן קבוע כדי לקבל עוד (חוב שעליו אני עובד). הקליקו כאן
http://www.hovercrafterz.com/howtobuildahovercraft.html
כדי לצפות באחד העמודים הפופולריים באתר.

התנועה שמגיעה לאתר שלי ממנועי החיפוש מוכיחה שקיים קהל יעד אינטרנטי לנישה שמצאתי -גולשים שמחפשים ספציפית אחר מידע הקשור לרחפות. עכשיו לאחר שהתנועה מתחילה לזרום יש לי מטרות מוגדרות היטב לאתר, ונתמכות בתוצאות בשטח. את קהל היעד שלי אפנק במידע חינמי לאורך זמן, ובאותה הזדמנות גם אספק בנימוס תכנים המציעים דגמי רחפות למכירה מיצרנים המתמחים בתחום, ומספקים מענה למגוון רחב של צרכים.

כזכור, רק יצרן אחד כזה מספק תוכנית שותפים אבל הטכנולוגיה שבחר מגבילה אותי בתור שותף מקוון (affiliate). לכן, בניתי טופס בקשת מידע במיוחד עבור פניות בנושא קניה. מילוי של טופס כזה ולחיצה על כפתור אישור גורר שליחת מייל אוטומטי לי וליצרן. כאשר פניה כזו מסתיימת בקנייה, אני מקבל את העמלה שסוכמה מראש.

בהעדר תכניות שותפים מסודרות עלי להתקשר באופן אישי עם כל יצרן, על מנת לבדוק נכונות להסכם שותפות אינטרנטית. אלה שמבינים את המדיה מסכימים בהתלהבות ועושים הכל כדי לספק לאתר שלי תכנים מתאימים. הפתרון הטכני פשוט מאין כמותו, מכיוון SBI מספקת מנגנון אוטומטי לבניית טפסים אין צורך בכתיבה של שורת קוד אחת.

נותרה לי עוד מלאכה רבה -בניית תכנים נוספים, הוספת דגמים ברמות מחיר שונות, שיתוף בחוות דעת של צד בלתי תלוי על היתרונות של כל דגם יחסית למחיר, וכו. בינתיים האתר מתפקד כמעבדה פרטית שלי לשיווק וקופירייטינג באינטרנט (מעבר לריגוש הריחוף כמובן). על המתרחש מאחורי הקלעים והתוצאות בשטח אמשיך לדווח כאן.

בברכת ריחוף מוצלח ברחבי האינטרנט -

אוהד פלינקר
Dude, it's a hovercraft.
www.hovercrafterz.com

עוד עליי:
www.siliconsands.com


כך ממציאים אתר נישה סיפורו של אתר when-is / אורן שץ

אחת השאלות הקשות ביותר אותן אני נשאל היא כיצד ניתן לקדם אתר בתחום תחרותי מאד. תשובתי לשאלה זו היא בדרך כלל -מצא לעצמך נישה קטנה יותר, בה התחרות אינה בלתי אפשרית כמו בתחום הראשי, צור לעצמך הצלחה ראשונית בנישה זו, ומשם ניתן יהיה להתרחב אל נישות נוספות, ולבסוף להתחרות גם בתחום הראשי.

האתר אותו אתם בונים לא צריך להיות היפר-מתוחכם או מגה-מקיף. מספיק שהוא עונה לצרכים או לתחום העניין של חתך מסויים של גולשים, תחום בו התחרות איננה עזה (כלומר, מספר האתרים או הדפים הכוללים מידע בנושא הינו קטן), וכבר יש לכם ביד כלי שיכול ליצור תנועה, ואף לבנות עבורכם הכנסה נאה.

כיצד ניתן לאתר את אותם תחומים בהם יש גולשים המחפשים מידע, ומצד שני אין תחרות עזה? סביר להניח כי הכלי השימושי ביותר לכך הוא כלי בשם Wordtracker, המאפשר למשתמש להכניס מילה בודדת, ולקבל מילים וצירופים רבים הקשורים אל אותה המילה. לאחר מכן מראה הכלי כמה גולשים מחפשים את אותן מילים וצירופי מילים, ולבסוף כמה תחרות יש על כל אחד מאותם ביטויים. התוצאה הסופית של הכלי היא מדד האומר למעשה עד כמה כדאי להתמקד באותה נישה, על בסיס מספר החיפושים עבור כל מילה, וכמות הדפים בהם המילה מופיעה באינטרנט.

דוגמא מעשית לעיקרון זה ניתן למצוא באתר קטן בשם when-is.com. אתר זה מתמקד בבעיה שאנשים רבים נתקלים בה -באילו תאריכים יוצא החג X בשנת X? אתר when-is.com נותן תשובה בדיוק לבעיה קטנה זו -לא יותר. מסתבר, כי אין כמעט אתרים באינטנרט העוסקים בשאלה קטנה ומטרידה זו. כמובן שקיימים אתרים בהם ניתן למצוא את המידע בתוך בליל מידע נוסף, אך אז החיפוש הופך לקשה יותר וארוך יותר לגולש.

המידע אותו מציג אתר when-is.com הינו כל-כך ממוקד, עד שאפילו מנוע החיפוש גוגל, שבחר את אתר when-is.com כמקור מוסמך עבור תאריכים של חגים שונים.

חיפוש ב-google.com עובר ביטויים כמו "when is Ramadan", "When is Passover" או "When is Diwali" מקבלים כולם תשובה מוסמכת בראש תוצאות החיפוש, המגיעה מאתר when-is.com. בתקופת החגים עולה מאד מספר החיפושים אחר ביטויים אלו, ויחד איתם התנועה לאתר when-is.com ואלפי גולשים פוקדים את האתר ביום.

באמצעות מודעות של גוגל אדסנס וכמה תוכניות שותפים שנבחרו עבור קהל היעד, הופך האתר הקטן למקור הכנסה, והשמיים הם הגבול.

סיפור זה בא להראות כי לא צריך אתר גדול, נרחב או מתוחכם -פשוט צריך לתת מענה לבעיה, שאלה, או עניין של הגולשים, והשאר כבר יעשה את שלו.

אורן שץ
קידום אתרים - SEO Israel


פרסום בגוגל: מדידת יחס המרה - מאמר שני / רוני הורוביץ

כפי שכתבתי כאן בחודש שעבר גוגל מספק למפרסמים בתכנית Adwords שלו כלים למדידת יחס ההמרה של ביטויי החיפוש השונים.

יחס המרה (למי שעדיין לא יודע) הוא היחס שבין מספר המבקרים באתר (או בחלק ממנו או בדף מסוים -תלוי בהגדרה) לבין אלה שמבצעים את הפעולה הרצויה. זו עשויה להיות רכישת מוצר, הרשמה לניוזלטר, שליחת טופס "צור קשר" השתתפות בסקר וכו'.
אם תפעלו נכון (ומיד נראה כיצד עושים זאת) גוגל יספק לכם דו"ח על יחס ההמרה של כל אחת ממילות החיפוש שלכם. באמצעות המידע הזה תוכלו להעריך את יעילות המסרים השיווקיים שלכם באתר וכן תוכלו לסלק מהקמפיין שלכם ביטויי חיפוש שאינם רווחיים -כלומר אינם יוצרים המרה.

לפני שאתם משתמשים באפשרות של גוגל עליכם להגדיר מהי "המרה" עבורכם ולקבוע מהו הדף באתר שלכם שביקור בו מסמן שהיתה "המרה".

ניקח לדוגמא אתר של עורך דין שמתמחה בנדל"ן. עורך דין זה עשוי לפרסם את עצמו בגוגל באמצעות ביטויים ספציפיים כמו 'עורך דין נדל"ן' או כלליים כמו למשל 'משכנתא'. עורך הדין מעוניין לדעת מה יחס ההמרה של הביטוי הכללי והאם כדאי לו לפרסם עבור ביטוי זה.

מכיוון שלעורך הדין אין כל אפשרות לדעת מהן מילות החיפוש (אם בכלל) שבהם השתמשו אלה שהפכו לקוחות שלו, עליו לעלות רמה אחת בשרשרת המכירות ולבדוק באיזה מילות חיפוש השתמשו הלידים שלו -כלומר אלה שפנו אליו באמצעות הטופס באתר.
לאחר שמשתמש באתר פונה לעורך הדין באמצעות טופס הפניה הוא מועבר לדף תודה. ומכיוון שדף תודה זה נחשף אך ורק בפני מי שהשתמש בטופס "צור קשר" זהו המקום המתאים לשתול בו את הקוד שמסופק על ידי גוגל.

מרגע שהקוד נשתל בדף התודה גוגל יכול לחשב את היחס בין מספר המקליקים על המודעה לבין מספר המבקרים בדף התודה וזה בדיוק יחס ההמרה. למשל אם בתקופה מסוימת קמפיין גוגל הזרים לאתר שלנו 1000 מבקרים ו 100 מהם נחשפו לדף התודה של טופס "צור קשר" גוגל יודע שיחס ההמרה הוא 10%. כאמור, גוגל מפרט גם מה יחס ההמרה של כל ביטוי חיפוש.

עורך הדין שלנו יכול לגלות למשל שיחס ההמרה של הביטוי 'עורך דין נדל"ן' הוא 10 אחוז לעומת יחס המרה של אחוז אחד של משכנתא. נניח גם שעלות לקליק של הביטוי הראשון הוא שקל אחד והשני חמישה שקלים.

עורך הדין גם יודע שאחד מכל חמישה לידים הופך ללקוח. לכן גיוס לקוח באמצעות הביטוי הראשון שקרוב מאוד לעיסוק שלו הוא 10 כפול 5 כפול שקל אחד שנותן 50 שקל. גיוס של לקוח באמצעות הביטוי השני הוא 100 כפול 5 כפול 5 שקלים כלומר2500 שקלים.

50 שקלים מול 2500 שקלים! ללא כלי יחס שמספק גוגל עורך הדין לא היה יכול לדעת את יחס ההמרה ולא היה יכול לקבל החלטות מושכלות בקשר לקמפיין שלו.

עד כאן הגיליון להפעם. אני מקווה שנהניתם והשכלתם. אני מזכיר לכם לבקר באתר של מערכת רב מסר אל תשכחו להירשם שם לבדיקת המערכת. מהמסרים שתקבלו תוכלו ללמוד הרבה מאוד על שיווק באמצעות הדואר האלקטרוני.

אל תשכחו גם לבקר בפורום שלנו - הפורום המוביל בישראל בנושאי שיווק באינטרנט.

ולפני שאני שוכח...אני רוצה להמליץ לכם מכל הלב על אירוע יוצא דופן שמארגנת חברת SIT (שאני אחד השותפים בה). האירוע נקרא BrainTrain והוא מוקדש כולו לאנשים שחדשנות קרובה לליבם ושמכירים בערכה. מטרתו היא להפגיש יחד מגוון תחומים ועולמות תכן ללמידה וחשיבה משותפת מחד, ולקידום החדשנות ברמה האישית וברמה הארגונית מאידך. בואו ללמוד דרכים חדשות ומתאגרות לקידום החדשנות בארגונכם ולקחת חלק בבניית קהילת חדשנות ראשונה מסוגה.

כאן תמצאו פרטים נוספים: http://www.myreg.co.il/braintrain

להתראות בחודש הבא

www.internet-marketing.co.il
כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007