הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גליון מספר 27

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 27 של הניוזלטר סודות השיווק באינטרנט, הגליון שחותם את שנת 2006.

Time, השבועון האמריקאי היוקרתי, בחר השנה, כאיש השנה, את גולש האינטרנט באשר הוא, והנושא הפך מיד לשיחת היום. מהפכת ה web 2.0 כך חושבים העורכים בטיים הקפיצה את הגולש האלמוני, זה שמעלה סרטי וידאו ליוטיוב שמגיב בטוקבקים, שמשתתף ברשתות החברתיות לאחד המשפיעים ביותר על עולמנו.

אני מודה שלא לגמרי התחברתי ל web 2.0. חלק מהאתרים האלה נראים לי כמו קשקשת בלתי פוסקת, גיבוב של רעיונות, תגובות ותמונות -תוכן דל שאין לי רצון מיוחד לצרוך.

רבים מהאתרים האלו מופעלים בשיטה שאני קורא לה (וכבר הזכרתי את המושג הזה באחד הגיליונות הקודמים) שיטת "נסדר להם". ומהי שיטת "נסדר להם"? - נבנה להם (לגולשים) פלטפורמה כלשהי -קצת פורום, קצת בלוגים, קצת אפשרויות לדרג ופה ושם גם להתבטא. אותם 'הם', צפויים שכמוהם, כבר יבואו בהמוניהם ויתקשקשו בינם לבין עצמם, יקליקו מדי פעם על הבאנרים ואנחנו נספור את הכסף.

הלכתי לאתרי ה web 2.0 המובילים digg.com ו del.icio.us אלה שהתכנים בהם מדורגים על ידי הגולשים. ציפיתי לראות בראש הרשימה מאמרים מרתקים, מיוחדים, כאלה שלא מוצאים במקומות אחרים. במקום זה מצאתי בדיוק מה שסביר שיזכה לרייטינג גבוה -תוכן בינוני מאד ומשעמם .

אחת הסיבות לכך היא אולי (ובלי להעליב...) שמי שטורח לדרג מאמרים אולי מלכתחילה יש בו איזה ניואנס טרחני, קצת נודניקי מהסוג של האנשים שמשתתפים בתוכניות הדיבורים ברדיו. אדם כזה יאהב בדרך כלל מאמרים שהוא מסכים איתם -כלומר כאלו שאינם מחדשים דבר.

אז היום כל אחד רוצה לשלב באתר שלו "קצת "web 2.0. ביל גייטס אמר פעם שכאשר מבחינים בטרנד זה כבר מאוחר מדי. כנראה שזה בדיוק מה שקורה עם ה .web 2.0 הצירוף של המושג הקליט עם התחושה של כסף קל (בדיוק כמו בימי ראשית האינטרנט) גרמו לטרנד הזה לנסוק במהירות.

שלא תבינו לא נכון, אפשר להשתמש באוכלוסיות הגולשים באופן שיעצים מאוד את חווית הביקור באתר אינטרנט. למשל האתר הותיק http://www.moviemistakes.com אולי אינו נראה כמו אתר web 2.0 קלאסי, הוא חסר את צבעי הפסטל, הלוגו המאויר, מבנה הדף הנקי וגם אין לו שם בסגנון של zomoform או fyoso (המצאות שלי; אל תחפשו את האתרים, כי אתם עלולים למצוא...) או כל צרוף אותיות אחר שנשמע לקוח משפתו של שבט שכוח אל. אתר זה מספק מידע על טעויות בסרטים כמו למשל שהגיבור מתחיל את סצנת המכות עם שעון Rolex מדגם אחד ומסיים אותה עם דגם אחר.

גם האתר הזה מבוסס על תרומת גולשים. אולם בניגוד לבקשות דרוג סתמיות הוא מציב בידי המבקר משימה ברורה וכלל לא טרוויאלית -לגלות טעויות חמקמקות בסרטים. התגובה יכולה להיבדק מיידית -הטעות קיימת או שאינה קיימת. על תורם התכנים לאתר להתאמץ -להעביר את הסרט קדימה ואחורה עד שהוא מגלה את השגיאה. זו לדעתי דוגמא מצוינת לאתר איכותי שמתבסס על תוכן שנוצר בידי גולשים.

אחת הבעיות של אתרי web 2.0 היא שהעדר רומס את האדם הפרטי. אני עדיין מאמין שהאדם הפרטי הוא המותג החזק ביותר ברשת. יש לכך גם סיבות נוירולוגיות ואבולוציוניות. אני רוצה לשאול כאן את הגדרתו הקולעת של יונתן שלונסקי יועץ שיווקי (בין השאר) על ההבדל בין מוצר למותג: "מוצר קונים, מותג זוכרים". המוח האנושי בנוי לזכור היטב פרצופים.

את הצלחת הבלוגים (שנחשבים , אגב, גם הם לחלק מה-web 2.0) אפשר להסביר לדעתי בכך שהבלוג שייך לאדם מסוים (גם אם הוא מנכ"ל חברה) וכך המיתוג של הבלוג הוא מיתוג של אדם פרטי.

בכל זאת אני בטוח שה web 2.0 לאחר שיעלם ישאיר כאן כמה דברים טובים. כל כוכב שביט מותיר אחריו כמה פירורים שנשרו מזנבו.החוכמה היא לברור את הפירורים האלה וללקט מתוכם את אלו הטובים ולהשתמש בהם באתר. באחד הגיליונות הקרובים אקדיש לנושא מאמר מיוחד.

בגיליון הפעם מאמר שני בסדרה על אתרי תוכן, מפרי עטי. מאמרו של יואב שפר בנושא כתיבה שיווקית באיטרנט עוסק הפעם בצורך להציג למבקרים באתר תכנים מפולחים המותאמים לאוכלוסיות המבקרים השונות. אסי ארנברג, האיש שלנו בניו יורק, מציג את הרעיון של אתרי נישהe-niche ומביא דוגמא מעולם האינטרנט האמריקאי. מאמרו של אורן שץ, איש קידום האתרים שלנו, עוסק ב משוואת הקישורים -על האיזונים והבלמים של גוגל. פינת ה Adwords תעסוק הפעם בצורך להפריד בין קמפיין תוכן לקמפיין חיפוש.

לפני שנצלול למאמרים מספר תזכורות. ראשית אני קורא לכם להשתתף בפורום שוקק החיים שלנו -מדובר בפורום המקצועי והרציני ביותר בישראל בכל הנושאים שסביב שיווק באינטרנט. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה (ולענות כל תשובה) לתרום ולהיתרם.

בנוסף, אם אתם מפעילים אתר ואינכם אוספים כתובות מייל של המבקרים בו כדי להגיש להם סדרת מסרים אוטומטית אתם פשוט משאירים כסף על השולחן. בקרו באתר של מערכת רב מסר כדי ללמוד כיצד לבנות קמפיין דואר אלקטרוני שיעבוד עבורכם ויגדיל באופן דרמטי את יחס ההמרה של האתר שלכם.

כמו-כן אם יש לכם חברים שאתם מאמינים שיפיקו תועלת מהניוזלטר הזה מדוע שלא תשלחו להם forward (או כפי שאומרים בעברית "תקדמו") להם את הגיליון הזה ותציעו להם להירשם בעצמם? אני יודע שהם יודו לכם על כך.

הקליקו כאן לקריאת גליון זה ברשת ולגליונות קודמים של סודות השיווק באינטרנט.

כיצד בונים אתר תוכן נכון - מאמר שני בסדרה / רוני הורוביץ


במאמר הקודם עסקנו בארבעת השלבים הראשונים של הקמת אתר תוכן -החלטה על הנושא, מחקר מילים, בחירת שם דומיין, וכתיבת גרעין המאמרים. במאמר זה אני מציג של שלושת השלבים הבאים: קביעת העוגנים הראשיים, תכנון מערכת הניווט וגיוס צוות הכותבים.

שלב 5 - קביעת העוגנים הראשיים: כותרת האתר, הלוגו, התג-ליין והפיסקה הראשונה

כפי שאמרתי כאן לא פעם הבעיה העיקרית במגע הראשוני בין מבקר לאתר אינטרנט הוא בלבול. "לאן הגעתי?, מה יש כאן בשבילי?, במה עוסק האתר הזה?, כדאי להתאמץ ולהישאר?" -אלה ועוד רבות כמותן הן השאלות שעולות בראשו של המבקר. אם לא תינתן תשובה מיידית... קליק והמבקר חוזר לתוצאות החיפוש. הזמן הרב והכסף הרב שהשקעתם בקידום האתר או בפרסומו ירדו כרגע לטמיון.

עליכם להבין שקיים פער עצום, כמעט בלתי ניתן לגישור בניכם לבין המבקר באתר שלכם. אתם מומחים בתחום והמבקר בדרך כלל אינו כזה, אתם מתכננים את האתר חודשים (לפעמים שנים) והמבקר שופט את פועלכם בתוך מספר שניות. אתם השקעתם מאמץ רב בהקמתו של האתר ואילו המבקר בסך הכול ביצע פעולת הקלקה על העכבר.

לכן עליכם להשקיע מחשבה רבה בעוגנים של האתר -אלה אזורי המפתח שהמבקר סורק כדי לוודא שהגיע למקום הנכון וכדי להבין מה יש כאן בשבילו.

כותרת האתר היא העוגן הראשי. כאן מציגים בטקסט בולט למי האתר מיועד, במה הוא עוסק ומה אפשר להשיג באמצעותו. לדוגמא אם בניתם אתר תוכן בנושא עגלות ילדים כותרת האתר עשויה להיות משהו כמו: עגלולה -האתר שימצא את העגלה המושלמת לתינוק שלכם
או, כותרת ארוכה ומפורטת יותר
הורים לילד עד גיל שלוש? [קהל היעד]
כאן תמצאו מידע מקיף על כל מותגי עגלות הילדים המובילים [במה עוסק האתר]
כדי שתוכלו לבחור את העגלה המתאימה לכם ולחסוך מאות עד אלפי שקלים! [תועלת]

אל תחששו מכותרת ארוכה. חשוב שהכותרת תהיה שלמה יותר משתהיה קצרה. כמו כן הימנעו ככל שניתן מכותרת מתחכמת. לאף אחד אין חשק לפתור חידות כאשר הוא גולש באינטרנט. הגולש מיועד בדבר אחד: להשיג את מטרתו מהר ככל האפשר.

ללוגו יש חשיבות גדולה. הלוגו הוא סמל גרפי שתומך בטקסט ומשדר מסרים בלתי מודעים המייצגים את ערכי המותג (למשל פשטות, ידידותיות, אמינות). תפקיד הלוגו גם לחזק את הזכירות של האתר והמותג במיוחד לאנשים שיש להם נטייה חזקה יותר לזכור תמונות.

גם בעניין הלוגו אני ממליץ להימנע מסמליות מתוחכמת. הלוגו הוא לא סמל של מסדר סודי שדרוש חוקר מהסוג המתואר בספר קוד דה וינצ'י. אם האתר עוסק בעגלות כדאי שיופיע בלוגו סמל שמייצג באופן ברור עגלה. האם סמל בצורת מערכת הכוכבים של ה"עגלה הגדולה" הוא טוב או רע במקרה הזה? זה תלוי בשאלה אם קהל היעד יזהה אותה ויקשר אותה לעולם העגלות.

רבים מפקידים את עיצוב הלוגו בידי מעצב האתר. אבל מעצבי אתרים בדרך כלל לא הוכשרו לכך. עליכם לפנות למעצבי לוגו מקצועיים שידעו לשאול אתכם את השאלות הרלוונטיות על ערכי המותג שלכם ועל המידע שאתם מוסרים באתר לפני שיפיקו את הלוגו.

לפני שאתם פונים למעצב לוגואים כדאי לכם לבצע מחקר שיכלול לוגואים מהתחום שלכם וכן לוגואים מתחומים אחרים שלדעתכם מייצגים את ערכי המותג שלכם.

בנוסף זכרו שהלוגו משמש גם עוגן לעיצוב האתר כולו: סכמת הצבעים, הפונטים והשפה הגראפית נגזרים ממנו או לפחות 'מתכתבים' בשפתו.

מתחת ללוגו יש שורה שנקראת באנגלית tag line. תפקידה במידה מסוימת להסביר את הלוגו ולספק לו מימד טקסטואלי. בני אדם אוהבים שלכל תמונה יהיה הסבר caption. גם בתערוכת ציורים יש לכל תמונה שם. וגם אלה שאין להן בדר כלל ילווה אותן כיתוב "ללא שם", שגם הוא בעל משמעות.

למשל, במקרה אתר העגלות שלנו התג ליין יכול להיות משהו כמו "הכל על עגלות". בניגוד לכותרת האתר ה tag line צריך להיות קצר מאוד (מקסימום ארבע עד חמש מילים) וממוקד מאוד.

רכיב רביעי בקבוצת העוגנים הראשית של האתר היא הפסקה הפותחת. תפקיד הפסקה להשלים את העוגנים הקודמים ולספק לאלה שכבר גילו עניין ראשוני את המידע הנוסף הדרוש כדי לגבש סופית את ההחלטה להישאר.

שלב 6 -מערכת הניווט של האתר

מערכת הניווט כוללת את כל הרכיבים שבאמצעותם מקבל המבקר בדף באתר את ההחלטה לאן להמשיך משם. מהגדרה זו נובע שכל הקישורים באתר הם חלק ממערכת הניווט. המערכת מתחלקת לשני חלקים עיקריים -החלק הקבוע והחלק המשתנה.

החלק הקבוע כולל את התפריטים שמופיעים בדפי האתר במקומות קבועים. לקביעות ולעקביות (קונסיסטנטיות) יש כאן חשיבות עליונה. בכל עת שהמבקר חש שאיבד מעט את דרכו הוא מעיף מבט אל מערכת הניווט. החלק המשתנה הוא הקישורים שמוטבעים בתוך התוכן.

באתר מכירות או אתר מסוג גיוס לידים (lead generation) יש למערכת הניווט תפקיד של משפך (funnel באנגלית). במקרים אלה תפקיד מערכת הניווט להוליך את המבקר לקראת דף מטרה, או נכון יותר פעולת מטרה -רכישת מוצר, בקשה לפרטים נוספים או הרשמה לניוזלטר.

בניגוד לכך באתר תוכן, במיוחד זה המתפרנס מפרסום, המטרה היא לגרום לחשיפה מקסימאלית של דפי האתר בכל ביקור. התשלום עבור פרסום באתרי תוכן מבוסס בדרך כלל על דפים נצפים page views ולכן אנחנו מעוניינים להגביר את מספר הדפים לביקור עד כמה שאפשר.

כאמור מערכת הניווט מתחלקת לרכיבים קבועים ורכיבים משתנים. הרכיבים הקבועים הם התפריטים שמיקומם קבוע בכל דף. במהלך השנים התקבע באינטרנט סטנדארט לגבי מיקום התפריטים.

באתרים ששפתם עברית מקובל למקם תפריט נושאי בצידו הימני של הדף ותפריט "לוגיסטי" בחלק העליון של הדף. התפריט הלוגיסטי כולל מרכיבים כמו "צרו קשר", "אודות", "תקנון ותנאי שימוש" ורכיבים נוספים שאפשר למצוא למעשה בכל אתר. בצידו הימני של הדף ממוקם התפריט הנושאי. אם התפריט הנושאי מכיל יותר מ-10 פריטים מומלץ מאוד לחלק את התפריט לקטגוריות- ולציין את שמן (ללא קישור). דוגמא למערכת ניווט טובה, שנבנתה בהתאם לכללים שפירטתי כאן תוכלו למצוא באתר www.babydoc.co.il .

בנוסף לתפריטים הראשיים כדאי להציע בסופו של כל מאמר הצעה לקריאה נוספת. עליכם לחזות במה יהיה מעוניין הקורא של מאמר מסוים ולהציע לו מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותו. שימו לב כיצד אתרי החדשות כדוגמת ynet עושים שימוש כבד בכלי זה כדי להגביר את מספר הדפים הנצפים למבקר.

שלב 7 - גיוס צוות כותבים

אחת המסקנות החשובות של מנהלי אתרי תוכן היא שגם אם הם מומחים בתחומם הם אינם מסוגלים לכסות את כל תחום הפעילות שלהם לבדם. לכן כדאי, כבר בשלב הקמת האתר לגייס צוות כותבים. לצערנו אתרי תוכן שפונים לקהל הישראלי יתקשו מאוד להציע תשלום לכותבים ולכן עיקר הפיצוי לכותבים עבור המאמץ הוא החשיפה לה יזכו בעקבות הופעת מאמריהם באתר.

חשוב מאוד לכן שמערכת ניהול התוכן שלכם תכלול שדה תוכן שמתאר את הכותב ומאפשר גם קישור לדף הביוגרפיה שלו שחשוב שגם הוא יופיע באתר שלכם.

אפשר כמובן להתחיל בגיוס כותבים גם בשלב מוקדם יותר אבל לדעתי מומלץ לפנות לכותבים כאשר כבר יש בידכם קבוצת מאמרים איכותיים שתוכלו להציג לכותבים הפוטנציאליים כדי לשכנעם ברצינות כוונותיכם.

עד כאן המאמר להפעם. בחודש הבא מאמר שלישי בסדרה שיעסוק ברכיבים הנוספים הדרושים לצורך הקמת אתר תוכן וביניהם תכנון דף הבית , תכנון מרכיבי האתר שייצרו הכנסות (באנגלית monetizing) ועוד.

ואגב אם הזכרתי את דף הבית, ייתכן ואתם מתפלאים כיצד עדיין לא עסקנו בו. דף הבית הוא כמו הקדמה ותוכן העניינים בספר. כל כותב ספר יודע שאת הרכיבים האלה כותבים בסוף. לאחר שתבחרו את הלוגו, תקבעו את מערכת הניווט, תכתבו מספר מאמרים ותגייסו כותבים תראו כמה קל יותר יהיה לתכנן את דף הבית של האתר.

כתיבה שיווקית: לפנות לכולם אחד-אחד / יואב שפר


פילוח (סגמנטציה) של קהל היעד למספר קהלי משנה מצומצמים אבל ממוקדים, מאפשר להציע לכל לקוח את המוצר או השירות המתאימים לו.

הפילוח יכול להיות ברמת המוצר: הוספת טעם חדש או גרסת דיאט ליוגורט, גרסת יום וגרסת לילה לחיתול או לתרופה נגד צינון.

במקרים אחרים הפילוח יתמקד פחות בשינוי במוצר ויותר בהבטחה שונה לכל קבוצה. כך, אותה מכונית ספורטיבית וקטנה תבטיח מגניבות לצעירים, אמינות לנשים, ופתרון לבעיית התנועה והחנייה לגרים בעיר.

פניה נפרדת לכל קהל יעד מבטיחה קשב ונכונות גבוה יותר להיענות לקריאה לפעולה שתציגו בפניו.
מסר שמורכב מדימויים ומושגים מעולם התוכן הפרטי של הגולש, ומדבר על הצרכים והרצונות הייחודיים לו, מחזק את התחושה שמישהו כאן חושב עליו.

הנה דוגמא:

יורם רז הוא הבעלים של אתר www.raz-diet.com שמציע דיאטה בהתאמה אישית לקהלי יעד שונים:

נשים
נשים לאחר לידה
גברים
ילדים
בעלי משקל חריג

יורם לא היה מרוצה ממספר ואיכות הפניות שהגיעו מהאתר ופנה אלי ולחברה לבניית אתרים זירה.ביז כדי שנבנה עבורו אתר חדש ומשודרג.

כשניתחתי את דף הבית באתר שלו, הבנתי שהסיבה לכמות הנמוכה של ה"לידים" שהאתר מייצר, קשורה לעובדה שהטקסט בדף הבית פונה לכולם, וכך גם וההזמנה למילוי פרטים וליצירת קשר.

היה לי ברור שפנייה אחידה היא לא אפקטיבית מאחר שטקסט שפונה לכולם אינו מדבר בעצם ל...אף אחד.

לכן, בדף הבית החדש חידדנו את הפניה האישית. כיום דף הבית נפתח בהצגת התועלות העיקריות של התכנית, ולאחר מכן ישנה פנייה מפורשת לכל קהל יעד בכותרת ("הרזיה לנשים", למשל) ובגוף הטקסט.

לאחר שהנפנו את הדגל (באנגלית סוג הכותרות האלה נקרא Flag Tag) כדי לאפשר לגולש לזהות שהטקסט הזה מיועד בשבילו, לחיצה על הקישור שולחת אותו לדף נחיתה מיוחד שכולל פניה אישית, והזמנה להירשם לתכנית ההרזיה.

ועוד מילה על מיצוב ומיתוג. כשהתחלתי לעבוד עם יורם הוא, כהגדרתו, בנה לאנשים תכניות הרזיה.
בתהליך המיתוג מחדש מיצבתי את תכנית ההרזיה כ"תכנית אימון אישית" ומיתגתי אותה בשם "רזה לכל החיים".

והתוצאות? מגזרת יורם נמסר שהוא מרוצה מאוד.

יואב שפר

קופירייטר -אלף-בית כתיבה שיווקית, קופירייטינג, ניהול תוכן לאתרים


שיווק באינטרנט - מבט מאמריקה / אסי ארנברג


e-niche, מוצרי ייחוד במסחר האינטרנטי והפוטנציאל העיסקי הטמון בהם .
כמי שמוקף בציבור רחב המאמין בצריכה מתמדת ושגדל על עקרונות הקפיטליזם והשוק החופשי, לא יכולתי שלא לתהות על חשיבות תעשיית הנישה. כיום, כאשר תאגידי ענק כמו Wal-Mart משתלטים על כל תחומיי השוק בצורה כל כך מאסיבית ומספקים את רוב גחמותיו של הצרכן הממוצע, יש מקום לחזור אל הנישה, לפנות לחלק קטן ומסוים בציבור מוגדר, ולממש את הפוטנציאל הטמון בתעשיית הנישה שעודנה בתולית ומשתלבת היטב עם תכונות הe-commerce .

אני מאמין, כי תעשיית ה e-niche בישראל טומנת בחובה פוטנציאל עיסקי לא ממומש. כפי שהזכרתי בגיליון הקודם, יש מקום להתפתחות ה e-commerce גם בישראל, ותעשיית ה e-niche מתאימה מאוד לשוק ה e-commerce הישראלי וזאת מכיוון שהערך המוסף שלה נובע מהיותה מוכוונת קהל ייחודי.

סיפורו של רומאן קגאן, עובד דלפק וטכנאי חלקים חילופיים, הוא דוגמא טובה להבנת הקשר שבין אתרי ה e-commerce ובין הרעיון של תעשיית הנישה. עבודתו של קאגן שימשה לו להשראה ובשנת 1999 השיק אתר בשם Appliancepartspros.comwww. , אתר המאפשר לאתר חלקי חילוף למכשירי החשמל הביתיים כגון מכונת כביסה, מקרר וכדומה. קגאן ביקש ליצור אתר שישמש כלי עזר למציאת חלקי חילוף קשים להשגה בצורה יעילה ומהירה יותר מאשר חיפוש פיזי ברחביי העיר, בחנויות שונות, דרך ספקים וכיוצא בזה. מה שלא ידע אותו רומאן קגאן בשנת 99 הוא שלימים, אותו רעיון, לאתר e-commerce של חלקיי חילוף, יהיה עסק משגשג המהווה "אבן שואבת" בקרב אתרי הנישה.

רק כדי לסבר את האוזן: מה שהחל כזיהוי צרכים של עובד מתוך תחום החלפים נהפך בשנה האחרונה לאתר בו המכירות צמחו ב 50% ל4.9 מיליון דולר בעוד ה traffic החודשי באתר הוכפל ל 150,000 כניסות של unique visitors. כיום, Appliancepartspros.com הוא אתר עסקי הצובר לעצמו יותר ויותר לקוחות נאמנים וזאת בלבד בזכות העובדה שהאתר פונה לנישה מסוימת ונותן מענה לקהל ספציפי בעל צורך מוגדר.

האתר בנוי באופן בו החיפוש לחלקים המבוקשים מתבצע על פי מספר המודל, שם היצרן ולפי סוג החלק. העיצוב של האתר פשוט וידידותי למשתמש. ייחודו של האתר בכך שהוא מכיל ספרייה דיגיטאלית של 300,000 תרשימים של חלקי חילוף, וסכימות של המכונות השלמות אליהן שייך החלק תוך איתור מיקומו. המשתמש יכול להקליק על חלק מסוים בסכימה ולראות להיכן מתאים החלק במכונת הכביסה או בתנור אותו הוא רוצה לתקן.

האתר נבנה באופן מיוחד כך שינטרל מכשולים לקראת הקנייה בהם יתקל הלקוח בקניהoff-line , קניה אשר מתבצעת באופן פיזי, דוגמת מרחק נסיעה, חניה, תור, הובלה וכו'. באתר כלים רבים כגון chat מקוון המסייע ללקוח להגיע במהירות אל החלף המבוקש ומונעים את עוגמת הנפש הצפויה בעת מציאת חלק דומה בחנות אשר בבית מתגלה כלא מתאים.

קניית חלפים למכשירים זו לא בדיוק משימה מלבבת, לכן בניית אתר קל לשימוש המאפשר קנייה יעילה של אותם חלקים on-line היא המפתח להצלחה. היתרון היחסי של מר קוגאן באתרו הוא גם בפנייתו לנישה מאוד ממוקדת אך בעיקר עצם התמקדותו בנישה שקשה לתפעול ומסורבלת בקניה off line .

כיום, בארצות הברית ישנם אתרים רבים העולים ומתפתחים בתוך תעשיית ה e-niche, בגלישה בחנויות המקוונות ניתקל במוצרים רבים וייחודים שבאים לתת פתרון צרכני לקהל יעד בעל צורך ספציפי וייחודי. אני עצמי, יצרתי כמה אתרי e-niche בהם ראיתי פוטנציאל עיסקי בעקבות הקושי של לקוחות להגיע למוצרים אלו off-line.

האפשרויות הן אין סופיות וכל אחד, שיעבוד נכון יכול להיות רומאן קגאן בתחומו ולפתח את עסקיו האינטרנטיים.

אסי ארנברג
מנכ"ל ובעלים
EcommercePartners.com

קידום אתרים: משוואת הקישורים /
אורן שץ


הקישורים היוצאים והנכנסים לאתר הם כידוע מרכיב חשוב בקידום האתר במנועי חיפוש. רבים חושבים בטעות שעניין הקישורים הכמות היא איכות וכדאי להשיג קישורים מכל הבא ליד, ולהסכים לכל בקשת החלפה. ובכן, זה לא המצב!

גוגל מפעיל מעין בדיקת הגיון שאני קורא לה "משוואת קישורים" על מערכת הקישורים של אתר. אם משתנה מסוים עובר בערכו רף מסוים, המשוואה יוצאת מאיזון, ומנועי החיפוש יפעילו על אותו המשתנה פילטר או עונש כדי להחזיר את המשוואה לאיזון. אסטרטגיית בניית קישורים נכונה צריכה לשמור על המשתנים בתחום "הירוק", ולהביא את סך כל המשוואה אל הערך הגבוה ביותר האפשרי.

מספיק שמשתנה אחד במשוואה יהיה לא מאוזן (מעל או מתחת לאזור "הירוק"), והאתר יכול להיפגע קשות בדירוג שלו בתוצאות מנועי החיפוש. זיהוי המשתנה הבעייתי חשוב מאד להחזרת המשוואה לאיזון.

חשוב לציין כי המשוואה איננה אחידה עבור כל סוגי האתרים. אתר הפועל בשוק נישה ממוקדת יפעל במשוואה אחרת מאתר ענק המקיף תחום רחב של נושאים. למשל, אין הגיון שאתר של גן ילדים ברעננה יקבל מאות אלפי קישורים נכנסים מאתרי ענק בכל רחבי העולם. ואם הוא מקבל קישורים כאלה גוגל עלול להעניש אותו.

אם כל הקישורים הנכנסים של אתר מסוים מגיעים מקבוצה קטנה של מספרי IP (כלומר, שהאתרים בהם יש קישורים אל האתר נמצאים כולם על אותם השרתים) אז בכדי לאזן את המשווה אפשר או להקטין את מספר הקישורים, או להשיג קישורים חדשים מאתרים שאינם נמצאים באותה "סביבת" IP. מצד שני, אם כל קישור אל האתר מגיע ממספר IP שונה, אז לאיזון המשוואה כדאי דווקא להשיג כמה קישורי site wide (קישורים רבים מאותו אתר) בכדי לאזן את המשוואה.

אם רוב מוחלט של הקישורים של אתר הם קישורים הדדיים (אני אקשר אליך ואתה תקשר אלי), אז צריך לדאוג להוספת קישורים חד צדדיים (OWL - One Way Link), ובמקביל להוריד את מספר הקישורים ההדדיים באתר.

אם כל הקישורים מובילים אל דף הבית, אז יש להשיג יותר קישורים המובילים אל דפים פנימיים באתר.

אלו רק מספר קטן של דוגמאות למשתנים במשוואת הקישורים. במשוואה המלאה קיימים משתנים רבים נוספים. הבנה של מצב משוואת הקישורים של האתר שלך תאפשר לך לקבוע אילו קישורים רצויים לאתר בכל שלב בכדי לאזן ולמקסם את המשוואה.

אורן שץ
קידום
אתרים- SEO Israel


פרסום בגוגל: הפרדה בין חיפוש לתוכן / רוני
הורוביץ


גוגל מאפשר כידוע שני סוגים עיקריים של פרסום. פרסום המופיע בתוצאות החיפוש ופרסום המופיע באתרים שמשתתפים בתכנית Adsenseשל גוגל (מודעות תוכן). ההבדלים בביצוע בין שני סוגי המודעות האלה הם דרמטיים.

יחס הקלקה סביר בתוצאות חיפוש נע בין מחצית אחוז לחמישה אחוז ולעיתים אף יותר. במודעות התוכן יחס ההקלקה הוא נמוך הרבה יותר. מודעות חיפוש זוכות בדרך כלל ליחס הקלקה גבוה יותר של פי חמש עד פי 10 מזה של מודעות תוכן.

גם ביחס ההמרה יתכנו שינויים משמעותיים. יחס ההמרה של תוצאות חיפוש בדרך כלל גבוה, לעיתים באופן משמעותי מאוד מיחס ההמרה של תוצאות מודעות התוכן.

למרות האמור לעיל לעיתים כדאי מאוד לפרסם גם במודעות תוכן. ראשית מחירן נמוך יותר (גוגל מאפשר בידול בין התשלום לקליק למודעות התוכן לבין זה של מודעות החיפוש). שנית יש מוצרים שנפח החיפוש לגביהן הוא נמוך מאוד והסיכוי היחיד לזכות בחשיפה הוא באתרים. ושלישית, כפי שכתבתי בשבוע שעבר, גם חשיפה שלא זוכה להקלקה היא בעלת משמעות לחיזוק המותג.

מומלץ מאוד עם זאת להקצות למודעות התוכן קמפיין נפרד. כך תוכלו להפנות את מודעות התוכן לדף נחיתה שונה וכך למדוד באופן מדויק את ביצועיו. דבר זה יאפשר לכם לקבל החלטה מושכלת אם להמשיך להשתמש בקמפיין תוכן או לוותר עליו.

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם להשתתף בפורום שלנו ולבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה.

ועוד דבר אחרון. חבר שלי, חיים פרס, מארגן קורס בניית אתרים שמיועד במיוחד לבני ארבעים ומעלה. אני מציג את העניין כאן כי אהבתי את היוזמה לקרב אנשים מבוגרים לעיסוק באינטרנט לא רק כגולשים אלא גם כבעלי אתרים. הפעלת עסק באינטרנט היא לעיתים קרובות פתרון מעולה לאדם מבוגר שאיבד את עבודתו וכבר אינו מבוקש בשוק העבודה. לפרטים נוספים התקשרו 03-6939393.

שתהיה לכם שנת 2007 שנת עסקים מוצלחים באינטרנט.

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ

סודות השיווק באינטרנט





כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007