הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גליון מספר 32

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 32 של הניוזלטר סודות השיווק באינטרנט.

אם אתם קוראים את הניוזלטר הזה כבר כמה זמן אתם ודאי מכירים את המנטרה שלי בשיווק באינטרנט: "קודם נותנים ואחר כך לוקחים". כדי ליישם את העיקרון הזה יש לחשוב באופן מתמיד מה עשוי לעניין את קהל היעד שלכם ולתת להם את זה.

וכמו שאתם יודעים, קהל היעד שלי הם בין השאר משתמשים פוטנציאליים במערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני, הפצת ניוזלטר וסדרת מסרים.

אז גם אני חשבתי כיצד אני יכול לתת עוד לפני שאני לוקח. ובאופן ספציפי חשבתי למה נזקקים מי שמפיצים ניוזלטרים. התשובה לא אחרה להגיע. . .

כל מי שמפיץ ניוזלטר מעוניין לפרסם את הניוזלטר שלו מעל כל במה אפשרית. . . .

מכאן הדרך לרעיון הייתה קצרה -אני אקים במה לפרסום ניוזלטרים. וכך הקמתי את האתר החדש שלי "אינדקס הניוזלטרים של ישראל".

חשיפה ראשונה!

אינדקס הניוזלטרים של ישראל! newsletterguide.co.il

מהיום כל בעל ניוזלטר יכול להירשם באתר ו לפרסם את הניוזלטר שלו ללא כל תשלום בקטגוריות המתאימות באתר.

כל שעליכם לעשות הוא לגשת לאתר להירשם ולפרסם את הניוזלטר שלכם. שימו לב שאני מבצע בקרת איכות מחמירה על הניוזלטרים שמפורסמים באתר. לכן לאחר שתציינו את כל הפרטים הנדרשים בטופס הוספת ניוזלטר הפרטים הללו ייבדקו ורק אם ימצאו מתאימים לפרסום, הניוזלטר שלכם יופיע באינדקס של האתר.

בנוסף לחשיפה לה יזכה הניוזלטר שלכם באתר תזכו גם לקישור איכותי שישפר את מעמדכם בגוגל. אולי בעקבות אפשרות הפרסום הזו חלקכם יקבל את ההחלטה להתחיל לכתוב ניוזלטר.

הגליון הפעם מעט קצר מהרגיל. היה לי שבוע עמוס וקשה: הלוויה של חבר טוב, להבדיל, חתונה של חבר טוב (אריאל הוכשטדט שכתב עמי את הספר "שיווק באינטרנט" - מזל טוב!) ושני כנסים. . .

בגיליון הפעם מאמר מפרי עטי בנושא התיאוריה והפרקטיקה של מערכת "צור קשר" באתר אינטרנט: טיפים לבניית מערכת צור קשר יעילה. יש לא מעט עסקים שבהם הצלחת האתר נמדדת בפעולה אחת של המבקר -יצירת קשר באמצעות טופס "צור קשר". עבור עסקים אלה, יישום ההצעות שמופיעות במאמר עשוי להגדיל מאוד את היקף העסקאות שהאתר מייצר עבורם.

אורן שץ מעלה הפעם בפינת קידום אתרים את השאלה "האם הקישורים עדיין חשובים כפי שהיו". אלי שביט מציג מאמר ובו מספר טיפים קצרים אך חשובים לכתיבה שיווקית נכונה.

לפני שתצללו למאמרים אני שב וקרא לכם להשתתף בפורום שוקק החיים שלנו - מדובר בפורום המקצועי והרציני ביותר בישראל בכל הנושאים שסביב שיווק באינטרנט. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה (ולענות כל תשובה) לתרום ולהיתרם.

אם אתם מפעילים אתר ואינכם אוספים כתובות מייל של המבקרים בו כדי לשלוח להם ניוזלטר או להגיש להם סדרת מסרים אוטומטית אתם פשוט משאירים כסף על השולחן. בקרו באתר של מערכת רב מסר כדי ללמוד כיצד לבנות קמפיין דואר אלקטרוני שיעבוד עבורכם ויגדיל באופן דרמטי את יחס ההמרה של האתר שלכם.

אם יש לכם חברים שאתם מאמינים שיפיקו תועלת מהניוזלטר הזה מדוע שלא תשלחו להם forward של הגיליון ותציעו להם להירשם בעצמם? אני משוכנע שהם יודו לכם על כך.

אתם מוזמנים לקרוא את הניוזלטר הזה וגיליונות קודמים גם ברשת.

התיאוריה והפרקטיקה של מערכת "צור קשר" באתר אינטרנט / רוני הורוביץ

ודאי התפלאתם לראות את המילה "מערכת" נדחפת לכאן. מהו צור קשר בסך הכל? טופס עם כמה שדות: שם, אמייל, טלפון ואולי עוד כמה, שבאמצעותו הפרטים של המתעניין נשלחים אלינו.

אז זהו, שלא. אפשר אומנם להשתמש במנגנון צור קשר בדרך הפשוטה הזו אך אפשר גם להפוך את מנגנון צור קשר למערכת שיווקית משומנת שתעבוד עבורכם ללא לאות ותיצור לכם עסקאות חדשות ולקוחות חדשים ללא הפסקה.

עבור עסקים רבים טופס צור קשר מהווה את הערוץ הכמעט בלעדי לגיוס לקוחות חדשים דרך האתר ולמרות זאת הטופס הזה זוכה למעט מאוד תשומת לב, חשיבה ותכנון. עסקים מסוג זה חייבים להשקיע מחשבה ויצירתיות ביצירת מערכת צור קשר יעילה. הטיפים הבאים יעזרו לכם בכך.

מיקום הטופס: אם טופס צוק קשר חשוב לכם מקמו אותו במקום בולט בדף הבית ואולי אפילו בכל דפי האתר (זאת בנוסף לדף ספציפי של "צור קשר" שתמיד חייב להיות נוכח באתר עם קישור מדף הבית).

שווקו את הטופס: הסבירו למבקרים באתר מדוע כדאי להם למלא את הטופס ולשלוח אותו. תספרו להם מתי הם צפויים לקבל תשובה. בדפים שאינכם יכולים למקם בהם את הטופס עצמו ספקו לפחות קישור לטופס.

השדות בטופס: בחירת השדות היא אולי ההחלטה החשובה ביותר בתכנון טופס צור קשר. בדרך כלל מקובל לחשוב שככל שמוסיפים שדות אחוזי ההיענות יהיו נמוכים יותר. זה לא בהכרח נכון! לעיתים דווקא ריבוי השדות מסייע לפונה שלכם להציג באופן מדויק את הדרישות שלו מהמוצר או השירות שאתם מציעים ולכן מקל עליו למלא את הטופס. ריבוי שדות אף עשוי למנוע מפונים שאינם רציניים לפנות אליכם.

שדות חובה לעומת שדות רשות: חשוב לקבוע מהם שדות החובה ולאכוף את הדרישה הזו באמצעות פונקציות javascript שאינן מאפשרות לשלוח את הטופס ללא מילויים. כדאי גם לבצע בדיקת תקיפות של נתונים כמו מספר טלפון או כתובת email. לעיתים רצוי, במקום השיטה המקובלת של סימון שדות החובה בכוכביות, לחלק את הטופס לשני חלקים כאשר החלק העליון חובה והחלק התחתון רשות. כך הטופס יהיה ברור יותר לפונים. טופס ברור ונקי יותר עשוי לעודד פניות.

ניסוי באמצעות website optimizer: הכלי החדש של גוגל ה website optimzer עליו כתבתי בשני הגליונות הקודמים יאפשר לכם לבדוק תצורות שונות של טופס צור קשר ולהשוות בניהן. בין השאר תוכלו לבדוק באמצעותו כיצד משפיע מספר השדות על שיעור הפניות אליכם.

משפט מסננת: כדי למנוע פניות לא רציניות ציינו במפורש מעל הטופס למי הפניה מתאימה או אולי אפילו חשוב עוד יותר: למי הפניה אינה מתאימה. הנה דוגמא: אצלנו באתר של מערכת רב מסר יש טופס צור קשר שדרכו מגיעים אלינו המתעניינים במערכת. מדי פעם פונים טועים לחשוב שאנחנו מוכרים רשימות תפוצה (טפו, טפו. . .). לכן החלטנו להוסיף טקסט ברור מעל הטופס שאומר "שימו לב איננו מוכרים רשימות תפוצה מכל סוג שהו".

דף תודה. דף תודה הוא הדף באתר שלכם אליו מופנה הגולש לאחר שלחץ על הכפתור "שלח". למרות שדף תודה הוא מרכיב חשוב מאוד במערכת "צור קשר" רבים נוטים לזלזל בו ומשתמשים בו כדי להודות על הפניה וזהו. היתרון של דף התודה (ובדומה לו גם מייל התודה עליו אכתוב מיד) הוא שהפניה כבר נעשתה ולכן ניתן לנצל דף זה כדי לספק מידע שאולי לא רציתם לספק לפני הפניה כדי לא לגרום להסטת תשומת הלב של הגולש בשלב שבו הוא מתלבט אם לפנות או לא.

תוכלו לנצל את דף התודה בין השאר כדי:
  • לענות על שאלות נפוצות

  • לעודד פניה טלפונית ולספר מתי אפשר להתקשר (אם זה חשוב לכם)

  • לספק מידע נוסף מתי אתם מתכוונים לחזור אל הפונה ובאיזה דרך (טלפנית, במייל).

  • להפנות לדפים באתר שמכילים מידע שאתם רוצים להסתיר מגולשים מזדמנים שלא פנו אליכם

  • לספק מידע על מוצרים או שירותים נוספים שאתם מציעים

  • לעודד הרשמה לניוזלטר שלכם או לסדרת המסרים

  • לציין כתובות של עסקים אחרים עימהם יש לכם שיתוף פעולה (שמתבטא בכך שגם הם מפרסמים אתכם גם בדף התודה שלהם)
מייל תודה: מייל התודה הוא מייל שנשלח מיידית לאחר שהנמען ממלא את הטופס. תפקידו של מייל התודה הוא קודם כל לאשר את קבלת הפרטים ולהראות ש"המערכת עובדת". אבל כמובן, בדומה לדף התודה, הוא יכול להכיל פרטים רבים נוספים כמו למשל מענה על שאלות נפוצות שייחסכו מכם בעת שתחזרו אל הפונה הזה. אפשר גם לנצל את מייל התודה לפרסם מחירים שאתם לא מעוניינים לפרסם באתר.

מיילים של follow up: חברות רבות מפעילות מערך של אנשי מכירות שמבצעים את השיחות החוזרות ללקוחות שפנו באמצעות טופס צור קשר. כבעלי העסק אתם יכולים להפעיל מעקב על טיב השירות שהפונים מקבלים באמצעות מייל אוטומטי שיישלח למשל שבוע לאחר הפניה ויבקש מהפונה משוב על השירות שקיבל. מייל כזה ישרת אתכם שלוש פעמים: הוא יאפשר לכם בקרה על מערכת המכירות שלכם, הוא ישפר את תדמיתכם כעסק רציני עבור הפונה ואולי חשוב מכל -הוא יאפשר חשיפה נוספת למוצר או לשירות שלכם.

רשימת תפוצה: ראשית אזהרה! פניה אליכם באמצעות "צור קשר" אינה מהווה הרשאה לשלוח אל הפונה מסרים בתדירות גבוהה. למשל פניה באמצעות טופס צור קשר אין משמעותה הרשאה לשלוח את הניוזלטר שלכם. אבל אתם בהחלט יכולים ליצור רשימת תפוצה של הפונים באמצעות "צור קשר" ולדוור לרשימה הזו בקצב שאינו עולה על פעם ברבעון ובתנאי שאתם מציעים חידושים משמעותיים במוצר או בשירות שלכם.

התמודדות עם רובוטים: הפחד שהרובוטים ישתלטו על העולם קורם פח וברגים באינטרנט. רובוטים רבים גולשים באינטרנט וממלאים כל טופס שנקרא בדרכם. את התופעה אפשר למנוע באמצעות טכנולוגיה הנקראת captcha. מדובר בקוד מסוים המוצג בתמונה (שהרובוט לא יכול לקרוא) ושאותו יש למלא בטופס כדי שיישלח. החיסרון של השיטה הוא כמובן שעצם הצורך למלא שדה נוסף עלול להקטין את שיעור הפונים.

ולסיכום, בניית מערכת צור קשר נכונה עשויה לא רק להגביר באופן משמעותי את מספר הפניות האיכותיות ולהקטין את מספר הפונים הבלתי מתאימים או אלה שכל רצונם לתפוש קצת תשומת לב אלא גם לשפר מאוד את התדמית שלכם כנותני שירות מקצועיים.


5 טיפים מהירים לכתיבה שיווקית באינטרנט / אלי שביט

גולשי האינטרנט לעיתים רחוקות מאוד קוראים את דפי הרשת במלואם -מילה במילה. הם קוראים אותם ברפרוף, ו"חוטפים" מלים ומשפטים בודדים.

לכן כאשר אתם כותבים טקסט שיווקי עבור האתר שלכם, כדאי להתאים את סגנון הכתיבה למאפיינים הייחודיים של הקריאה ממסך מחשב.

הנה כמה טיפים קצרים ופשוטים שיישומם ישדרג מאוד את כתיבתכם באינטרנט:

1. הדגישו את מילות המפתח. בכך שתדגישו את מילות המפתח בצורה ויזואלית תמשכו את תשומת לבו של מבקר האתר שקורא את הדף ברפרוף.

2. וודאו שכותרות המשנה לא רק שנונות, אלא גם אינפורמטיביות. כותרת אינפורמטיבית היא כזו שמביעה את הרעיון המרכזי של הטקסט העוקב שלה.

3. תשאפו לכך שכל פסקה תשקף רעיון אחד. כך תעבירו את המסר העיקרי בצורה מדויקת יותר. הקוראים עלולים לפספס את כל הרעיונות הנוספים, שלא באו לידי ביטוי במלים הראשונות של הפסקה.

4. במהלך כתיבת הטקסט תשתמשו בסגנון של פירמידה הפוכה. תתחילו מהמסקנות, ולאחר מכן תוסיפו את הפרטים. אם על מנת להגיע לרעיון הגדול המבקרים באתר יצטרכו "להתגבר" על פסקה שלמה, הם פשוט יוותרו על ה"מאבק". לעומת זאת, אם תכתבו את המסקנות או את היתרונות בתחילת הפסקה, זה יקל על הקורא להבין עד כמה המידע הזה מעניין אותו.

5. לאחר שתכתבו את הטקסט נסו לקצרו במחצית!. קריאה ממסך המחשב שונה לגמרי מקליטת טקסט שמודפס על גבי נייר. המחקרים מראים, שקריאה ממסך המחשב נעשית ב- 25% לאט יותר מאשר מדף נייר ומעייפת את העיניים.

אלי שביט -מייסד ומנהל פרויקט http://www.homebiz.co.il
באתר תוכל לקבל רעיונות פוטנציאליים ומקוריים להקמת עסקים, וכן טיפים ועצות לקידום, שיווק וניהול עסקים קיימים.

האם הקישורים הולכים ומאבדים מערכם? / אורן שץ

מנועי החיפוש משתמשים כיום בקישורים בתור מעין "ממליצים" על דפים מסוימים או אתרים מסוימים ברשת. בצורה זו, כאשר לאתר או לדף יש הרבה ממליצים, אז גם אם התוכן שלו פחות רלוונטי לחיפוש אותו ביצע גולש מזה של דפים אחרים ברשת, אז בכל זאת ה-"המלצות" על האתר יגרמו לכך שהוא יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

הבעיה העיקרית בשיטה זו היא שההמלצות עליהם מסתמכים מנועי החיפוש הן קישורים, והבעיה עם קישורים היא שניתן לקנות אותם או לקבל אותם בצורה שאינה טבעית או אף אינה כשרה. כך ניתן לגרום לאתר או דף שהינו נחות מדפים אחרים ברשת להופיע מעליהם. ככל שנושא רכישת הקישורים הופך פופולארי יותר, כך התוצאות הולכות ומידרדרות באיכותן.

מסיבה זו, בתקופה האחרונה נראה כי החלה תנועה בחזרה אל המקורות. מצד אחד, הבקרה על הקישורים הולכת ומתהדקת, וקישורים רבים מאבדים מכוחם כתוצאה מבקרה זו. מצד שני נעשית עבודה רצינית ביותר בנושא ניתוח התוכן של הדפים ברשת, כדי להחזיר לתוכן האיכותי את הכוח אותו הוא איבד בעבר לטובת הקישורים.

המשמעות של שינויים אלו הינה ברורה -אם בעבר ניתן היה לקדם אתר באמצעות קישורים בלבד, ללא מתן התייחסות רצינית לתוכן האתר, אז כיום מתחילה תזוזה באלגוריתם החיפוש לכיוון הערכת איכות התוכן על חשבון כמות הקישורים.

חשוב להדגיש -איני רואה את הקישורים מאבדים לחלוטין מערכם בעיני מנועי החיפוש. מדובר כאן בתהליך המעביר את עיקר המשקל מכיוון הכמות לכיוון האיכות. קישורים איכותיים ורלוונטיים ימשיכו לשחק תפקיד מרכזי בקידום האתר גם בעתיד, רק שעכשיו הם לא יהיו לבד במשחק.

אורן שץ
קידום אתרים - SEOIsrael

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם להשתתף בפורום שלנו ולבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ

סודות השיווק באינטרנט

מערכת רב מסר

אינדקס הניוזלטרים של ישראל

חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007