הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 33

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 33 של הניוזלטר סודות השיווק באינטרנט.

אתם מכירים את שיטת ה"מנות המיוחדות של היום" במסעדות היוקרה? השיטה עובדת כך: המלצר מציע מספר מנות מיוחדות שאינן נמצאות בתפריט, הוא מפליג בתיאורים מעוררי תאבון לגבי המנות האלה אבל פריט מידע אחד הוא לא מספק: מחיר המנה. ולסועדים, שנמצאים בדרך כלל בקבוצה, לא נעים לשאול שמה יחשבו קמצנים. . .

ומחיר המנה המיוחדת (כך מתברר בחשבון) הוא כמעט תמיד גבוה באופן משמעותי מהמחיר הממוצע של המנות האחרות ובדרך כלל גבוה יותר אפילו מהמחיר של המנה היקרה ביותר בתפריט. לאור כל זאת הופתעתי כאשר סעדנו לאחרונה במסעדת טוטו התל אביבית היוקרתית והטעימה (אך היקרה - כ 200 שקל לסועד) ובניגוד לפרקטיקה של התחום המלצרית הציגה את המנות המיוחדות תוך פירוט המחיר (שאכן היה מאוד גבוה!).

אומנם לא בחרנו מנה מהמנות המיוחדות (לא רק בגלל המחיר פשוט היו בתפריט הרגיל מנות שנראו לנו טעימות יותר) אבל המסעדה בהחלט קבלה נקודות על הגינות.

איך זה קשור לשיווק באינטרנט?

העניין הוא מידע! רבים שואלים אותי כמה מידע על המוצר או השירות לספק באתר. מדוע להסתיר מידע כל שהו? אני שואל, והתשובה היא בדרך כלל משהו כמו - "אם נספר הכל באתר הם לא יפנו אלינו לבקש מידע נוסף ואנחנו עלולים לאבד פונים" .

אני משוכנע שכל פיסת מידע שתוכלו לספק על המוצר או השירות שלכם רק תסייע לכם להגדיל את המכירות. אל תשכחו שהאינטרנט, עבור רוב הגולשים, היא עדיין כלי למציאת תשובות לשאלות שמטרידות אותם. הגולשים יטיילו בין האתרים עד שיעצרו בראשון שמספק את התשובות.

בניוזלטר שעבר חשפתי כאן את אינדקס הניוזלטרים של ישראל וכבר רשומים בו מעל 70 ניולזטרים. כדאי לכם מאוד לטייל באתר - רבים מהניוזלטרים מעניינים מאוד! אם אתם מפיצים ניוזלטר אני ממליץ לכם בחום לרשום אותו באתר עכשיו. סדר ההופעה של הניוזלטרים באתר הוא על פי תאריך הרישום.

אני לא יודע אם כולכם יודעים אך, בנוסף לשיווק באינטרנט, אני גם עוסק בחדשנות וחשיבה המצאתית. חברת SIT (שאני ממייסדיה ומבעליה) ומערכת TheMarker מפיקים יום עיון מיוחד בנושא חדשנות שיתקיים ביום ראשון 8 ביולי (עוד שבוע) באיירפורט סיטי ליד שדה התעופה. את תוכנית הכנס תוכלו לקרוא כאן. כדי להירשם התקשרו לדמרקר בטלפון :03-5133650

בגיליון הפעם מאמר מפרי עטי המציג שלל טיפים כיצד להשתמש באופן מיטבי בעדויות צרכנים. אורן שץ מעלה הפעם בפינת קידום אתרים שאלה קיומית משהו: "האם מקצוע קידום האתרים עומד להיעלם מהעולם". גם פינת הפרסום בגוגל אדוורדס חוזרת והפעם מהפכה! גוגל מציג פרסום החדשה: "תשלום עבור פעולה".

לפני שתצללו למאמרים אני שב וקרא לכם להשתתף בפורום שוקק החיים שלנו - מדובר בפורום המקצועי והרציני ביותר בישראל בכל הנושאים שסביב שיווק באינטרנט. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה (ולענות כל תשובה) לתרום ולהיתרם.

בקרו באתר של מערכת רב מסר כדי ללמוד כיצד לבנות קמפיין דואר אלקטרוני שיעבוד עבורכם ויגדיל באופן דרמטי את יחס ההמרה של האתר שלכם.

אם יש לכם חברים שאתם מאמינים שיפיקו תועלת מהניוזלטר הזה מדוע שלא תשלחו להם forward של הגיליון ותציעו להם להירשם בעצמם? אני משוכנע שהם יודו לכם על כך.

אתם מוזמנים לקרוא את הניוזלטר הזה וגיליונות קודמים גם ברשת.

כיצד משיגים ומשתמשים בעדויות צרכנים testimonials / רוני הורוביץ

ברוב האתרים רוב המבקרים הם מבקרים בפעם הראשונה. תוסיפו לכך את החשדנות הכללית השוררת כלפי מפעילי האתרים באינטרנט ותגיעו למסקנה שרוב המבקרים באתר שלכם משוכנעים שאתם נוכלים אלא אם כן יוכח אחרת.

וכדי להוכיח אחרת צריך לעמול מהרגע הראשון!

יש מספר מרכיבים בוני אמון שעל כל בעל אתר להשתמש בהם: הצגת הכתובת הפיזית של בעל האתר, הצגת מספר הטלפון, תמונה של בעל האתר, עיצוב מקצועי, טקסט מהוקצע, שפה בלתי מתלהמת ואפילו שם מתחם הנושא משמעות כל שהי.

בנוסף לכל אלה מרכיב חשוב מאוד הוא עדויות המשתמשים. אלא שעדויות שאינן כתובות נכון ואינן מוצגות באופן נכון ובמקום המתאים באתר עלולים לעורר חשדנות יותר מאשר לבנות אמון. במאמר הזה אני מציג חמישה עשר טיפים שיסייעו לכם להשתמש נכון בעדות משתמשים ולהשיג תוצאה מקסימאלית שבצידה שיפור משמעותי של יחס ההמרה באתר.

הנה הטיפים:

עדויות אינן מחליפות הסבר. לעיתים קרובות אני נתקל באתרים שבהם המידע הראשון או לפחות הבולט ביותר שניתן בדף הבית הוא עדויות של לקוחות מרוצים. אבל עדות, מפרגנת ככל שתהיה, אינה יכולה להחליף את ההסבר שלכם על מהות המוצר והתועלות שלו. עדויות אינן יכולות לבוא במקום הכותרת הראשית, כותרת המשנה והפסקאות הראשונות שמסבירות מה אתם מציעים. המבקרים שמגיעים לאתר שלכם רוצים לדעת קודם כל מה יש באתר עבורם ורק לאחר מכן הם יהיו פתוחים לשלב ההוכחות.

עדויות צריכות להיות תלויות הקשר באזור טופס ההרשמה לניוזלטר מקמו עדות של קורא מרוצה. באזור הורדת תוכנה חינם מקמו עדות של משתמש בתוכנה החינמית המתאר כמה קלה ההתקנה, באזור הטופס "צור קשר" מקמו עדות על המענה המהיר והיעיל שלכם. אם אתם מספקים אפשרות להחזר כספי מקמו אפילו עדות של משתמש שהחליט לבקש את הכסף חזרה ומודה לכם על הטיפול המהיר בבקשה.

עדויות צריכות להופיע במקומות קריטיים. עליכם למקם עדויות במקומות הקריטיים שבהם הלקוח שלכם עלול לקבל רגליים קרות. למשל ליד האזור שבו מספקים את פרטי כרטיס האשראי. חשוב מאוד למקם עדויות גם בדף התודה שהמבקר מופנה אליו לאחר התשלום. כך תצמצמו את התופעה המוכרת של חרטה וביטול של רכישה.

עדויות צריכות להציג תועלות מוחשיות וכמותיות. "מוצר מעולה", "שירות מצוין" זה טוב, אבל עדות שמציגה תועלת אמיתית יעילה הרבה יותר. כמו למשל "במשך שנים סבלתי מנדודי שינה, ניסיתי טיפולים שונים רגילים ואלטרנטיביים אבל רק הטיפול של ד"ר X עזר לי להקטין במחצית את מספר הלילות בהן אני מתעוררת וכל זאת בטיפול שנמשך 15 ימים".

עדויות צריכות להציג אספקטים שונים של התועלות של המוצר או השירות. כל מבקר באתר שלכם עשוי לייחס חשיבות למרכיב אחר במוצר או בשירות: לחלק חשובה מהירות התגובה שלכם, לאחרים העובדה שאתם נעימים וידידותיים, למבקרים מסוימים חשוב לוודא שאתם אכן מספקים את התועלות שאתם מצהירים עליהן. הקפידו שהעדויות יהיו מגוונות ויענו על שאלות שונות והתנגדויות שונות שעלולות להיווצר אצל המבקר.

עדות צריכה להיות אמינה. תפקידה של העדות לבנות אמינות ולכן לא כדאי להציג בה תוצאות שלא יאומנו. אפילו אם ספקתם תוצאות כאלה שקלו להפחית מעט מעוצמת ההישג כדי לשוות לעדות אמינות גבוה יותר. לעיתים כדאי מאוד גם להציג עדויות על קשיים שהיו ללקוחות בצריכת המוצר וכיצד עזרתם להם להתמודד איתם.

עדויות צריך לבקש. אל תחכו שהלקוחות שלכם ישלחו לכם עדויות - בקשו אותן במפורש ללא בושה. כלי מעולה לבקשת עדויות הוא הכלי של סדרת מסרים אוטומטית (למשל רב מסר): ביום הרכישה שלחו מייל שמודה לרוכשים על כך שרכשו מכם, מספר ימים לאחר מכן שלחו מייל שמטרתו לוודא שהם מרוצים מהמוצר ולא נתקלים בקושי, ולאחר כשבוע או שבועיים שלחו מייל שמבקש עדות. אל תתביישו להסביר מדוע אתם זקוקים לעדות: תאמרו במפורש שהעדות תסייע לכם להגדיל את המכירות ולפתח את העסק שלכם. רוב האנשים יהיו פתוחים יותר לסייע כאשר הם יבינו את התועלת שתצמח לכם מכך. לעולם אל תציעו טובת הנאה עבור עדות! וכמובן, אל תשכחו להודות ללקוחות שישלחו לכם עדות.

יש להסביר ללקוחות כיצד לכתוב את העדות. אנשים זקוקים להדרכה, אל תמנעו אותה מהם. ראשית הזכירות שהעדות צריכה להיות קצרה למדי: פסקה, מקסימות שתיים. שנית תסבירו שתודו להם אם יציינו באופן מפורש תועלת של המוצר, רצוי באופן כמותי, ולא יסתפקו בסופרלטיבים כמו "שירות מצוין".

בקשו רשות לערוך את העדויות. לא כל הלקוחות הם כותבים מקצועיים. חלק מהעדויות שתקבלו יהיו מצוינות מבחינת התוכן אך כתובות באופן עילג. עליכם לבקש את רשות הלקוחות לערוך את העדויות שלהם לפני שאתם משתמשים בהם באתר.

אספו עדויות באופן מתמיד. לעולם אל תפסיקו לאסוף עדויות ורעננו את העדויות הקיימות מדי פעם. אתם לא רוצים שהגולשים שלכם יכירו כבר את משה מבנימינה שכתב כמה נהנה מהצימר שלכם בחופשה שלו ב 1998.

הציגו עיצוב אחיד ומקצועי של העדויות. הציצו בדף הזה וראו כיצד לכל העדויות עיצוב אחיד ומקצועי. כאשר אתם מאפיינים את האתר שלכם תוסיפו סעיף ספציפי לעיצוב של עדויות. מקובל ורצוי שלכל עדות יצורף בתחילתה ובסופה גרשיים מעוצבים.

אין צורך בכותרת. כאשר העדויות מעוצבות באופן אחיד, לכולם ברור שמדובר בעדות ואין צורך להציג טקסט כמו "לקוחות מרוצים" או "עדות לקוחות" או "מה אומרים עלינו הלקוחות שלנו. דווקא האפקט של עדויות שניצבות שם, כאילו בדרך אגב, הוא חזק יותר.

תמונה וסרט וידאו. בכמה אתרים מתחילים לראות היום עדויות לקוחות הכוללת תמונה של הלקוח ולפעמים מגדילים לעשות ומוסיפים גם סרט וידאו. מצד אחד עדויות אלה עשויות להגביר אמינות אך מצד שני הן לעיתים מדיפות ריח של שיתוף פעולה. תמונה וסרט וידאו צורכים גם שטח דף גדול למדי שלא תמיד שווה את ההשקעה. עדות וידאו מתאימה במיוחד למוצר כמו קורס

לוגו של חברות. בעלי אתרים שבקרב לקוחותיהם חברות גדולות נוהגות לעיתים להציג בדף הבית ערבוביה של לוגואים. לדעתי האפקט של זה קטן הרבה יותר מאשר להציג עדות של הלקוח עצמו - איש הקשר שלכם בחברה. אם חשוב לכם בכל זאת להציג את הלוגואים אני ממליץ על חלון לוגואים קטן מתחלף ולא אוסף של לוגואים שעלול להיראות מקושקש.

דף עדויות. לאחר זמן עשויות להצבר בידכם עדויות רבות. כדאי לאסוף אותן בדף עדויות מיוחד ולספק לדף הזה קישור מכל מקבצי העדויות. מומלץ לחלק את העדויות לקטגוריות כמו: משבחים את השירות שלנו, משבחים את המוצר שלנו וכו. . .אם בדף מצטברות עדויות רבות מאוד אתם בהחלו יכולים לכתוב בקישור אל הדף הזה משהו כמו: "עוד 112 עדויות".

לעדויות לקוחות ומשתמשים תפקיד חשוב ביותר בהגדלת יחס ההמרה של האתר שלכם. פעלו על פי הטיפים האלה והאפקט שלהן יהיה מקסימאלי.

האם מקצוע קידום האתרים יעלם מן העולם? / אורן שץ

פעמים רבות שואלים אותי אנשים שונים (כולל מקדמי אתרים מקצועיים) האם לדעתי מקצוע קידום האתרים צפוי להעלם בסופו של דבר מן העולם. שאלה זו נשאלת לאור מגמות שונות בתחום, כולל לדוגמא המגמה של גוגל לנסות לספק תוצאות חיפוש מותאמות אישית לגולש והמגמה לנסות לזהות פעולות קידום אתרים אגרסיביות בכדי לנטרל את יעילותן.

תשובתי לשאלה זו היא כי אני מתקשה לראות בטווח הזמן הקרוב מצב בו קידום אתרים מובנה יעלם מן העולם. דעתי היא כי כל עוד יהיה ברשת האינטרנט מידע, גולשים יהיו מעוניינים לאתר את אותו המידע, ובתווך יהיה גורם כלשהו שיאפשר למי שמחפש למצוא את מבוקשו, אז נושא קידום האתרים יישאר איתנו.

דעה זו מבוססת על כך שקידום אתרים נכון מטרתו אינה להונות את מנוע החיפוש אלא לעזור לו לזהות בצורה נכונה את הנושא המדויק של כל דף ודף בתוך האתר, בכדי להפנות אל אותו הדף את הגולשים המחפשים את המידע הנמצא בו. קידום אתרים נכון משפר האתר כדי להבליט את הנושאים בצורה מיטבית.

עם זאת, סביר להניח כי מקצוע קידום האתרים ישתנה עם הזמן. השינוי העיקרי אותו אני רואה הוא חיבור של קידום אתרים עם שיווק באינטרנט. אם בעבר הייתה עבודתו של מקדם האתרים מבוססת על שיטות טכניות בעיקרן, אזי דעתי היא כי עתה יאלץ מקדם אתרים ברמה גבוה להתמקצע גם בנושא השיווקיות של האתר, זאת בשל מגמה של מנועי החיפוש לבדוק את איכות התוכן באתר באמצעות תגובת הגולשים לתוכן זה.

לסיכום - נראה כי בשנים הקרובות מקצוע קידום האתרים לא יעלם, אלא רק יצבור תאוצה, אך מקדמי האתרים שיראו את תפקידם בביצוע פעולות טכניות בלבד ימצאו את עצמם עומדים מול אתגרים הולכים וגדלים.

אורן שץ

קידום אתרים - SEOIsrael

פינת שיווק בגוגל adwords : מודעות מסוג pay per action

הנה עוד חידוש מלהיב מבית גוגל:

עד כה תכנית גוגל אדוורדס אפשרה שתי שיטות תשלום עיקריות: שיטת התשלום עבור קליק PPC ושיטת התשלום עבור חשיפה PPM. כעת גוגל עושה את הצעדים הראשונים להוסיף שיטת תשלום חדשה: תשלום עבור פעולה (Pay Per Action - PPA).

בשיטת תשלום זו גוגל מאפשר לכם לנוע במורד שרשת הערך ולשלם רק אם המבקר באתר השלים ביצוע של פעולה שאתם הגדרתם. פעולה עשויה להיות הרשמה לניוזלטר, ביצוע רכישה, הורדת תוכנה, או כל פעולה אחרת שחשובה לכם.

מודעות מסוג PPA יכולות להופיע ברשת התוכן של גוגל (הן אינן מופיעות בינתיים בתוצאות החיפוש). החידוש הוא שבעל אתר יכול להחליט איזה מודעות מסוג PPA הוא ימקם באתר שלו. כמובן שבעל האתר בתהליך של ניסוי וטעייה ינסה למצוא את המודעות שיספקו לו הכנסה מרבית.

כמובן שככל שהפעולה תייצג ערך גבוה יותר עבורכם (למשל רכישה תהיה בעלת ערך גבוה יותר מהרשמה לניוזלטר) תהיו מוכנים לשלם עבורה יותר אבל מספר ההמרות עלול להיות קטן יותר. בסופו של דבר עליכם לבחור את הפעולה שתשלב באופן נכון בין האינטרסים שלכם לאינטרסים של בעלי האתרים שאצלם המודעה שלכם תפורסם.

מודעות מסוג PPA אינן מתחרות במודעות האחרות שלכם בגוגל! למעשה מדובר בהזדמנות חשיפה חדשה לחלוטין. המודעות יופיעו באזור מיוחד באתר שבעליו יחליט שכדאי לו לפרסם את המודעה שלכם. אחד הפורמטים החדשים של המודעה הוא קישור טקסט שיאפשר לבעל האתר לשלבו במסגרת הטקסט באתר שלו. לא, אתם לא טועים, גוגל הופך למעשה לתכנית שותפים ענקית!

גם בשיטה זו עליכם להצמיד למודעה שלכם מילות מפתח. מטרת מילות המפתח לסייע לבעלי אתרים לבחור את המודעות להצגה באתר שלהם ולא לאפשר לגוגל למקם מודעות באופן אוטומטי.

החדשות הרעות: גוגל מאפשר בינתיים רק למפרסמים גדולים להשתתף בתכונית. סביר עם זאת שבקרוב התוכנית תפתח לכולם.

אני מתאר לעצמי ששיטת פרסום זו תכבוש את האינטרנט בסערה ובקרוב יצטבר מידע רב שיאפשר לבצע אופטימיזציה של פרסום המוצרים או השירותים שלנו בשיטה חדשה זו. אל דאגה, לא אחסוך מכם מידע זה.

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם להשתתף בפורום שלנו ולבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ
סודות השיווק באינטרנט

מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר

פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל

חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007