הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 34

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 34 של הניוזלטר "סודות השיווק באינטרנט".

בחודש החולף ביליתי כשבוע באוסטרליה. זו הרגשה קצת משונה לנחות לתוך אמצע החורף כאשר אצלנו הקיץ החם והלח בעיצומו. ואצל האוסטרלים לא מדובר בעוד סתם חורף. מסתבר שנחתתי לחורף הקר ביותר באוסטרליה מזה כ 50 שנה. קר ביותר אומר 10 מעלות בסידני ו-2- 3מעלות במלבורן שנמצאת דרומית לה.

מטרת הנסיעה שלי הייתה להציג לאוסטרלים את נושא החשיבה ההמצאתית שהיא, כפי שכבר יודעים הקוראיי הותיקים, נושא שאני עוסק בו בנוסף על השיווק באינטרנט.

הקשר עם האוסטרלים נוצר באמצעות האתר שלי שעוסק בחשיבה המצאתית start2think.com וזו דוגמא מצוינת לאיך שרשת האינטרנט מאפשרת חיבורים עסקיים שלא היו יכולים להיווצר בלעדיה. למען האמת, בזכות אתר החשיבה ההמצאתית הוזמתי להגיע לאוסטרליה שוב, בשבוע הבא, כדי להשתתף בכנס גדול בנושא חדשנות. סירבתי בנימוס. בכל זאת, לחצות פעמיים את קו המשווה באותו קיץ זה כבר מעט גדול עלי.

אגב, אני לא יודע אם אתם יודעים, אבל ראש המדינה הרשמי של אוסטרליה היא מלכת בריטניה. חשבתי שזה רעיון מצוין עבור האוסטרלים: מדינה אחרת מממנת את ראש המדינה שלהם. אם גם אנחנו היינו מאמצים את הרעיון הזה אזי מימון הנסיעה של קצב ושני המאבטחים שלו לפאריס היה יכול להיחסך מאיתנו. תסכימו איתי ש-Outsourcing של ראש מדינה זה מודל מעניין.

ומה בניוזלטר היום?

מאמר שלי הבודק את אתר aqua-israel.co.il ומציע לבעליו שלל דרכים להגדלת יחס ההמרה באתר שלהם. מאמר נוסף, של יואב שפר בנושא קופירייטנג, מציע לכותבי הרשת לעבור ממונולוג לדיאלוג, ומאמר שלישי, פרי עטו של אלי שביט עוסק בדרכים להגברת האפקטיביות של אתר באמצעות התקנת מנוע חיפוש.

באינדקס הניוזלטרים של ישראל כבר רשומים למעלה מ-95 ניולזטרים. כדאי לכם מאוד לטייל באתר - רבים מהניוזלטרים מעניינים מאוד! אם אתם מפיצים ניוזלטר אני ממליץ לכם בחום לרשום אותו באתר עכשיו. סדר ההופעה של הניוזלטרים באתר הוא על פי תאריך הרישום.

לפני שתצללו למאמרים אני שב וקרא לכם להשתתף בפורום שוקק החיים שלנו - מדובר בפורום המקצועי והרציני ביותר בישראל בכל הנושאים שסביב שיווק באינטרנט. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה (ולענות כל תשובה) לתרום ולהיתרם.

בקרו באתר של מערכת רב מסר כדי ללמוד כיצד לבנות קמפיין דואר אלקטרוני שיעבוד עבורכם ויגדיל באופן דרמטי את יחס ההמרה של האתר שלכם.

אם יש לכם חברים שאתם מאמינים שיפיקו תועלת מהניוזלטר מדוע שלא תשלחו להם forward של הגיליון ותציעו להם להירשם בעצמם? אני משוכנע שהם יודו לכם על כך.

אתם מוזמנים לקרוא את הניוזלטר הזה וגיליונות קודמים גם ברשת.

ביקורת אתר: http://www.aqua-israel.co. il / רוני הורוביץ

אני מחדש כאן פינה שפורסמה בגליונות הראשונים של הניוזלטר - ביקורת אתרים. את האתר לביקורת אני בוחר מתוך האתרים שהוצגו לביקורת בפורום שלנו.

הפעם אעסוק באתר aqua-israel.co.il . מטרת האתרהיא ליצור הזמנות עבור מערכת ביו-טכנולוגית לטיהור מים. המערכת היא על בסיס ביולוגי ואינה דורשת החלפת מסננים או כל תחזוקה בעלות כל שהיא במהלך חייה. כאמור, האתר הוצג במקור בפורום. מאיר, הבעלים של aqua-israel.co.il ביקש מחברי הפורום עצות לשיפור האתר שלו והציג את הסטטיסטיקה שלו: 250 כניסות ביום ו-3 פניות בלבד.

הנה הביקורת:

ראשית יחס ההמרה אכן נמוך למדי. אתר שמטרתו איסוף לידים (פונים) אמור לעמוד על יחס המרה של בין 5% ל - 10%. יחס המרה מושפע משלושה מרכיבים עיקריים: 1. איכות המבקרים באתר (עד כמה המבקרים באתר אכן שייכים לאוכלוסיה שמתעניינת במוצר או בשירות שאתם מציעים) 2. מערכת המרה - האתר עצמו ומערכות היקפיות (כמו למשל מערכת דיוור) 3. ההצעה - מה המוצר או השירות שאתם מציעים ובאילו תנאים אתם מציעים אותו.

בהתאם, את יחס ההמרה הנמוך במקרה הזה (קצת יותר מאחוז אחד) אפשר להסביר בתנועה לא ממוקדת, במערכת המרה לקויה או בהצעה שאינה מפתה ומעניינת מספיק. מכיוון שאיני יודע מהם מקורות התנועה לאתר ומכיוון שאיני מכיר מספיק את ההצעה - הביקורת הזו תתמקד במערכת ההמרה ותתרכז במספר רכיבים מרכזיים באתר, במיוחד בדף הבית, ומטרתה העיקרית תהיה לימוד. אין לי יומרה לספק ביקורת מקיפה על כל רכיבי האתר.

הכותרת הראשית:

הרכיב החשוב ביותר במערכת המרה של אתר היא הכותרת הראשית. היא הקובעת במידה רבה האם המבקר ימשיך את ביקורו באתר או יעזוב מיד. תפקיד הכותרת להבהיר מיד למבקר מה יש באתר בשבילו ולגרות אותו להמשיך וללמוד על המוצר או השירות המוצעים.

הכותרת הראשית של דף הבית היא כיום:

Aqua Soft natural - מערכת טיהור מים ביו טכנולוגית
מים חיים


הכותרת הזו היא יותר tag-line (שורת הגדרה) מאשר כותרת ואינה מספרת מספיק על התועלות של המוצר. הביטוי מים חיים נראה תלוש למדי (אם כי בהמשך אני למד שמיים חיים הם למעשה שם המוצר - למבקר באתר זה בכלל לא ברור - לדעתי השם אינו מוצלח דיו).

כאשר המשכתי לקרוא באתר ראיתי שפסקת הטקסט הראשונה עושה עבודה טובה יותר מאשר הכותרת ומספרת את הסיפור:

מערכת ל-טיהור מים ללא כל עלויות תחזוקה שלא מחייבת החלפת מסננים, שאינה משחררת חומרים כימיים למים, ושאיננה צורכת כל אנרגיה חיצונית.

אני הייתי הופך את הפסקה הזו לכותרת שנראית בערך כך:

אקווה סופט נטורל - סוף סוף מערכת טיהור מים
שמשחררת אותך מסחיבת בקבוקי מים יקרים,
החלפת מסננים ועלויות תחזוקה


שימו לב כיצד הכותרת מאזכרת את החלופות: מסננים אחרים או בקבוקי מים מינראליים ומצמידה להם חסרונות. סביר שרוכשים פוטנציאליים של המערכת משתמשים כיום במסנן אחר או שהם רוכשים בקבוקי מים מינראליים ולכן הכותרת עשויה למשוך אותם להמשיך לקרוא.

כלל חשוב בכתיבת כותרות הוא שהמבקר יזהה בכותרת את עצמו. כמו כן שימו לב שהעדפתי לכתוב את שם המוצר באותיות עבריות. השילוב של אנגלית ועברית בכותרת יוצר תחושה של מסורבלות ומפריע לקריאה.

פסקאות הטקסט הראשונות:

פסקאות הטקסט הראשונות מתחילות כמעט כולן בשאלה:

" אם היו מספרים לכם..." זהו ביטוי קלישאתיושחוק שאינו מוסיף אמינות למסר. הפיסקה הראשונה צריכה לחזק את הכותרת ולהסביר בקצרה מהי המערכת ומה השיטה שהיא מבוססת עליה. כמו כן שימו לב לטקסטים הכחולים שמשמשים כמעין כותרות ביניים. עכשיו נסו לקרוא רק את כותרות הביניים - האם הן מספרות את הסיפור? למעשה אפשר היה להצמיד את אותן כותרות ביניים כמעט לכל מוצר. אנשים רבים אינם קוראים את הטקסט ומסתפקים בסריקת כותרות הביניים. לכן כותרות הביניים לבדן צריכות לשאת מידע מועיל לקורא.

בכל אופן אני הייתי מציע פסקה ראשונה כזו:

Aqua Soft Natural היא מערכת טיהור מים ביו טכנולוגית המבוססת על טכנולוגיה ייחודית מוגנת בפטנט. המערכת אינה משחררת חומרים כימיים למים, אינה צורכת אנרגיה חיצונית...והטוב מכל....משחררת אתכם לחלוטין מהמטרד וההוצאה הקשורה בהחלפת מסננים. המערכת ידידותית לסביבה, איננה צורכת כל אנרגיה חיצונית ומבטלת את טעם הכלור כך שאתם זוכים במים נקיים וטהורים שתורמים לתחושת הבריאות והניקיון של כל בני הבית.

שימו לב למילים המודגשות שמאפשרות למי שרק מרפרף על הטקסט להבין את הרעיון.

טופס הזמנה

טופס ההזמנה הוא המרכיב החשוב ביותר באתר אבל היישום שלו באתר המדובר לוקה במספר טעויות. ראשית המיקום שלו מצד ימין בסביבות מרכז הדף אינו אופטימאלי: זהו אזור פריפריאלי, מחוץ לאזור התוכן דבר שעלול לגרום לרבים מהקוראים להתעלם ממנו. אני הייתי ממליץ למקם את טופס הזמנה בתחתית כל דף באתר. כך בסיום הקריאה של כל דף יקבל המבקר הזדמנות להחליט אם הוא מעוניין לבצע הזמנה.

רכיב שחסרונו בולט בטופס הוא הכותרת. צריכה להיות לטופס כותרת ברורה. כרגע למשל בעלי האתר מבטיחים הטבה לכל מי שנרשם. אבל הטופס הזה אינו טופס הרשמה אלא טופס הזמנה. לכן צריכה להיות כותרת ברורה "טופס הזמנה". כמו כן צריך להיות ברור לכל מי שפונה מה יקרה לאחר שייפנה. למשל נציג יחזור אליו טלפונית. יכול היה להיות מועיל להוסיף גם אפשרות בחירה של השעה ביום בו מעדיף הפונה שיחזרו אליו (לפני הצהריים, אחרי הצהריים, ערב). עצם הצעת האפשרות מציגה את בעלי האתר כמתחשבים בלקוח דבר שעשוי להצביע על שירות יעיל ומתחשב גם בהמשך.

הטופס אינו מעוצב באופן מקצועי ומלוטש (נראה שנזרק לאתר כלאחר יד) והשדות צרים מדי ואינם מזמינים את המבקר למלא אותם. הייתי משקיע בשכירת שירותיו של מעצב רק כדי ליצור טופס מקצועי יותר.

נקודה חשובה נוספת היא דף התודה. זהו דף שכל מזמין חייב לעבור בו ולכן כדאי לנצל אותו להעברת מסרים שיווקיים ולחזק אצל הפונה את התחושה שעשה החלטה טובה בכך שהחליט להזמין את המוצר.

הייתי ממקם בדף התודה טקסט בסגנון של "תודה על הזמנתך נציגנו יפנה אליך בהקדם. בקרוב תוכל ליהנות מאספקת מים טהורים ונקיים ללא עלות תחזוקה וללא צורך בהחלפת מסננים....וכו'

עיצוב דף הבית

העיצוב של דף הבית עמוס מדי. תורמים לעומס אוסף התמונות בחלק העליון של הדף (header) וכן אוסף הבאנרים משמאל. כמו כן מימין לכותרת יש אוסף של קישורים שגם מקורם לא ברור. אני הייתי מוותר על כל הטור הימני (כזכור את הטופס הצעתי להעביר לתחתית הדף) כך שהדף יהיה הרבה יותר מאוורר (בעל יותר white space בלשון העיצוב) וקריא הרבה יותר. במקום התמונות בחלק העליון הייתי ממקם מספר טלפון בטקסט גדול ובולט.

במקום שהתפנה הייתי ממקם מספר עדויות של לקוחות testimonials בדף הראשי עצמו. כרגע באתר יש דף שמוקדש לעדויות אך להערכתי לא רבים מבקרים בו.

אני מודה שלא גיבשתי דעה חד משמעית לגבי הבאנרים משמאל. התחושה המיידית שלי כלפיהם היא שהם יוצרים רעש ומקשים על קריאת הטקסט באתר ועל הניווט בו. ואולם ייתכן והבאנרים הם דרך טובה למשוך את תשומת ליבם של קהלים מיוחדים כמו: בעלי רפתות, בעלי חתולים, חקלאים או תעשיינים. אבל בכל זאת כדי להקטין את הרעש הייתי מוותר על כל הבאנרים שאינם פונים לאוכלוסיה מיוחדת אלא מציגים תכונות כאלה ואחרות של המסנן.

מערכת הניווט

מערכת הניווט באתר נבלעת בתוך מספר רב של קישורים ובאנרים הפזורים בדף. המבקר בדף עשוי לחוש מבוכה כי יתקשה לבחור מבין מבחר אפשרויות ההקלקה.

אני הייתי מקטין מאוד את מספר הקישורים הפזורים בדף ובמיוחד מוותר על אוסף הקישורים בסוף הדף (בסוף הדף אני ממליץ כאמור למקם טופס הרשמה).

לגבי בר הניווט העליון הייתי מוותר על הקישורים "לקוחות מרוצים", "מה זה אקווה סופט" ו - "למה לי אקווה סופט".

על לקוחות מרוצים הייתי מוותר כי עדיף לפזר את העדויות בדפים עצמם ובכל מקבץ עדויות כזה למקם קישור ובו הצעה לקרוא עוד עדויות. שני הקישורים האחרים נראים מוזרים מאוד: זה תפקידו של הדף הראשי להסביר מה זה אקווה-סופט וגם מדוע כדאי לי לרכוש אחד - אין צורך להקדיש לשם כך דפים מיוחדים.

הקישורים מיועדים למי שרוצה להעמיק את הלימוד של המערכת. לכן הייתי מציע קישורים כמו "טכנולוגיה" שמוביל לדף שמסביר איך המערכת עובדת מבחינה טכנולוגית. ואולי קישור לדף "תכונות המערכת" שמציג רשימה מסודרת של תכונות מערכת הסינון.

הערה לגבי הקישור "צרו קשר". בקישור זה יש הטעיה מסוימת. הקישור מוביל למעשה לדף הזמנה ולא לדף מסודר של יצירת קשר. הייתי משנה זאת. הזמנה היא הזמנה ויצירת קשר היא עניין אחר. חברה עסקית צריכה לאפשר למבקרים באתר שלה גם לשאול שאלות לגבי המוצר עוד לפני ההזמנה. כמו כן בדף צור קשר כדאי לציין גם את הכתובת הפיזית המלאה לחיזוק תחושת האמינות.

כמובן שיש עוד הערות רבות אך אלה העיקריות. אני מאמין שיישום ההמלצות שצוינו כאן עשוי בהחלט להגדיל את מספר הפניות היומי הממוצע משלוש לארבע או אולי אפילו לחמש. בהמשך כדאי להשתמש בכלי של גוגל website optimizer כדי לשפר את יחס ההמרה עוד יותר.

דברו חדש / כתיבה שיווקית: יואב שפר

בעולם הפרסום ה"ישן", ה-off line, הקשר מפרסם-צרכן היה שטוח, חד-כיווני, ולא פעם גם חד-ממדי.

המפרסם, באמצעות משרד הפרסום שלו, הניח שמספיק להוציא לעולם מסר כלשהו באמצעות מודעה בעיתון, תשדיר רדיו או טלוויזיה, והלקוח יקלוט, יקבל ויפנים.
והאמת? בדרך כלל זה הספיק.

היום, הלקוחות הרבה יותר מתוחכמים, שבעי גירויים ו...גולשים באינטרנט.
והאינטרנט, יותר מכל מדיום אחר, הוא מדיום אינטראקטיבי זמין ומזמין את הגולשים לתגובה ישירה.

את זה כבר כמעט כל בעלי האתרים (המפרסמים החדשים) כבר יודעים. אז מדוע רובם ממשיכים לקיים עם הגולשים מונולוג במקום דיאלוג? שאלה טובה.

דיאלוג עם הגולשים משמעותו:
- לדבר אליהם ולא על החברה
- לדבר על התועלות של המוצר ולא על התכונות שלו
- לדבר בגובה העיניים, ממש כמו בשיחה
- לכתוב בהומור, בקלילות ולחסוך את הרשמיות
- להזמין תגובה ללא פחד
- ובעיקר: לייצר אינטראקציה, עניין והנעה לפעולה

איך עושים את זה?
הנה דוגמא לקמפיין לתיכון אנקורי שהייתי אחראי על הכתיבה בצוות שיצר אותו.

הקמפיין מיועד לתלמידים ונועד לשכנע אותם לעבור ללמוד בתיכון אנקורי. השפה, בהתאם, היא צעירה, מתגרה ולקוחה מעולם האינטרנט.

הקמפיין, שהכיל באנר ומיניסייט, הזמין את הגולשים לדבר או לצ'וטט בזמן אמת, 24 שעות ביממה, עם בוגרים אמיתיים של תיכון אנקורי באמצעות 3 התוכנות הפופלריות: ICQ, סקייפ ומסנג'ר.

במיניסייט נעשה שימוש בכלי אינטרנטי חדשני שהודות לו התאפשרה האינטראקציה המיידית בין הגולש המתעניין לתלמיד התיכון.

סוד ההצלחה של הקמפיין, ואולי של כל דיאלוג מוצלח בין מפרסם ללקוח פוטנציאלי היה באותנטיות, בפשטות ובחיבור מיידי בין עולמות התוכן.

כל מה שהאינטרנט מאפשר לכם.
כנסו, כנסו ותוכלו להציץ במיניסייט.

בהצלחה

יואב שפר

קופירייטר - אלף-בית כתיבה שיווקית, קופירייטינג, ניהול תוכן לאתרים

איך אפשר  להגביר את היעילות של האתר שלכם בעזרת אופציית החיפוש? / אלי שביט

במאמר קצר זה הייתי רוצה לבחון את אופציית החיפוש שמסוגלת להגביר פי כמה וכמה את היעילות של כל אתר!

למרות שבמשך תקופה ארוכה עסקתי בחיפוש של רעיונות מעניינים בנושא הגדלת קהל היעד והגברת היעילות והאפקטיביות של האתר שלי, לקח לי זמן רב להבחין בכלי המעולה הזה למרות שהיה מתחת לאפי.

בדומה לרבים אחרים חשבתי בטעות שאופציית החיפוש מותקנת באתר האינטרנט עפ"י העיקרון "שיהיה". אבל ביום בהיר אחד, בזמן שבחנתי כל מיני נתונים סטטיסטיים של האתר, במקרה נכנסתי לחלק הניהולי של סקריפט החיפוש אשר מותקן באתר שלי. משם הגעתי למקש פשוט "סטטיסטיקה של שאילתות חיפוש", ונדהמתי ממה שראיתי: אנשים משתמשים באופציית החיפוש באתר שלי!!!

איזו תגלית מדהימה!

הדבר המעניין ביותר בתגלית זו הוא שאפשר להשתמש בסטטיסטיקה זו על מנת להגביר את יעילות האתר.

באיזו דרך?

לדוגמה: מתוך הנתונים הסטטיסטיים שברשותי גיליתי שבתוך האתר שלי אנשים מחפשים לעיתים קרובות במיוחד ספרים בנושא העסקים, וכן טיפים לגבי קידום אתרים. נזכרתי במשפט מפי ראלף פ. ווילסון שאמר "אם 1-2 אנשים התלוננו בפניכם על המוצר שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שלעוד 100 אנשים יש את אותה הבעיה, הם פשוט התעצלו לפנות אליכם בהקשר זה". ניסחתי אותו בצורה קצת שונה: "אם 1-2 אנשים מחפשים משהו באתר שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שעבור עוד 100 אנשים אחרים המידע הזה יהיה מעניין", והגעתי למסקנה שאפשר להשתמש בדברים הללו בחוכמה.

מה עשיתי?

פרסמתי באתר האינטרנט ספר בנושא קידום אתרים וערכתי סמינריון בנושא מנהל עסקים. התוצאות הגיעו תוך זמן קצר. הספר זכה במקום ראשון במכירות, והקלטת הסמינריון התחילה לעורר לא רק משובים חיוביים אלא גם קישורים ממנועי חיפוש גדולים ורווחים לא מעטים.

הרי ברור שאם אנשים מחפשים משהו באתר שלכם, אז בביטחון של 100% אפשר להגיד שהם מחפשים את אותו המידע במנועי החיפוש הגדולים!

הבנתם את הרווח?

לצורך המחשה הסכימה תיראה כך:

1. תתקינו סקריפט של חיפוש באתר שלכם.
2. לאחר זמן מה תנתחו את הסטטיסטיקה של השאילתות ותבררו מה קהל היעד שלכם רוצה מכם.
3. תספקו את הביקוש הקיים.
4. תיהנו מהיעילות המוגברת של המשאב שלכם.
מקווה שזה היה מעניין ושהסקתם את המסקנות המתאימות עבורכם.

אלי שביט - מייסד ומנהל הפרוייקט
www.homebiz.co.il - רעיונות גדולים לעסקים קטנים


תודה ליואב ואלי,

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם להשתתף בפורום שלנו ולבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ
סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר>
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007