הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 36

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 36 של הניוזלטר "סודות השיווק באינטרנט".

אנחנו בראשית אוקטובר והסתיו כבר בפתח. למרות כל האיומים בהתחממות כדור הארץ נראה לי שלנו כאן במזה"ת ההתחממות הגלובאלית עושה רק טוב. גם אתם חושבים שעברנו קיץ יחסית מתון? לפחות כאן בגוש דן נראה שהפעם לא סבלנו נורא.

זוכרים את המאמר משבוע שעבר על שיווק באמצעות רשתות חברתיות? ובכן מסתבר שהמאמר עצמו היה דוגמא מצוינת לשיווק באמצעות רשתות חברתיות. לאחר פרסום המאמר שבו כזכור ירדתי קצת על קהילת הדה מרקר קפה (". . .התחברתי לקפה רק לצורך המאמר הזה. 'תוכן הגולשים' שמצאתי שם הוא בינוני ומטה. רבים מהכותבים הם רודפי פרסום חסרי כישרון ומעוף או בעלי מטרות שיווקיות ברורות או סתם מחפשים בת או בן זוג. . .") קבלתי מייל מהקוסם קליוסטרו (חבר בקהילת הקפה) ובו קישור לפוסט שהוא כתב בבלוג שלו בעל הכותרת:

לא אוהבים אותנו ! אותך, אתכם, אותי ) ואת הקפה???)

כך זכיתי לאזכור בקהילת הקפה. למען האמת גם קליוסטרו עצמו ביצע כאן תעלול לא קטן. הוא שלח לי קישור לפוסט שלו ובודאי הניח שאני אציג אותו בניוזלטר, והנה אכן אני עושה זאת. פעם היו מחליפים קישורים היום מחליפים פוסטים בבלוג.

אפשר לנסח אם כך טכניקה שיווקית מעניינת: "לעגו קצת לקהילה שלמה, עדיף באופן שיש בו הכללות בוטות, וכך תזכו לאזכור בקהילה הרלוונטית".

רק הערה אחת לקוסם הנכבד. . . קליוסטרו הציב את כל המאמר שלי בבלוג שלו ללא כל בקשת רשות. זו הפרה די בוטה של זכויות היוצרים שלי.

ומה בניוזלטר היום?

מאמר שלי המציג מספר דוגמאות מאלפות לאופן שבו לקוחות רב מסר משתמשים בסדרת מסרים אוטומטית כמרכיב מהותי בתמהיל השיווק באינטרנט שלהם. עוד תוכלו לקרוא מאמר של יואב שפר בנושא כתיבה שיווקית. המאמר מתרכז בשאלה באיזה גוף יש לכתוב את המסר: ראשון, שני או שלישי.

אינדקס הניוזלטרים של ישראלב כבר רשומים 130 ניולזטרים. כדאי לכם מאוד לבקר באתר - רבים מהניוזלטרים מעניינים מאוד! אם אתם מפיצים ניוזלטר אני ממליץ לכם בחום לרשום אותו באתר ממש עכשיו ולהבטיח מיקום טוב לניוזלטר שלכם. סדר ההופעה של הניוזלטרים באתר הוא על פי תאריך הרישום.

לפני שתצללו למאמרים אני שב וקרא לכם להשתתף בפורום שוקק החיים שלנו - מדובר בפורום המקצועי והרציני ביותר בישראל בכל הנושאים שסביב שיווק באינטרנט. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה (ולענות כל תשובה) לתרום ולהיתרם.

בקרו באתר של מערכת רב מסר כדי ללמוד כיצד לבנות קמפיין דואר אלקטרוני שיעבוד עבורכם ויגדיל באופן דרמטי את יחס ההמרה של האתר שלכם.

אם יש לכם חברים שאתם מאמינים שיפיקו תועלת מהניוזלטר מדוע שלא תשלחו להם forward של הגיליון ותציעו להם להירשם בעצמם? אני משוכנע שהם יודו לכם על כך.

אתם מוזמנים לקרוא את הניוזלטר הזה וגיליונות קודמים גם ברשת.

דוגמאות לשימוש בסדרת מסרים לקידום עסקים / רוני הורוביץ

הקוראים הוותיקים כבר מכירים את ההתלהבות שלי משימוש באוטומציה של תהליכים שיווקיים. אותם קוראים יודעים גם עד כמה אני מחשיב את הדואר האלקטרוני ככלי שיווקי בעל חשיבות עצומה. אין לי ספק שעסקים רבים קמים ונופלים על האופן שבו הם מפעילים את הדואר האלקטרוני במסגרת המערך השיווקי שלהם.

אם הפעילות בדואר אלקטרוני היא קריטית ואם אוטומציה יכולה לשפר את מערך השיווק באופן משמעותי אז השילוב של דואר אלקטרוני ואוטומציה יכול להיות ממש קטלני (במובן המרגולי של המילה..).

והשילוב הזה בדיוק מתקיים בשיטת משלוח שנקראת "סדרת מסרים".

סדרת מסרים, כשמה כן היא, היא סדרת של מסרים שנטענו מראש ואשר משוגרים אל כל נרשם חדש במרווחי זמן שגם הם נקבעו מראש. מדובר למעשה במחסנית של מסרים המשוגרים בזה אחר זה על פי תכנית שיגור קבועה אל כל נרשם חדש. שימו לב! המסרים נשלחים אל כל נרשם בהתאם למועד ההרשמה שלו.

שתי שאלות אני רגיל לקבל בשלב הזה של ההסבר לגבי מהותה של סדרת המסרים:

1. מה היתרון של משלוח סדרת מסרים אוטומטית לעומת משלוח מסרים ידני לכל הרשימה בו זמנית - למשל ניוזלטר?
2. האם המסרים האוטומטיים לא מטרידים את הנרשמים?

אתחיל דווקא מהשאלה השנייה: מייל מטריד הוא מייל ש א. לא בקשתם לקבל אותו ו-ב. מכיל מידע לא רלוונטי או משעמם. מיילים של סדרת מסרים כמו כל מייל שיווקי אחר אמורים להישלח רק למי שביקש לקבל אותם וכך נפתר סעיף א'. גם סעיף ב' נפתר אם המיילים שלכם תמציתיים, מעניינים ורלוונטיים.

התשובה לשאלה הראשונה על יתרונה של סדרת המסרים על פני הניוזלטר התקופתי גם היא פשוטה: עבורכם כמשווקים היתרון הוא שמשקיעים מאמץ פעם אחת, כותבים את הסדרה הטובה ביותר, ולאחר מכן היא עובדת עבורכם ללא לאות במשך חודשים ושנים. עבור המקבל היתרן הוא שהוא מקבל את המידע מהיסוד, במסגרת שמתפתחת במיוחד עבורו. זאת בניגוד לניוזלטר שבו הוא מצטרף, נניח, בגליון 20 מבלי שיש לו את כל הרקע.

סדרת מסרים היא אם כן עסקה של win win!

הפצת הרעיון של סדרת מסרים לכל עסק אינטרנטי בישראל היה אחד הנושאים המרכזיים שעמדו לנגד עיני כשהקמתי את שירות רב מסר לדיוור אלקטרוני.

ובימים אלה כאשר שירות רב מסר מציין שנה לפעילותו זו הזדמנות מצוינת להציג לכם כמה דוגמאות מאלפות על השימושים היצירתיים שלקוחות רב מסר עושים בסדרת מסרים אוטומטית. מדובר בתחומים רבים ומגוונים החל בהשקעות בבורסה דרך אימון אישי ועד ארגון חתונות ובר מצוות.

הנה הדוגמאות:

דוגמא 1: ההשראה היומית - ערן שטרן http://www.insight4u.co.il/

ערן הוא אחד המשתמשים היצירתיים במערכת רב מסר. ערן מפעיל מספר סדרות לקידום עסקי האימון שלו אבל ללא ספק המעניינת והמיוחדת שבהן היא סדרת ההשראה היומית. במסגרת סדרה זו, שגם אני מנוי עליה ונהנה ממנה מאוד, ערן שולח בכל יום אמרה מעוררת השראה.

ההשראה מחכה לי בכל יום בבוקר בתיבת הדואר הנכנס ובהחלט מסייעת להתחיל את היום במרץ.

שימוש נוסף וחשוב בהשראה היומית עבורי הוא. . .פשוט לוודא שמערכת המשלוח האוטומטי של רב מסר פועלת כראוי. יום אחד לא קבלתי את ההשראה ומיד בדקתי עם האיש הטכני שלנו והתברר שאכן באותו יום הייתה תקלה (שתוקנה מיד כמובן).

בכל אופן סדרות המסרים מאפשרות לערן לאסוף לידים חדשים למוצרים והשירותים שהוא מציע ולבדל את עצמו באופן ברור ממתחריו.

הנה ציטוט מערן שטרן עצמו:

לגבי ההשראה היומית - www.insight4u.co.il מדובר היום ברשימה של כ-2300 איש. האתר עלה לאויר רק באפריל השנה. קצב הגידול היום הוא כ-10-12 אנשים חדשים בכל יום.

אני מפעיל סדרת מסרים נוספת - חזון אישי לחיים - סדרה של מספר שיעורים שמלווה אדם לבניית חזון אישי לחייו. www.my-vision.co.il . כרגע ללא כל פרסום מכוון כלשהו כבר נרשמו לסדרה מעל 600 אנשים. קצב ההרשמה עומד על כ- 2-5 חדשים בכל יום (לאחרונה הקצב עולה).

מה זה עושה לעסק? כאשר אנשים מקבלים ממך תוכן איכותי ורלוונטי ובחינם הם מתחברים. סדרת מסרים מאפשרת לי לשמור על קשר "אישי" עם אלפי אנשים וללא מאמץ נוסף (מעבר להקמה). אני מקבל המון פניות חוזרות מאנשים - שאלות, תשבוחות וברכות, וכמובן גם לקוחות שראו משהו במסרים ורוצים להעמיק יותר. אני חושב שהנאמנות של לקוחות כאלה היא רבה יותר. אני בפירוש יכול לראות היום אנשים שבעבר התכתבו עמי סביב המסרים וכיום נרשמים לסמינרים, רוכשים מוצרים וכו'.

דוגמא 2: עמירם קאופמן מאמן אישי וארגוני http://www.1x1.co.il

גם עמירם הוא מאמן, אישי וארגוני. באתר שלו עמירם מציע סדרת מסרים שבועיים ארוכה העוסקת בנושאים שקשורים באימון. הנה כך עמירם מציג את ההרשמה לטיפים שלו:

מהי ההבחנה בין משרה ובין קריירה?
בין מקצועיות ובין מקצוענות?
בין הבחנה ובין אבחנה?
ולמה בכלל חשוב שיהיו לך הבחנות?
הרשם עכשיו לקבלת "הטיפ השבועי של עמירם" - וקבל פעם בשבוע הבחנה מעצימה לחיים, לקריירה ובכלל

חשוב מאוד למכור את ההרשמה למבקרים באתר ועמירם עושה כאן עבודה מצוינת. במקום ה"הירשמו לניוזלטר" היבשושי משהו, עמירם מציג את הנושאים בהם עוסקים הטיפים שלו באופן שבהחלט מעורר סקרנות להירשם.

הטיפים נשלחים פעם בשבוע והם תמציתיים ומרתקים. באמצעותם עמירם ממצב עצמו כמאמן מבין עניין ובעל תובנות עמוקות במגוון נושאים.

אנשים רבים שוקלים להשתמש בשירותיו של מאמן אישי אך מהססים. סדרת המסרים של עמירם מלווה אותם בזמן ההתלבטויות שלהם וכאשר ההחלטה מבשילה, אפילו אם היא מתמהמהת, ברור מי המאמן שבו יבחרו.

דוגמא 3: צביקה ברגמן מחבר ספרים בנושא בורסה והשקעות http://www.sodot.co.il

צביקה ברגמן הוא מחבר סדרתי של ספרים בנושא הצלחה כלכלית ובמיוחד השקעה בבורסה. צביקה הוציא עד היום תריסר ספרים בתחום העסקים , האימון האישי ,והמוטיבציה וביניהם גם רב המכר לנוער "כסף". צביקה מוכר מתוכניות הטלוויזיה הרבות שבהן הופיע

צביקה מציע באתר שלו טיפים להשקעות בבורסה שנשלחים פעם בשבוע. באמצעות הטיפים צביקה בנה רשימת תפוצה שהולכת וגדלה מיום ליום. כאשר צביקה מוציא ספר חדש (וזה קורה לעיתים קרובות למדי) הוא מנצל את רשימת התפוצה הזו כדי לספר לכולם על הספר החדש ולהציע מבצעי רכישה מפתים.

חשבו על כך: באמצעות רשימת התפוצה צביקה מצליח להביא לידיעתם של אלפי אנשים בלחיצת כפתור אחת את העובדה שהוא הוציא מוצר חדש. כל זאת ללא שהוא צריך לטרוח מדי שבוע או חודש לכתוב ניוזלטר חדש.

דוגמא 4: דודי בר יוסף - מתופפי המדבר http://www.drum.co.il

דודי בר יוסף הקים את להקת מתופפי המדבר שחיה ונושמת בין מדבר יהודה לבין מדבר צין, ומכאן שמה. הלהקה מופיעה באירועים שונים ובעיקר בחתונות ובר מצוות. במשך השנים רכשו דודי ואשתו שרית ידע רב בכל הקשור בארגון האירועים הללו.

כאשר חשבו על שימוש במערכת רב מסר התלבטו תחילה מה לשלוח. ביחד גיבשנו את הרעיון של טיפים מעשיים שיעזרו למארגני אירוע של חתונה או בר מצווה ליצור אירוע מוצלח בתקציב סביר.

הטיפים הם מעשיים ביותר וכוללים מידע על טווח מחירים סביר לכל נותן שירות ברמות שונות (ליגת על, ליגה לאומית וליגה ארצית)

אגב, החבר'ה מלהקת מתופפי המדבר עושים שימוש יפה ביכולת של רב מסר לתמוך ברשימות שונות ובסדרות מסרים שונות. כל מבקר באתר יכול להירשם לטיפים בנושא חתונה או לטיפים בנושא בר מצווה (או לשניהם) באמצעות בחירה מתיבת בדיקה (check box) ומערכת רב מסר שולחת לו את הסדרה שביקש.

אני בטוח שבקרב מקבלי הטיפים ההסתברות לבחירת להקת מתופפי המדבר להנעמת זמנם של אורחי האירוע עולה באופן משמעותי.

דוגמא 5: תוכנת Intelligym הנמכרת באתר http://www.ace4sports.com

תוכנת Inlelligym היא רעיון מעניין של startup ישראלי: תוכנה לשיפור כושר התמצאות וראיית משחק בבכדורסל.

בצעירותי התאמנתי בכדורסל במסגרת אגודת מכבי רמת והמאמן שלי היה מולי קצורין לימים מאמן נבחרת ישראל לא פחות!. הייתי לא רע בקליעות ושליטה בכדור אך דווקא במשחק על כל המגרש הרגשתי שאני מאבד קצת את הצפון. באותם ימים לא ידעתי שהבעיה שלי קשורה בראיה מרחבית, בהתמצאות במגרש ובקבלת החלטות מהירה.

אם הייתה לי אז התוכנה המעניינת של intelligym אולי הייתי יכול לשפר מאוד גם את היכולת הזו החשובה כל כך (בכל מקרה לא הייתי הופך לשחקן מקצועני פשוט לא צמחתי מספיק לגובה).

כדי להגביר את יחס ההמרה Intelligym מאפשרת לכל מבקר באתר להירשם לטיפים חכמים בנושא שיפור כושר משחק הכדורסל הניתנים מאת מאמן ידוע. כך גם מבקרים שקשה להם לשלוף את הכרטיס ולרכוש באופן מיידי נחשפים למסר מספר פעמים והסיכוי שירכשו בסופו של דבר את התוכנה עולה באופן משמעותי!

דוגמא 6: יערה הולצמן - טיפים בנושא קופירייטינג - http://www.hamila.net

רבים מכם ודאי מכירים את הקופירייטרית יערה הולצמן. יערה מציעה באתר שלה קורס מייל קצר בנושא קופירייטינג. כל מייל בסדרת המסרים של יערה הוא מעיין שיעור קצר בנושא מסוים בקופירייטינג.

קורס קצר הוא רעיון מצוין ליישום באמצעות סדרת מסרים. כך כל נרשם מקבל את כל הקורס מתחילתו ועד סופו ובכל שיעור אפשר להתייחס לשיעור הקודם (. . .שלום רוני בשיעור הקודם שוחחנו על. . .) ולצפות לעבר השיעור הבא (בשיעור הבא נלמד על. . .).

המיוחד בטיפים של יערה הוא השימוש שהיא עושה באפשרויות התזמון הגמישות של רב מסר: כל מי שנרשם באתר של יערה מקבל קורס קצר בן שישה שיעורים יום אחר יום ולאחר חודש הפסקה סדרה נוספת של שישה שיעורים וכך הלאה. כך יערה מרוויחה מצד אחד את האפשרות לקשר אינטנסיבי ומיידי ומצד שני לקשר מתמשך המשתרע על פני חודשים.

דוגמא 7: מנגנון "צור קשר" באתר רב מסר http://www.responder.co.il

סדרת מסרים מתאימה לא רק לתוכן המוצע בצורת טיפים קורס קצר או אמרות מעוררות השראה אלא גם למעקב אחרי אלה שפנו אליכם באמצעות האתר. למשל אנחנו באתר של רב מסר משתמשים בסדרת מסרים כדי לשלוח לכל פונה מסר מיידי המודה לו על הפניה ומבטיח לו תגובה בתוך 24 שעות.

לאחר שבוע אנחנו שולחים אליו מייל נוסף שמטרתו לוודא שקיבל את כל הפרטים שביקש ושאין לו עוד שאלות. תופתעו לשמוע שרבים מגיבים למסר הזה..

דוגמא 8 : חברת טטרא פארם יצרנית מותגי הקוסמטיקה סבוקלם וקלס http://www.sebocalm.co.il

חברת טטרא פארם מייצרת ומשווקת את סדרת סבוקלם המיועדת לטיפוח העור ולטיפול באדמומית סבוריאה. לחברה מועדון לקוחות שכל הנרשם אליו מקבל בדואר סדרת דוגמיות של המוצרים. בנוסף כל נרשם מקבל באמצעות מערכת רב מסר בכל שבועיים טיפ העוסק בטיפוח העור.

כמו-כן בכל חודש החברה שולחת לכל חברי מועדון הלקוחות מידע על מבצעים חדשים. סדרת המסרים מסייעת לחברת טטרא פארם לשמור את המותג שלה חם בתודעת הלקוחות.

עד כאן הדוגמאות להפעם. כפי שראיתם השימושים בסדרת מסרים מוגבלים רק בדמיונם של המשתמשים. אני בטוח שבעת שקראתם עלו במוחכם רעיונות על שימושים אפשריים עבור העסק שלכם.

יש עוד דוגמאות רבות ומעניינות. לקוחות רבים באו אלינו כדי לבצע באמצעות מערכת רב מסר משלוח ניוזלטר ובדרך גילו את נפלאות סדרת המסרים ועשו בה שימושים שונים ומעניינים. אני מניח שבאחד הניוזלטרים הקרובים תוכלו לשמוע גם עליהם.

דברו חדש / כתיבה שיווקית: יואב שפר

מי שמסתכל על התהליך שעוברת העיתונות הכתובה רואה שהמקומוניזציה (מעבר לשפת המקומונים) כבר מזמן ניכרת בעיתונים הגדולים, הארציים - בעיקר ידיעות אחרונות ומעריב.

המקומונים היו הראשונים שהכניסו את הסגנון האישי לכל כתבה.

אם פעם הבסיס לכתבה היה הידיעה שבה העיתון מדווח לקוראים על החדשות, הרי ששפת המקומון היא יותר דיעה ופחות ידיעה.
במקום דיווח בגוף שלישי - ראש העיר אמר, המצעד יתקיים, גלריה נפתחה - כתבה בגוף ראשון - הלכתי, ישבתי, השתעממתי.

ולמה נזכרתי בכל זה?
מפני שבאתרים רבים ניכרת עדיין השפה הרשמית, הנמלצת, המדווחת בגוף שלישי על "החברה", כאילו לא מדובר באתר שיצרו אנשי החברה ודרכו הם אמורים לתקשר איתנו, הלקוחות הפוטנציאליים.

לדוגמא הטקסט הזה:

חברת משי - פתרונות תוכנה היא חברה המתמחה במתן פתרונות בתחום התוכנה לכל סוגי העסקים והחברות.
ייחודה של החברה הוא בניתוח צרכי הלקוח ופיתוח פתרון המותאם בדיוק לצרכיו והמשתלב בנהלי ושיטות העבודה של הלקוח.
כל הפתרונות הם ייחודיים ללקוח ותפורים בדיוק על פי דרישתו.

בטקסט הזה שמופיע באתר החברה, לא רק שהכתיבה היא בגוף שלישי, כמו בהודעה לעיתונות על החברה, אלא גם הטקסט שאמור לפנות אלי, הלקוח, מנוסח בגוף שלישי.
כאילו שאני לא נמצא בחדר ושומע הכול. . .

הטקסט היה יעיל יותר אילו הוא היה פונה ישירות אלי (כך זה גם בחיים, לא?): "לאחר שנבין את הצרכים הייחודיים שלך ניצור עבורך את הפתרונות המתאימים ביותר".

דווקא השפה המקומית, האישית, שמציירת סיפור, מנסה להכניס את הקורא לעולם של המשווק ומזמינה לאינטראקציה - הולמת את האינטרנט הרבה יותר מאשר השפה החדשותית. וזהו הרי יתרונו הגדול של האינטרנט כמדיום אינטראקטיבי.

נכון שהצגת החברה בגוף שלישי אפשרית בדף הבית, אבל בדף ה"אודות", שהוא מטבעו אישי יותר ונועד להציג את החברה, מתבקש ממש לעבור לכתיבה בגוף ראשון:
"את החברה הקמנו בשנת. . ."
"המטרה שלנו היא. . ."
אנחנו מתחייבים. . ."

פניה אפשרית נוספת לקהל היעד, שאהובה עלי מאוד, היא סגנון הפניה שנעשה בגוף שני ובעל הטון החברי.

השימוש בכתיבה יוצר באופן מיידי תחושה אצל הקורא שהוא והמוכר באותו צד. כלומר, אנחנו כאן כדי לעזור.

דוגמא טובה היא כותרת המשנה בדף הבית של אתר רב-מסר שרוני הוא אחד מבעליו:

בואו נודה על האמת, הרוב המוחלט של המבקרים באתר שלכם נמנעים מלבצע את הפעולה שלשמה הקמתם את האתר: רכישת המוצרים והשירותים שאתם מציעים. מבקרים אלה מגלים עניין בהצעה שלכם, אולם אינם מוכנים עדיין להתחייב והם עוזבים את האתר מבלי שוב.
מערכת רב מסר תאפשר לכם להציע להם סדרת מסרים או ניוזלטר מקצועי וכך ולהפוך רבים מהם ללקוחותיכם.

בהצלחה

יואב שפר

קופירייטר - אלף-בית כתיבה שיווקית, קופירייטינג, ניהול תוכן לאתרים

תודה ליואב!

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם להשתתף בפורום שלנו ולבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

שתהיה לכם שנה טובה, שנה של תנועה רבה והמרה טובה!

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ
סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007