הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 38

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 38 של הניוזלטר "סודות השיווק באינטרנט".

השבוע נפל דבר בישראל. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הצעת חוק שתגביל מאוד את אפשרויות המשלוח של דואר זבל. הצעת החוק תגרום לכך שהחוק בישראל יהיה מחמיר יותר מזה בארה"ב. בארה"ב מותר לשלוח הצעות מסחריות ובלבד שהכתובת הפיזית של השולח מופיעה במייל ומוצג בבירור שמדובר במייל מסחרי.

על פי הצעת החוק של ועדת הכלכלה בארץ יהיה מותר לשלוח מייל מסחרי לאדם ללא אישורו פעם אחת בלבד. דיוור נוסף לאותו אדם יוכל להתבצע אך אם אותו אדם אישר בכתב (אני מניח שמילוי טופס פרטים יחשב כהסכמה) שברצונו להמשיך ולקבל את המסרים.

אני תומך בהצעת החוק הזו אם כי הניסיון העולמי מראה שחוקים אינם מצליחים להפחית את כמות דואר הזבל שעובר ברשת. כדי להקטין את כמות דואר הזבל יש להקטין באופן משמעותי את התועלת המסחרית שבשליחתו. כבר היום כדי לשלוח הודעת דואר זבל על הזבלנים לבצע שינויים מהותיים בטקסט עד הפיכתו לכמעט בלתי קריא. ייתכן שעם עוד כמה שיפורים במסנני הספאם הודעות הספאם יגיעו כבר להחזר השקעה שלילי.

מדי שבוע אני מקבל לפחות שני טלפונים עם השאלה "היכן אפשר ללמוד באופן מסודר את כל הנושאים שקשורים לשיווק באינטרנט" אז סוף סוף יש לי תשובה! מכללת John Bryce הרימה את הכפפה ובקרוב עומד להיפתח שם קורס בן 200 שעות(!) המקיף את הנושאים המרכזיים של שיווק באינטרנט. אני אחראי ללמד בקורס את יסודות השיווק באינטרנט ומרצים נוספים מבכירי התעשייה בארץ ילמדו נושאים נוספים כמו קידום אתרים, פרסום באמצעות באנרים, תוכניות שותפים ועוד ועוד. .הקורס אמור להיפתח בקרוב. אם אתם מעוניינים בפרטים נוספים פנו לטל פלורנטין האחראי על הקורס במכללת ג'ון ברייס tflorentin@johnbryce.co.il, טלפון: 03-7100603

ומה בניוזלטר היום?

מאמר שלי העוסק בשאלה כיצד להבטיח שהדיוור שאתם שולחים יגיע ליעדו ולא ייחסם אצל ספקי האינטרנט או ימצא את עצמו בתיקיית דואר הזבל של הנמען. המאמר מקיף את כל המרכיבים הרלוונטיים: טכנולוגיים, עיצוביים, תוכניים ופסיכולוגיים.

בגליון זה חוזרת פינת הטכנולוגיה הותיקה שתעסוק הפעם בנושא חדש שהופך וכובש מקום חשוב ברשת: ניהול הזהות הוירטואלית. המאמר יציג טכנולוגיה חדשה ששמה openID ושהולכת וכובשת פופולאריות ברשת.

באינדקס הניוזלטרים של ישראל כבר רשומים כמעט 150 ניוזלטרים. כדאי לכם מאוד לבקר באתר - רבים מהניוזלטרים מעניינים מאוד! אם אתם מפיצים ניוזלטר אני ממליץ לכם בחום לרשום אותו באתר עכשיו ולהבטיח מיקום טוב לניוזלטר שלכם. סדר ההופעה של הניוזלטרים באתר הוא על פי תאריך הרישום.

לפני שתצללו למאמרים אני שב וקרא לכם להשתתף בפורום שוקק החיים שלנו - מדובר בפורום המקצועי והרציני ביותר בישראל בכל הנושאים שסביב שיווק באינטרנט. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה (ולענות כל תשובה) לתרום ולהיתרם.

בקרו באתר של מערכת רב מסר כדי ללמוד כיצד לבנות קמפיין דואר אלקטרוני שיעבוד עבורכם ויגדיל באופן דרמטי את יחס ההמרה של האתר שלכם.

אם יש לכם חברים שאתם מאמינים שיפיקו תועלת מהניוזלטר מדוע שלא תשלחו להם forward של הגיליון ותציעו להם להירשם בעצמם? אני משוכנע שהם יודו לכם על כך.

אתם מוזמנים לקרוא את הניוזלטר הזה וגיליונות קודמים גם ברשת.

כך תבטיחו שהדיוור שלכם יגיע ליעדו / רוני הורוביץ

היום רוב תעבורת המייל בעולם ובארץ היא של ספאם. עבורנו המיילים הללו הם מטרד ועבור ספקי האינטרנט גם מקור להוצאה כספית גדולה שכן תעבורת המייל הזו עושה שימוש בשרתים ובמערכות התקשורת שלהם.

מערכות רבות ושונות פותחו בשנים האחרונות במטרה להקטין את התופעה (על מניעה מוחלטת אף אחד לא מדבר). מנקודת המבט של המשווק הלגיטימי בדואר אלקטרוני יש לכל המערכות הללו חיסרון משמעותי: כולן, ללא יוצא מהכלל מסננות בין מסרי הזבל גם אחוז נכבד של מסרים לגיטימיים. תופעה זו נקראת false positive.

המצב כל כך קשה שנראה שחברות האינטרנט וספקי הדואר האלקטרוני ברשת כלל לא מתרגשים מחסימה מוחלטת או העברה לתיבת ה spam של מסרים לגיטימיים. תחשבו על דוור שמוציא את המכתבים שלכם מהתיק מציץ במעטפות ואת אלה שלא נראים לו פשוט זורק לפח. . .

עסקים רבים תלויים מאוד בדיוור אלקטרוני. משלוח ניוזלטר, הודעות על אירועים, משלוח סדרות מסרים אוטומטיות אישורים שונים ואפילו חשבוניות כל אלה נשלחים באמצעות הדואר האלקטרוני.

אז מה אתם בכל זאת יכולים לעשות כדי להבטיח שתכתובת הדואר האלקטרוני שלכם תגיע ליעדה? אמנם אין כל פעולה שתבטיח באופן מוחלט שהדיוור שלכם יגיע ליעדו אבל יש בהחלט מה לעשות כדי להקטין את התופעה למינימום. הכנתי עבורכם רשימת עבודה, צ'ק ליסט אם תרצו של 'מה לא לעשות כשאתם שולחים מייל.

הדבר הבסיסי ביותר שעליכם לעשות מעל לכל הוא להימנע ממשלוח מייל למי שלא ביקש אותו באופן מפורש או למי שמשלוח המייל אינו הכרחי כחלק ממערכת יחסים עסקית (כמו משלוח אישור רכישה למשל). זה נראה פשוט מאוד אבל משיחות עם לקוחות פוטנציאליים של מערכת רב מסר אני מבין שקיימת אי בהירות רבה בשאלה למי מותר ולמי אסור לשלוח מייל.

הנה מספר דוגמאות שיבהירו את העניין:

נניח שאתם מספקים שירות של אימון אישי ועסקי. פונה אליכם לקוח פוטנציאלי באמצעות טופס צור קשר באתר ומבקש מכם הצעת מחיר. אתם מספקים לא את ההצעה ולאחריה מנהלים תכתובת בדואר האלקטרוני. בסופו של דבר אותו אדם אינו רוכש את שירותכם. אתם מכניסים את כתובת הדוא"ל שלו לרשימת התפוצה שלכם שבה אתם מודיעים מדי פעם על סדנאות חדשות שאתם מארגנים. לא לגיטימי! אותו אדם לא אישר לכם להוסיף אותו לרשימה התפוצה שלכם. נכון שהפניה הייתה ביזמתו אבל פניה באמצעות טופס צור קשר אינה מהווה הסכמה או בקשה לרישום לניוזלטר.

אני נדהם לעיתים מכך שאנשים שפונים אלי בכל מיני שאלות או שהם מעוניינים בשירות רב מסר ופתאום אני מוצא את עצמי מנוי על הניוזלטר שלהם שלא ביקשתי (ושבדרך כלל הוא גם די משעמם). לצרף אנשים שהייתם איתם בקשר כלשהו לניוזלטר שלכם זו פרקטיקה גרועה מאשר לשלוח מייל לאנשים זרים.

"אבל לכל מסר שאני שולח יש קישור להסרה" אני שומע שאתם אומרים ועוד אתם מוספים: "אם הוא לא מעוניין לקבל ממני דיוור שיסיר את עצמו וזהו". קישור הסרה הוא אמנם הכרחי בכל משלוח מייל לרשימת תפוצה אבל עצם קיומו אינו מאשר לשלוח מייל למי שלא ביקש.

למעשה כיום אנשים שמקבלים מסרי דואר אלקטרוני שלא ביקשו לקבל נמנעים כמעט לחלוטין מלעשות שימוש בקישור להסרה. הסיבה פשוטה: הספאמרים משתמשים בקישור ההסרה כדי לוודא ש. . .יש אדם אמיתי חי ובועט (ומקליק) מאחורי כתובת המייל שלהם. ואם זה המצב אז כדאי מעכשיו להפציץ אותו בכמות גדולה עוד יותר של דואר זבל.

כאשר אנשים מקבלים מיילים ממקורות לא ידועים הם מעדיפים להתעלם או לדווח לחברות האינטרנט על ספאם (יש בכך גם רצון לנקמנות) במקום להשתמש בקישור להסרה. האבסורד הוא שאנשים משתמשים בקישור להסרה אך ורק כאשר הם מקבלים דיוור מגורם מוכר שהם סומכים עליו שגם יכבד את בקשתם..

אז למי מותר לדוור? מותר לדוור למי שביקש באופן מפורש לקבל את הדיוור. ואפילו בכך אין די - עליכם להצהיר בפני הנרשם מה יהיו התכנים שישלחו ובאיזה תדירות הם יישלחו. את ההסכמה אתם יכולים לקבל באמצעות הרשמה בטופס או בעל פה (אם כי החוק החדש מחייב אישור בכתב). מותר לכם לדוור גם ללקוחות (כאלה שרכשו מכם שירות או מוצר) וגם זאת כאשר התכנים רלוונטיים לנמען והתדירות סבירה.

אם כבר יש ברשותכם רשימה מעורבת הכוללת מיילים לגיטימיים וכאלה שאינם מומלץ שתבצעו בהקדם האפשרי רענון רשימה. כדי לרענן רשימה עליכם לשלוח מייל לכל הרשומים בה ולבקש מהם להירשם מחדש לניוזלטר שלכם. מי שלא ירשם יפסיק לקבל את המסרים. כמובן שעליכם להיות מוכנים לכך שבמהלך הזה תאבדו בין 70 ל 90 אחוז מהרשימה שלכם. למעשה האובדן אינו חמור כל כך משום שאלה שלא ירשמו ממילא לא התעניינו מאוד בתכנים שלכם. אלה שירשמו יוכלו להוות גרעין לבניית רשימה חדשה ונקייה.

משלוח לרשימה "נקייה" הוא תנאי הכרחי להצלחת הדיוור שלכם לטווח הארוך אבל אינו מספיק. יש להקפיד על עוד מספר מרכיבים נוספים כדי להקטין למינימום את הסיכוי שהמייל שלכם יחסם. הנה הרשימה ה(כמעט) מלאה:

עקביות וזכירות : גולשי האינטרנט מוצפים במידע ולכן פיתחו זיכרון קצר וסלקטיבי . עליכם להשקיע משאבים בכך שיפתחו "חלון קשב" לדיוור שלכם. כדי שזה יקרה הקפידו לשלוח דיוור במועדים קבועים, ולהשתמש בשם שולח המוכר לגולשים (זה יכול להיות שמכם הפרטי או שם העסק שלכם). פתחו כל דיוור בתזכורת על מה מדובר (קחו דוגמא מהניוזלטר הזה).

מוניטין של כתובת ה IP : כתובת ה IP הרלוונטית היא זו של השרת ששולח עבורכם את המסרים. חשוב שזו תהיה כתובת קבועה בעלת מוניטין טוב כלומר כתובת שלא נשלח ממנה Spam . אם אתם שולחים את המיילים ממחשבכם האישי המיילים יישלחו בכל פעם מכתובת IP שונה (כתובת דינאמית) דבר שיחשיד את הדיוור שלכם כ Sapm (זה נובע בין השאר מכך שחלק גדול מנפח התעבורה של הספאם מבוסס על מחשבי גולשים שהפכו לתחנות ספאם ללא ידיעת בעליהם). אם אתם משתמשים לצורך הדיוור בתוכנה המותקנת על השרת אתם חשופים לכך ששותפים לכתובת ה IP שלכם ספאמרים שפוגעים במוניטין של הכתובת. לכן הדרך הטובה ביותר להבטיח מוניטין גבוה של כתובת IP הוא שימוש בשירות אינטרנטי העושה שימוש בשרת ייעודי בלבד כדוגמת שירות רב מסר למשלוח המסרים שלכם.

הימנעות ממשלוח לכתובות שאינן קיימות: במשך הזמן כתובות רבות, אף של אנשים שנרשמו לקבל את הדיוור שלכם, יהפכו ללא-פעילות. עליכם לזהות כתובות בלתי פעילות ולהפסיק לדוור להן מיד. כאשר אתם שולחים באופן קבוע מיילים לכתובות שאינן קיימות אתם עלולים להיות מזוהים כספאמרים. הסיבה לכך היא שאחת השיטות של הספאמרים היא פשוט לנחש כתובות מייל ולשלוח לכתובות האלה. כמובן שחלק גדול מהניחושים הוא בלתי מוצלח ולכן משלוח של ספאמר מאופיין באחוז גבוה של כתובות בלתי פעילות או בלתי קיימות. את הכתובת הבלתי פעילות ניתן לזהות על פי המיילים החוזרים.

הבחנה בין שני סוגים של חזרת מיילים: חזרה קשה (hard bounce) וחזרה רכה (soft bounce). חזרה קשה משמעותה שהשרת בצד השני אומר לכם שכתובת אינה קיימת אצלו. חזרה רכה, לעומת זאת, מצביעה על בעיה זמנית כמו תיבה החורגת משטח האחסון שהוקצה לה ( over quota). מייל שחזר בחזרה קשה יש להסיר מיד מרשימת התפוצה בעוד שמייל שחזר בחזרה רכה צריך להסיר לאחר 3 חזרות כאלה. כמובן שניהול כל מערך הבקרה הזה בלתי אפשרי ללא התוכנה המתאימה.

הימנעות משימוש בתוכן שמזכיר ספאם: הרכיב העיקרי שבאמצעותו עובדים מסנני הספאם הוא ניתוח טקסטואלי. קיימים מילים וביטויים שקיומם במייל מעלה את הסיכוי לכך שמדובר בספאם. באופן פרדוקסאלי המילה "הסרה" כאשר היא נמצאת בקישור, מחשידה שמדובר בספאם לכן למשל בקישור ההסרה במערכת רב מסר לא מופיעה המילה "הסרה").

בדיקה כיצד מיושמת התמונה שמשמשת לבדיקת אחוזי פתיחה: מערכות משלוח מייל מאפשרות ברוב המקרים למדוד את אחוזי הפתיחה של המשלוח. בדיקת אחוזי הפתיחה מתבצעת בדרך כלל באמצעות תמונה קטנה בגודל פיקסל אחד שמפנה במקום לקובץ רגיל של תמונה לפיסת קוד שמבצעת את הבדיקה. הבעיה היא שיטה זו נמצאת בשימוש נרחב גם בידי הספאמרים ולכן כל מסנני הספא מחפשים את התמונה הזו ואם הם מוצאים אותה המסר מקבל ניקוד גבוה של חשד לספאם. (מסנני הספאם עבדים בשיטת הניקוד השלילי: עבור מרכיבים שונים במייל המייל מקבל נקודות שליליות ואם הניקוד עובר סף מסוים המייל נשלח לתיקיית הספאם.

הקפדה על יחס נכון בין טקסט לתמונות. הימנעו עד כמה שאפשר ממשלוח מייל שכל כולו תמונה. משלוח מייל שכל כולו תמונה הוא אחת השיטות של הספאמרים להילחם במסנני הספאם שעיקר יכולתם בניתוח טקסטואלי של המסר. מסנני הספאם אינם יכולים (בינתיים) לקרוא טקסט שמופיע בתמונה. העניין הוא שתוכנות האנטי ספאם למדו את השיטה הזו ועכשיו הן נותנים ניקוד שלילי גבוה למסרשכל כולו תמונה.

הימנעות מטקסט צבעוני. מה יש למסנני הספאם נגד קצת צבע במיילים שלנו? מסתבר שצביעת טקסט גם היא טכניקת ספאם שכיחה. הצבע משמש כדי להגדיל את אחוזי ההיענות למודעת הספאם. מסנני הספאם מוסיפים לכן ניקוד שלילי רב על טקסט צבעוני. כתבו את המסר שלכם בפשטות שחור על גבי לבן. בנוסף להימנעות משימוש בצבע השתדלו להימנע גם משימוש בפונט גדול. לפני כמה ימים שוחחתי עם לקוחת רב מסר ששלחה מסר צבעוני מאוד והוא נחת ישירות בתיבת הספאם שלה. יעצתי לה לשנות את המסר לטקסט שחור בלבד ואכן המסר הגיע לתיקיה הראשית.

הקפדה על html נקי משגיאות. הספאמרים המתוחכמים משתמשים בשגיאות html כדי להסתיר ממסנני הספאם את התוכן האמיתי שלהם. לכן מסנני ספאם רבים בודקים את קוד ה HTML כדי לוודא שהוא נקי משגיאות (למשל תג שאינו מסווג).

אימות כתובות המייל (authenticatiom) . כאשר פותחה טכנולוגיית המייל שררה תמימות רבה ואף אחד לא העלה בדעתו את אפשרות ה Phishing . ה phishing הוא בפשטות התחזות של גוף אחד לגוף אחר. הבעיה נובעת מכך שאין כל בעיה לכל שרת בעולם לשלוח מייל שכתובת השולח בו היא למשל support@paypal.com . המקבל התמים משוכנע שקיבל מייל מ paypal ומוסר לשולח במייל למשל את פרטי הכניסה שלו לאתר. כדי למנוע זאת פותחו שיטות אימות: שיטות אלה מבוססות על כך שהשרת שמקבל את המייל פונה לשרת של הדומיין השולח ובודק שם למי (כלומר לאיזה כתובות IP ) מותר לשלוח ממייל מטעמו.

בדוגמא שהבאתי הרמאות היתה יכולה להימנע אם השרת המקבל היה פונה לשרת של paypal (שאליו הרבה יותר קשה להתחזות) ושואל האם כתובת ה IP ממנה הגיע המסר היא אכן כתובת מורשית למשלוח דואר אלקטרוני עבור paypal. מכיוון שהתשובה היתה שלילית המסר היה נחסם לחלוטין. ישנן מספר טכנולוגיות אימות שהפופולארית בהם היא SPF. עליכם לבדוק עם ספק האינטרנט שלכם שהמסרים שלכם אכן מאומתים. כמובן שבמערכות דוגמת רב מסר האימות הוא חלק מהחבילה.

הימנעות משימוש במילה "הסרה" בקישור להסרה. עד כמה שזה ישמע משונה דווקא הנוכחות של קישור הסרה גורמת לעוד כמה נקודות שליליות להצטרף לניקוד הכללי שלכם אצל מסנני הספאם. הסיבה כפי שאתם כבר מבינים היא פשוט משום שהספאמרים הם חובבים גדולים של הקישור להסרה (אותו אין להם כל כוונה לכבד. . .). למשל אנחנו ברב מסר משתמשים בביטוי "לפרידה מרשימת התפוצה.." במקום בביטוי "להסרה מרשימת התפוצה".

אם אתם רוצים ללמוד עוד על נושא ההימנעות מחסימת המיילים שלכם כספאם אתם מוזמנים לאתר שהוקם במיוחד למטרה זו בידי אורן שץ - כתובת האתר notspam.co.il .

משלוח דואר אלקטרוני הפך בשנים האחרונות לעניין למקצוענים. קשה עד בלתי אפשרי לשולח הפרטי ללמוד וליישם את כל הדרוש כדי לבצע דיוור מוצלח. לכן העולם הולך בכיוון ספקי שירות דואר אלקטרוני Email Service Providers (ESP) מקצועיים שמבצעים את הדיוור עבור לקוחותיהם ודואגים ליישם את כל הכללים והסטנדרטים המתקדמים של המשלוח. שירותים אלה זוכים לאמונן של חברות האינטרנט משום שהם דואגים לסנן את לקוחותיהם ולא לקבל לשורותיהם אנשים העוסקים בספאם, רב מסר שייך כמובן לקבוצה זו.

פינת הטכנולוגיה - ניהול זהויות באינטרנט בתקן openID / רוני הורוביץ

האגדה מספרת שרזי ברקאי המגיש בגלי צה"ל את "מה בוער" ביקש לפני מספר שנים בשידור ממפיק התכנית שישיג לא בטלפון את ה"אחראי על האינטרנט". זה הפך לבדיחת היום. אם יש מדיום שבו אין "אחראי" זו כמובן רשת האינטרנט.

אלא שדווקא היום המושג של "אחראי על האינטרנט" מקבל משמעות אמיתית כאשר גופים וקהילות לוקחים אחריות ומרימים פרויקטים שמשנים את פני הרשת לעיתים ללא כוונת רווח. כזה הוא למשל פרויקט ה openID. הרעיון של היוזמים הוא לפתור מספר בעיות של הגולשים באינטרנט שהראשית בהן היא הצורך של הגולש הממוצע להחזיק מספר הולך וגדל של חשבונות באתרים ושירותים שונים. חשבון בבלוג, חשבון בשרת הדואר האלקטרוני, חשבון ב facebook חשבונות שונים בפורומים שונים ועוד ועוד.

אולי זה נראה לכם עניין של נוחות גרידה אבל הקושי המנטאלי הכרוך בפתיחת חשבונות חדשים ממש מעכב את התפתחות האינטרנט: אנשים רבים היו מוכנים להתנסות בשירותים אינטרנטיים חדשים אם רק היו משוחררים מהצורך להמציא בכל פעם מחדש שם משתמש וסיסמא (וגם מלמלא בכל פעם מחדש את כל הטפסים עם הפרטים האחרים שמבקשים לגביהם). כמובן שאדם יכול להחליט על שם משתמש וסיסמא אחידים לכל השירותים להם הוא נרשם אבל יש עם זה שתי בעיות: 1. זה אומר שבכל שירות שאותו אדם נרשם אליו מכירים את פרטי הכניסה שלו לקבוצה גדולה של שירותים אחרים ו-2 אם שם המשתמש הוא למשל שמו הפרטי או שם המשפחה שלו לעיתים קרובות הוא כבר יהיה תפוס (בכמה אתרים מכירים אותי כ horowitz1 ואפילו horowitz17).

בדיוק כדי לפתור את הבעיה הזו הומצא התקן החדש של openID. openID מאפשר להשתמש באותו שם משתמש וסיסמא באתרי אינטרנט רבים וזאת מבלי שהבעלים של אותם אתרי אינטרנט יהיו חשופים לסיסמא שלנו ומבלי שיהיה קיים סיכוי שהשם הזה כבר תפוס. התקן כבר קנה לו פופולאריות וחברות רבות כולל AOL ומייקרוסופט אימצו אותו. על פי אתר האינטרנט של openID יש כבר מעל 120 מליון משתמשים בעולם.

הרעיון עצמו הוא לא חדש ובעבר מייקרוסופט ניסו להציע שירות דומה באמצעות ה passport שלהם אלא שהתברר שאנשים לא ששים להפקיד את הזהות האינטרנטית שלהם בידי מייקרוסופט.

אז איך עובדת השיטה של openID? אתם ניגשים לאחד הספקים של openID ויש רבים - זה חלק מהרעיון - לא להפקיד את הזהות בידי ספק בודד (כמו מקרה מייקרוסופט) פותחים אצלו חשבון ומקבלים את ה openID שלכם. openID הוא כתובת אינטרנט בעלת הדומיין של הספק. בגלל שה openID הוא כתובת אינטרנט מבוטח שהיא יחידה בכל האינטרנט.

למשל אני קיבלתי openID אצל ספק בשם claimeID . ה url שקיבלתי הוא claimid.com/horowitz1 (כן. . .horowitz כבר היה תפוס. . .). עכשיו כאשר אני רוצה לפתוח חשבון באתר חדש נניח JYTE (שתומך בטכנולוגיה כמובן) כל שעלי לעשות הוא להכניס את ה url שלי בתיבה מיוחדת שיש באתר (מסומנת באייקון שלמטה) . ואז האתר החדש מפנה אותי לאתר של הספק שלי (כלומר claimID ) אני מכניס את הסיסמא שלי ומופנה בחזרה לאתר של JYTE . כל העניין של פתיחת חשבון חדש וחשיבה על שם משתמש וסיסמא חדשים נחסך ממני לחלוטין. למען האמת מרוב התלהבות מהעניין פתחתי ביום אחד שמונה חשבונות שונים בשמונה אתרים שונים ומשונים. לעולם לא הייתי מעלה בדעתי לעשות דבר כזה ללא openID



כפי שאתם מבינים הרעיון של openID הוא שקיים אתר X (ספק הזהויות) שמאשר לאתר Y (המספק שירות כל שהו באינטרנט) שאני אכן הבעלים של ה url המסוים. כך נחסך מאתר Y הצורך לאמת את הזהות שלי והוא אינו צריך לדעת את הסיסמא שלי וממילא פחות חשוף לפריצות.

כמובן, עכשיו משיש לאדם 'תעודת זהות' המוכרת בכל רחבי האינטרנט (ה openID שלו) הוא יכול לשלוט בפרטי הזהות או הזהויות שלו ולנהל אותן.. למשל הוא יכול להחזיק מספר OpenID - אחד עבור הזהות המקצועית שלו ואחר עבור זהות אחרת (למשל כאוהד קבוצת ספורט מסוימת).

openID הולך ותופש פופולאריות כי הוא פותר באופן נכון בעיה אמיתי של גולשי האינטרנט. יזמים מתוחכמים יוכלו לבנות יישומים מעניינים על גבי ה openID אבל על כך באחת הפינות הבאות.

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם להשתתף בפורום שלנו ולבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ
סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית
כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007