הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 40

שלום לכולם,

הניוזלטר "סודות השיווק באינטרנט" חוגג 40 גיליונות וזו סיבה מצוינת להמשיך בשגרה להגיש לכם ניוזלטר מעניין ומועיל כרגיל. . . מספרים עגולים פשוט לא עושים לי את זה אבל אני מבטיח חגיגה גדולה בגיליון 134!

בזמן האחרון צד את עיני קמפיין באנרים של חברת יבואני המכונית הונדה שאני רוצה להתייחס אליו אבל לפני כן כמה מילים על פרסום באמצעות באנרים.

רבים מספידים את שיטת הפרסום הזו, אומרים שאנשים פיתחו "עיוורון באנרים" וכלל אינם מעיפים מבט אל הבאנרים שמופיעים לצידי התוכן המערכתי. אני שולל את הגישה הזו. לדעתי באנרים הם שיטת פרסום לגיטימית שקשה לראות לה תחליף. הבאנרים מבוססים על הרעיון שמלווה את עולם הפרסום מתחילת הדרך: פרסומות מובחנות לצד תוכן מערכתי. התוכן מושך את התנועה הבאנר מושך את העין. השיטה נכשלת רק אם התוכן משעמם או הבאנר לא עובד, או סתם וולגרי (כמו במקרה של הונדה - על כך מיד).

כולם אוהבים לשנוא את הבאנרים אבל השיטה הזו עדיפה פי כמה על תוכן שיווקי שאינו מופרד כלל מתוכן מערכתי (כפי שפשה לאחרונה בתוכניות הטלוויזיה). "עיוורון באנרים" הוא כמובן תופעה קיימת אבל אם אדם מחפש מוצר או שירות והבאנר מפרסם את המוצר או השירות הזה המבקר פשוט לא יוכל להתעלם ממנו.

לדעתי הפרסומאים אינם מבינים מספיק את חשיבות הרלוונטיות כגורם מרכזי למשיכת תשומת לב ויוצרים באנרים שכל מטרתם למשוך תשומת לב באמצעות יצירת סקרנות ללא הצגת המוצר או השירות אלא לאחר click או Mouseover על הבאנר. כך הם מושכים כל מיני משועממים אבל לאו דווקא את קהל היעד.

לפני כמה שנים השתתפתי ביחד עם משרד הפרסום של המכללה שלי בישיבת סיעור מוחות שעסקה בעיצוב הבאנר עבור קמפיין המכללה. אני הצעתי באנר סולידי שבו הכיתוב "רוצה להיות מהנדס?". הערכה שלי הייתה שמי שאכן רוצה להיות מהנדס לא יוכל להתעלם מהמשפט הזה. אנשי משרד הפרסום הציעו לעומת זאת כל מני רעיונות "קריאטיביים" של משיכת תשומת לב (למשל כריש ששוחה הלוך וחזור. . .) אבל ללא כל אזכור של לימודים אקדמיים או מקצוע ההנדסה. בסופו של דבר נבחר קמפיין הכרישים והתוצאות היו בדיוק כפי שצפיתי.

ועכשיו לקמפיין של יבואני הונדה. הקמפיין הזה הוא לדעתי וולגארי וגס רוח. המשפט המוביל של הקמפיין הוא "רק טמבל לא מנצל את המבצע המדהים של הונדה". אבל מה שהרגיז אותי במיוחד בבאנר שלהם הוא שבירת הקודים האינטרנטיים: הבאנר שלהם מכיל X גדול למעלה, שאמור לסמן אפשרות להעלים את הבאנר ולהפטר מהמטרד. כאשר ה X הזה צד את עיני מיד חשדתי שמי שמייצר קמפיין כל כך וולגארי לא יכבד גם את המוסכמות הללו. מסקרנות לחצתי על ה X כצפוי. . .קדחת. . .הבאנר נשאר במקומו ועוד לעג לי בחוצפתו כמה טמבל אני (שהעליתי בדעתי שלחיצה על ה X תבצע את הפעולה המוסכמת).

כדי לא לסיים את הפתיחה של הניוזלטר בנימה נוזפת אני רוצה לשבח את קמפיין הבאנרים של קופת החולים הכללית. הבאנר של הכללית בנוי מאוסף של מילים וביטויי מפתח רלוונטיים למוצרים או השירותים של הכללית. המילים הללו זזות באופן מתון ומשנות את גודל הפונט. המעניין בבאנר הזה הוא שאם לוחצים על מילה מסוימת מגיעים לדף נחיתה רלוונטי למילה שנלחצה. באופן זה הבאנר מחקה במידה מסוימת את מודעות הטקסט שלצד תוצאות החיפוש. הבאנר אומנם אינו מזכיר את הקופה אבל צבוע בצבעי המותג כך שדי ברור במה מדובר. כך נשמר לדעתי האיזון בין לעורר סקרנות ובין ליצור ערך פרסומי גם לאוכלוסיה שאינה מקליקה על הבאנר.

ומה בניוזלטר היום?

הניוזלטר כולל הפעם שני מאמרים ראשיים. המאמר הראשון שלי עוסק בשאלת חיים ומוות...של אתר אינטרנט. השאלה שמאמר זה עונה עליה היא "מה עליכם לעשות כדי שאתר האינטרנט שלכם לא יראה כאתר מת שנוצר לפני ארבע שנים ומאז איש לא נגע בו (למרות שהוא נוצר לפני ארבע שנים ומאז איש לא נגע בו. . .)". המאמר השני הוא פרי עטו של צביקה ג'רבי - כותב חדש בניוזלטר. צביקה הוא מהנדס תעשיה וניהול שהתמחה בנושא המעקב הסטטיסטי אחרי פעילות אתרי אינטרנט ומאמריו יעסקו בנושאים הקשורים לניתוח הסטטיסטי של הפעילות באתר אינטרנט.

פינת החדשנות עוסקת הפעם בשירות מעניין המציע בדיקת שימושיות של אתר במחיר זול במיוחד. אגב, בעניין שימושיות אתרי אינטרנט, החל מהגיליון הבא יצטרף אל צוות הכותבים של הניוזלטר כותב חדש בתחום חשוב זה.

אנחנו מחפשים תוכניתן PHP מנוסה עבור מערכת רב מסר! אם אתם מתאימים ומעוניינים שלחו לי מספר טלפון כתגובה למייל הזה.

בקרו באתר של מערכת רב מסר כדי ללמוד כיצד לבנות קמפיין דואר אלקטרוני שיעבוד עבורכם ויגדיל באופן דרמטי את יחס ההמרה של האתר שלכם.

באינדקס הניוזלטרים של ישראל כבר רשומים כבר 170 ניולזטרים. כדאי לכם מאוד לבקר באתר - רבים מהניוזלטרים מעניינים מאוד! אם אתם מפיצים ניוזלטר אני ממליץ לכם בחום לרשום אותו באתר עכשיו ולהבטיח מיקום טוב לניוזלטר שלכם. סדר ההופעה של הניוזלטרים באתר הוא על פי תאריך הרישום.

לפני שתצללו למאמרים אני שב וקרא לכם להשתתף בפורום שוקק החיים שלנו - מדובר בפורום המקצועי והרציני ביותר בישראל בכל הנושאים שסביב שיווק באינטרנט. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה (ולענות כל תשובה) לתרום ולהיתרם.

אם יש לכם חברים שאתם מאמינים שיפיקו תועלת מהניוזלטר מדוע שלא תשלחו להם forward של הגיליון ותציעו להם להירשם בעצמם? אני משוכנע שהם יודו לכם על כך.

אתם מוזמנים לקרוא את הניוזלטר הזה וגיליונות קודמים גם ברשת.

כך תחיו את אתר האינטרנט שלכם / רוני הורוביץ

קרה לכם שביקרתם באתר אינטרנט והרגשתם תחושה של דממת מוות? תחושה שאין אדם חי מאחורי האתר, שמדובר בבית קברות וירטואלי? לאחרונה חוויתי את התחושה הזו מספר פעמים (מתוקף תפקידי אני נאלץ לבקר לעיתים באתרים מסוג זה) ותוך כדי כך החלטתי לנסות ולבדוק מה הופך אתר לאתר חי.

ב"אתר חי" אני לא מתכוון דווקא לאתר שמתעדכן בקצב גבוה במאמרים חדשים או באתר של רשת חברתית שוקקת אלא דווקא לאתר שהתוכן שלו כמעט ואינו משתנה ובכל זאת הוא מלא חיים. יש אתרים שנולדים מתים לעומת זאת יש אתרים שחיים שנים ללא כל שינוי והם ממשיכים לעבוד. . .למשל האתר שלי start2think.com ממשיך לעבוד עבורי ולמכור יחידת לימוד וספר אלקטרוני בנושא חשיבה המצאתית כבר שבע שנים ללא מגע יד אדם. כדי למכור, אתר צריך לספק את התחושה שמאחוריו עסק עובד. אף אחד לא ישאיר פרטי כרטיס אשראי באתר שנראה ששיך לעסק שכבר מזמן עבר מן העולם.

רבים מאיתנו מעוניים להשתמש ברשת כדי ליצור הכנסה פסיבית - ובמסגרת זו אנחנו רוצים לבנות אתר כמעט ללא השקעה נוספת של כסף ומאמץ מעבר להקמה. אבל כדי לעשות זאת עלינו כאמור לשכנע את המבקרים שמדובר באתר של עסק חי וקיים.

אז איך גורמים לאתר להיראות אתר חי? הנה רשימה חלקית שהעליתי בבדיקתי.

צבע:
יש צבעים חיים וצבעים מתים. הצבעים הקרים (כחול, שחור ואף ירוק) הם מתים והחמים (צהוב, אדום, כתום) הם חיים. כמובן שאין זה אומר שיש לשלב באתר שלכם אך ורק צבעים חמים אבל מאוד מומלץ טאץ' של צבעים חמים גם אם סכמת הצבעים באתר מורכבת ברובה מצבעים קרים.

פנים אנושיות:
אנשים אוהבים אנשים (ותהרגו אותי אם אני מבין למה. . .). לכן מאוד כדאי לשלב תמונות של אנשים באתר. אבל תמונות מלוקקות של דוגמנים מבנק תמונות עלולות ליצור את הפעולה ההפוכה. אני לא יודע איך בדיוק אבל מריחים את התמונות האלה מרחוק. הדוגמנים האמריקאיים היפים והמלוקקים פשוט לא עושים לנו את זה. ההמלצה שלי היא לשלב תמונות של אנשים אמיתיים מתוך החברה. למשל באתר של המכללה בה אני מלמד שולבו בדף הבית תמונות של סטודנטים מהמכללה והתוצאה מצוינת. אפשר היה בקלות לבחור תמונת מבנק תמונות ולחסוך את יום הצילומים וההתעסקות אבל כאמור אנשים מרגישים מיד בזיוף.

טופס הרשמה לניוזלטר או סדרת טיפים:
ההנחה של המבקר היא שאם יש ניוזלטר יש חיים מאחורי האתר. כמובן שהחוכמה היא ליצר מערכת חיים אוטומטית באמצעות סדרת טיפים או קורס קצר שמוגש לנרשם באופן אוטומטי לחלוטין בדואר האלקטרוני. כדי לבצע את זה נדרשת מערכת כמו רב מסר. חשוב שהמסרים עצמם יכילו פרסונליזציה, כלומר פניה אישית אל הנרשם.וכך מתחזקת עוד יותר תחושת החיות של האתר.

טופס צור קשר:
רבים מחביאים את טופס צור קשר בדף צור קשר. אבל עצם הנוכחות של הטופס בדף הבית מחזקת את התחושה שמדובר באתר חי. כדי לחזק עוד יותר את תחושת החיות כדאי מאוד לציין בטקסט שמלווה את הטופס בתוך כמה זמן הפונה יכול לצפות לתשובה - משהו בסגנון של "למידע נוסף צור קשר ונחזור אליך בתוך 24 שעות.."

בלוג או פורום:
קישור לבלוג. בלוג הוא בהגדרתו יצור חי ולכן כשהמבקר רואה קישור כזה (גם אם הוא אינו מקליק עליו) הוא מאמין שמישהו מעדכן את האתר באופן שוטף. יש בזה רק בעיה קטנה. . .צריך לכתוב את הבלוג. . .פורום עשוי לפתור את הבעיה כי הוא יכול לסייע לכם ליצור תוכן מתחדש באמצעות גולשים אחרים. אבל אם הפורום אינו פעיל (לפחות פניה או שתיים ביום) הוא עלול לחזק את אווירת בית הקברות.

צו האופנה:
גם באינטרנט יש אופנות עיצוב. למשל עכשיו שולטת באינטרנט אופנת ה web 2.0 : עיצוב עדין בצבעים פסטליים ושימוש במלוא רוחב המסך. אני ממליץ על עיצוב אתר המתאים במידה מסוימת לצו האופנה אם כי לא באופן חזק מדי כי כאשר האופנה מאבדת קצת מזוהרה האתר נראה מיד מעופש ושייך לנחלת העבר. בכל מקרה כדאי לכם לבסס את האתר על עיצוב פשוט. פתרונות פשוטים תמיד החזיקו מעמד זמן רב יותר. הפעילו על עיצוב האתר את הכלי הנקרא "הסכין של אוקם" וסלקו מסכמת העיצוב כל מרכיב שאינו נחוץ.

אין צורך בקול ואנימציה:
רבים טועים לחשוב שמרכיבים נעים או קוליים גורמים תחושה של חיים. לכן אפשר למצוא באתרים רבים חלק עליון פלאשי - וזה די מעצבן לחזות שוב ושוב באותה אנימציה מיותרת. דווקא החלקים הנעים מחזקים את התחושה שהאתר הוא מעין הודעה מוקלטת ואין אדם אמיתי מאחוריו (אתם זוכרים את המערכות של הגשש שבו גברי, אם אני לא טועה, ניסה להתווכח עם הודעה מוקלטת).

כתיבה אישית:
כרגיל הרבה מאוד תלוי בטקסט. טקסט שפונה אל המשתמש שואל אותו שאלות (בסגנון המאמר של הניוזלטר הקודם). חשוב מאוד להימנע מקלישאות. למשל מי שמציע שירות גינון והסיסמא שלו היא "גינון ברמה אחרת" רק ממית את האתר. חשבו על סיסמא כמו "רני בן לשלושה דורות של גננים יטפל בצמחים שלכם ביד אוהבת של ילד פרחים..". אני נתקל שוב ושוב בבעלי עסקים שכאשר הם מדברים על העסק שלהם עיניהם רושפות, הם מלאי התלהבות ופיהם פולט מידע מועיל רלוונטי ומשכנע. אבל באתר שלהם הם נעלמים לחלוטין ובמקומם מופיע טקסט דלוח ומשעמם. ההצעה שלי: הקליטו את עצמכם בשיחה עם כמה לקוחות ונסו לשחזר כמה שיותר מתוכן שיחת המכירה באתר. נסו לשחזר לא רק את התוכן אלא גם את רוח הדברים.

הימנעו מאתרי תבנית:
אתר תבנית הוא דרך מצוינת לחסוך כסף וליצור דריסת רגל מהירה בעולם האינטרנט אבל לטווח ארוך כדאי לכם ליצור אתר המתאים לאישיות שלכם ולטמפרמנט שלכם. כמו במקרה של הדוגמנים ממאגרי התמונות כך גם את אתרי התבנית אנשים מריחים מרחוק!

שינויים קטנים:
היתרון של אתר בלתי משתנה הוא שכל שינוי מורגש. מדי כמה חודשים בצעו שינויים קטנים. אלה יכולים להיות שינויים בטקסט, שינויים קלים בעיצוב או תוספת של קישור. מי שביקר באתר בעבר אולי לא יוכל לשים את האצבע על השוני אבל באופן תת מודע תתפתח אצלו תחושה של התחדשות.

סימני חיים נוספים:
שורת זכויות היוצרים ֲ© 2003-2008 חשוב שתסתיים בשנה הנוכחית. באתרים רבים שוכחים לעדכן שם את השנה הנוכחית. טריק ידוע ונלוז הוא להוסיף סקריפט שכותב באופן אוטומטי את תאריך היום בראשית הדף כדי לגרום לקורא תחושה שמדובר בחומר טרי. לדעתי טריק כזה הוא בולט מדי - כולם יודעים שהאתר שלכם הוא לא ynet ואינו מתעדכן יומית. אבל אם כבר להשתמש בטריקים נלוזים (ואני לא שומר סף של המוסר...) אני ממליץ על סקריפט שמציין את החודש הנוכחי...או טוב יותר...את החודש הקודם כדי להסתיר עוד יותר את העובדה שמדובר במערכת אוטומטית. פרוט בולט של הכתובת הפיזית של העסק ומספר הטלפון גם הם יתרמו לתחושת החיות של האתר.

מבצעי מכירות:
לחץ זמן הוא אמצעי המכירה הטוב ביותר והוא עוד מרכיב שמייצר תחושת חיים באתר. אם האתר שלכם מוכר מוצר מסוים היכנסו מדי פעם וצרו "מבצע" של מחיר נמוך לתקופת זמן קצובה שתצוין באתר. חשוב מאוד עם זאת לאחר תום המבצע להחזיר את המחיר למחיר הקבוע.

אתר חי הוא אתר המעורר פעולה, אף אחד לא רוצה להתעסק עם גוויה. יישמו את הטיפים שהוצגו כאן וקצב הפניות אליכם יגבר בוודאות!

טיפים בנושא סטטיסטיקת אתרים / צביקה ג'רבי

תחום ה web-analytics- ניתוח תנועות המבקרים באתרי אינטרנט, הולך ותופס תאוצה בעולם. יותר מנהלים השתכנעו ביכולת לייעל את פעילותם האינטרנטית, להבין טוב יותר את נקודות הכשל באתרם ולזהות הזדמנויות עסקיות באמצעות ניתוח תנועות המבקרים באתר. יחד עם זאת, רבים עדיין אינם מצליחים לשחות בים הנתונים ולהגיע לחוף מבטחים של תובנה עסקית.

סדרת מאמרים זו תספק תשובה לשאלה: מה צריכים לעשות בעלי עסקים כדי להשיג רווח מניתוח תנועות המבקרים באתר שלהם.

ראשית כדי לבצע ניתוח סטטיסטי מקצועי יש צורך בתוכנה מתאימה. החדשות הטובות הן שאין צורך להשקיע בכך כסף רב. ניתן בהחלט להסתפק בתוכנה החינמית של Google Analytics- תוכנה מצוינת אשר תיתן לכם הרבה יותר ממה שאתם צריכים כדי לבצע ניתוח ראשוני שמביא תוצאות.

מאמר זה, הראשון בסדרה יספק לכם שני טיפים. . .

טיפ מס' 1 : הגדרת מטרות
לפני שאתם צוללים עמוק לתוך הדוחות והולכים לאיבוד בים הנתונים הגדול, אני מציע להתחיל בהגדרת מטרות האתר, נסו לענות על השאלות הבאות: למה האתר קיים? למי הוא מיועד? ומה היא התגובה הרצויה ממבקרי האתר? מהי הצלחה מבחינתכם?

בשלב השני נסו לחשוב כיצד ניתן למדוד הצלחה באתר שלכם: יחס המרה (היחס בין הנרשמים/המבצעים הזמנה באתר לבין סך כל המבקרים באתר), מס' המבקרים היוצרים קשר, או לאתרי תוכן: מס' דפים נצפים, מס' תגובות לכל כתבה וכו'.

לאחר שרשימת המדדים שלכם תהיה מוכנה כנסו לתוכנה הסטטיסטית ובדקו היכן מופיעות התוצאות המספריות של כל המדדים שעליהם חשבתם. עקבו אחר התוצאות הללו ונסו להבין מה הסיבה לשינויים בערכים (אם כי הביאו בחשבון שיש תנודות אקראיות בכל התוצאות הללו).

לדוגמא: תוכלו לבדוק את תרומתו של הפיצ'ר החדש שהכנסתם לדף הבית על יחס ההמרה ולקבל החלטות בהתאם. תוכלו לדעת כיצד יחס ההמרה משתנה ביום פרסום הניוזלטר שלכם או ביום פרסומה של כתבה בפורטל כלשהו. עם ידע זה תוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי תדירות פרסום הניוזלטר או לגבי עלות מול תועלת של פרסום כתבה בפורטל.

לשם דוגמא אני עומד לבחון שני דברים עיקריים לאחר פרסום הכתבה הזו בניוזלטר של רוני: את מס' המבקרים שהגיעו לאתר שלי דרך לינק זה swc.co.il בימים שלאחר פרסום כתבה זו ואת מס' המבקרים אשר יצרו איתי קשר בעקבותיה.

טיפ מס' 2 : Bounce rate
Bounce rate - זה יחס המבקרים אשר מגיעים לאתר ויוצאים מיד (בלי לצפות בעמוד נוסף). מניסיוני, מעקב אחר מדד זה הוא מאוד משתלם, מדד זה ילמד אותנו רבות על האתר וייתן לנו מידע רב ערך.

הדברים העיקריים שניתן ללמוד:

הרושם הראשוני שמקבלים מבקרי האתר שלנו על האתר. אם אחוז גבוה מהמבקרים (מעל ל-30%) עוזבים את האתר שלכם מיד עם הגעתם, עליכם להתמקד בדפי הנחיתה העיקריים של האתר, לשפר אותם וכמובן לבצע בקרה ולראות כיצד היחס הזה השתנה אחרי השיפור.

התאמת האוכלוסייה המגיעה לאתר- כדאי מאוד לחשב את הbounce rate בפילוח של מקורות הגעה. אם ישנם הבדלים גדולים בין מקורת ההגעה השונים זה ייתן לכם מידע חשוב לגבי מי מביא לכם תנועה איכותית יותר ומי לא. מה ניתן לעשות עם זה? פריסה טובה יותר של תקציב הפרסום. לדוגמא: העברת תקציב ממקור פרסום אחד למקור פרסום אחר, השקעה גדולה יותר בפרסום PPC או הפסקת פרסום במקור אחר.

באתר SWC ובניוזלטרים הבאים של רוני, תוכלו למצוא טיפים נוספים לגבי הפעילויות שכדאי לבצע כדי למצות את הפוטנציאל הרווחי הטמון בניתוח תנועות המבקרים באתר שלך.

צביקה ג'רבי
מומחה לניתוח סטטיסטי של אתרי אינטרנט
http://www.swc.co.il

פינת החדשנות - בדיקת השימושיות של אתר האינטרנט שלכם במחיר נמוך / רוני הורוביץ

חברות גדולות, לפני השקת אתר חדש או לאחר עריכת שינויים באתר הקיים, מבצעות בדיקת שימושיות. הבדיקה מתבצע באמצעות מספר אנשים מקהל היעד הרלוונטי המוזמנים למעבדת מחקר שבה הם מתבקשים לבצע משימות באתר ולאחר מכן לכתוב דו"ח על חווית המשתמש שלהם. באמצעות הבדיקה הזו לומדים על כשלים במערכת הניווט של האתר, בטפסים, ובטקסט. בדיקה כזו היא בדרך כלל יקרה למדי ולכן נגישה בעיקר לחברות גדולות.

לפני מספר ימים נתקלתי בשירות מעניין של חברת usertesting הפועלת מהאתר http://www.usertesting.com השירות הזה מאפשר לכל בעל אתר להזמין בדיקת שימושיות של האתר תמורת סכום נמוך מאוד של 19 דולר לכל בודק. השיטה עובדת כך: אתם מספקים ל usertesting את כתובת האתר שלכם, קובעים בכמה בודקים אתם מעוניינים ובתוך מספר ימים אתם מקבלים דו"ח כתוב וכן דו"ח מוקלט שבו אתם יכולים לצפות בבודק מבקר בדפי האתר שלכם ומספר על תחושותיו תוך כדי כך. אני מתכוון לנסות את השירות בקרוב, אשמח לדווח לכם על התוצאות.

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם להשתתף בפורום שלנו ולבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ
סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית


כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007