הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 48

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 48 של סודות השיווק באינטרנט.

החודש רכשתי סוף סוף טלפון סלולארי חדש. למעלה משלוש שנים הסתובבתי נוקיה קשיש ששירת אותי נאמנה במשימות המיוחדות של send-end. מתוקף עיסוקי אני אמור לשדר דימוי של מעודכנות טכנולוגית ולכן כולם (כולל מטפלת השיאצו שלי!) החלו ללעוג לי על הטלפון החבוט שהיה מעוטר במדבקות מתקלפות של פיות שהבת שלי הדביקה עליו. אפילו הבן שלי (בן 14 וחצי) כבר רכש לעצמו iphone נוצץ והוציא לי את העיניים עם הפעלולים של המכשיר הטרנדי.

לאחר שנפלה ההחלטה לשדרג הגעתי לנקודת השירות והמכירות של החברה הסלולארית שלי. הדרישות שהיו לי מהמכשיר היו שיהיה בעל מקלדת מלאה (אני משתגע מכתיבת הודעות טקסט בשיטה של הלחיצה המרובה על אותו מקש - אני תמיד לוחץ מהר כדי להגיע לאות הנכונה ואז הופ. . .עובר אותה וצריך להתחיל את כל הסבב מחדש - לכן הודעות הטקסט שלי הן באורך ממוצע של שליש מילה) וכן שיהיה טלפון של. . .נוקיה. זו באמת דוגמא נדירה אצלי של "נאמנות למותג". התחושה שלי לגבי נוקיה היא שבעניין טלפונים סלולאריים הם פשוט יודעים מה שהם עושים.

הבהרתי את הדרישות שלי לנציגת השירות היעילה. התברר, שיש מכשיר אחד שמתאים בדיוק למפרט הדרישות שהעליתי. E71 של נוקיה. הצצתי במכשיר, קצת חששתי מהמקשים הקטנים, אבל שמתי את מבטחי בחברה הפינית. ואכן, לאחר כמה שבועות של שימוש אני יכול לומר שהמכשיר משרת אותי נאמנה ואורך מסרי הטקסט שלי כבר עלה פלאים.

מאז שאני מצויד בסמארטפון מהדור השלישי אני מהרהר על עתיד הסלולר כמכשיר צריכת מידע, בידור והתחברות לאינטרנט, ובמיוחד על השימוש בטלפונים הסלולאריים לצרכים שיווקיים. אני חייב להודות שעד שהגיע אלי הצעצוע הזה מאוד זלזלתי במכשיר הטלפון ככלי לצריכת מידע אבל בפעם הראשונה שבה לקחתי אותו למיטה וצפיתי באמצעותו בסרטון יוטיוב גרמה לי הרהורי חרטה. אין לי ספק עתה שלטלפון הסלולארי יכול להיות תפקיד במערך השיווק - מה שנותר עתה לגלות הוא מה בדיוק יהיה התפקיד הזה וכיצד הוא ישתלב עם מערכות אחרות כמו למשל הדואר האלקטרוני. על כך באחד הגיליונות הקרובים.

בגיליון הקודם הצגתי לכם את היועץ והגורו העסקי אמיר הרדוף. אני שמח שהנושא עניין אתכם ומעל 400 מקוראי הניוזלטר הקשיבו להרצאה המרתקת של אמיר - מקווה שנהניתם. גם הפעם אני רוצה להזמין אתכם לאירוע אינטרנטי של אמיר - הפעם אמיר עורך איתי ראיון בשידור חי בנושא החביב עלי - שיווק בדואר אלקטרוני. כדי שהראיון יהיה רלוונטי עבורכם תוכלו לשאול מראש שאלות אליהם אמיר ואני נתייחס בעת הראיון. הראיון יתקיים ביום שני הקרוב ב 24 בנובמבר בשעה 21:00 - ההשתתפות חינם אבל יש להירשם מראש:

לחצו כאן כדי להירשם לראיון שאמיר הרדוף עורך איתי בנושא שיווק בדואר אלקטרוני - מומלץ!

תוכלו לשאול שאלות על כל המרכיבים שקשורים לשיווק בדואר אלקטרוני: למי לשלוח, כמה לשלוח, מה לשלוח, איך לכתוב, איך לעצב, איך למכור וכמובן הנושא הבוער: החוק החדש נגד דואר זבל.
להרשמה

בגיליון הנוכחי מאמר של אמיר הרדוף על החשיבות שבניוזלטרים למערך השיווק הכולל, מאמר שלי על פרסום באמצעות באנרים. גליה שכטר קבלה חופש החודש - היא עובדת על השלמת המיזם שלה ובפעם הבאה שתפרסם כאן המיזם יהיה כבר באוויר.

אני מאחל לכם קריאה מהנה ומועילה!

אם אתם מתעניינים בנושא תוכניות שותפים אני מזמין אתכם להשתתף בכנס המרכזי בישראל העוסק בתחום והנקרא afflicon . כל המו בילים בתחום יהיו שם (וגם אני). הכנס ייערך ביום שני (מחר!) ושלישי 25-24 בנובמבר בשפיים. פרטים נוספים באתר הכנס (האתר באנגלית אבל רוב ההרצאות כולל שלי יהיו בעברית).

בקרו באתר של מערכת רב מסר כדי ללמוד כיצד לבנות קמפיין דואר אלקטרוני שיעבוד עבורכם ויגדיל באופן דרמטי את יחס ההמרה של האתר שלכם.

באינדקס הניוזלטרים של ישראל כבר רשומים כבר מעל 180 ניולזטרים. כדאי לכם מאוד לבקר באתר - רבים מהניוזלטרים מעניינים מאוד! אם אתם מפיצים ניוזלטר אני ממליץ לכם בחום לרשום אותו באתר עכשיו ולהבטיח מיקום טוב לניוזלטר שלכם. סדר ההופעה של הניוזלטרים באתר הוא על פי תאריך הרישום.

אם יש לכם חברים שאתם מאמינים שיפיקו תועלת מהניוזלטר מדוע שלא תשלחו להם forward של הגיליון ותציעו להם להירשם בעצמם? אני משוכנע שהם יודו לכם על כך.

אתם מוזמנים לקרוא את הניוזלטר הזה וגיליונות קודמים גם ברשת.


הכח הנסתר שבניוזלטר - מאת אמיר הרדוף, מנכ"ל "הרדוף ליווי עסקי".

מעטים מבינים מהו הכוח הנסתר בניוזלטר טוב. ואני לא מדבר על גליון אחד, אלא על מה שנוצר אחרי תקופה בה הקורא נחשף אל התכנים שלך.

אתה קורא את הדברים שרוני הורוביץ כותב כאן, את התוכן, את הידע, את הרעיונות, ובלי לשים לב, מתפתחת מערכת יחסים בינך ובין הכותב. וכשרוני ימליץ לך המלצה, לא תחשוב פעמיים - מייד תדע שהמלצה זו היא טובה ושווה בחינה רצינית.

איך קורה כזה דבר, רק מתוך אימייל חודשי הנשלח אליך, שכולו טקסט?

הדבר קורה, עקב שלושה גורמים אשר מתפתחים דרך ניוזלטר טוב:

1. אתה מרגיש שאתה מכיר את רוני
2. אתה מרגיש שאתה מחבב את רוני
3. אתה מרגיש שאתה סומך על רוני

מכיר, מחבב, סומך - ובאנגלית, בעולם המכירות אומרים "Know, Like and Trust" - תוצרים רגשיים אלו הינם הבסיס לפיתוח כושר שכנוע. ואם תנהל נכון את התכתובת שלך עם לקוחותיך (הקיימים והפוטנציאלים), אתה מחזיק בידך כלי רב עוצמה, ולאחר זמן לא ארוך תייצר רמה גבוהה של תגובתיות אצל רשימת הקוראים שלך. ואיך תעשה זאת? הנה כמה המלצות:

דבר ברמה אישית - שתף מה קורה אצלך בחיים (כך תייצר את אלמנט ההיכרות). לא מזמן הזמנתי את רשימת התפוצה שלי להרצאה שהעברתי, ושלחתי אימייל בו כתבתי שאני כותב מהמספרה (בדיוק הסתפרתי והתיישבתי ליד המחשב של הספר כשהמתנתי וכשהפצתי מסר לרשימה) - התגובות לא איחרו לבוא כמובן, וברוח טובה מאוד.

ללמד, ללמד, ללמד - דרך לימוד הלקוחות שלנו חומר חדש, ידע חדש, עושר דוגמאות, אנו מחזקים את מעמדנו כמורה וכמדריך - הדבר מייצר חיבה אלינו, עקב עקרון הנקרא "עקרון ההדדיות", האומר שככל שניתן יותר, כך נגדיל את הרצון של הצד השני לתת לנו. ואי אפשר לרצות לתת למישהו בלי לחבב אותו. קשה לפחות. תחשוב לרגע על מורים מהעבר שאתה מעריך - מנטורים שקידמו אותך באמת בחיים - נכון שאתה מחבב אותם? (שים לב למשפטים האחרונים שלי, בגובה העיניים, בשפה מדוברת - שוב, דיבור ברמה האישית עובד מעולה).

המלץ בחום על דברים שאתה מאמין בהם - אין טעות גדולה יותר מלהתבייש בזה שאתה מוכר. מכירה אינה אלא הצעה של מוצר או שרות אשר ישפר משמעותית את חיי הלקוח שלך. זוהי חובתך להציע ללקוח שלך את אותם דברים אשר ישפיעו על חייו לטובה, ואם תצלול לכך באמת, ותדבר אל לקוחותיך ממקום אמיתי של רצון לשפר את חייהם, תפתח רמה גבוהה של אמון - אותה תחושה שעליך ניתן לסמוך. אפילו אם הלקוח לא רוכש ממך - המסר עובר שאתה רוצה רק בטובתו.

רוני, ששולח לך ניוזלטר מעולה זה, גם הוא רוצה בטובתך.

יחד בנינו הזמנה מיוחדת אליך, המאפשרת לך לשאול את רוני כל שאלה שהיא בנושא עשיר זה של שיווק אימייל, ולקבל תשובות ישירות מרוני!

איך זה עובד?

ביום ב' הקרוב, 24.11, בשעה 21:00, אני מקיים ראיון בשידור חי עם רוני - שידור דרך האינטרנט. בראיון זה אשאל את רוני את השאלות הבוערות ביותר של קוראי ניוזלטר זה.

אני מזמין אותך להירשם לראיון מרתק זה כאן:
www.theseminar.co.il/rhaskroni
ולשאול את רוני כל שאלה שהיא בנושא. הרשמתך דרך עמוד זה תאפשר לך גם קבלת פרטי הגישה המלאים לראיון המתקרב עם רוני.

ואם אין לי שאלה ובכל זאת ארצה להאזין?

גש ל:
www.theseminar.co.il/rhaskroni
והזן את פרטיך ללא שאלה - ותקבל את פרטי הגישה.

בברכת "הכוח הנסתר" שבניוזלטר,
אמיר הרדוף
מנכ"ל, "הרדוף ליווי עסקי"

פרסום באמצעות באנרים - מאמר ראשון / רוני הורוביץ

הקוראים הותיקים שלי יודעים שעד היום כמעט ולא כתבתי כאן על פרסום באמצעות באנרים. ואם הזכרתי פה ושם באנרים זה היה בדרך כלל בהקשר שלילי. ואכן אין ספק שפרסום מכירתי באמצעות באנרים הוא נחות מאוד ביחס לפרסום באמצעות חיפוש. הסיבה ברורה - כאשר אדם מבצע חיפוש שקשור בנושא מסוים הנושא חם בתודעתו ולכן הסיכוי שיקליק על מודעה ולאחר מכן ימשיך ויבצע פעולה רצויה באתר אליו הגיע גדול פי כמה.

לעומת זאת אדם שנתקל בבאנר באתר תוכן מתייחס אל הבאנר כגורם שמפריע לו לבצע את משימתו - צריכת התוכן באתר. לכן אפילו אם הבאנר עוסק בנושא שמעניין אותו הסיכויים שיקליק עליו נמוכים לאחר שכבר פיתח אליו יחס אנטגוניסטי. כדי להשוות פרסום באמצעות מודעות חיפוש בגוגל לפרסום באמצעות באנרים נבחן דוגמא מספרית מייצגת:

נסתכל על מסע פרסומי של משרד עורכי דין. נניח שקליק בגוגל עולה חמישה שקלים ויחס ההמרה של מודעות החיפוש (למשל היחס בין המבקרים באתר לאלה שפונים ובכך הופכים לידים הוא 10 אחוז). לכן עלות ליד באמצעות גוגל תהיה 50 שקלים.

לעומת זאת נבחן פרסום באמצעות באנרים. פרסום באנרים מתומחר בדרך כלל בעלות מסוימת ל 1000 חשיפות של הבאנר. עלות סבירה היא 50 שקלים ל 1000 חשיפות. יחס ההקלקה על הבאנר הוא כ 2 פרומיל כלומר 2 מתוך 1000. לכן כל קליק עולה לנו 25 שקלים. בנוסף יחס ההמרה של תנועה שמקורה בבאנרים הוא כשליש מיחס ההמרה של תנועה שמקורה בחיפוש (במקרה הטוב). לכן יחס ההמרה בתנועה שהגיע מבאנר יהיה 3 אחוז בלבד. עבור התנועה שהגיע מבאנר העלות לליד תהיה כ 750 שקלים.

אם נניח שהשווי של ליד (פונה שהשאיר פרטי קשר) הוא כ 500 שקלים עבור משרד הפרסום יוצא מכך שפרסום באמצעות באנרים אינו כדאי.

זה נשמע סביר ואכן רבים מוותרים על הפרסום באמצעות באנרים אולם זו עלולה להיות מסקנה שגויה. אם בוחנים את הבאנר בשיקולים של שיווק ישיר (שיווק שמטרתו לייצר מכירה או ליד) אזי אכן הבאנר עלול להיות בלתי כדאי אולם לא זה התפקיד של הבאנר. באנר לא אמור "לקחת קליקים" כפי שמודעה בעיתון או ברדיו לא אמור לקחת קליקים.

כבר בראשית ימי האינטרנט כאשר הבאנרים היו אמצעי הפרסום הכמעט יחידי וכולם דיברו על קליקים על הבאנרים העניין נראה לי מוזר. איך ייתכן שבמדיום האינטרנט מודעות יבחנו באמצעות שיקולים אחרים לגמרי מאלה שתמיד אפיינו פרסום?

אז מה התפקיד של הבאנרים? הבאנרים מיועדים בראש ובראשונה ליצירת מודעות למותג brand) awareness) או "מוכרות" (מלשון מוכר - לא זר). בקבלת החלטות קניה יש לאותה מכורות תפקיד קריטי. מחקר ישן קבע שבין שני תאומים זה שאנשים מחבבים יותר הוא הראשון שפגשו - הוא פשוט מוכר יותר. זה כנראה עניין של הישרדות: המוכר פחות מאיים, הזר עלול להפתיע ולתקוף. לבאנר, בניגוד למודעות המילים במנועי החיפוש יש יכולת ליצור "מוכרות". יכולת זו קשורה בעיקר בעובדה שהבאנר מתקשר באמצעים ויזואליים שהם חזקים מאוד ביצירת זכירות שהיא הבסיס למוכרות.

אז אם הבאנרים לא מיועדים ליצור תנועה ישירה לאתר מהי בעצם השפעתם וכיצד מודדים אותה? התשובה היא שהמוכרות שהבאנרים יוצרים משפיעה על כל שלבי תהליך הקניה: ראשית אנשים יקליקו יותר על תוצאות חיפוש שבהן מופיעים מותגים מוכרים (זה נכון לתוצאות אורגניות וגם לקישורים ממומנים הצמודים לחיפוש). שנית הנכונות שלהם לקנות מוצרים ושירותים תגדל כאשר האתר אליו הגיעו מוכר להם (מהבאנרים). לכן הבאנרים אמורים להשפיע באופן חיובי גם על התנועה לאתר שמקורה בחיפוש וגם על יחס ההמרה.

אגב, כמו תמיד בשיווק, חשוב שמרכיבי השיווק יפעלו באופן מתואם: למשל אם יצאתם בקמפיין באנרים ודאו שאתם משלבים את שם המותג בקישורים הממומנים שלכם ואף בתוצאות החיפוש האורגני שלכם (למשל ודאו ששם המותג מופיע בתג ה title בדפי ה HTML שלכם).

מדידת השפעת הבאנרים היא עניין מורכב למדי. תמיד אפשר לבדוק פשוט את השורה התחתונה - מכירות, אבל כולנו יודעים שהמכירות מושפעות מגורמים רבים עונתיים ואחרים שהשפעת קמפיין הבאנרים עלולה בקלות להיבלע בהם. אפשר למדוד גורמים אחרים כמו יחס ההקלקה על המודעות ויחס ההמרה שאמורים להיות מושפעים מקמפיין באנרים מוצלח אבל גם מדדים אלו חשופים לתנודות שאין להן קשר עם קמפיין הבאנרים.

כאמור השפעת הבאנר היא מושהית. אנשים צופים בבאנר מספר פעמים ורק לאחר ימים או אפילו שבועות מבקרים באתר. אחד המדדים המעניינים למדידת השפעה של באנרים נקרא view through. מדד זה בודק כמה ממבקרי האתר, וחשוב מכך כמה מאלה שבצעו פעולות באתר (הרשמה, רכישה) ביקרו קודם לכן בעמודים בהם הוצב הבאנר שלנו. המדידה של view through עלולה להיות מורכבת (דורשת עוגיות מסוג third party) אבל שכרה בצידה - באמצעותה נוכל להעריך את השפעתו של הבאנר ולבדוק אם ההשקעה בו כדאית.

במאמר הבא נעסוק בצדדים הפרקטיים של פרסום באנרים: סוגים, גדלים, הצעות ליצירת באנרים ומה עליכם לבדוק לגבי האתרים בהם אמור להיות מוצג הבאנר שלכם.

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם לבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה. אתם גם מוזמנים לקרוא על החוק החדש נגד דואר זבל וכיצד מערכת רב מסר תסייע לכם לעבור אותו בשלום.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית


כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007