הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 52

שלום לכולם,

האם שיווק באינטרנט הוא מקרה פרטי של שיווק, שכל מה שיש לדעת על אודותיו כבר נלמד במסגרת הקורסים הכלליים לשיווק? או ששיווק באינטרנט הוא עולם בפני עצמו, בעל חוקים משלו שיש לגשת אליו מתוך ראיה חדשה לחלוטין?

לדעתי רבים טועים לחשוב שהאינטרנט הוא מקום שבו נשברים כל כללי השיווק כפי שהכרנו אותם, אבל רבים עוד יותר אינם מבינים שהאינטרנט הוא מדיום שיווקי מיוחד במינו בעל כללי משחק שונים.

קחו למשל אתר אינטרנט. מהו אתר עבור המשווק? חלון ראווה? מודעה מורחבת בעיתון? סרטון פרסומת עטוף בטקסט ותכנים נוספים? אתר הוא קצת מכל אלה אבל הוא גם הרבה יותר. אתר הוא יחידה חינוכית-לימודית. כל אתר הוא אוניברסיטה קטנה, עתירת תכנים וערך אינפורמטיבי. דרך נוספת להסתכל על אתר אינטרנט היא כעל סניף של הארגון.

לפני כמה שנים סיפקתי יעוץ לעורכת דין, שתפסה את האתר כחלון ראווה וחשבה ליצור כמה דפים שמעלים על נס את ידענותה ויכולותיה. על פי התפיסה את האתר כאוניברסיטה הצעתי לה להוסיף באתר מידע שיסייע למבקרים גם אם לא ישכרו בסופו של דבר את שירותיה, כדי לתת למבקרים ערך בתמורה לעצם הביקור, במטרה לבדל את עצמה מאתרים המשמשים חלונות ראווה בלבד. תפיסת האתר כסניף משמעותה שהאתר יסייע גם ללקוחות בפועל - למשל כדי לקבל מידע על הסטאטוס של ההליך המשפטי.

מכיוון שחוקי המשחק באינטרנט הם מיוחדים וחדשים, עדיין לא נוצרה אצל רבים מאיתנו תשתית אינטואיטיבית להתנהגות שיווקית אינטרנטית נכונה. כתוצאה מכך רבים חשים חוסר בטחון, ופשוט בוחרים לחקות את פעולותיהם של המתחרים, וכמובן שמשכפלים גם את טעויותיהם.

במשך השנים האחרונות נשאלתי על ידי רבים היכן אפשר ללמוד באופן מסודר ומובנה שיווק באינטרנט. לשמחתי, רבים החלו לגלות עניין ברכישת ידע מבוסס בנושאים כמו כתיבה שיווקית, קידום אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש ואף בנושאים אינטגרטיביים כמו תכנון תהליך מכירה אינטרנטי ואסטרטגיה שיווקית כוללת.

ובכן החלטתי להרים את הכפפה ואני שמח לבשר לכם על הקמתו של. . .

בית ספר רב מסר לשיווק באינטרנט

הרעיון של בית הספר הוא להציע קורסים קצרים, ממוקדים ומאוד יישומיים במקצועות השונים של השיווק באינטרנט. בית הספר יושק בתחילת מאי ויציע בשלב הראשון שני קורסים:

קורס כתיבה שיווקית שאני אעביר
קורס קידום אתרים שיעביר אורן שץ המומחה המוביל בארץ בנושא קידום אתרים.

בהמשך בית הספר יציע מגוון רחב של קורסים בנושאים כמו פרסום במנועי חיפוש, תכנון מערך מכירות אינטרנטי, שימושיות אתרים, סדנאות בשיפור אתרים ועוד קורסים רבים נוספים. הייחודיות של הקורסים שלנו היא בכך שהם ממוקדים, קצרים, מקצועיים, מעשיים, עדכניים ולא פחות חשוב - במחיר סביר ביותר.

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על הקורסים שמציע בית ספר רב מסר

בגיליון הפעם מאמר מפרי עטי על האופן שבו תמקסמו את הערך של רשימת התפוצה שלכם ומאמר של אמיר הרדוף, מנכ"ל "הרדוף ליווי עסקי" על חשיבותה של חדשנות ועל הדרך הנכונה להשקתם של מוצרים ושירותים חדשים.

אני מאחל לכם קריאה מהנה ומועילה!

אתם מוזמנים לצפות בסרטון בן 20 דקות שהכנתי ושעורך היכרות עם מערכת רב מסר. בסרטון אני מדגים טעינה של רשימת תפוצה למערכת, כתיבה, עיצוב ושליחה של מסר לרשימה, ועיון במשתני הסטטיסטיקה שהתקבלו לגבי מסר זה. בנוסף למידע על המערכת אתם יכולים לשאוב רעיונות כיצד להשתמש בסרטון כחלק ממערכת שיווקית.

לסרטון היכרות עם מערכת רב מסר

באינדקס הניוזלטרים של ישראל כבר רשומים כבר מעל 180 ניולזטרים. כדאי לכם מאוד לבקר באתר - רבים מהניוזלטרים מעניינים מאוד! אם אתם מפיצים ניוזלטר אני ממליץ לכם בחום לרשום אותו באתר עכשיו ולהבטיח מיקום טוב לניוזלטר שלכם. סדר ההופעה של הניוזלטרים באתר הוא על פי תאריך הרישום.

אם יש לכם חברים שאתם מאמינים שיפיקו תועלת מהניוזלטר מדוע שלא תשלחו להם forward של הגיליון ותציעו להם להירשם בעצמם? אני משוכנע שהם יודו לכם על כך.

אתם מוזמנים לקרוא את הניוזלטר הזה וגיליונות קודמים גם ברשת.

כך תפיקו את המיטב מרשימת התפוצה שלכם / רוני הורוביץ

במהלך 15 שנותיו של האינטרנט המסחרי חלו התפתחויות טכנולוגיות רבות - מהמודם האיטי, זה שהתנתק בכל פעם שהייתה שיחה ממתינה, לאינטרנט ברוחב פס של 4 מגה ביט של היום (במדינות מפותחות באמת רוחב הפס גדול הרבה יותר), מדפי אינטרנט סטטיים לסרטוני יוטיוב ועדכוני RSS ו- Twitter ועוד.

במשך כל אותן שנים כלי שיווקי אחד כמעט שלא השתנה - הדואר האלקטרוני. והוא כנראה לא ישתנה. מסתבר שאין תחליף לצורת התקשורת הפשוטה של מכתב: שולחים לנמען מסר טקסטואלי והוא, בזמנו החופשי, קורא (אם הוא רוצה), ומגיב (כנ"ל).

רשימת תפוצה המאפשרת שמירה על קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים באמצעות הדואר האלקטרוני היא הנכס החשוב ביותר שלכם. התנועה באתר שלכם באה והולכת אבל רשימת התפוצה שלכם הולכת וגדלה. באנגלית אומרים grow your list כלומר "לגדל את הרשימה" - מתייחסים אל הרשימה כאל יבול חקלאי שזורעים ומגדלים.

לפני שאפנה לנושא עצמו אתייחס לשאלה מקדמית שרבים שואלים- האם בשנת 2009 מישהו עוד קורא מסרים שיווקיים בדואר אלקטרוני? וגם אם הוא קורא האם הוא מגיב, או מתייחס בדרך כלשהיא אליהם? לדוגמא מקליק על קישורים?

התשובה פשוטה וחד-משמעית - כן! כאשר מפגישים בן אנוש עם יחידת מידע שמעניינת אותו שום דבר לא יעצור אותו מלצרוך את המידע - ולא חשוב דרך איזה מדיום הגיע אליו. מערכת רב מסר שולחת בחודש כמה מיליוני מסרי דואר אלקטרוני ואחוז הפתיחה הממוצע הוא מעל 20%. מספר הפותחים שגם טורחים להקליק על קישור במייל הוא כ- 40 אחוז מהפותחים בממוצע. לכן אם יש לכם רשימת תפוצה של כ 5000 מיילים (למשל הרשימה הזו שאתם חלק ממנה) מעל 1000 איש יפתחו כל דיוור שלכם - מספר לא מבוטל (וזה לא אותם 1000 איש בכל פתיחה כך שהחשיפה שלכם גדולה הרבה יותר).

לפני 10 שעות שלחתי לרשימת המתעניינים במערכת רב מסר המונה כ-3500 נמענים מסר המבשר על פתיחת בית ספר רב מסר. רשימה זו נאספה במשך כארבע שנות פעולת המערכת. מאז כבר פתחו את המסר כ-700 איש מתוכם למעלה מ-400 לחצו על הקישור שמוביל לדף של בית הספר וכ-80 נרשמו לקבלת מידע נוסף על הקורסים השונים. במהלך היומיים הקרובים המספרים האלה אמורים לגדול באופן משמעותי.

חשבו על זה - כיצד הייתי מפרסם את בית ספר רב מסר ללא שתי רשימות התפוצה - רשימת רב מסר בת 3500 נמענים ורשימת ניוזלטר סודות השיווק באינטרנט (הרשימה הנוכחית) המונה כ 5000 נמענים? היה עלי להשקיע עשרות אלפי שקלים בפרסום בגוגל כדי להביא את דבר בית הספר למספר כה רב של נמענים רלוונטיים וזה גם היה לוקח שבועות אם לא חודשים.

גידול רשימת תפוצה הוא נושא חשוב שבו דנתי כבר בעבר ומן הסתם עוד אכתוב עליו בעתיד. במאמר הזה אני רוצה להתמקד בשימוש ברשימה - כיצד למקסם את התועלת שמפיקים ממנה. ואגב ככל שתפיקו תועלת רבה יותר מהרשימה שלכם כך בסופו של דבר היא גם תגדל בקצב גבוה יותר.

מושג בסיסי בניהול רשימת תפוצה הוא "ערך נמען". ערך הנמען הוא השווי של הימצאות מנוי ברשימת התפוצה שלכם. למעשה עוד לפני שהצטרף לרשימת התפוצה שלכם היה לנמען שלכם ערך כמבקר באתר וכאשר נרשם השווי שלו עבורכם "קפץ" באופן משמעותי.

ערך הנמען מורכב מסך כל הפעולות שנמען מבצע ויבצע בעתיד ואשר תורמות לעסקיכם. מדובר ברכישות של מוצרים או שירותים, בהמלצה לחברים על מוצרים ושירותים, בעדות חיובית שייתן לכם ושתוכלו לפרסם באתר או אפילו ביקורת בונה שהסבה את תשומת לבכם לכשל כלשהו במערך העסקי שלכם.

מטרתכם בשימוש ברשימת התפוצה שלכם היא להעלות באופן מתמיד את סך הערך של נמעני הרשימה שלכם. הנקודה הזו היא חשובה משום שרבים טועים לחשוב שמטרתם העיקרית בניהול רשימת תפוצה היא פשוט להגדיל את מספר הנמענים. על פי גישה מוטעית זו אותם אנשים יחששו להציע הצעות לרשימת התפוצה פן יגרום הדבר לעזיבה של רשימת התפוצה.

אבל אם לא תציעו הצעות לנמענים שלכם כיצד תהיה הרשימה בעלת ערך עבורכם? התחלתי לפרסם את הניוזלטר הזה עוד לפני שהצעתי שירות כלשהו ואז הוא היה נקי לגמרי ממרכיבים שיווקיים. לאחר שסיימנו לפתח את מערכת רב מסר התחלתי להזכיר את המערכת בניוזלטר במטרה ברורה לקדם את מכירותיה. מספר גיליונות לאחר מכן החלו לפנות אלי אנשים בבקשה שאסיר אותם מרשימת התפוצה "כי נמאס להם מהפרסום המסיבי שמצטרף לניוזלטר".

אל לכם לחשוש מבקשות הסרה. למעשה כמעט ההפך הוא הנכון: אם הדיוור שלכם מפיק מספר מועט של בקשות הסרה עליכם לבדוק את עצמכם - סביר שאינכם פועלים באופן אופטימאלי לגבי רשימת התפוצה שלכם. באופן פרדוקסאלי בקשת הסרה מבטאת אמון בשולח שיכבד את הבקשה: האם ביקשתם פעם ממי ששולח לכם פרסומות לתרופה המפורסמת נגד אין אונות (שאם אזכיר כאן את שמה מייד יתנפלו עלי כל מסנני הספאם בעולם) שיסיר אתכם מרשימת התפוצה? אני מניח שלא - והסיבה לכך היא כי לא האמנתם שהספאמר יכבד את בקשתכם.

נחזור אם כן אל השאלה המקורית: כיצד מעלים את הערך של רשימת התפוצה. השלב הראשון הוא לגרום לנמענים לפתוח את המיילים שלכם. כדי לגרום להם לפתוח עליהם ראשית להכיר אתכם. לכן חשוב לבחור באופן נכון את שם השולח. האפשרויות כאן הן שם המותג או שם פרטי של אדם. עליכם לבחור בשם שעשוי להיות מוכר וזכיר יותר לנמענים. אגב, גם אם כלל לא פותחים את המסר שלכם יש לו ערך כי הוא הופך את שם המותג שלכם זמין בתודעת הנמענים: חשבו כמה חברת קוקה קולה משקיעה רק כדי שסמל המותג שלהם, ללא כל מילה נוספת, יונח מול לעיניהם של אנשים רבים ככל האפשר.

גורם נוסף שמשפיע מאוד על אחוזי הפתיחה הוא שורת הנושא. לגבי שורת הנושא יש שתי גישות: גישת הנושא הקבוע וגישת הנושא המשתנה - כזה שמעיד על התוכן. גישת הנושא הקבוע מתאימה למשלוח ניוזלטר תקופתי קבוע - חשוב שבנושא יופיע מספר הגיליון (כפי שנעשה בניוזלטר הנוכחי) כדי לאותת לנמענים שמדובר בניוזלטר שיוצא בקביעות. בגישת הנושא המשתנה שורת הנושא מספקת לנמענים מידע על תוכן המסר וצריכה להיות מנוסחת באופן מושך אם כי לא מתחכם. אפשר גם לשלב בין שתי השיטות לציין שם ומספר הניוזלטר וגם את הנושא העיקרי - אם כי יש להיזהר מכך ששורת הנושא לא תהיה ארוכה מדי כי תוכנת קריאת המיילים של הנמען עלולה לקטוע אותה.

אם גרמנו לנמען לפתוח את המייל העלנו את ערך הנמען (ובכך את ערך הרשימה). השלב הבא בסולם הערך של הרשימה קשור במספר המפגשים המוצלחים שאתם מייצרים עם הנמענים ברשימת התפוצה שלכם ביחידת זמן (נאמר חודש). מפגש מוצלח הוא מפגש שבו הנמען שלכם פתח את המייל שלכם, קרא אותו וחשב שהוא רלוונטי עבורו.

חשוב מאוד להגדיל את תדירות המפגשים המוצלחים כי כל מפגש כזה הוא הזדמנות לבצע המרה של נמען ברשימת התפוצה לשלב גבוה יותר בשרשרת הערך שלו: להפוך אותו מקורא פסיבי לקורא שממליץ על הניוזלטר לחבריו או למי שמשתתף באירוע שאנחנו מארגנים ולבסוף כמובן למי שרוכש מאיתנו מוצרים או שירותים.

הדרך הטריוויאלית להגדיל את מספר המפגשים המוצלחים היא כמובן לכתוב מסרים מרתקים ורלוונטיים לנמענים שלכם - לא ארחיב בנושא משום שזה מובן מאליו. אגב, כל המחקרים והסקרים בנושא שיווק בדואר אלקטרוני מוכיחים שוב ושוב שאנשים מסירים את עצמם מרשימות תפוצה לא בגלל תדירות משלוח גבוהה מדי אלא בגלל חוסר רלוונטיות. הדרך שבה משתמשים מקצועני רשימות התפוצה כדי להגדיל בו זמנית את הרלוונטיות ואת תדירות המשלוח לנמענים שלהם (שני גורמים שמכפלתם קובעת את מספר המפגשים המוצלחים) היא באמצעות רשימות משנה מפולחות.

רשימות משנה מפולחות הן רשימות, נפרדות מהרשימה הראשית, שהנמענים שלכם נרשמים אליהן מתוך עניין מיוחד שהם מגלים בנושא הרשימה. למרות שהפרטים של הנרשמים כבר מצויים בידכם חשוב מאוד שיהיה הליך של הרשמה מחדש - כך הנרשמים שלכם מאותתים באופן אקטיבי שהם אכן מתעניינים בנושא שאליו נרשמו.

רשימת משנה מפולחת מאפשרת לכם לבצע משלוח של מסרים בתדירות גבוהה יותר. הסיבה לכך היא שהנמענים סימנו את עצמם באופן אקטיבי כמתעניינים בנושא מסוים ולכן מוכנים לקבל מספר רב יותר של דיוורים באותו נושא. לדוגמא אם יש לכם רשימה כללית ו-5 רשימות משנה - במקום לשלוח פעם בחודש מייל לרשימה אחת אתם שולחים פעם בחודש ל- 6 רשימות ומגדילים מאוד את מספר המפגשים המוצלחים.

הנה דוגמא לאופן בו אנחנו ברב מסר השתמשנו בשיטה של רשימות משנה מפולחות. ברשותנו רשימה גדולה למדי של כ-3500 כתובות של אנשים שגילו עניין במערכת רב מסר. שלחנו להם מייל בודד שמבשר על הקמתו של בית ספר רב מסר ובו קישור לדף שהכיל פרטים על בית הספר. בדף הזה בנוסף לפרטים על הקורסים שמציע בית הספר מיקמנו כמובן טופס הרשמה לכל מי שרוצה לקבל עדכונים על פעולות בית הספר קורסים חדשים וכו'..

כאמור מתוך 3500 אנשים כ 50 נרשמו במסגרת הדיוור הבודד לקבלת עדכונים בנושא בית הספר. זו אמנם רשימה קטנה (בינתיים) אבל מאוד ממוקדת. כמובן שלחברי רשימה זו נוכל לשלוח עדכונים רבים לגבי פעולות בית הספר בתדירות גבוהה הרבה יותר מזו שנוכל לשלוח לרשימה הכללית.

רשימות משנה מפולחות כדאי ליצור סביב מוצר, שירות או אירוע מסוים. אפשר למשל ליצור רשימה עבור מתעניינים במוצר שנמצא עדיין בפיתוח ושמיועדת לאלה שרוצים לדעת ראשונים על יציאתו לשוק ואולי אף לזכות בהטבות מסוימות. לרשימה זו אפשר לשלוח בינתיים, עד יציאת המוצר, עדכונים על מצב הפיתוח ואולי אף המלצות למוצרים או שירותים משלימים.

סדרת מסרים אוטומטית היא דרך נוספת מצוינת להגברת תדירות המפגשים. אתם יכולים ליצור מספר סדרות כאלה בנושאים שונים ולהציע לנרשמים של הרשימה הראשית להירשם אליהן. בהחלט ייתכן שיהיו כאלה שירשמו לכמה רשימות והנה תדירות המפגשים המוצלחים שלכם עולה. היתרון של סדרת מסרים אוטומטית היא שההשקעה היא חד פעמית ואם הנושא אינו כזה שמתעדכן לעיתים קרובות הסדרה יכולה לעבוד עבורכם שנים. למשל אם אתם מפרסמים ניוזלטר בנושאים כלכליים תוכלו ליצור שתי סדרות מסרים: אחת מציעה טיפים כיצד לצאת מה"מינוס" והסדרה השנייה כיצד להשקיע נכון (בתקווה שאלה שנרשמו לרשימה הראשונה יתעניינו לאחר מספר חודשים בשנייה. . .).

שיטה נוספת היא ליצור רשימות משנה סביב אירועים שאתם מארגנים. מי שהביא את השיטה הזו לדרגת אומנות הוא אמיר הרדוף מנכ"ל הרדוף ליווי עסקי (קראו את מאמרו בהמשך). אמיר משתמש בטכניקה של הרצאות חיות המשודרות ברשת האינטרנט כדי ליצור קבוצות משנה. כדי להשתתף בהרצאה כזו יש להירשם לרשימה מיוחדת של ההרצאה ומי שנרשם מקבל סדרה של תזכורות וחומרים נוספים וכך אמיר זוכה לסדרה נוספת של מפגשים מוצלחים.

אפשר גם ליצור רשימות שונות המתאימות לשלבים השונים של מחזור הרכישה. לנו ברב מסר יש רשימה של אלה שנרשמו לסדרת המסרים להדגמה, רשימה של מי שפנו באמצעות "צור קשר" רשימת אלה שפתחנו להם חשבון התנסות, רשימת לקוחות בפועל וכמובן לאחרונה גם רשימת המתעניינים בבית ספר רב מסר. למעשה אחת המטרות של הקמת בית הספר היא בניית הרשימה הנוספת הזו.

כמובן שכדי לאפשר את שיטת רשימות המשנה יש צורך בכלי דיוור מקצועי המאפשר פתיחת רשימות חדשות בקלות של לחיצת כפתור וייצור מיידי של טופס הרשמה לרשימות הללו. רבים אינם מנצלים את רשימת התפוצה שלהם רק בגלל שהכלי שברשותם הוא "חד רשימתי". הם אפילו לא חושבים לפתוח רשימות נוספות פשוט כי אין להם אפשרות. האפשרות, במקרה הזה, היא אם ההמצאה.

רב מסר מאפשר שיטה מעניינת נוספת ליצירת רשימות משנה ולהגדלת תדירות המפגשים המוצלחים. המערכת מספקת מידע מפורט על קבוצת הלוחצים על קישור מסוים ומאפשרת דיוור המשך לקבוצה הזו. כך למשל אם הניוזלטר שלכם עוסק בטיולים ופרסמתם בניוזלטר מידע על טיול מסוים וקישור למידע נוסף תוכלו לדוור מבצע מיוחד לטיול הזה לאלה שלחצו על הקישור הזה. אגב זו אופציה ייחודית לרב מסר ולא נתקלתי בה באף מערכת בעולם.

לאחר שהעליתם באופן משמעותי את מספר המפגשים המוצלחים אתם מוכנים לשלב הבא - שלב המימוש (monetizing באנגלית). בשלב זה עליכם להציע לנמענים שלכם, ללא בושה, הצעות לרכישת מוצרים ושירותים. אני אומר "ללא בושה" בהנחה שאתם מאמינים במוצרים או בשירותים שלכם. "מכירה היא הצעה לאדם אחר לשפר את חייו" כך למדתי בסדנה של אמיר הרדוף. לכן אם אתם חוששים להציע את המוצרים שלכם לרשימת התפוצה שלכם אתם צריכים לחשוש להציע אותם בכלל.

בניוזלטר הזה רב מסר מוזכר כ 20 פעם (מי סופר. . .) ואני בטוח שיש כמה שזה מרגיז אותם והם רוצים לעזוב (הקישור לפרידה מהרשימה למטה - ביי. . .). אבל אני לא מתבייש לקדם את רב מסר כאן כי אני יודע שזה כלי שיכול לשדרג עסק באפן משמעותי (הרי אני בעצמי משתמש כבד של הכלי הזה). כך גם עליכם להציע את המוצר או השירות שלכם באופן ברור וללא בושה.

יש כאלה שנוקטים בגישת הבאנרים. כלומר גוף הניוזלטר שלהם הוא תוכני טהור ללא כל תוכן שיווקי והמודעות נמצאות בצד. זו טעות. בשיטה זו המסר השיווקי נדחק לשוליים ולא זוכה כלל להתעניינות. הבאנרים סובלים מהתופעה הידועה בשם "עיוורון באנרים" - גולשי האינטרנט פשוט למדו להתעלם מהם. הדרך הנכונה היא לשלב את המסרים השיווקיים באופן חלק וטבעי בתוכן עצמו בדיוק כפי שאני עושה כאן.

בעלי עסקים רבים סובלים מתת ניצול של הרשימות שלהם פשוט כי אין להם מספיק מוצרים להציע. זו לא צריכה להיות בעיה. כל שעליכם לעשות הוא למצוא מוצרים של אחרים ולקדם אותם באמצעות הרשימה שלכם. כמובן שאלה צריכים להיות מוצרים רלוונטיים לרשימה הראשית שלכם או לקבוצות המשנה שיצרתם ועליכם לבדוק את איכותם והתאמתם לקהל היעד. אם פעלתם נכון ויצרתם מערכת יחסים של אמון והערכה עם רשימת התפוצה שלכם והפכתם את עצמם למקור סמכות רבים ישעו להמלצתכם ותוכלו לייצר מכירות רבות.

השלב הבא במעלה הערך של הרשימה שלכם הוא מינוף שלה להשגת חשיפה גדולה עוד יותר למוצרים והשירותים שלכם. רשימת תפוצה היא נכס שבאמצעותו אפשר לפנות לבעלי רשימות אחרים. יותר מכל מרכיב שיווקי אינטרנטי אחר (כמו תנועה באתר למשל) שותפים פוטנציאליים יעריכו את רשימת התפוצה שלכם. רשימת תפוצה היא יעילה במיוחד לקידום אירועים שבהם יש ליידע מספר אנשים רב תוך זמן קצר על האירוע המתקרב.

לכן אתם יכולים לפנות לבעלי רשימות אחרים שמפרסמים אירועים להציע להם לפרסם את האירוע שלהם ברשימה שלכם תמורת פרסום המוצר, השירות או טוב יותר - האירוע שלכם ברשימה שלהם. כך אם יש לכם רשימה של 3000 נמענים אתם יכולים ליצור באמצעותה שיתופי פעולה עם 10 בעלי רשימות בגודל דומה ולהגיע לחשיפה רבה מאוד.

ולסיום סיפור שקורה ממש בעת כתיבת שורות אלה. כדי לנפוש לרגע מהכתיבה משכתי מייל. צד את עיני מייל של גורו אינטרנט בשם Armand Morin אני רשום לרשימות שונות שלו כבר שנים ופותח אולי עשירית מהמיילים שאני מקבל ממנו. במייל הופיעה הצעה להרשמה לכנס בן שלושה ימים שהוא מארגן בדאלאס טקסס בסוף אפריל ושעוסק בנושאים החמים של השיווק באינטרנט.

תמיד רציתי להשתתף בכנס הזה אבל מחירו היה גבוה למדי (כשלושת אלפים דולר) ובצירוף כל הוצאות הנסיעה העלויות היו כבדות למדי ובסופו של דבר ויתרתי. הפעם, בזכות המשבר הכלכלי, ההצעה היתה מעניינת מאוד - הכנס הוצע במחיר 500 דולר בלבד. בתוך 20 דקות הזמנתי את הכנס, מלון וטיסה.

בגיליון הבא אדווח לכם אם זה היה כדאי וכמובן אשתף אתכם בלמידה שלי (בתקווה שתהיה). אין מה לעשות ארה"ב היא עדיין המכה של השיווק באינטרנט ואם רוצים להגיע לשם יש לזה מחיר. העובדה שאני מגיע לכנס וש 500 דולרים עברו תוך 5 דקות מקבלת המייל מכיסי לכיסו של Armand מוכיחה שאין תחליף לשיווק באמצעות הדואר האלקטרוני.

מרכיב חשוב מאוד בהצלחה עם רשימות תפוצה ובשיווק באינטרנט בכלל הוא הכתיבה השיווקית. באינטרנט הטקסט הוא שמחולל את השינוי והוא שמניע את הקוראים שלכם לרכוש מכם מוצרים או שירותים.

לכן אני מזמין אתכם לקורס כתיבה שיווקית שאני מעביר במסגרת בית ספר רב מסר החדש. הקורס בן שלושה מפגשים החל מ 7 במאי. בקורס תלמדו את הנוסחאות הפשוטות אך רבות העוצמה של הכתיבה השיווקית ותוכלו לשדרג מיידית את המערכת העסקית שלכם!

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על קורס כתיבה שיווקית

המצאת מוצר או שרות חדש?  כך תוביל את לקוחותיך לקרת רכישה / אמיר הרדוף, מנכ"ל "הרדוף ליווי עסקי"

הגיע היום והחלטת לשחרר משהו חדש לקהל הלקוחות שלך - הקיימים והחדשים - מוצר חדש ומעניין, הדרכה חדשה שיזמת, שרות חדש שלא נתת קודם לכן, או אפילו גרסה חדשה של מוצר או שרות קיים - בכל מקרה - יש לך חדשות לספר לקהל הלקוחות, ואתה מעוניין שהם כמובן יגיעו לרכוש - ובהמוניהם!

איך עושים זאת היטב? קרא הלאה ולמד על השיטה שלי, בשילוב דוגמה עדכנית!

אך לפני כן - מילה אחת על המושג "מוצר חדש". פעמים רבות הזכרתי שבעסק יש שתי פעילויות בלבד אשר מייצרות הכנסה - וכל השאר הן הוצאות. הפעילויות הללו הן: אחת: שיווק. ושתיים: חדשנות. מי שקבע זאת לראשונה היה גורו הניהול פיטר דרוקר, וזוהי אמירה מדויקת להפליא: השיווק מביא לך לקוחות קיימים. החדשנות נותנת ערך ללקוחות אלו - כי שוב ושוב אתה יכול למכור לאותם לקוחות שעמלת להשיג - והמחיר להשיג לקוח בפעם הראשונה הוא גבוה. ללא הוצאת מוצרים ושירותים חדשים באופן קבוע, אתה מפסיד את רוב הערך של הלקוח עבורך.

לכן, לפני הכל, שאל: מתי לאחרונה שחררתי לעולם מוצר או שרות חדש?

שמי אמיר הרדוף, והיום אני מדריך ומלווה בעלי עסקים קטנים בדרך להצלחה עסקית. אך המיזם הקודם שלי היתה חברת סטארט-אפ קטנה, שהפכה להיות גדולה ומצליחה ביותר - הקמנו, אני ושותפיי, את חברת Eyeblaster, ב-1999, והיום היא חברה כלל-עולמית עם מכירות של עשרות מיליוני דולרים. והנה אחד הסודות שלנו להצלחה - כל שנה, ללא יוצא מן הכלל הוצאנו לפחות 3 גרסאות חדשות של המוצר שלנו. תבין מה זה אומר - בלי לדעת אפילו מה נוציא לאור, ידענו שכל שנה אנו נוציא 3 גרסאות חדשות של המוצר, עם המון חידושים והמצאות עבור לקוחות. והזזנו מערך פיתוח שלם (היום הוא בן 100 איש) על מנת לעמוד בכך - ומסיבה טובה - בכל הוצאת גרסה, ייצרנו גל הזמנות לשירותים החדשים שנתנו, ולא רק זאת - שימרנו והגדלנו את ערכנו בעיני הלקוח.

עד כאן נתתי לך סיבה לפתח היום את המוצר או השרות הבא שלך - האמן לי, הלקוחות שלך ממתינים לו, אפילו שאינם יודעים זאת.

אז נניח לרגע שכן - הוספת שרות חדש לעסק. עכשיו: איך משחררים אותו לעולם?

ובכן, יש כמה שיטות לעשות זאת - והנה תאור שלהן - מהפשוטה (הלא יעילה), אל הבינונית (היותר יעילה), אל המתקדמת (היעילה ביותר):

שיטה ראשונה: אתה שולח אימייל לרשימת התפוצה שלך, ומודיע לה - הוצאתי מוצר או שרות חדש. כ-1% מהרשימה מיד מתעניין ואומר - אני בפנים! 9% קוראים ומתעניינים, ואולי שולחים לך אימייל ברכה - סחתיין על השרות החדש, ואז שוכחים, ו-90% יחסית אדישים. נשמע מוכר?

שיטה שניה: כמו הראשונה, אך עם שיפור משמעותי ביותר: אתה שולח תכתובת מספר פעמים, ובה מבצע מוגבל בזמן, וככל שמתקרב סיום המבצע, האימיילים לרשימת התפוצה שלך מזכירים ללקוח שלא נותר הרבה זמן, או שהכמות אוזלת, או שניהם. זוהי טקטיקה טובה, אשר משפרת משמעותית את תגובת הרשימה שלך להצעה.

אם עד היום לא נקטת בשיטה זו, אני מציע לאמץ אותה, לפני שתעבור לשיטות מתקדמות יותר. הסיבה היא, שרוב בעלי רשימות התפוצה באינטרנט חוששים למכור לתפוצה שלהם, שמא ייתפסו באור שלילי ומנויים יעזבו. יש להפסיק עם חשיבה זו, כי לצורך מה קיימת הרשימה שלך, אם לא למכור ללקוחותיך? אגב, אם אין לך עדיין רשימת תפוצה ואינך שולח ניוזלטר קבוע ללקוחותיך, המלצתי היא - רוץ לפתוח רשימת תפוצה עוד היום! ובנוסף: נהל אותה ע"י רב-מסר, שרוני הורוביץ פיתח. זוהי המלצה חמה ממני, ואם אין לך עדיין חשבון ברב-מסר, זה הזמן להכיר את הכלי המעולה הזה, דרכו אתה קורא מסר זה, וזהו גם הכלי בו אני משתמש לניהול התפוצה של "הרדוף ליווי עסקי".

שיטה שלישית: זוהי שיטה מתקדמת יותר, ונקראת "שיטת ההשקה" - בה אתה מספר לתפוצה שלך על מוצר שעומד להשתחרר, אך אי אפשר לרכוש אותו עדיין. ולא זו בלבד, הוא עומד להשתחרר עם הטבות יוצאות דופן, בתאריך ספציפי. בתאריך זה, נפתחות הדלתות, והקהל הרב שהמתין זכאי לרכוש. אך שימו לב, לקוחות יקרים, הכמות כל-כך מוגבלת, והביקוש כה גדול, שרק X הראשונים יוכלו לקבל.

בשיטה זו אינך מוכר לתקופה מסוימת, אלא רק יוצר ציפיה - וככל שמתקרב היום, הציפייה גדלה, ואתה כותב למי שמתעניין עוד ועוד, ממש עד הרגע האחרון. ורק אז, אתה מאפשר לרכוש, ושולח לתפוצה שלך אימיילים המעודדים אותם לרוץ אליך כל עוד הכמות המוגבלת עדיין קיימת.

רוציה לראות דוגמה עכשווית? הנה מיזם עליו אני עובד היום, בו תאריך ההשקה הוא 27.4.09, בשעה 12:00 בדיוק - בתאריך זה נפתחות הדלתות, ואז אני מתחיל את ההרשמה המוקדמת לכנס הקרוב שלי - "הסמינר 2009". כבר התחלתי לשווק את ההרשמה המוקדמת, ויש לי 3 קישורים לתת לך:

1:  כך נראה עמוד ההרשמה המוקדמת היום - ואם תרצה לעקוב על תהליך השקה מקרוב - פשוט יש להרשם, ותראה מה אני שולח בשבועות הקרובים:  www.theseminar.co.il.

2:  הרצאה שלי בנושא "איך לייצר כסף מרשימת התפוצה שלי", כאן:  www.hardoof.co.il/mylist.

3:  אם ברצונך לקבל מבט "מאחורי הקלעים" לשיווק הכנס שלי, ואף להיות חלק בשיווק שלו, תמורת עמלות, רשום את עצמך כשותף שיווקי כאן:  www.hardoof.co.il/jv.  ההסבר המלא על לינק זה מופיע בהרצאה שלי (ראה מספר 2).

זהו - לך לחדש, ולך לשווק.

חג פסח שמח,
אמיר הרדוף

תודה אמיר!

ואם בהשקת מוצר חדש אנחנו עוסקים אז אני מזכיר לכם את המוצר החדש מבית רב מסר - בית ספר רב מסר. אל תוותרו על לימוד מסודר של מקצועות השיווק באינטרנט ותוכלו לבנות לכם אימפריות שיווקיות בדיוק כמו אלה שבנה אמיר הרדוף או שבניתי אני

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על הקורסים שמציע בית ספר רב מסר

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם לבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה. אתם גם מוזמנים לקרוא על החוק החדש נגד דואר זבל וכיצד מערכת רב מסר תסייע לכם לעבור אותו בשלום.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007