הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 54

שלום לכולם,

בגיליון זה אחלוק איתכם את חוויותיי כמשתתף בסמינר בן שלושה ימים שקיים גורו האינטרנט ארמנד מורין (Armand Morin) בחודש שעבר בדאלס טקסטס. ארמנד הוא אחד המשווקים המובילים באינטרנט והחברה שלו (בת שבעה עובדים בסך הכל! - כולל אשתו) מגלגלת מעל 20 מליון דולר בשנה ממכירת מוצרים ושירותים באינטרנט.

ובעוד אני כותב שורות אלה הגיע לידי סרט נדיר מהופעה שלו בסמינר אחר - כדאי לכם מאוד לצפות בו כדי להבין מי האיש (הסרט הזה יירד מהרשת ביום ראשון 31 למאי בלילה - כדאי למהר). הסרט הוא למעשה הרצאה של שעה וחצי בנושא גוגל Adwords ואתרים מסוג "אתרי מנויים" Membership sites.

הקליקו כאן כדי לצפות בהרצאה של ארמנד מורין

החודש הסתיים המחזור הראשון של קורס כתיבה שיווקית במסגרת בית ספר רב מסר. 20 משתתפי הקורס זכו ללמוד כיצד טקסט שכתוב היטב יכול להניע את המבקרים באתר לרכוש את המוצרים והשירותים שמוצעים בו, כיצד לשתול בטקסט מסרים תת מודעים שיפעלו באופן ישיר על מוחו של הקורא ויניעו את ידו לעבר הכפתור "קנה עכשיו", כיצד לכתוב טקסט קולח שהקורא לא יוכל להסיר ממנו את עיניו, כיצד לנסח עדויות לקוחות שיגרמו לאמון בכם לנסוק, כיצד לנסח הצעות שאי אפשר לסרב להן ועוד סודות רבים של כתיבה שיווקית לאינטרנט.

בקרוב ייפתח מחזור נוסף של הקורס - אם אתם מעוניינים הירשמו עכשיו לרשימת ההודעות של בית ספר רב מסר ונודיע לכם מתי הוא מתקיים.

הקליקו כאן כדי להירשם לרשימת ההודעות של בית ספר רב מסר

יום עיון בנושא קידום אתרים

יום עיון בקידום אתרים במנועי חיפוש יתקיים ביום חמישי 11 ביוני בשעות 9:00 עד 17:00 בחדר הכיתות של מנטור רחוב ריינס 6 תל אביב (חניה נוחה ובהנחה). המרצה - אורן שץ, המומחה המוביל בארץ בתחום קידום אתרים.

כרגע נותרו עוד מספר מצומצם של מקומות ואני מציע לכם למהר ולהירשם. התקשרו עכשיו למנטור - טלפון 03-5291888. הנחה ללקוחות רב מסר!

יום העיון מיועד לכל בעל אתר שמעוניין לשפר את מיקומו בגוגל ולגרום לקהל צמא למוצרים ולשירותים שלו למצוא אותו - לא כדאי להחמיץ!

לפרטים נוספים ולהרשמה לקורס קידום אתרים הקליקו כאן!

במרכזו של הגיליון הקודם הצעתי לכם הרצאה בנושא כפתורים פסיכולוגיים בתהליך המכירות. הבנתי שרבים מכם לא שמו לב לקישור ופשוט פספסו אותה. עבורכם הנה שוב הקישור להרצאה- שווה לצפות!

הקליקו כאן כדי לצפות בהרצאת הוידיאו

חוויותיי מהסמינר בן שלושה ימים של ארמנד מורין

לפני כמה שבועות נחת בתיבת הדואר שלי מייל בודד. השולח היה ארמנד מורין. למען האמת כבר זמן די רב שלא פתחתי את המסרים שלו אבל הפעם משהו דחק בי לפתוח.

המייל היה קצר ביותר והזמין לבקר בדף שבו מצגת קצרה בקולו של ארמנד מורין שבה הוא מציג את הסמינר שהוא עורך בדלאס טקסס.

שני דברים גרמו לי להחליט לנסוע: האחד הוא שבניגוד לסמינרים כאלה שבדרך כלל הם מרובי דוברים (וכל אחד מנסה בעיקר למכור את מרכולתו) בסמינר הזה ארמנד מורין היה הדובר היחיד. הגורם השני היה המחיר. . .500 דולר בלבד.

בתוך חצי שעה היו בידי כרטיס טיסה והזמנה למלון, כמה טוב שיש אינטרנט!

הסמינר התקיים בסוף השבוע - חמישי עד שבת במלון קרוב מאוד לשדה התעופה של דאלאס. נחתתי בשדה ומיד ירדתי לקחת מונית, כאשר הנהג שמע מהו היעד אמר לי שייקח אותי בשמחה אבל שאדע שהמלון מציע הסעה בחינם - ירדתי מהמונית ותהיתי האם גם בארץ אפשר יהיה למצוא נהג מונית כזה.

למחרת בבוקר הסמינר נפתח. כמיטב הסגנון האמריקאי לארמנד היתה להקת חימום בדמות ג'ו אחד שהרהיב שבחים על הגורו ובמיוחד ציין את צניעותו דבר שהתברר כנכון במיוחד כאשר ארמנד הציג לנו תמונה של ביתו הענק ולא פסק להזכיר את המליונים שהוא מרוויח ולכן כדאי שנקשיב לו היטב. . .(טוב, זה היה רק כדי להראות כמה אפשר להרוויח משיווק באינטרנט).

הסמינר החל ולמדתי שאני בעל Ph.D. נסעתי 10,000 ק"מ כדי ללמוד שיווק באינטרנט ממוכר שואבי אבק לשעבר. טוב, בנושא שיווק באינטרנט האקדמיה מפגרת בכמה שנים אחרי העולם האמיתי ואני לא יודע אם אי פעם תוכל להדביק אותו. מוכרי שואבי אבק הם כנראה אנשים מתאימים יותר לתחום מבעלי תאור אקדמי גבוה.

אז מה ברצינות למדתי?

טוב, נסעתי בעיקר כדי לספוג את האווירה. מראש תיארתי לעצמי שלא אוכל ללמוד דברים חדשים. ובכל זאת היו כמה דברים מעניינים. לא ניהלתי רישום מדויק ואני כותב עכשיו יותר מחודש מהאירוע ישירות מזיכרוני.

שני הנושאים העיקריים שבהם למדתי דברים חדשים הם כמ ה טריקים של גוגל Adwords וכן נושאים שקשורים בתהליך המכירה ובמיוחד שיטת מכירה שנקראת Squeeze page (אשתי רותי הציעה את התרגום "דף חליבה" בעברית).

דף חליבה (Squeeze page)

דף חליבה squeeze page הוא דף מקדים לדף המכירה של המוצר או השירות וכל מטרתו לגרום למבקר למסור את כתובת המייל שלו לשם תכתובת עתידית.

העיקרון על פיו בנוי דף חליבה הוא שהברירה שעומדת לפני המבקר היא - למסור את פרטיו או ללכת. אין לו כל אפשרות להמשיך, אפילו לא לקרוא את ההצעה עצמה. למעשה עבור הזכות לראות את ההצעה המבקר חייב למסור את כתובת המייל שלו.

דף חליבה מהווה שיטה אגרסיבית לקבלת פרטים, בהשוואה נניח לשיטה קצת יותר עדינה שבה מאפשרים למבקר להגיע לדף שבו מציגים בפניו את ההצעה ושם מבקשים (למשל באמצעות pop over) ממנו את כתובת המייל. ארמנד טען שבדף חליבה הוא הגיע לאחוזי מסירה של פרטי דואר אלקטרוני של 30-40 אחוז וזאת בהשוואה ל 5-10 אחוז של השיטה העדינה יותר.

לעיתים מוסיפים בדף החליבה גם קישורים כמו "אודות", "צור קשר" ואפילו "הזמן עכשיו" אבל כל הקישורים מעלים הודעה "נא להכניס את כתובת המייל שלך כדי לצפות בהצעה". ארמנד מורין עצמו מוכר כמה עשרות מוצרים ואכן כולם נמכרים בשיטה הזו של דף חליבה.

הנה כמה דוגמאות:

כאן ארמנד מורין מוכר הקלטה של סמינר שעוסק בטקטיקות פסיכולוגיות של שכנוע

נסו להקליק על הקישורים בצד שמאל ותראו את ההודעה המתקבלת. כדי ללמוד על המוצר תאלצו למסור את כתובת המייל שלכם (אגב. . .אל תחששו לעשות זאת. לא תופצצו במיילים).

כאן הוא מוכר אתר מנויים שבו הוא מציג סרטי וידאו עדכניים בנושא שיווק באינטרנט

שימו לב כיצד הוא משתמש כאן בשיטת ה"שוחד האתי" ethical bribe כדי לבקש את כתובת המייל. ה"שוחד" כאן הוא סרטון וידאו שמציג טכניקה "סודית" ליצירת תנועה באתר.

אגב, נקודה מעניינת - שימו לב שכל הכפתורים שלו הם אפורים עם מסגרת אדומה. לפי הטענה שלו לאחר בדיקות רבות גילה שזוהי תצורת הכפתור האידיאלית. . . כמו כן שימו לב לטקסטים שעל הכפתור - הם תמיד ספציפיים כמו "I want to be trained". אצלו לא תמצא איזהsubmit סתמי.

למרות כמה משתתפים שהיו מעט סקפטיים ארמנד מורין טען שדף חליבה הוא הדרך הנכונה למכור כל מוצר מידע. בכמה הרצאות שלי בהן הצגתי את הטכניקה היו שטענו שלא היו מוסרים את כתובת המייל שלהם בדף חליבה. . .בכל המקרים הצלחתי להוכיח להם שאם הם אכן יתעניינו במוצר או בשירות המוצע הם ימסרו גם ימסרו.

לדעתי הטכניקה הזו היא לגיטימית אם כי מעט אגרסיבית. אני חושב שכל מי שמוכר מוצרי מידע ברשת צריך לבדוק אותה. בהחלט סביר שעבור מוצרים מסוימים השיטה לא תעבוד. בכל אופן החלטתי שאבדוק את השיטה באתר שלי start2thinkcom וכמובן שלא אסתיר מכם את התוצאות.

בדבר אחד לא יכולתי להסכים יותר עם ארמנד - הוא חזר שוב ושוב על המסר שהנכס החשוב ביותר של כל עסק אינטרנטי הוא רשימת התפוצה שלו ובמיוחד כזו שמפולחת לתחומי עניין. דף חליבה מאפשר בנייה מהירה של רשימות תפוצה.

לרשימת התפוצה ארמנד מורין ממליץ לשלוח מסרים באמצעות סדרת מסרים אוטומטית. הסדרה בתחילה אינטנסיבית יותר (מסר בכל שלושה ימים) ולאחר מכן קצב המשלוח יורד (מסר בכל חודש). סדרת המסרים הזו נמשכת לפחות שנה. אין ספק שהשילוב של דף חליבה יחד עם סדרת מסרים כתובה היטב מייצר חזית שיווקית שקשה לעמוד בפניה.

טקטיקות של גוגל Adwords

תחום שני שבו עסק הסמינר הוא טקטיקות של גוגל Adwords. ארמנד מורין הציג 14 טיפים למפרסמים בגוגל מהם בחרתי להציג שניים:

שימוש במילות מפתח כ subdomain

ידוע ששורת ה URL display URL)) במודעות Adwords משפיעה מאוד על יחס ההקלקה של המודעה. במיוחד מושך קליקים דומיין שכולל בתוכו את מילות המפתח.

למשל אם אנחנו מפרסמים מודעה בנושא שיעורי גיטרה ובידנו הדומיין GuitarLessons.com אז מצבנו טוב מאוד. אבל מה קורה אם הדומיין שלנו אחר? למשל musicland.com? מתברר שנוכל במקרה כזה להשתמש בכתובת של תת דומיין - sub domain גם אם הוא כלל לא קיים על גבי השרת שלנו. כלומר גוגל ירשה לנו ב URL המוצג לכתוב משהו כמו - GuitarLessons.musicland.com. גוגל אפילו ידגיש את הכיתוב GuitarLessons ובכך יחזק עוד יותר את המודעה שלנו.

פרסום ב CPM:

מודעות גוגל הן בעיקרמודעות PPC כלומר התשלום בהם הוא לפי קליק. אבל גוגל מאפשר גם להציג מודעות באתרים (ברשת התוכן) כאשר התשלום מבוסס על מספר החשיפות במקום על מספר ההקלקות. התשלום הוא ל 1000 הקלקות ומכאן השם CPM (M הוא mill שפרושו 1000). בחשבון Adwords המודעות הללו הן מסוג Placement ואת צורת התשלום (CPC לפי קליק או CPM לפי חשיפות) קובעים ברמת הקמפיין.

הטריק הוא באופן שבו מוצאים אתרים לפרסום בשיטת CPM: פשוט מחפשים ביטוי רלוונטי בגוגל נכנסים לאתרים ומנסים למצוא אתרים שיש בהם מודעות גוגל. מעתיקים את ה URL של דפים רלוונטיים ומכניסים אותם לחלון ה placement בחשבון ה Adwords. כך בסופו של דבר אתם יכולים להגיע למצב שבו עבור כל מילות המפתח החשובות שלכם יהיו לכם מודעות בכמה אתרים שמופיעים בדף הראשון של גוגל.

איך מוצר אינטרנט נולד

אחד משיאיו המעניינים של הכנס היה כאשר ארמנד הראה לנו כיצד הוא יוצר מוצר מידע ובונה לו אתר מכירה בתוך כשלוש שעות ממש מול עינינו.

המוצר היה למעשה סרט וידאו שארמנד הסריט בכנס עצמו. אתם מבינים. . .אנחנו שילמנו לו על הזמן שלו שבו הוא יצר עוד מוצר. הגורואים האלה לעולם לא יעשו דבר שלא מניב להם מספר תועלות בו-זמנית. ההרצאה שהוקלטה עסקה ב 14 טיפים לשיפור הקמפיין בגוגל Adwords.

לאחר שהקליט הרצאה שלו לנגד עינינו ברצף אחד במשך שעה וחצי פנה ארמנד לבניית דף המכירה. דף המכירה היה למעשה מצגת power point מלווה בקולו. את המצגת הוא יצר מולנו תוך ויכוחים שונים עם הקהל בנושא תחביר אנגלי. במקרה אחד הוא החליט בכוונה לכתוב טקסט בעל שיבוש תחבירי כי הוא טען שרוב האנשים מדברים כך וטקסט נכון עלול להיראות בעיניהם מוזר.

לאחר שסיים את יצירת המוצר ואת דף המכירה המשיך ארמנד לקביעת המחיר. הוא התלבט בין שני מחירים למוצר המידע שלו - 97 דולר או. . .197 דולר. ו החליט להעמיד את העניין להצבעת הקהל. . .

אני הצבעתי עבור המחיר של 97 דולר (שלמען האמת נראה לי גם די גבוה) ואולם לצערי הייתי במיעוט והמחיר הנבחר היה 197 דולר. . .

את התוצאה הסופית אתם יכולים לראות כאן

לאחר סיום הסמינר, בשעה מוקדמת מאוד חלקתי מונית חזרה לשדה התעופה עם שניים ממשתתפי הכנס, אמריקאי ואמריקאית."מעניין מה הייתי עושה עכשיו אם הייתי מכניסה 20 מליון דולר בשנה כמו ארמנד מורין" הרהרה המשתתפת בקול. "היית כנראה ישנה עכשיו". . .ענה לה הנהג.

הנהגים בדאלאס כך מתברר הם הגונים וגם שנונים למדי..

עד כאן המאמר.

אתם מוזמנים לצפות בסרטון בן 20 דקות שעורך היכרות עם מערכת רב מסר. בסרטון אני מדגים טעינה של רשימת תפוצה למערכת, כתיבה, עיצוב ושליחה של מסר לרשימה, ועיון במשובי הסטטיסטיקה שהתקבלו לגבי מסר זה. בנוסף למידע על המערכת אתם יכולים לשאוב רעיונות כיצד להשתמש בסרטון כחלק ממערכת שיווקית.

לסרטון היכרות עם מערכת רב מסר

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם לבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה. אתם גם מוזמנים לקרוא על החוק החדש נגד דואר זבל וכיצד מערכת רב מסר תסייע לכם לעבור אותו בשלום.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

אל תוותרו על לימוד מסודר של מקצועות השיווק באינטרנט ותוכלו לבנות לכם אימפריות שיווקיות -

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על הקורסים שמציע בית ספר רב מסר

להתראות בחודש הבא,

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007