הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 55

שלום לכולם,

הקיץ כאן וזה בטח לא הזמן לגיליון כבד ועמוס. . .אשתדל לקצר ולאוורר.

לפני כעשרה ימים השתתפתי בכנס השגרירים של גוגל. בכנס נכחו כ 300 מקצועני אינטרנט שעבור רבים מהם זו הייתה הזדמנות ראשונה לגלות שמאחורי הענק הזה נמצאים ממש אנשים אמיתיים (פחות או יותר) ועוד דוברי עברית!

מטרת הכנס מבחינת גוגל הייתה לקדם את תכנית הפרסום Adwords באמצעות משתתפי הכנס שבהזדמנות זו הוסמכו לשגרירים (חסר רק המספר הדיפלומטי שיאפשר לחנות על מדרכות ת"א ללא סכנת דו"ח). הכלי האמיתי באמצעותו אנחנו השגרירים יכולים לקדם את התוכנית הוא לספק קופון של 150 שקלים לפתיחת חשבון חדש בגוגל אדוורדס.

אז אם אתם עדיין לא מפרסמים ב Adwords (יש עוד כאלה?) הנה ההזדמנות שלכם להתחיל ביתרת פלוס של 150 שקלים:

הקליקו כאן כדי לקבל את ההטבה מגוגל

הכנס עצמו היה מאורגן למופת וכלל ארוחות חינם על חשבון הגביר. . ..

ובינתיים בעולם האמיתי. . .

בית ספר רב מסר מתגלה כהצלחה גדולה! שלושה מחזורי קורסים כבר סיימו את הלימודים במסגרת בית הספר: שני מחזורים של הקורס כתיבה שיווקית ומחזור של הקורס לקידום אתרים.

מטרת בית הספר להציע מגוון קורסים קצרים, ממוקדים ומעשיים שמכסים את כל הדרוש כדי ליצור מערכת שיווקית אינטרנטית מנצחת.

אנחנו יוצאים עכשיו לחופשת קיץ. לאחר שתחזרו מהים ומהחופשות באירופה יחכה לכם מגוון קורסים חדשים המצטרפים לקורסים הותיקים שלנו כתיבה שיווקית וקידום אתרים:

קורס מתקדם בשיווק בדואר אלקטרוני - כל מה שאתם צריכים לדעת כדי ליצור מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים, וכיצד למצות את המקסימום ממערכת הדיוור שלכם

סדנה לשיפור אתרים - בסדנה זו המוגבלת ל 12 משתתפים בלבד ננתח (למעשה נצלוב. . .) את האתרים של המשתתפים (כשעה תוקדש לכל אתר!). זו תהיה חוויה לימודית מעולם אחר.  בקבלה לקורס זה תהיה עדיפות לבוגרי הקורסים האחרים שלנו

קורס פרסום בגוגל Adwords ושימוש בגוגל Analytics - כל הידע הדרוש כדי ליצור קמפיין בגוגל בעל תוצאות מקסימאליות ובעלות מינימאלית: החל מניתוח מילות מפתח דרך יצירת מבנה אופטימאלי של החשבון (מסעות פרסום וקבוצות מודעות), טכניקות לניסוח מודעות אסטרטגיות, bid, יצירת דפי נחיתה ועוד נושאים רבים.

שיווק במדיה חברתית: facebook, twitter, youtube, blogs, liked in  איך משתמשים בהם כדי לשווק מוצרים ושירותים ומבלי לזלול את זמנכם

הצטרפו לרשימת דיוור ההודעות של בית ספר רב מסר ותהיו הראשונים לדעת על פתיחה של מחזורי לימוד וקורסים חדשים!

הקליקו כאן כדי להירשם לרשימת ההודעות של בית ספר רב מסר

בגיליון זה אני פותח בסדרה חדשה של מאמרים שתאפשר לכם הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של מערכת שיווקית אינטרנטית בין לאומית. מדובר באתר שלי start2think.com אותו החלטתי להפוך למעבדה לשיווק באינטרנט. אני מתכוון לערוך שינויים באתר, לבדוק טכניקות שיווקיות שונות ולדווח כאן על כל הממצאים. והיום הפרק הראשון - ניסוי בדף חליבה.

אני מאחל לכם צפייה וקריאה מהנה ומועילה!

אתם מוזמנים לצפות בסרטון בן 20 דקות שהכנתי ושעורך היכרות עם מערכת רב מסר. בסרטון אני מדגים טעינה של רשימת תפוצה למערכת, כתיבה, עיצוב ושליחה של מסר לרשימה, ועיון במשתני הסטטיסטיקה שהתקבלו לגבי מסר זה. בנוסף למידע על המערכת אתם יכולים לשאוב רעיונות כיצד להשתמש בסרטון כחלק ממערכת שיווקית.

לסרטון היכרות עם מערכת רב מסר

באינדקס הניוזלטרים של ישראל כבר רשומים כבר מעל 180 ניולזטרים. כדאי לכם מאוד לבקר באתר - רבים מהניוזלטרים מעניינים מאוד! אם אתם מפיצים ניוזלטר אני ממליץ לכם בחום לרשום אותו באתר עכשיו ולהבטיח מיקום טוב לניוזלטר שלכם. סדר ההופעה של הניוזלטרים באתר הוא על פי תאריך הרישום.

אם יש לכם חברים שאתם מאמינים שיפיקו תועלת מהניוזלטר מדוע שלא תשלחו להם forward של הגיליון ותציעו להם להירשם בעצמם? אני משוכנע שהם יודו לכם על כך.

אתם מוזמנים לקרוא את הניוזלטר הזה וגיליונות קודמים גם ברשת.

יומן מעבדת השיפורים של אתר start2think.com פרק ראשון: דף חליבה

אפתח את היומן בקצת היסטוריה. אתר start2think.com היה למעשה הכניסה שלי לעולם השיווק באינטרנט.

מטרת האתר היא למכור קורס וידאו בן כשעה שמלמד את יסודות שיטת החשיבה ההמצאתית. חשיבה המצאתית היא שיטה לפתרון יצירתי של בעיות שפותחה במקור על ידי גיינריך אלטשולר ברוסיה. אני למדתי את הנושא מתלמיד שלו - גנדי פילקובסקי - וגם כתבתי עבודת דוקטוראט בנושא והייתי ממקימי חברת SIT שמציעה סדנאות והדרכות בכל רחבי העולם. בנוסף יצרתי שני משחקי מחשב של חשיבה המצאתית בשיתוף חברת קומפדיה.

האתר נבנה בשנת 2000 ולמעשה לא עבר כמעט כל שינוי מיומו הראשון. מאז הקמתו ועד היום האתר מוכר ללא הפסקה את הקורס ומספק הכנסה פסיבית נאה. המכירה מבוצעת דרך מערכת clickbank שמספקת שני שירותים עיקריים: 1. ביצוע הגביה ומשלוח הכסף באמצעות צ'ק דו שבועי 2. ניהול תכנית שותפים שמאפשרת לאחרים לקדם את האתר שלי ואשר חוסכת ממני את הצדדים הלוגיסטיים של ניהול תכנית שותפים כמו רישום המכירות ומשלוח העמלות - קליק-בנק מבצע כאמור את כל אלה.

מקורות התנועה לאתר הם קמפיין Adwords בהוצאה של כ 100 דולר לחודש, תנועה אורגנית ממנועי חיפוש, וארבעה affiliates שמקדמים את האתר כמעט מהרגע שנוצר. מאז לא גייסתי affiliates חדשים.

זמן קצר לאחר השקת האתר התחלתי לכתוב גם ניוזלטר שבועי. ההרשמה לניוזלטר נעשתה דרך דף המכירות של האתר. לפני כשלוש שנים, בגלל עומס עבודה, הפסקתי לכתוב את הניוזלטר אבל האתר ממשיך באיסוף הכתובות ומאז הצטברו אצלי כ 13,000 כתובות של מתעניינים.

לאחרונה החלטתי לחדש את העיסוק שלי באתר: לשפר את יחס ההמרה, להגדיל את התנועה, להוסיף מוצרים שלי ושל אחרים ולהגדיל באופן משמעותי את ההכנסות ממנו. ואולם החלטתי להוסיף לכל זה טוויסט: לתעד את כל השינויים שאני מכניס במערכת השיווקית ובאתר, ולפתוח אותו בפניכם קוראי הניוזלטר כדי שתהיה לכם הצצה נדירה אל מערכת שיווקית אינטרנטית בין לאומית.

אני קורא ספרות רבה בנושא שיווק באינטרנט ואחד הדברים שתמיד הפריעו לי הוא שמציגים טכניקות ורעיונות שיווקיים אבל אף פעם לא מראים איך זה עובד ממש. כל זה עומד להשתנות עכשיו. . .אני אראה לכם הכל - מה עובד ומה לא, אציג לכם את דוחות ה Adwords וה Analytics ואחשוף בפניכם את כל שיטות השיווק שאשתמש בהם

כמקרה בוחן של שיווק באינטרנט הנושא של חשיבה המצאתית הוא מעניין. מצד אחד כמעט כל אדם חושב שהנושא מסקרן ומצד שני לא רבים מחפשים אותו. זה גם נושא לא קל למכירה כי אינו פותר בעיה בוערת. מעטים קמים בבוקר ואומרים לעצמם "אני חייב להיות יצירתי יותר מייד אחפש באינטרנט קורס מקוון שילמד אותי כיצד לעשות זאת". מדובר כאן במקרה שבו יש צורך בחינוך הקהל לעצם הצורך במוצר.

ההחלטה שלי היא אם כן להפוך את start2think למעיין מעבדה לשיווק באינטרנט. אני מתכוון לנסות כל דבר כולל טכניקות שבאופן אישי אני לא מת עליהן (כמו דף החליבה שאותו אציג מיד). אשמח גם לשמוע תגובות מכם. לעיתים אערוך סקרים בהם אתם תגידו מה לדעתכם יעבוד טוב יותר ולאחר מכן אציג בפניכם את התוצאות בפועל (השערה שלי: במקרים רבים התוצאות יפתיעו אתכם).

בהחלט ייתכן שחלק מהדברים שאבדוק יפגעו במכירות וזה יעלה לי כסף אולם אני מאמין שבסופו של דבר זה ישתלם. בכלל אם נחשוב רגע מהוא עסק נגלה שהוא בעיקר הידע האצור בו. קלפו את עסק מכל דבר שאפשר להחליף בו - העובדים, ההון, האמצעים, אפילו המנהלים ותגלו שהמרכיב הליבתי הוא הידע: איזה מוצרים השוק אוהב, מהם ערוצי הפרסום שעובדים וכו. . .

כדי לצבור ידע חייבים לבצע ניסויים באופן מתמיד. מה שלא עבד אתמול יכול לעבוד מחר. התיאוריות שלמדנו באוניברסיטה יכולות להתברר כשגויות. התהליך המצליח שלא היה לנו אומץ לגעת בו עלול להיות לנו לרועץ כי נחשוש להכניס בו שינויים וכו'. . .אני לא אתבייש להציג בפניכם גם את המפלות, ואין ספק שיהיו גם כאלה. בתחום השיווק קשה מאוד לדעת מראש מה עובד.

אז די להקדמות וניגש לפרק הראשון של היומן.

בגיליון הקודם הצגתי לכם את הקונספט של דף חליבה squeeze page)). הנה הרעיון שוב בקצרה: דף חליבה הוא דף מקדים לדף המכירה בו המבקר נדרש לספק את כתובת המייל שלו כדי לזכות באפשרות לצפות בדף המכירה!

המקבילה בעולם הפיזי של דף חליבה עשויה להיראות מוזר מאוד: תחשבו על אנשים שעומדים בתור בפתח חנות ממתינים לנציג של בעל החנות כדי שייקח מהם פרטים אישיים כתנאי לכניסה לחנות. זו לא נראית טקטיקה חכמה במיוחד נכון? (במבט שני מי יודע? אולי גם זה יעבוד - צריך לנסות הכול!).

כשנתקלתי לראשונה ברעיון של דף חליבה חשבתי שהוא איום ונורא. לבקש מאנשים למסור את כתובת המייל שלהם רק כדי לאפשר להם לצפות בדף הנחיתה? זה ממש לא יפה. . .

אלא שמאז למדתי כמה דברים:

1. זה כנראה עובד! גורואים כגון ארמנד מורין (שעל הכנס שלו סיפרתי לכם בגיליון הקודם) משתמשים בשיטה הזו ונשבעים בה!

2. לעולם אבל לעולם אל תבנו מערכת שיווקית שתפורה לפי מידותיכם ועל פי מזגכם האישי - אם תעשו זאת כמעט תמיד תטעו - עליכם פשוט לנסות כל דבר.

אז החלטתי לנסות דף חליבה עבור start2think.com

את התוצאה אתם יכולים לראות כאן:

http://www.start2think.com/advanced-systematic-inventive-thinking.html

המדד להצלחתו של דף זה הוא יחס ההמרה בין המבקרים בו לאלה שמכניסים את פרטיהם ועוברים לשלב הבא. בדף הקיים אני מצליח לייצר המרה של 7% (של הרשמה לניולזטר - שבפועל כפי שהסברתי איני שולח בעת הזאת. . .) ומעניין יהיה לראות מה המצב בדף החדש. הדיווח בגיליון הבא.

הראיתי את דף החליבה הזה לידידי ושותפי להוראת הקורס "כתיבה שיווקית", שחר לארי, והוא הביע גועל ושאת נפש מהשפה האמריקאית א-לה ערוץ הקניות שהדף כתוב בו. אגב, אני מסכים איתו - אני לא הייתי קונה מדף שכתוב כך, אלא שאני. . .כפי שכבר סיכמנו. . . המוכר לא הקונה.

אגב זה מזכיר לי את הבדיחה על ההוא ששואלים אותו "אשתך יפה" והוא ענה "עניין של טעם. . .בעיני לא. . ."

אשתי אגב, למען הסר ספק, יפה מאוד!

האם דף חליבה באמת עובד? התוצאות בניוזלטר של החודש הבא.

Stay tuned!

אל תוותרו על לימוד מסודר של מקצועות השיווק באינטרנט ותוכלו לבנות לכם אימפריות שיווקיות -

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על הקורסים שמציע בית ספר רב מסר

עד כאן להפעם. אני שב ומזכיר לכם לבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה. אתם גם מוזמנים לקרוא על החוק החדש נגד דואר זבל וכיצד מערכת רב מסר תסייע לכם לעבור אותו בשלום.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007