הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 56

שלום לכולם,

סימני יציאה מהמיתון כבר באוויר. נראה שכפי שהתקשורת ליבתה את המיתון היא מייצרת עכשיו את היציאה ממנו אחרי שהוא עצמו כבר הפך להיות "לא סיפור". בכל אופן נראה שהעוסקים בתחום האינטרנט לא ממש חשו במיתון למשל אנחנו ברב מסר מרגישים עליה מתמדת בביקוש לשירות. לעומת המיתון נראה שהחום והלחות לא יעזבו אותנו לעולם אם כי גם בעניין אנשי האינטרנט מושפעים קצת פחות מהאחרים (אין סיבה להוציא את האף מהמזגן חוץ אולי מהדרך לבית הקפה הקרוב עם הלפטופ).

בגיליון הקודם פתחתי בסדרה חדשה של מאמרים שתאפשר לכם הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של מערכת שיווקית אינטרנטית בין לאומית. מדובר באתר שלי start2think.com אותו החלטתי להפוך למעבדה לשיווק באינטרנט. אני עורך שינויים באתר בודק טכניקות שיווקיות שונות ומדווח כאן על כל הממצאים. והפעם - דף חליבה: תוצאת הניסוי.

בגיליון זה מצטרף אלי כותב חדש אילן זיו. אילן הוא יזם אינטרנט ובעל חברה לבניית אתרים המתמחה באתרי נישה, במיוחד כאלה שמטרתם יצירת לידים. אילן יתאר בסדרת המאמרים באופן חושפני את האתרים שבנה את ביצועיהם ואת המסקנות שלמד בדרך - אל תחמיצו!

מודעות:

אם אתם מתעניינים בקריירה במקצוע מבוקש ביותר של קידום אתרים אני ממליץ לכם לבדוק את הקורס המקיף של אורן שץ, המומחה מספר אחת בארץ בקידום אתרים, במסגרת ה - SEO College. הירשמו עכשיו ליום הפתוח!


רב מסר - מערכת דיוור אלקטרוני ומשלוח ניוזלטרים המתקדמת בישראל. פתחו חשבון התנסות לשבועיים חינם וללא התחייבות עכשיו!

בית ספר רב מסר - הצטרפו לרשימת דיוור ההודעות של בית ספר רב מסר ותהיו הראשונים לדעת על פתיחה של מחזורי לימוד וקורסים חדשים!

רשמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל ותזכו בחשיפה נאה ובקישור שיקדם את אתרכם בגוגל. בדקו את האתר עכשיו - הפרסום בחינם!

יומן מעבדת השיפורים של אתר start2think.com פרק שני: דף חליבה: תוצאות הניסוי

אפתח בתקציר הפרק הקודם: אתר start2think.com היה למעשה הכניסה שלי לעולם השיווק באינטרנט. מטרת האתר היא למכור קורס וידאו בן כשעה במחיר של 29 דולר שמלמד את יסודות שיטת החשיבה ההמצאתית. האתר נבנה בשנת 2000 ולמעשה לא השתנה כמעט מיומו הראשו.

החלטתי להפוך את start2think למעיין מעבדה לשיווק באינטרנט. אני מתכוון לנסות כל דבר וכמובן אשמח גם לשמוע תגובות מכם.

ניגש לפרק השני של היומן:

בגליון הקודם סיפרתי לכם שהחלטתי לנסות את השיטה של דף חליבה עבור start2think.com זה היה הדף שבדקתי.

המדד להצלחתו של דף זה הוא יחס ההמרה בין המבקרים בו לאלה שמכניסים את פרטיהם ועוברים לשלב הבא. בדף הקיים אני מצליח לייצר המרה של 7% (של הרשמה לניולזטר).

ובכן התוצאות הראו שהדף החדש הגיע להמרה של כ. . .7%. כלומר אחוז המרה דומה מאוד לזה של ההרשמה לניוזלטר בדף הראשוני. נתונים אלה רחוקים מלהוות הצלחה. אבל במקום להתייאש מהשיטה של דף החליבה החלטתי לבצע ניסוי נוסף עם דף שונה.

יצרתי דף חליבה חדש ששונה מהקודם בעיקר בפרמטרים הבאים:

- כותרת קצרה ועניינית יותר
- תמונה קטנה שלי מעל הכיתוב שהו אני מציג את עצמי
- קיצור משמעותי של הטקסט כך שטופס ההרשמה ייראה מיידית ללא צורך בגלילה

תוכלו לראות את הדף החדש כאן

באמצעות google website optimizer ערכתי ניסוי שיבדוק מי משני הדפים הללו מצליח להמיר טוב יותר גולשים לנרשמים. הנה התוצאות לפניכם:



התוצאות מדהימות! הדף החדש הצליח לייצר המרה של כמעט פי 3! מהדף הקודם. לדעתי שני גורמים תורמים לשיפור:

1. התמונה שלי שתורמת להורדת מאוד לאמינות שמשדר הדף
2. העובדה שטופס ההרשמה נראה ללא צורך בגלילה. אני חושב שיש משהו ממגנט בשדות של טפסים. נכון שאנשים אינם אוהבים למלא טפסים אבל מצד שני טופס יוצר סקרנות "מה נקבל אם נמלא את הטופס".

באופן כללי חשוב מאוד שאם הדף שלכם מעודד את הגולשים לבצע פעולה כל שהיא הכפתור או הקישור או הטופס שבאמצעותו הוא אמור לבצע את הפעולה ימוקם באזור הנראה של הדף (אזור שמוכנה באנגלית above the fold במונח שנשאל מהעיתונות ומהשיווק הישיר שמשמעותו - "מעל הקיפול").

יש עדיין מקום לשיפור בדף החליבה גם בטקסט וגם בגרפיקה. בכוונתי לערוך את השינויים האלה להציג לכם אותם בגיליון הבא.

בינתיים אם אתם מתעניינים בכלי האופטימיזציה של גוגל תוכלו למצוא כאן סדרת סרטונים מעניינים בנושא אופטימיזציה של דפי נחיתה.

בזכות המיקוד 1 - בניית אתר נישה מוכוון מטרה / אילן זיו

שלום לכולם.

שמי אילן זיו, אני מומחה לשיווק באינטרנט ובניית אתרים המעניק שירות ללקוחת בארץ ובעולם.

יום עבודה טיפוסי שלי נראה כך:

באמצעות המחשב הנייד, המחובר לרשת אלחוטית, אני מדבר בקול עם המתכנת האוסטרלי שעובד עבורי, בזמן שהוא עושה את דרכו הביתה ברכבת העילית של סידני. במקביל, אני מתכתב בצ'אט עם הקופירייטרית הקנדית ששוקדת על כתיבת התוכן לאתר ניתוחי האף של לקוח חדש, מנתח פלסטי אמריקאי הפועל בניו יורק. מיותר לציין שמעולם לא פגשתי איש מהאנשים הללו פנים אל פנים.

מדוע אני מספר לכם את זה? מכיוון שאני מאמין בכל מאודי שהאינטרנט מעניק הזדמנויות חסרות תקדים ליזמים ועסקים קטנים ובינוניים.

כדי לנהל עסק כמו שלי בעבר היו נדרשים משאבים ותקציבים גדולים מאד. חשבו רק על עלויות הפרסום שהייתי נזקק להן כדי לגייס לקוחות מתחום הרפואה הפלסטית בניו יורק. שלא לדבר על עלויות התקשורת והטלפוניה שהיו ודאי מחסלות את כדאיות המיזם. לעומת זאת היום, כל מה שצריך הוא מחשב, חיבור מהיר לאינטרנט ו. . . מודל עסקי נכון.

מימדיה העצומים של רשת האינטרנט והדינאמיות שלה יוצרות זרם בלתי פוסק של הזדמנויות בהן היתרון האמיתי איננו לגודל אלא לחשיבה ממוקדת ורעיונות טובים. בסדרת המאמרים הנוכחית אציג בפניכם את אחד הכלים האפקטיביים ביותר העומד בפני יזמים ועסקים קטנים ברשת האינטרנט - אתר נישה.

במאמר שלפניכם, הראשון בסדרה, נלמד מהו אתר נישה, מהם היתרונות והחסרונות שלו ולמי בכלל הוא מתאים. כדי להפוך את המאמר לפרקטי ומעניין יותר אני אשתדל לשלב דוגמאות רבות ממגוון האתרים שלי ושל לקוחותיי.

אז ללא הקדמות נוספות, בואו נקפוץ למים. . .

מהו אתר נישה

אתר נישה הינו אתר העוסק בנושא, מוצר או שירות יחיד המשותף לקבוצת לקוחות מוגדרת בעלי מאפיינים ועניין משותף. ההגדרה של אתר נישה איננה קשורה לגודל האתר או לכמות התוכן שבו אלא להגדרת הצורך הספציפי של קהל היעד שלנו וכן לסביבה התחרותית, אבל על כך בהמשך.

מה כל כך טוב באתרי נישה? הרשו לי להדגים באמצעות אתר טיולי הנוצרים שלי: www.IsraelChristianTours.com.

חשבו על הנרי ג'ימס השלישי, נוצרי אדוק החי בצפון קרוליינה ששנים חולם על טיול בישראל ובמקומות הקדושים לנצרות. ערב אחד הוא יושב בביתו ומקיש את מילות החיפוש - Israel Christian Tour בגוגל. במקום הראשון הוא מוצא אתר שירותי תיירות כללי המציע מגוון רחב של שירותים ותוכניות טיולים לישראל המיועדים למגוון רחב של קהלי יעד. במקום השני הנרי מוצא אתר ממוקד שעוסק אך ורק בטיולי נוצרים לישראל. השם של האתר, Israel Christian Tours והתיאור הממוקד שלו מעידים על כך. הנרי לא חושב פעמים ומקליק על הקישור השני כשתחושת סיפוק עצמי מלווה אותו - הוא הצליח למצוא את מה שחיפש.

בתוך האתר, הנרי נתקל בתוכן מאד ממוקד המציע מגוון טיולים ושירותים אך ורק לתייר הנוצרי לארץ הקודש. אין שם "רעשים" או הסחות דעת מיותרות. השפה, העיצוב, המסרים השיווקים כולם פונים אליו. הנרי מרגיש שהוא מצא את הגורם המקצועי ביותר בתחום שמעניין אותו ברגע זה- טיול נוצרי לישראל. מכאן ועד לביצוע פעולה, במקרה הזה פניה בנוגע לאחד מהשירותים המוצעים באתר, הדרך קצרה מאד.

היתרונות המובנים של אתרי נישה

כקוראים ותיקים של הניוזלטר של רוני אתם ודאי מכירים את המונח יחס המרה - היחס בין מספר המבקרים באתר לבין מספר המבקרים המבצעים פעולה רצויה כמו רכישת מוצר, פניה בנוגע לשירות, הרשמה לרשימת תפוצה ועוד.

יחס המרה מושפע למעשה משני משתנים, איכות התנועה המגיעה לאתר ואיכות האתר עצמו ודפי הנחיתה שלו. לשם הדוגמא, אתר מצוין של מוצרי תינוקות לא ישיג יחס המרה גבוה בקרב בני נוער המחפשים קבצי מוסיקה להורדה, טוב ככל שיהיה. מן העבר השני, תנועה איכותית וממוקדת של אמהות טריות המחפשות מוצרי תינוקות לא תניב יחס המרה גבוה במידה והאתר שלנו לא יכיל תוכן איכותי ומסרים שיווקים אפקטיביים עבור קהל יעד זה.

אתר נישה, מעצם היותו ממוקד סביב צורך ספציפי, מציע לקהל היעד שלו חווית משתמש טובה יותר העונה באופן מדויק יותר על צרכיו. התחושה הכללית של המבקר באתר היא "שזה בדיוק מה שחיפשתי" ו"שהחבר'ה האלה הם הכי מקצועיים בתחום", אין צורך לחפש במקום אחר המסע הסתיים.

מכיוון שרשת האינטרנט מספקת לנו מגוון רחב של כלי שיווק מפולחים ומדויקים כגון קידום במנועי החיפוש עבור מילות מפתח ספציפיות, פרסום במנועי החיפוש וכן פרסום באתרים הפונים לאותו קהל יעד, הרי שיש באפשרותנו למקד את מאמצי הפרסום שלנו אך ורק בקהל היעד הספציפי שלנו מבלי לבזבז תקציב יקר על אוכלוסיות שאינן רלבנטיות למוצר או השירות שלנו.

זאת ועוד, מכיוון שגם התחרות סביב מילות מפתח ספציפיות הנה נמוכה יותר עלויות הפרסום והקידום במנועי החיפוש נמוכות יותר. אנחנו מרוויחים פעמים - גם נשלם פחות עבור כל מבקר וגם הסיכוי שהמבקר יהפוך ללקוח משלם הוא גבוה יותר. במילים אחרות, עלות רכישת הלקוח שלנו יורדת משמעותית.

רק לשם הבהרה, פרסום בגוגל עבור החיפוש הכללי Israel Tour הוא יקר יותר מאשר עבור החיפוש הספציפי Israel Christian Tour. אבל, עבור אתר הנישה שלנו צירוף המילים הספציפי שווה הרבה יותר במונחים של יחס המרה.

לשם המחשה, באתר טיולי הנוצרים שלי www.IsraelChristianTours.com, יחס ההמרה בין המבקרים באתר לבין אלה מתוחם הפונים אלינו לשם קבלת שירות, עומד על כ- 10%. באתר הטיולים הפרטיים שלי www.IsraelPrivateTourGuide.com, יחס ההמרה אף גבוה יותר ועומד על כ 12%. אלו הם יחסי המרה כמעט בלתי נתפסים באתרים "כללים"

הבה נסקור בקצרה את היתרונות העיקריים של אתרי נישה -

1. יחס המרה גבוה במיוחד - תנועה ממוקדת פוגשת אתר ייעודי עם מסר מדויק. התוצאה יחס המרה מרקיע שחקים.

2. תחרותיות מופחתת - במקום להתחרות עם שחקנים כבדים סביב נושאים כלליים אתם "תוקעים רגל בדלת" בתחום מצומצם בעל רלבנטיות גבוהה עבור המוצר או השירות שלכם.

3. עלות רכישת לקוח נמוכה במיוחד - עלויות פרסום נמוכות ויחס המרה גבוה מבטיחים מקסימום אפקטיביות לתקציב הפרסום והקידום שלכם.

4. קידום קל יותר במנועי החיפוש - גוגל אוהב אתרי נישה מכיוון שהם עונים בצורה מדויקת יותר על כוונת החיפוש של הגולשים. אחרי הכל, אם מישהו חיפש "ניתוח אף ניו יורק" הגיוני שאתר שזה כל עניינו יצליח לענות על כוונת החיפוש טוב יותר מאשר אתר כללי העוסק בניתוחים פלסטיים.

5. עלויות הקמה ותחזוקה נמוכות - אתר נישה הוא קטן יותר וברב המקרים יעלה פחות וידרוש פחות עדכון והוצאות תחזוקה שוטפות מאשר אתר "כללי".

6. תכנון קל ונכון יותר -אתרים רבים נכשלים בשלב קביעת היעדים והמטרות של האתר. הסיבה, תפסת מרובה לא תפסת. בעלי האתר רוצים אתר שיאפשר להם "הכל" והתוצאה היא בלבול הן אצל צוות ההקמה והן אצל המבקרים. אתר נישה מעצם הגדרתו לא מאפשר את החופש הזה. הן המטרות והן האמצעים ברורים לאורך כל התהליך.

ומה עם חסרונות?

הבעיה הבולטת ביותר של אתרי נישה הוא החיסרון לגודל שלהם. להבדיל, יתרון לגודל הוא ביטוי כלכלי שגור המבטא עלייה ברווחיות וירידה בעלויות התפעול ככל שנפח הפעילות גדל.

אתר נישה הוא עדיין אתר. יש לו עלויות הקמה ותפעול ולא פחות חשוב הוא דורש תשומת לב והתעסקות לא מבוטלים. אם נפח הפעילות לא מספיק גדול עשויה להתעורר השאלה, האם זה שווה את זה?

בנוסף, אתר נישה מקשה עלינו להשתמש באתר עבור קידום שירותים ומוצרים אחרים אותם אנו מעוניינים לקדם. אם נעשה זאת, אנו מסתכנים באיבוד המיקוד שלנו. לחסרונות אלה יש תשובות שהחשובה שבהם היא בחירת נישה נכונה. אבל על כך נדבר במאמר הבא בסדרה.

למי כדאי לבנות אתר נישה?

מאסטרטגיית נישה נכונה יכולים להפיק תועלת הן ארגונים גדולים והן עסקים קטנים. אולם, ללא צל של ספק, עבור האחרונים מדובר כמעט בהכרח ולא רק בהזדמנות. עסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם בזבזנות וחוסר אפקטיביות במאמצי השיווק שלהם. את התחמושת המעטה שלהם הם צריכים לירות בבודדת. כל כדור מטרה.

אבל לעסק שלנו יש יותר ממוצר או שירות אחד. . .

נכון, רב העסקים מציעים יותר ממוצר או שירות אחד. אולם בדיקה מעמיקה יותר תראה שברב העסקים פועל חוק 20/80 כלומר 80% מהרווחים מגיעים מ - 20% מהמוצרים או השירותים. אלה הם מוצרי הליבה של העסק שלכם וסביר מאד להניח שהם ראויים לאתר משלהם.

בנוסף, אתר נישה יכול להציע עוד מוצרים או שירותים למכירה, כל עוד הם נמכרים כמוצרים נלווים ואינם פוגעים בפוקוס של האתר. באתר הטיולים הפרטיים שלי למשל, אני מציע גם טיולי יום מאורגנים. הטיולים הללו מתאימים מאד כאלטרנטיבה זולה לטיולים פרטיים והם אכן נמכרים בהצלחה רבה מבלי לפגוע במיקוד של האתר.

זהו זה להפעם חברים. בפעם הבאה נדבר על איך למצוא נישה טובה לבניית אתר תוך בחינת כמה הצלחות וכישלונות שחוויתי על בשרי.

לתגובות ופניות בנוגע למאמר ו/או השירותים שלי אתם מוזמנים לבקר באתר שלי  www.InternetMarketingProfessional.com

תודה לאילן, להתראות בגיליון הבא!

אל תוותרו על לימוד מסודר של מקצועות השיווק באינטרנט ותוכלו לבנות לכם אימפריות שיווקיות -

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על הקורסים שמציע בית ספר רב מסר

אני שב ומזכיר לכם לבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה. אתם גם מוזמנים לקרוא על החוק החדש נגד דואר זבל וכיצד מערכת רב מסר תסייע לכם לעבור אותו בשלום.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית


כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007