הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 59

שלום לכולם,

השבוע עשיתי טעות שהייתה שווה לי 400 דולר. כן. . .גם לי זה קורה. שלחתי בטעות לרשימת התפוצה הבין לאומית שלי במיזם start2think.com מייל זהה למייל ששלחתי שבוע קודם. אל תשאלו כיצד קורה שאני שולח ל 11,000 אנשים מייל בטעות - כמו שאומרים שחקני כדורגל ישראליים שמפגיזים בעיטת 11 לשמיים - "זה קורה גם לטובים ממני". אז מדוע הטעות הייתה שווה 400 דולר? כי המייל הזה ששוגר בטעות יצר לי. . .מכירות של 400 דולר. "לא הפסדתי, הרווחתי" כמאמר הבדיחה (במהופך).

אבל הטעות הזו גרמה לי לחשוב שוב ולהגיע למסקנות (לא חדשות). כמה חשוב הדואר האלקטרוני למכירות. קיימת סבירות גבוהה שכל אותם 12 אנשים שרכשו ממני בעקבות המייל הטועה גבוהה שלא היו רוכשים לעולם. אמנם ייתכן ש היו רוכשים בעקבות קבלת מייל אחר, אבל מייל אחר היה פוגש אותם במצב רוח אחר, במקום אחרף כאשר הארנק לא לידם או כל מחסום פרוזאי אחר והמכירה הייתה נמנעת.

לא רק שהדואר האלקטרוני חשוב למכירות אלא שחשוב מאוד להשתמש בו באופן אינטנסיבי מספיק. אני משוחח לפעמים עם לקוחות פוטנציאליים של מערכת הדיוור רב מסר (שאני כידוע מבעליה) והם מספרים לי על תוכניותיהם לשלוח מייל פעם ברבעון. . ."אם זו התכנית שלכם אתם יכולים לוותר לחלוטין על דיוור" אני אומר להם. לדיוור אפקט מצטבר בפעולה על מודע ועל התת מודע של הנמענים וכל העניין מתמסמס אם לא שולחים מספיק. גם את מחירי רב מסר קבענו כך שהמחיר תלוי בגודל רשימת התפוצה ולא בנפתח הדיוור כדי שכאשר צריך לשלוח - שולחים וזה לא גורר עלות נוספת.

למדו עוד על מערכת רב מסר כאן

רוצים ללמוד כיצד לקדם את האתר שלכם בגוגל?

בואו ליום עיון בנושא קידום אתרים בגוגל ביום חמישי השבוע ב 12 לנובמבר בשעות 9:00-17:00 בכיתת הלימוד של מנטור ריינס 6 תל אביב במסגרת בית ספר רב-מסר.

מרצה יום העין הוא אורן שץ מייסד ונשיא חברת SEOIsrael מומחה מוביל שסייע למאות אתרים להגיע למקומות ראשונים בגוגל בשוק הישראלי והעולמי עבור ביטויים תחרותיים ביותר.

זו הזדמנות מיוחדת במינה ללמוד את יסודות תורת קידום האתרים מפי איש מקצוע בעל ידע רב וניסיון רחב. זה המחזור השני של יום העיון הזה והמחזור הראשון זכה לתגובות נלהבות.

צרו קשר עכשיו עם מנטור בטלפון 03-5291888 והבטיחו את מקומכם בקורס. אנחנו מגבילים את מספר המשתתפים ל 20 ובשלב זה נותרו מקומות בודדים!

כאן תמצאו מידע נוסף על הקורס החשוב הזה

מה בגיליון הנוכחי:

בגיליון הנוכחי שני מאמרים מפרי עתם של כותבים אורחים. אילן זיו חוזר עם מאמר חדש בסדרה שלו על אתרי נישה ממוקדים והפעם הוא חושף את כל המספרים מאחורי אחד מאתרי הנישה הראשונים שהקים. אני ממליץ מאוד לקרוא יש שם לקח חשוב למשווקים באינטרנט! המאמר השני הוא של כותב חדש שמצטרף אלינו מיקי לרנר - מומחה בניהול קמפייינים בגוגל אדדורדס שעוסק בנושא חשוב ביותר - אך מסתורי משהו: ציון האיכות של גוגל. קראו את המאמר ותלמדו כיצד לגרום לכך שהמודעה שלכם תמוקם מעל זו של המתחרים בעוד אתם משלמים פחות מהם!

אני מאחל לכולכם וקריאה מהנה ומועילה!

בזכות המיקוד 3 - אתר נישה לדוגמא / אילן זיו

שוב שלום לכולם,

אחרי הפוגה של חודש, עקב רילוקיישן של אשתי ושלי למדריד, אני חוזר עם המאמר השלישי בסדרה העוסקת באתרי נישה.

למי שלא זוכר, שמי אילן זיו, אני מומחה לשיווק באינטרנט ובניית אתרים העוסק במתן שירות וייעוץ ללקוחות פרטיים וחברות מכל העולם המעוניינים לקדם את עסקיהם באמצעות האינטרנט. בנוסף, בבעלותי מספר אתרים בתחומים מגוונים כגון תיירות, רפואה פלסטית וגישור לגירושין  אשר פועלים במודל של שיתוף פעולה עם נותני שירות מכל רחבי העולם. אם אתם מעוניינים ללמוד עוד עלי ועל שירותי אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלי Internet Marketing Professional.

לפני שנתחיל, אני מעוניין להודות לחבר קרוב ממנו למדתי רבות על הפוטנציאל הגלום באתרי נישה ועל הדרכים האפקטיביות לנצל אותו, אסי ארנברג, מייסד ומנהל שותף של חברת  Ecommerce Partners, חברה מובילה למתן פתרונות מסחר אלקטרוני ואתרי אינטרנט מתקדמים הפועלת ממנהטן, ניו יורק. אגב, מעניין לציין שאת אסי הכרתי לאחר שקראתי מאמר שכתב בניוזלטר של רוני. אז הנה, עוד מעגל קטן נסגר.

ולאחר דברי הקדמה אלה ניגש למאמר עצמו:

רוני ביקש ממני הפעם להיות קצת פחות תיאורטי ו"לתבל" מעט את טיעוני בדוגמאות חיות מהאתרים שלי. החלטתי להרים את הכפפה ופשוט לספר לכם על אתר הנישה הראשון שלי, דווקא מכיוון שהוא האתר הצנוע ביותר שבניתי עד כה.

לאחר שנים של מתן שירות לאחרים, החלטתי לפני כשנתיים, להשקיע חלק מהזמן והידע המצטבר שלי בנכסים אינטרנטיים שיישארו בבעלותי. בנוסף לרווח הישיר מהפרויקטים, האמנתי, ואני עדיין מאמין, שכל חברה או יחיד המתיימר לייעץ ולתת שירות בתחום בניית האתרים והשיווק באינטרנט חייב להתנסות בעצמו ועל בשרו בתחום ולהוכיח שיש לו יכולת לבנות מודל עסקי רווחי באינטרנט.

האתר הראשון שבניתי, היה אתר טיולים פרטיים בישראל. למען האמת התייחסתי לפרויקט כאל ניסוי. חיפשתי תחום מאד ממוקד מבחינת הגדרת הצורך של הלקוח וחשוב לא פחות, שירות או מוצר שמחירו יהיה גבוה מספיק כך שאפילו אם לאתר שלי יהיו מעט כניסות, אצליח באמצעות יחס המרה גבוה לייצר הכנסות לא זניחות.

הגעתי לתחום הטיולים הפרטיים די במקרה לאחר שיחה עם חבר, מדריך טיולים ותיק, אשר סיפר לי על הקושי הרב למצוא עבודה בתקופה של מתח בטחוני.

כדי לבדוק את כדאיות הפרויקט, בדקתי תחילה כמה חיפושים יש בגוגל עבור מילות מפתח כמו Israel Private Tour, Israel Private Tour Guide ועוד צירופים מדויקים אשר מעידים על כוונת חיפוש ברורה של טיול פרטי בישראל.

כצפוי, גיליתי שמספר החיפושים החודשי הוא נמוך יחסית, כאלף חיפושים בחודש למגוון של צירופי מילות מפתח עם כוונת חיפוש דומה. הבשורות הטובות היו, שאף אתר רציני לא הציע מענה מדויק ואיכותי לצורך הספציפי הנ"ל. כל האתרים שנתקלתי בהם היו או של חברות גדולות שהציעו את השירות כדרך אגב, או אתרים חובבנים של מדריכי טיולים פרטיים שנראו כאילו נבנו בראשית האינטרנט על ידי הילד של השכנים. נתון נוסף שעודד אותי היה כמות לא מבוטלת של מפרסמים בגוגל. אם אנשים מוציאים כסף על פרסום, סימן שלמילות המפתח שבחרתי להתמקד בהם יש ערך מסחרי.

החלטתי לקפוץ למים. ערכתי מחקר של כשבוע ימים על קהל היעד שלי, השוק והמתחרים. ראיינתי מורי דרך ונותני שירות מהתחום. רציתי לייצר פרופיל של הלקוחות שלי. מה מעניין אותם? מה מניע אותם? איזה מידע הם ירצו לקבל ובאיזה אופן. רציתי לדעת על הגיל הממוצע שלהם והרקע הסוציו אקונומי שלהם. היה לי חשוב לבדוק מה הם המוצרים האלטרנטיביים המתחרים שקיימים בשוק "לטיול פרטי".

לאחר שסיימתי את המחקר היה בידי מספיק מידע להתחיל למפות את האתר שלי. ידעתי איזה מסרים אני מעוניין להעביר והיה לי מושג די מגובש לגבי השפה, העיצוב והמסרים השיווקים שברצוני להעביר.

בשלב הבא קניתי את הדומיין IsraelPrivateTourGuide.com שהיה פנוי. בחרתי בדומיין הנ"ל מכיוון שהוא מסביר באופן מדויק וממצא את מהות האתר ולמעשה ממתג אותו כאתר מתמחה בעיני הלקוח הפוטנציאלי. כמובן שהעובדה שמספר צירופי מילות מפתח חשובים מופיעים בדומיין לא הזיקה כלל.

בעזרת מערכת תוכן מתקדמת, קצת ידע בתכנות והרבה הבנה בשיווק וכתיבת תכנים העמדתי בתוך חודש אתר פשוט אך ממוקד המציע שירותי טיולים פרטיים בישראל. בניתי עמודי נחיתה עבור מילות המפתח המרכזיות שזיהיתי, ודאגתי שהאתר יהיה בנוי באופן מיטבי על מנת לקדמו בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.

לאחר השקת האתר, בניתי קמפיין מאד ממוקד בגוגל, בתקציב זעום של כמה עשרות דולרים בחודש.

התוצאות עלו על כל ציפיותיי - כבר בחודש הפעילות הראשון התקבלו כעשרים פניות רציניות של לקוחות פוטנציאליים המעוניינים בשירות. הפניות כללו אי מייל, טלפון ופרטים על הטיול בהם הלקוחות היו מעוניינים. הטלפון בביתי, אותו הוספתי לאתר, החל מצלצל בשעות מוזרות באמצע הלילה, כשמעברו השני של הקו לקוחות מכל רחבי העולם.

הבנתי שיש בידי ג'וקר. לאחר זמן קצר יצרתי קשר עם חברה מובילה בתחום התיירות אשר שמחה מאד לקבל את הלידים שהאתר שלי החלה לייצר. ההסכם הראשוני היה פשוט ומבוסס על תשלום עבור הכנסות. ידעתי שזהו לא מודל השותפות האידיאלי עבורי אבל היה לי חשוב לראות כמה שיותר מהר את הערך האמיתי הטמון בלידים שהאתר שלי החל לייצר.

תופעה נוספת שהתרחשה במקביל, היה הטיפוס המטאורי של האתר שלי בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. מכיוון שבחרתי במילות מפתח מאד ממוקדות, והאתר שלי נבנה באופן מדויק ומיטבי, מהר מאד הוא התברג במקומות הראשונים בגוגל עבור מילות חיפוש רלבנטיות מאד ללא כל השקעה נוספת ב SEO.

התנועה באתר,כצפוי, לא הייתה רבה, כ - 10-15 משתמשים ביום, אבל אחוז ההמרה בין מבקרים לפניות הרקיע שחקים ועמד במהרה על כ %12. ההוצאות החודשיות שלי בתחזוקת האתר כללו תשלום של כ 5 דולר לאחסון וכן מספר שעות בחודש לתחזוקה, אופטימיזציה ומעקב.

קצת סטטיסטיקה - מבט בנתוני האנליטיק של חודש אוקטובר 2009 מראה שלאתר היו 479 כניסות, שבוצעו על ידי 422 מבקרים שונים. סך כל הפניות (בניכוי ספאם ופניות לא רלנבטיות) עמד על 49, לא כולל שיחות טלפון ישירות (כעשר שיחות שדווח לי עליהם במהלך החודש). חשוב לציין שבחודש הנ"ל ובחודשים שקדמו לו לא השקעתי ולו שקל אחד בפרסום בגוגל. כל התנועה שזרמה לאתר הגיע מתוך התוצאות האורגניות של מנועי החיפוש וללא השקעה מיוחדת בתחום.

אלה נתונים מרשימים במיוחד המעידים על הכוח הרב של המיקוד באינטרנט.

לשם המחשה, לפני כשנה נפגשתי עם לקוח, הבעלים של מגזין מצליח, אשר לו אתר אינטרנט המייצר למעלה מ - 10,000 כניסות ייחודיות ביום אבל פחות הכנסות מאתר הטיולים הפרטיים שלי לו כ 12 מבקרים ביום. . . אני חושב שקשה להסביר טוב יותר את כוחו של המיקוד.

לסיום כמה טיפים ומסקנות שהגעתי אליהם לאחר מעשה:

1. אתרי נישה עובדים. נקודה. אתר העונה על צורך ממוקד וברור, של קהל לקוחות מוגדר עם כוונת קניה ספציפית הינו בעל ערך הן לבעליו והן ללקוחות הפוטנציאלים שלו.

2. גוגל אוהב מאד אתרי נישה. המסקנה הזאת התחזקה אצלי עוד יותר לאחר שבניתי אתרים בתחומים הרבה יותר תחרותיים כמו אתר הגדלת החזה בניו יורק. שם, למרות תחרות מאד קשה הצלחנו באופן מהיר יחסית להתברג בראש תוצאות החיפוש של גוגל עבור מילות המפתח העיקריות. אומנם הפעם השקענו מאמצים ניכרים בפעולות SEO אבל מהירות התגובה ויחסי העלות תועלת להוצאות שלנו בתחום הוכיחו מעל לכל ספק שאתרי נישה הם כלי אפקטיבי במיוחד לכל מי שרוצה להפיק רווח מתנועה שמקורה במנועי החיפוש.

3. מחקר, מחקר ושוב מחקר. כדי לבנות אתר נישה מוצלח יש צורך במחקר מעמיק ומקיף של קהל היעד, הצרכים המדויקים שלו, שוק החיפוש, התחרות ועוד. הסיכון הגדול באתר נישה הוא זיהוי לא נכון של צרכי הלקוח או מענה לקוי עליהם. מכיוון שאתר נישה מבוסס על תנועה מאד נמוכה, אך ממוקדת, הנכס היחיד שלו הוא מענה מדויק על צרכי הלקוח. טעות בהבנת כוונת החיפוש, או מענה לא נכון ומדויק על צרכי הלקוח ישאיר אתכם עם אתר בעל יחס המרה "רגיל" של אחוזים בודדים ותנועה נמוכה.

4. השקעה. כדי לבנות אתר נישה טוב נדרשת השקעה וברב המקרים תשלום לאנשי מקצוע כגון מנהלי פרויקט, מעצבים, קופירייטרים וכו'. כל אתרי הנישה שבבעלותי נבנו תוך השקעה לא מבוטלת הן של כסף והן של זמן. דווקא אתרים מתמחים חייבים להעניק ללקוח חווית משתמש ברמה גבוהה ממה שהוא רגיל לה. באופן מסוים, אתרי נישה צריכים "להצדיק" את קיומם על ידי מענה טוב ומדויק יותר לצרכי הלקוח. אם האתר שלכם יראה מרושל ולא מהודק הוא לא ייהנה מאמון הלקוחות שיעדיפו אתר "גדול" ו"מהימן".

5. קודם חווית משתמש אחר כך SEO. בנו את האתר עבור המשתמשים שלכם ורק אחר כך עבור מנועי החיפוש. בכל פעם שתתקלו בקונפליקט בין חווית משתמש ל SEO תנו עדיפות לחוויית המשתמש. זכרו קידום מהיר במנועי החיפוש הוא הבונוס אבל לא הסיבה לבניית אתר נישה. הכוח האמיתי הוא ביצירת יחס המרה גבוה במיוחד.

זהו זה להפעם. אתם מוזמנים ליצור עמי קשר באמצעות האתר שלי Internet Marketing Professional שם גם תוכלו להתקשר אלי באמצעות סקייפ (במידה ואני זמין).

שיהיה לכולנו שבוע נפלא,
אילן.


כיצד תופיע במקום גבוה ב  Google Adwords ותשלם פחות מהמתחרים (שמודעתם נמצאת מתחת למודעתך)?

רבים מהמפרסמים בגוגל, חושבים בטעות שהמיקום של המודעות נקבע אך ורק באמצעות הסכום ממנו המפרסם מוכן להיפרד עבור כל הקלקה. זה פשוט לא רחוק מלהיות התמונה המלאה.

המחיר הוא כמובן חלק מהנוסחה, אבל חשוב שכל מי שמנהל קמפיינים בגוגל, יכיר מונח חשוב נוסף - QS , ראשי תיבות של Quality Score (ציון איכות). דירוג המודעות ב Google Adwords נקבע ע''י מכפלה של ציון האיכות של המודעה והמחיר המקסימלי אשר מוכן המפרסם לשלם עבור הקלקה.
ישנם מפרסמים אשר מבינים היטב את המנגנון ואת התמונה הכוללת ומנהלים את הקמפיין שלהם ב Google Adwords באופן כזה שהמודעה שלהם מופיעה במיקום גבוה מאד והם עדיין משלמים פחות מהמתחרים שלהם על כל קליק.

כדי להבין זאת צריך להבין את המטרה של גוגל כמנוע חיפוש: גוגל מעוניין להגיש לגולש תוצאות רלוונטיות ככל האפשר עבור ביטוי החיפוש. מטרה זו גוגל מכיל גם על הפרסום ב Google AdWords והוא עושה זאת באמצעות ציון האיכות שהוא מדביק לכל ביטוי חיפוש בכל אחד מהקמפיינים שלכם.
גוגל בנה את המערכת כךשמפרסם המייעד את מודעותיו לקהל רלוונטי יותר, יזכה לציון איכות גבוה יותר ובעקבות כך לתשלום נמוך יותר עבור קליקים, ביחס למפרסמים המתחרים (אפילו אם המודעה שלו נמצאת במיקום טוב יותר משלהם!). פרסום מודעות בעלות ציון איכות נמוך גורם להפסד כפול: גולשים לא רלוונטיים מטרידים את מערכת המכירות שלכם בעוג שהמחיר ששילמתם כדי להביאם לאתר גובהה ממה שיכול היה להיות.

כיצד אם כן זוכים בציון איכות גבוה ובונים קמפיין ממוקד ב Google AdWords ? להלן מספר טיפים:

1) צור מספר קבוצות מודעות גדול וממוקד ככל האפשר - עבור כל מוצר שאתה מפרסם, צור מודעה נפרדת הכוללת רק את מילות המפתח הקשורות למוצר זה: דוגמא לקבוצת מילים: מייבש שיער, מייבשי שיער, מיבש שיער וכד'. הסיכויים שאדם שחיפש מילה מסוימת ומגיע למודעה העוסקת בדיוק במוצר זה, ייכנס אל המודעה ואף ישאיר פרטיו באתר הוא גבוה בהרבה מאדם שחיפש מייבש שיער והגיע לדף בית של רשת מספרות.

2) מקד את מילת המפתח בכותרת, כפי שהיא מופיעה בשורת החיפוש. גוגל מזהה את רלוונטיות המודעה על פי תוכנה וכותרתה, מעלה אותה כלפי מעלה ומדגיש אותה. גם הסיכויים ללכוד את תשומת לב הגולש, גדלה אם המילה נמצאת בכותרת ומודגשת ע"י המערכת באופן אוטומטי. מומלץ בנוסף להכניס פעם נוספת את מילות המפתח בתוך תוכן המודעה.

3) כתוב תוכן שונה וממוקד לכל מודעה, שנועד לגרות רק את הגולש הרלוונטי מבחינתך להקליק עליה. דוגמא למודעה טובה, לגולש שהקליד בגוגל את ביטוי החיפוש "מייבשי שיער " :

מחפש מייבש שיער?
מייבשי השיער הטובים ביותר ובמחירים הזולים בארץ,
במשלוח ישיר וחינם עד לביתך!
www.Hair-Dryer.co.il

דוגמא למודעה גרועה באותו תחום:

א.א אלקטרוניקה
עוסקים מאז 1956 במכירת מבחר מוצרי חשמל מובילים
ביסוד האחים אלי ואבי הרשקוביץ'
www.hair-dryer.co.il

4) הפנה את הגולש לדף נחיתה רלוונטי למודעה אותה הוא חיפש. המטרה היא ליצור מעגל רלוונטיות הדוק ככל האפשר - גולש המחפש מוצר מסוים, מגיע למודעה הנושאת את שם המוצר ולדף נחיתה הממוקד במוצר זה - קיים סיכוי נמוך שהוא ייצא מהאתר בלי ביצוע פעולה יזומה מצידו. לכן, מומלץ לבנות מספר גרסאות של דפי נחיתה או לחילופין במקרה של חנות מקוונת להפנות את הגולש ישירות מהמודעה לדף המוצר, ולא לדף הבית של האתר.

5) השתמש במילות מפתח שליליות - דרך טובה נוספת למקד את קהל היעד אליו אתה מעוניין להגיע היא שימוש במילות מפתח שליליות. בעת הגדרת מילות המפתח למודעה הוסף סימן מינוס לפני מילים שאתה חושב כי אינן פונות לקהל הרלוונטי. כך בדוגמא שלנו בעל העסק יוסיף מינוס (-) לפני המילים בחינם, חינם, יד שנייה, בבאר שבע, בחיפה וכד' על מנת להגיע לקהל יעד מפולח וממוקד גאוגרפית ושיווקית ככל האפשר.

6) עקוב באופן קבוע מאילו מודעות מגיע אחוז ההקלקות הגבוה ביותר ומאילו מודעות עלות גיוס הלקוח היא הנמוכה ביותר עבורך. השאר רק את המודעות המניבות רווח משמעותי ופונות לקהל
היעד הממוקד, אותו רצית להביא לאתרך מלכתחילה.

מיקי לרנר,
מרצה ב-WEBSEMINAR, מרכז הדרכה מורשה ל-Google AdWords.
ושותף בחברת WEBSEM המתמחה בניהול קמפיינים במנועי חיפוש

תודה לאילן ולמיקי, להתראות בגיליון הבא

אל תוותרו על לימוד מובנה של מקצועות השיווק באינטרנט ותוכלו לבנות לכם אימפריות שיווקיות -

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על הקורסים שמציע בית ספר רב מסר

אני שב ומזכיר לכם לבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה. אתם גם מוזמנים לקרוא על החוק החדש נגד דואר זבל וכיצד מערכת רב מסר תסייע לכם לעבור אותו בשלום.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007