הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 61

שלום לכולם,

השבוע קיבלתי הודעה מגוגל על הזמנה לכנס מפרסמים בגוגל אדוורדס (אגב, אני לצערי לא אוכל להגיע, אבל אם גם אתם קיבלתם את ההזמנה - מומלץ!). מה שהפתיע אותי היה הערוץ שגוגל בחרו להעביר בו את ההזמנה - הדואר. כן. . .הדואר הרגיל הישן והטוב, זה שהאמריקאים קוראים לו בזלזול מה דואר שבלול לציין את איטיותו.

מדוע גוגל בחרו לשלוח הזמנה בדואר? ראשית הזמנה הגיע גם במייל כך שגוגל למעשה שלחו הזמנה כפולה. אני גם מניח שהם החליטו להשקיע במשלוח הזמנה בדואר רק לחלק מהלקוחות, כנראה שמדובר בלקוחות החשובים יותר להם. לדעתי גוגל צודקים: המוח האנושי זקוק ליתירות כדי לקלוט מידע, במיוחד מידע חדש. וככל שיש גיוון רב יותר באופן שבו המידע מגיע הוא זוכה לתשומת לב ואמון רבים יותר אפילו אם מדובר המידע שמגיע מאותו גוף ממש. גם היום אחרי 15 שנות אינטרנט ומעל שלושים שנות מחשב אישי המוח האנושי מחשיב יותר מידע שמגיע על גבי מצע פיזי מאשר זה שמגיע באמצעות ערוץ דיגיטאלי.

חפשו גם אתם הזדמנות לשלוח מדי פעם ללקוחות הטובים שלכם הזמנות ומידע בדואר רגיל. למשל אם אתם לקוחות רב מסר אתם יכולים לבודד את קבוצת הנמענים הנאמנים יותר - אלא שפותחים את המסרים שלכם ומגיבים למידע שאתם שולחים ולשלוח להם גם מידע או הזמנה לאירוע בדואר. מעניין לציין בהקשר הזה את אמיר הרדוף מנכ"ל הרדוף ליווי עסקי שהשיק לאחרונה מגזין מודפס שנשלח בדואר למנויים. ככל שתפנו ללקוחות הקיימים או הפוטנציאליים שלכם בערוצים רבים יותר כך תגרמו למסרים שלכם לחלחל ביעילות גבוה יותר.

השבוע סיימתי להרצות קורס ראשון בשיווק באינטרנט במסגרת תוכנית לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. ראשית אני חייב לציין לחיוב את ראש התכנית לשיווק בלימודי ה MBA בתל אביב פרופסור רון שחר על שיזם את שילוב הקורס "שיווק באינטרנט" במסגרת הלימודים ואף לא נבהל כאשר אמרתי לו שהקורס יהיה יישומי (בדרך כלל מילה גסה באקדמיה. . .), לא יכלול משימות קריאת מאמרים אקדמיים ויתבסס על ניסיוני בשטח. בכל אופן הקורס היה מוצלח מאוד ואני בטוח שרבים מהסטודנטים יישמו את העקרונות שלמדו בחברות שהם מועסקים בהן או בעסקים הפרטיים שלהם.

רב מסר - מערכת הדיוור המתקדמת והפופולארית בישראל!

לאחר שמספר הלקוחות שלנו צמח בשנת 2009 ב - 130 אחוז רב מסר היא ללא ספק מערכת הדיוור הפופולארית ביותר בישראל. אני מניח שרבים מכם מקבלים בנוסף לניוזלטר הזה גם דיוורים נוספים באמצעות רב מסר וכך גם אתם חשים בצמיחה של המערכת.

לאור הגידול במספר הלקוחות הרחבנו את מערך התמיכה שלנו וכעת הוא כולל שני אנשי תמיכה שמספקים תמיכה לאורך כל שעות היום. מדובר באנשים מקצועיים בעל ידע טכני מעמיק שיוכלו לסייע לכם בכל שאלה שתתעורר בהפעלת המערכת.

לאחרונה שינינו את מחירון רב מסר. ראשית עברנו למחירון בשקלים במטרה לחזק את הזהות שלנו כמערכת ישראלית עבור ישראלים.  בנוסף שינינו גם את שיטת התשלום במעבר לאוטומציה מוחלטת. (בדקו את המחירון שלנו כאן). אנחנו מאפשרים עכשיו לפתוח חשבון התנסות באופן עצמאי לחלוטין ולשדרג אותו לחשבון משלם באמצעות תשלום בכרטיס אשראי או בצ'ק דרך אתר רב מסר. אפשר היום לרכוש חשבון רב מסר בלי להחליף מילה איתנו. . .

בקרוב מאוד נשיק מערכת שותפים ייחודית שתאפשר לכל אחד ובמיוחד למי שעוסק במקצועות האינטרנט - בניית אתרים, עיצוב גראפי, כתיבה שיווקית וכו' לפתוח חשבונות רב מסר עבור לקוחותיו ולקבל עמלות שנעות בין 20% ל - 30% (על פי סוג השותפות) שיהיו תקפות לכל תקופת השימוש של הלקוחות שיופנו אלינו (וללקוחות שלנו יש נטייה להישאר נאמנים למערכת במשך שנים רבות!). אם אתם מתעניינים במערכת השותפים אנא פנו אלי באמצעות תגובה למייל הזה.

במשך השנה האחרונה אנחנו עובדים על פרויקט ייחודי אותו נחשוף בקרוב ברוב פאר. מדובר בפיתוח טכנולוגי מתקדם שיציב את רב מסר בחזית הטכנולוגיה העולמית של מערכות הדיוור. בשנת 2010 אנחנו מתכוונים להמשיך בתכנית הפיתוח. אנחנו משקיעים בפיתוח מעל 25% מההכנסות שלנו ולדעתי אין לזה אח ורע. במהלך השנה הלקוחות שלנו יזכו לראות חידושים רבים שיינתנו, כרגיל אצלנו, ללא כל תשלום נוסף.

בדקו את מערכת רב מסר עכשיו! שימוש בה עשוי לחולל פלאים למערך השיווקי שלכם

מה בגיליון הנוכחי:

בגיליון הנוכחי מאמר שלי על כלים מתקדמים של מערכת דיוור, מאמר של אילן זיו על כלי האופטימיזציה של גוגל ומאמר של מיקי לרנר על ביטויי חיפוש וסוגי התאמה. זהו ניוזלטר מלא וגדוש מקווה שתהינו ותשכילו.

כלי דיוור מתקדמים / רוני הורוביץ

במאמר הזה אני רוצה להציג כמה מכלי הדיוור המתקדמים של רב מסר ולהציע רעיונות להשתמש בהם. המאמר הזה מיועד לקוראי הניוזלטר הזה שהם כבר לקוחות של רב מסר אבל גם למי שעדיין לא הצטרף.

סדרת מסרים מבוססת תאריך נרשם

כלי זה מאפשר משלוח דיוור מותאם אישית לכל נמען ברשימת התפוצה על פי תאריך אישי שלו. היישום הקלאסי הוא כמובן משלוח דיוור שמבוסס על תאריך יום הולדת או יום נישואין. הנקודה החשובה היא שהמערכת יודעת לשלוח הרבה יותר ממסר בודד ביום עצמו: המערכת מסוגלת לשלוח סדרה של מסרים שהעוגן שלהם הוא התאריך הרלוונטי.

בדרך כלל עסקים שמעוניינים לתת ללקוחותיהם הטבה עבור יום הולדתם או יום הנישואין שלהם רוצים לשלוח את ההזמנה לקבל את ההטבה תקופת מה לפני התאריך המדובר. הם גם ירצו לשלוח תזכורת קרוב יותר למועד ואולי גם ברכה בתאריך עצמו. רב מסר תדע לעשות את כל זה באופן אוטומטי לחלוטין. תוכלו לטעון למערכת סדרה של מסרים ולקבוע לכל אחד מהם מתי יישלח ביחס לתאריך היעד: לפניו ואף אחריו.

אבל משלוח הצעות להטבות לימי הולדת, ימי נישואין וכו אינה האפשרות היחידה של הכלי המתוחכם הזה. אם אתם מפעילים קורסים או סדנאות או מבצעים באופן סדיר אירועים כל שהם אתם יכולים להשתמש בסדרה מבוססת תאריך כדי לשלוח סדרה של מסרים המבוססת על התאריך הסדנה. התאריך הזה יכול להוות עוגן לסדרה של מסרים שנשלחים לפני הסדנה ומסייעים לנרשמים לבצע את ההכנות הנכונות אבל גם מסרים שנשלחים אחרי הסדנה לבקשת משוב, לחיזוק המסרים של הסדנה ולקידום הצעות נוספות, וכל זאת כמובן באופן אוטומטי לחלוטין.

כן, כאשר אתם מגדירים סדרת מסרים מבוססת תאריך אתם יכולים לבנות מסרים שישלחו אוטומטית במרווחי זמן שאתם קובעים לפני התאריך המדובר אבל גם אחריו!

אגב, אני לא יודע אם שמתם לב, אבל יש הבדל משמעותי בין משלוח מסרים המבוססים על תאריך יום הולדת ובין משלוח מסרים המבוססים על תאריך השתתפות בסדנה: הראשון הוא מחזורי: כלומר המסרים אמורים להישלח כל שנה ואילו השני הוא חד פעמי. מערכת רב מסר יודעת להבחין בין שתי שיטות המשלוח האלה -אתם יכולים להגדיר אם אתם רוצים שהמסרים יישלחו כל שנה או באופן חד פעמי.

הכלי הזה הוא חזק מאוד. לקוח אחד שלנו עושה בו שימוש מעניין: הוא מציע שירות של התקנת מטבחים אבל רבים פונים אליו לבקשת הצעת מחיר תקופה ארוכה לפני שהם מבצעים את השיפוצים בפועל. הוא יודע שעד תאריך ביצוע השיפוצים הם עלולים לשכוח ממנו ומההצעה שלו. לכן הוא שואל כל פונה מתי הוא מתכנן לבצע את השיפוץ ושולח סדרת מסרים המבוססת על התאריך הזה. מוסך או שיננית יכולים להשתמש בסדרת מסרים מבוססת תאריך למשלוח סדרת תזכורות לביקור הקרוב.

דיוורי המשך

חשבו על תרחיש הבא: שלחתם לרשימת התפוצה שלכם הזמנה לאירוע ואחוז מסוים, נניח 25 אחוז גילה עניין ופתח את הדיוור. מספר ימים לפני האירוע אתם רוצים לשלוח תזכורת לגבי האירוע כדי לגייס עוד כמה משתתפים. אתם יודעים שאנשים זקוקים לכמה תזכורות כדי להניע אותם לפעולה. למי תשלחו את התזכורת? אם תשלחו לכל רשימת התפוצה אתם מסתכנים בהטרדת הנמענים שאין להם כל עניין באירוע. כאן נכנסת לפעולה אפשרות דיוורי ההמשך של רב מסר: אתם יכולים לשלוח דיוור רק לאותם נמענים שפתחו את המסר הקודם וכך אתם מבטיחים שרק אלה שגילו עניין באירוע יקבלו את התזכורת. כאשר אתם שולחים מסרים ממוקדים ומייעדים אותם רק למי שגילה עניין ראשוני, אתם יכולים להגדיל מאוד את קצב הדיוור שלכם כך שכל נמען ברשימה יקבל בממוצע מספר מסרים רב יותר. בדרך זו תגדילו את המכירות שלכם באופן משמעותי בזכות הקשר החד והברור בין הסיכוי שנמענים יצרכו את המוצר או השירות שלכם ובין מספר המסרים שהם מקבלים מכם.

אבל יכולות המערכת אינן מסתיימות כאן. בואו נבחן תרחיש נוסף: אתם חברת תיירות ושלחתם מסר ובו שתי הצעות מיוחדות לחורף: חופשת סקי פעילה בצרפת או חופשת שמש מפנקת בתאילנד. כל הצעה מלווה בקישור למידע נוסף לגב ההצעה שנמצא על גבי האתר שלכם.

עתה נניח ש 450 לחצו על הקישור שעוסק בחופשת הסקי ו 340, המפונקים יותר, גילו עניין דווקא בחופשת בטן גב בתאילנד. למי תשלחו תזכורות? כמובן! נאמנים לעיקרון המיקוד תשלחו תזכורת לגבי חופשת הסקי למקליקים על קישור הסקי ותזכורת לגבי חופשת השמש והים למקליקים על הקישור שמציע מידע נוסך על החופשה בתאילנד. מערכת רב מסר מאפשרת בלחיצת כפתור לשלוח דיוורים כאלה ושוב - הדיוור שלכם פוגש בדיוק את האוכלוסייה הרלוונטית ובכך אתם מרווחים פעמיים: ההיענות להצעה היא גבוהה מאוד ואתם לא מטרידים את אלה שאינם מתעניינים בהצעה.

שדות גלובאליים

במסגרת מערכת הדיוור שלכם אתם עשויים לשלוח מספר רב של דיוורים לרשימות שונות. חלק מהדיוורים עשויים להיות אוטומטיים ואין לכם שליטה על המועד שבהם הם יישלחו - למשל מיילים של סדרת מסרים אוטומטית, מסרים שמאשרים הרשמה או רכישה וכו'. אם אתם מארגנים אירוע או יוצאים במבצע בעל זמן מוגבל הייתם רוצים להודיע עליו גם במסגרת המסרים האוטומטיים.

למשל אם אדם נרשם לניוזלטר שלכם הייתם רוצים להודיע לו במסגרת מייל התודה האוטומטי על המבצע המיוחד שאתם עורכים. את אותו מידע אתם רוצים לפרסם גם במיילים אחרים. אפשרות אחת היא להיכנס לכל המסרים האלה, לכתוב שם את ההודעה וכמובן לזכור למחוק אותה או לעדכן אותה כאשר המידע כבר אינו רלוונטי. זהו תהליך מסורבל מאוד, מסורבל כל כך שהוא כמעט בלתי אפשרי.

כן נכנסים לפעולה השדות הגלובאליים. השדות גלובאליים מאפשרים לצרף לכל מסר שלכם פיסת קוד קטנה שנראית למשל כך "((הזמנה לארוע))". במקביל המערכת מאפשרת לכם לכתוב מקטע טקסט מעוצב שיחליף ברגע המשלוח את פיסת הקוד ששתלתם במסר שלכם. כך תוכלו לשלוט ממקום אחד מרכזי בפיסת המידע שתוצמד למסרים רבים שיוצאים מהמערכת, אוטומטיים או כאלה שמשוגרים ידנית.

עתה כאשר אתם רוצים לעדכן את ההודעה או לבטלה כליל אתם יכולים לעשות זאת ממקום מרכזי אחד וכל המסרים שלכם יתעדכנו מיידית בהתאם. שדות גלובאליים הופכים למעשה כל מסר שלכם לנשא של פרסום עדכני של פעולות המיזם שלכם - כלי שיווקי חזק ומשמעותי.

אוטומציית מעבר בין רשימות

נחשוב על עסק שעוסק בקידום אתרים. אדם מגיע לאתר ונרשם לרשימת מסרים שתפקידם לנסות לשכנע אותו לצורך את השירות של העסק (וכמובן גם מספק תוכן וטיפים איכותיים). אותו אדם משתכנע והופך ללקוח. כמובן שבאותו רגע הוא נכנס לרשימת הלקוחות.

כלי האוטומציה של מעבר בין רשימות מאפשר לכם לשנות באופן אוטומטי את הסטאטוס של נרשם ברשימה אחת בעקבות הרשמתו לרשימה אחרת. במקרה שלנו המערכת תעביר את אותו אדם שהפך לקוח לסטאטוס "לא פעיל" ברשימת המתעניינים. כך הוא יפסיק לקבל מסרים שמנסים לשכנע אותו להיות לקוח. אוטומציית מעבר בין רשימות היא עוד כלי שמסייע לכם לשלוח לכל נמען מסרים ממוקדים המתאימים לרמת העניין שלו ולסטאטוס שלו במערכת השיווקית.

לסיכום הכלים המתקדמים שהצגתי בשילוב עם כלים נוספים הופכים את מערכת רב מסר לכלי שיווקי בעל עוצמה רבה. כאשר אתם שולחים לכל נמען מסר מתאים בזמן המתאים אתם יכולים לשלוח מסרים רבים יותר ולזכות בהיענות טובה יותר לכל אחד מהם.

כלי אופטימיזצית האתרים של גוגל / אילן זיו

שלום לכולם, למי שלא זוכר שמי אילן זיו, אני יזם אינטרנטי ומומחה בתחום השיווק באינטרנט המעניק ייעוץ לחברות ועסקים המעוניינים לשפר באופן משמעותי את הביצועים של האתרים שלהם ולהפוך אותם לרווחיים. עוד פרטים עלי ועל השירותים שלי באתר שלי Internet Marketing Professional.

מהפכה ושמה גוגל אופטימייזר (Website Optimzier)
אם אתם קוראים ותיקים של הניוזלטר של רוני אני מניח שלפחות שמעתם על הכלי הנפלא והחינמי של גוגל - Google Website Optimizer. במאמר הנוכחי אנסה לשכנע אתכם שמדובר במהפכה, לא פחות, בעולם השיווק באינטרנט ובנוסף אציג בפניכם הסבר פשוט כיצד לבנות את מבחן האופטימיזציה הראשון שלכם.

אז מה זה בעצם גוגל אופטימייזר (Website Optimizer) ומה כל כך מהפכני בו?

גוגל אופטימייזר הינו כלי ידידותי המאפשר לנו לבחון את הביצועים של גרסאות שונות של עמוד נחיתה ולגלות איזה מהן היא האפקטיבית ביותר, כלומר משיגה את יחס ההמרה הגבוה ביותר. עכשיו תעצרו רגע, קחו נשימה ותקדישו כמה שניות של מחשבה למשמעות של האפשרות הזאת.

ירד האסימון?. . . תם עידן הניחושים ותחושות הבטן. מעתה ניתן לבחון כל שינוי ולראות האם הוא מעלה או מוריד את יחס ההמרה של האתר שלכם, בקלות והכי חשוב כמעט ללא עלות או סיכון.

נראה לכם שתמונה גדולה של שקיעה תשפר את יחס ההמרה של עמוד הבית שלכם? הכינו גרסה נוספת של עמוד הבית הכוללת את התמונה והציבו את שתי הגרסאות למבחן. בתוך ימים תהיה לכם תשובה חותכת איזה עמוד משיג יחס המרה גבוה יותר, עם התמונה או בלעדיה.

חושבים שטקסט הפתיחה בעמוד ההרשמה לניוזלטר שלכם ארוך ומסורבל מדי? הכינו טקסט תמציתי יותר ובחנו את הנושא מול המבקרים שלכם. Google Website Optimizer לא משאיר מקום לספק מכיוון שהוא בוחן את השינויים מול המבקרים באתר שלכם שכלל אינם מודעים לניסוי.

אם אתם חוששים שהשינוי יגרום לירידה דרסטית ביחס ההמרה של האתר שלכם, תנוח דעתכם. גוגל אופטימייזר מאפשר לכם לשלוט באחוז המבקרים באתר שיחשפו לגרסה החדשה. אומנם הפחתת אחוז המבקרים המשתתפים במבחן עשוי להאריך את זמן המבחן אבל הפעולה הזאת מאפשרת להפחית באופן משמעותי את הסיכון שביצועי האתר שלכם יפגעו.

אז איך גוגל אופטימייזר ((Google Website Optimizer עובד?

גוגל אופטימייזר מציע שני סוגי מבחנים - מבחן A/B ומבחן רב משתנים שהינו מעט מורכב יותר.
מבחון A/B - מבחן זה בוחן שתי גרסאות או יותר של עמוד מסוים, זו כנגד זו. המבקרים באתר נחשפים באופן מבוקר פעם לגרסה המקורית ופעם לגרסה החדשה. כלומר, שני משתמשים שונים עשויים לראות כל אחד גרסה אחרת של אותו עמוד כאשר איש מהם אינו יודע שהוא משתתף במבחן. מבחינת המבקר המקרי באתר שלכם, הוא צופה בגרסה היחידה והמקורית של העמוד. גוגל אופטימייזר בודק את יחס ההמרה המצטבר של כל אחת מהגרסאות עד שהוא מגיע לתוצאות "מובהקות" של המבחן הסטטיסטי והוא יכול להכריע במידה גבוהה של ודאות שיש לנו גרסה מנצחת.

כדי לערוך מבחן A/B אתם צריכים להכין גרסה נוספת של העמוד אותו אתם רוצים לבחון כך שיהיו לכם שתי כתובות URL, אחת של העמ' המקורי ואחת של עמ' המבחן.

בנוסף, עליכם להגדיר עמוד באתר שהגעת המבקר אליו נחשבת ל"המרה" - למשל עמוד תודה אליו מופנה המבקר לאחר הרשמה מוצלחת לניוזלטר שלכם.

מתי מומלץ לבחור במבחן A/B- בחרו בסוג מבחן זה אם מספר מבקרים בעמוד שלכם (שימו לב, בעמוד לא באתר!) קטן מ 100 ביום או כאשר אתם מעוניינים לבחון שתי גרסאות השונות זו מזו באופן משמעותי כלומר בעלות מבנה חדש או עיצוב שונה.

כמה זמן אורך המבחן - אורך המבחן תלוי בכמות המבקרים שלכם וביחס ההמרה של הגרסאות שלכם. כדי שגוגל אופטימייזר יוכל לבחור בגרסה המנצחת הוא צריך מספיק כניסות לאתר ומספיק המרות כדי שיוכל להסיק מסקנות סטטיסטיות מובהקות לגבי הגרסה המנצחת. כלל האצבע אומר, שכדי להכריע בין 2 גרסאות אנחנו צריכים בערך כ - 100 המרות.

מבחן רב משתנים - מבחן זה מאפשר לנו להגדיר בתוך עמוד ספציפי אזורים שונים ולייצר גרסאות מרובות לכל אחד מהאזורים. לדוגמא, אנחנו יכולים להגדיר את כותרת העמוד כאזור ולהכין עבורה שלוש גרסאות שונות. בנוסף אנחנו יכולים להגדיר את התמונה בעמוד כאזור ולהגדיר שלוש תמונות שונות שיוצגו באזור זה וכן הלאה.

חשוב לשים לב! - כל גרסה נוספת שאתם מייצרים לאחד האזורים באתר מייצרת למעשה מספר גרסאות של העמוד אותו אתם בוחנים. לדוגמא אם יש לכם 2 גרסאות לכותרת ו - 2 גרסאות לתמונה, יצרתם למעשה 4 גרסאות שונות של העמוד שלכם. אם לא תיזהרו תמצאו את עצמכם עם עשרות גרסאות של העמוד ועם מבחן שעשוי להמשך שנים. . .

באופן עקרוני, אני מציע לכם להתחיל עם מבחן A/B פשוט כדי להבין את הקונספט ולצבור ביטחון ורק בשלב מאוחר יותר (ורק אם לעמוד שלכם יש מספיק מבקרים) לעבור ולנסות את המבחן רב המשתנים.

בניית מבחן בגוגל אופטימייזר

מבחינה טכנית לא נדרשים כישורים מיוחדים כדי לבנות מבחן בגוגל אופטימייזר. אתם צריכים גישה לקוד ה - HTML של העמ' שלכם כדי לשתול בתוכו תגיות מוכנות שיסופקו לכם. כפי שציינתי קודם לכן, כדי להתחיל במבחן B/A עליכם להכין גרסה נוספת של העמוד שאתם עומדים לבחון וכן לוודא שיש לכם עמוד אחד או יותר שהגעה אליו נחשבת "המרה".

ברגע שאתם מוכנים גשו ל - Google Website Optimizer ופשוט פעלו לפי הצעדים הפשוטים שמוצגים שם. במידה ונתקלתם בבעיה אתם יכולים לשלוח לי שאלה דרך האתר שלי Internet Marketing Professional.

כמה טיפים לבניית מבחן מוצלח

איזה עמודים לבחון? כדי לא לבזבז את הזמן שלכם, בחרו עמוד שיש לו חשיבות מכרעת על יחס ההמרה שלכם. כלומר, עמוד שמקבל מספיק חשיפות ואם אפשר עמוד שהינו שלב מכריע במסלול ההמרה. עמוד הבית הוא תמיד חשוב לבדיקה אבל גם עמוד המרה כמו עמוד הרשמה לניוזלטר, עמוד מוצר או עמוד יצירת הקשר הם מועמדים מצוינים.

2-3 שינויים - במבחן A/B, אלא אם אתם מעוניינים לבחון מבנה חדש לגמרי לעמוד שלכם, התרכזו בבדיקה של מקסימום 2-3 שינויים חשובים. כך תוכלו לדעת מה הם השינויים שהשפיעו על התוצאות. התרכזו בגורמים המשפיעים ביותר על יחס ההמרה כמו כותרות, קריאות לפעולה, תמונות, טפסים (חשוב מאד!) וכפתורים.

בצעו שינויים משמעותיים - נניח שאתם מעוניינים לבחון גרסאות שונות של כותרת העמוד שלכם. נסו שני כיוונים שונים לחלוטין. חשוב שההבדל בין שתי הגרסאות יהיה משמעותי מספיק כך שלא תסיימו עם תוצאות מבחן לא החלטיות. כמו כן, נצלו את הפלטפורמה הזאת כדי להיות נועזים וחדשניים אתם יכולים להיות מופתעים מהתוצאות!

יסודיות - כאשר אתם מרכיבים את הגרסאות שלכם לעמוד התייחסו לכל אחת מהן כאילו היא הגרסה המנצחת. ודאו שהעמוד החדש נראה טוב ויזואלית, שאין לכם שגיאות כתיב ושהניסוחים שלכם רהוטים וקולעים. אינכם רוצים שהתוצאות שלכן יהיו מוטות רק בגלל שגיאת כתיב שפספסתם.

בצעו עוד ועוד מבחנים - לאחר המבחן הראשון המוצלח שלכם, אל תנוחו. המטרה הסופית היא להגיע לאתר שכל העמודים החשובים שלו עברו מספר מבחנים שהביאו אותם לתוצאות אופטימיות מבחינת יחס ההמרה. כשיחס ההמרה של האתר שלכם ירקיע שחקים, תוכלו להתחיל להשקיע בהבאה של תנועה רבה יותר לאתר ובהגדלה משמעותית של הרווח שלכם.

לפני שאתם מתחילים לעבוד על המבחן הראשון שלכם, אני ממליץ לכם לבדוק אתר מצוין המציג מבחניי A/B ומאפשר לכם לנחש איזה גרסה ניצחה. . . אני, עם כל הניסיון שלי בתחום הצלחתי לנבא נכון רק כ 2/3 מהמבחנים. אתם צריכים הוכחה ניצחת יותר לחשיבות של Google Website Optimizer? כאן תמצאו את אתר המבחנים.

זהו זה להפעם, אם אתם רוצים ללמוד עוד עלי ועל השירותים שאני מציע אתם מוזמנים לבקר באתר שלי, Internet Marketing Professional.

גוגל Adwords - בחירת מילות מפתח וסוג התאמה / מיקי לרנר

אחד המרכיבים החשובים בקמפיין מוצלח ורווחי ב Google Adwords הוא בחירה והתאמת מילות המפתח. רבות דובר על הנושא, אך עדיין קיים בלבול רב בקרב מפרסמים רבים ואף מנוסים.

ראשית, בחירה נכונה של מילות מפתח, תביא לאתר שלנו גולשים רלוונטיים וממוקדים. לעומת זאת, בחירת מילות מפתח לא רלוונטיות, תביא לאתר שלי גולשים אשר הסבירות שירכשו מאיתנו נמוכה מאד. העניין הכואב הוא שצריך לשלם על כל קליק שלהם.

לדוגמא - נגר המתמחה בבניית מטבחי בוטיק בהתאמה אישית ומפרסם את מודעתו עבור הביטוי "מטבחים זולים", למעשה מגיע לקהל שאמנם מחפש מטבחים, אבל זה לא הקהל שלו. המטבחים שלו אינם זולים והפרסום בביטוי זה למעשה יביא אליו לאתר גולשים סקרנים אשר יפנו אליו אך יימנעו מלבצע איתו עסקה. כמובן שאותו נגר ישלם על ההקלקות האלו.

כאשר אנו מגדירים מילות מפתח, עלינו "להיכנס לראש של הגולש" ולנסות להבין מה עובר לו בראש באותו רגע שהוא מחפש. בחירת מילות מפתח רבות היא תהליך מעט מעייף, אך האמינו לי, זה שווה את ההשקעה וברגע שתופסים את הטריק, זה "רץ" די מהר.

עכשיו, כאשר אנו מבינים שצריך למקד את ביטוי החיפוש שלנו, חשוב להבין באילו אופנים אנחנו יכולים להגדיר אותם בקמפיין :

התאמה נרחבת - זו ברירת המחדל בהגדרת ביטויי חיפוש. לדוגמא - "תרגום משפטי"
בהגדרה זו, כל ביטוי חיפוש אשר יכיל את המילים "תרגום" ו "משפטי" בכל סדר שהוא, גם עם מילים נוספות, למעשה "יקפיץ" את המודעה. הבעיה בהתאמה זו היא חוסר מיקוד. גולש אשר יחפש בגוגל "משפטי תרגום" גם ייחשף למודעה שלי וסביר להניח שהוא אינו ממוקד. גולש שיחפש "תרגום משפטי ליפנית" לא יתאים לנו אם אנו מתרגמים רק לאנגלית וצרפתית , לדוגמא.

"התאמת ביטוי" - זו הגדרה של ביטויי חיפוש שבה אני "שומר" על רצף המילים אשר מרכיבות את ביטויי החיפוש שלי. במקרה זה, בביטוי "תרגום משפטי" , המילים "תרגום" ו "משפטי" חייבות להיות בדיוק באותו סדר כמו בביטוי המקורי, אלא שיכולות "להצטרף" מילות שונות ומשונות לפני או אחרי הביטוי. כלומר, כאן מנענו מהמודעה להופיע בביטוי "משפטי תרגום", אך היא עדיין תופיע עבור הביטוי "תרגום משפטי ליפנית". זו התאמה ממוקדת יותר, אך עדיין צריך להיזהר מביטויים לא רלוונטיים.

[התאמה מדויקת] - זו הגדרה מדויקת של ביטוי החיפוש. במקרה שלנו, רק כאשר הגולש יחפש "תרגום משפטי" הוא יראה את המודעה שלי. באותו סדר מילים וללא מילים נוספות לפני או אחרי הביטוי.

לשאלה של מתי להשתמש ובאיזו התאמה של מילות מפתח, אין תשובה אחת נכונה. תמיד כדאי להשתמש בהגיון בריא ולהבין מה עובר בראשו של הגולש ולבדוק בכלי מילות המפתח של Google אילו ביטויים גולשים מחפשים ולהבין את התמונה.

אין צורך להירתע מלהשתמש בהתאמה נרחבת או ביטוי, במיוחד כשאר מדובר בביטוי המכיל שתי מילים לפחות, ובמקרה זה חשוב להשתמש במילות שלילה.

מילות שלילה הן מילות חיפוש שאנחנו מגדירים במערכת, כאשר אנחנו לא רוצים שהגולש אשר הקליד אותן, יראה את המודעה שלי. במקרה שלנו, אני יכול להגדיר את הביטוי "תרגום משפטי" בהתאמת ביטוי למשל, ולמנוע מגולשים אשר מחפשים שירות של תרגום משפטי ליפנית, לראות את המודעה שלי ע''י הגדרה של המילה "יפנית" כמילת שלילה. עושים זאת באמצעות הוספת מילת השלילה עם סימן מינוס (-) למשל כך: -יפנית.

זה הכל לבינתיים, על מילות מפתח. אני ממליץ לכם לחזור לקמפיין שלכם ב Google ולבחון מחדש את ביטויי החיפוש שלכם.

בהצלחה

מיקי לרנר,
מרצה ב-WEBSEMINAR, מרכז הדרכה מורשה ל-Google AdWords.
ושותף בחברת WEBSEM המתמחה בניהול קמפיינים במנועי חיפוש

תודה לאילן ולמיקי!

אני שב ומזכיר לכם לבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה. אתם גם מוזמנים לקרוא על החוק החדש נגד דואר זבל וכיצד מערכת רב מסר תסייע לכם לעבור אותו בשלום.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית





כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007