הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 62

שלום לכולם,

באחד הניוזלטרים שאני רשום אליהם נתקלתי במושג מעניין "תנועה בעבודת כפיים" או כפי שזה נכתב באנגלית manual labor traffic . מדובר בתנועה שאתם מביאים לאתר באמצעות שיטות עתירות עבודה: השתתפות בפורומים, כתיבת מאמרים, חלוקת כרטיסי ביקור בתערוכה וכו'.

תנועה בעבודת כפיים יכולה להיות יעילה מאוד אבל יש לה חיסרון מרכזי: היא צורכת זמן יקר. לדעתי בעסק בריא זמנו של בעל העסק צריך להיות יקר יותר מכספו ולכן אני מעדיף שיטות יצירת תנועה שבהם משקיעים כסף על פני שיטות שבהן משקיעים זמן. במיוחד שיטות שבהם יוצרים קמפיינים פעם אחת ולאחר מכן הם עובדים עבורכם שנים וצורכים רק תחזוקה קלה כמו גוגל אדוורדס (וכמובן קידום אורגני). בקיצור התפיסה שלי היא שתנועה היא משאב של עסק ועליו לרכוש את המשאב בכסף כפי שהעסק רוכש כל משאב אחר שדרוש לו.

אבל התחרות הקשה גורמת ללחץ קבוע על המחירים של גוגל אדוורדס כפי מעלה. בין השאר תורמים לכך בעלי עסקים שרוצים להיות במקום הראשון גם במחיר של הפסד כספי (ובלבד שלא יראו מתחרה במקום טוב משלהם). בשנה האחרונה אני קורא יותר ויותר מאמרים שמנסים להציע דרכים לפרוץ את המעגל של התנועה שמגיעה באמצעות גוגל לכיוונים אחרים: פרסום ברשתות חברתיות, ציוצים בטוויטר וכן. . .גם פרסום באמצעות באנרים - ובנושא זה, פרסום בבאנרים, עוסק המאמר הראשי של גיליון זה.

השבוע חזרתי מחופשת סקי בבולגריה (אתר בנסקו - נסעתי באמצעות חברת הנסיעות pingwin שרק לאחר שנרשמתי אצלם גיליתי שהם לקוחות רב מסר - המערכת גדלה ואני כבר לא מכיר את כל הלקוחות כמו פעם - האתר בנסקו והשירות של pingwin מצוינים - מומלץ!). מדוע אני מספר לכם את זה? כי בקובצת הסקי שלי היה גם גולש מדנמרק. שוחחנו קצת על ה chair lift (אני לא מת על ה small talks האלה - אבל אין ברירה). ובכן התברר שגם הבחור הדני הגיע לאתר באמצעות חברת פינגווין הישראלית. חשבתי על זה: חברה ישראלית היא ששיווקה אתר סקי בולגרי לאזרח דני. כך רשת האינטרנט מאפשרת לעסק מקומי להפוך גלובאלי.

מה בגיליון הנוכחי:



מאמר שלי בנושא יצירת תנועה באמצעות באנרים. המאמר מציג כמה מסקנות מקורס שרכשתי לאחרונה ואשר עוסק בנושא.

יום עיון בקידום אתרים במנועי חיפוש



רוצים ללמוד כיצד לקדם את האתר שלכם בגוגל?

בואו ליום עיון בנושא קידום אתרים בגוגל ביום חמישי השבוע ב 12 לנובמבר בשעות 9:00-17:00 בכיתת הלימוד של מנטור ריינס 6 תל אביב במסגרת בית ספר רב-מסר.

מרצה יום העין הוא אורן שץ מייסד ונשיא חברת SEOIsrael מומחה מוביל שסייע למאות אתרים להגיע למקומות ראשונים בגוגל בשוק הישראלי והעולמי עבור ביטויים תחרותיים ביותר.

זו הזדמנות מיוחדת במינה ללמוד את יסודות תורת קידום האתרים מפי איש מקצוע בעל ידע רב וניסיון רחב. זה המחזור השני של יום העיון הזה והמחזור הראשון זכה לתגובות נלהבות.

צרו קשר עכשיו עם מנטור בטלפון 03-5291888 והבטיחו את מקומכם בקורס. אנחנו מגבילים את מספר המשתתפים ל 20 ובשלב זה נותרו מקומות בודדים!

כאן תמצאו מידע נוסף על הקורס החשוב הזה

יצירת תנועה באמצעות רכישת מדיה ופרסום באנרים / רוני הורוביץ



הקוראים הותיקים יודעים שבעבר התעלמתי כמעט לחלוטין מפרסום באמצעות באנרים וכאשר כן כתבתי על כך התייחסתי אל באנרים בעיקר כאל אמצעי לחיזוק המותג או להבאתו למודעות קהל היעד ופחות ליצירת תנועה שמתורגמת להכנסות ישירות.

ייתכן שהזמנים השתנו מעט. אני רשום לרשימות התפוצה של כל הגורואים המובילים בעולם השיווק באינטרנט (ואין מה לעשות המכה של עולם השיווק המקוון היא אמריקה - וכדי להיות מעודכנים חייבים לעקוב אחרי מה שקורה שם) ולאחרונה מתחילים לצוץ יותר ויותר קורסים (הקורסים המודרניים רובם בפורמט וידאו) שעוסקים ביצירת תנועה באמצעות רכישת ספוטים לפרסום באתרי אינטרנט ושימוש בהם לשם הצגת באנרים פרסומיים.

כמובן שהחסרונות של באנרים לא נעלמו: מדובר בפרסום מתערב שמנסה להפריע לגולש במהלך שתכנן לעצמו (קריאת התוכן באתר) ולא בפרסום משתלב כמו מודעות בתוצאות חיפוש, שלא לדבר על התוצאות האורגניות. התופעה של עיוורון באנרים גם היא עדיין כאן, וכן עדיין איתנו התופעה שאני קורא לה "המקליקים המקצועיים" - העובדה ש כ 20 אחוז מהגולשים אחראים ל 80% מההקלקות על הבאנרים ובדרך כלל מדובר באנשים משועממים או סקרנים אבל לא לקוחות פוטנציאליים.

אז למה כן לנסות להשיג תנועה באמצעות באנרים? ראשית המחירים של גוגל אדוורדס נדחפים כלפי מעלה ככל שיותר מפרסמים מבינים את היעילות העצומה של הפרסום במנועי חיפוש. שנית עדיין (לפי מספר מקורות) 95% מהתנועה הממומנת באינטרנט מקורה בפרסום באתרי אינטרנט ולא בפרסום בתוצאות חיפוש. גוגל מאפשר כמובן גם לפרסם באנרים ברשת התוכן שלו אבל מתברר שרשת התוכן של גוגל עדיין מחזיקה חלק קטן מאתרי האינטרנט ולאו דווקא את האיכותיים שבהם.

אבל התשובה האמיתית היא שכדאי לפרסם בבאנרים כי לפעמים זה עובד - צריך פשוט להקצות תקציב ולבדוק כל מקרה לגופו. נכון שיחס ההקלקה על באנר הוא בדרך כלל כמה פרומילים בודדים, ונכון שיחס ההמרה של התנועה מבאנרים נמוכה באופן משמעותי מזו של חיפוש אבל - אפשר, אם מכירים את עולם רכישת המדיה, להשיג מחירים נמוכים למדי של CPM (עלות ל 1000 חשיפות של באנר). ואם מפרסמים במקומות הנכונים, ואם הבאנר עצמו מעוצב נכון (ולא פחות חשוב - בגודל נכון - יש גדלי באנרים שעובדים ויש שלא) ובעל קריאה ברורה לפעולה אזי לעיתים משיגים החזר טוב על השקעה על תנועה אפילו בפרסום באמצעות באנרים. בסופו של דבר לעיתים אפשר להשיג באמצעות באנרים תנועה שעלותה יכולה להגיע לסנטים בודדים לקליק לעומת כמה דולרים בפרסום בגוגל. ויש עוד סיבה: רוב המפרסמים עצלים ואינם מנסים לצאת מתחום הנוחות של גוגל כך שאם תפרסמו במקומות מסויימים אתם עשויים להיות היחידים בקטגוריה שמפרסמים שם.

לאור כל זאת החלטתי לרכוש קורס וידאו בנושא פרסום באמצעות באנרים של בחור אמריקאי צעיר בשם פיל מנצור (מה מסגיר שם המשפחה שלו?). שם הקורס Banner Ad Blueprint. הייתי צריך אומנם לעבור את המחסום של ללמוד מאדם שגילו כנראה מחצית מגילי - אבל כך זה בעולם האינטרנט - מבוגרים לומדים מצעירים.

הקורס מורכב מ כ 20 סרטוני וידאו באורכים של בין 3 דקות ל 20 דקות. שבהם פיל מציג באופן מפורט למדי את עולם רכישת המדיה ועיצוב הבאנרים. הקורס מכוון במיוחד למשווקים שמקדמים מוצרים של אחרים (affiliates) אבל גם מי שיש לו מוצר משלו יכול ללמוד לא מעט. כמו כן הקורס בהחלט מיועד לשוק האמריקאי - השוק הישראלי אינו משוכלל כמוהו, ורוב האפשרויות שמוזכרות בקורס פשוט אינן קיימות כאן.

אז מה למדתי? ראשית אני ממליץ לכם לרכוש את הקורס (המחיר הרשמי 77 דולר -קישור לרכישה בסוף המאמר). מי שרציני בעולם השיווק באינטרנט לא יכול להרשות לעצמו שלא להיות שרוי בתהליך של לימוד מתמיד. זה עולם דינאמי והחידושים מגיעים בדרך כלל מעברו השני של האטלנטי. אם תרכשו קורסים תלמדו לא רק את הנושא עצמו אלא גם תקבלו רעיונות איך יוצרים ומשווקים קורס מסוג זה.

מכוון שהקורס פונה במיוחד ל affiliates הוא פותח בשאלה איזה מוצרים כדאי לקדם באמצעות באנרים. התשובה היא חד משמעית - כדאי לקדם מוצרים שהם כבר מוצרים מוכרים ומצליחים. למשל רעיון מעניין הוא לפרסם מוצרים שכבר מפרסמים בטלביזיה האמריקאית - ולשם כך הוא מציג אתר, שלא ידעתי על קיומו, שמרכז מוצרים שמפורסמים עכשיו בטלביזיה ואשר מציעים תכניות שותפים. כמו כן הוא מציג כלים מעניינים לבחירת נישה לקידום כמו האתר marketing samurai. כמו כן הוא ממליץ מאוד לפרסם מוצרים עונתיים (כמו מוצרים ליום האם) ומוצרים שיש להם ביקוש קבוע (כמו מוצרי הקטנת משקל או הפסקת עישון - אישית אני לא אוהב את השווקים האלה).

אחת השאלות שפיל דן בהן היא השאלה הקלאסית של כלaffiliate  שמקדם מוצרים של אחרים: האם לבצע קישור ישיר מהבאנר לאתר המכירות או להעביר דרך דף נחיתה משלנו - שמבצע תהליך של קדם מכירה. בעניין דף נחיתה הוא מציג כלי מעניין, ששמעתי עליו כבר בעבר אך לא ניסיתי אותו, לאופטימיזציה של דפי נחיתה שנקרא clicktale. הכלי הזה מאפשר ניתוח של תנועות העכבר של כל מבקר באתר בכל דף ומספק מידע מרתק על אופן השימוש בו. הכלי הוא אגב תוצרת הארץ, "גאווה ישראלית" כפי שאומר עודד, פני עוגה, מארץ נהדרת.

נושא נוסף שצריך להכיר הוא תחום חם ומתפתח שנקרא הצעות CPA או בשפת המקור CPA offers. מדובר למעשה בתוכניות שותפים שמציעות עמלה על פעולות שאינן מכירה דווקא אלא למשל פניה או הרשמה לניוזלטר. לעיתים קרובות קל יותר (ובמיוחד באמצעות באנרים) לקדם הצעות שאינן מחייבות רכישה והוצאת כספים. קיימים מספר אתרים שמהווים רשתות של הצעות CPA אחד מהם הוא למשל האתר neverblue.

אחד היתרונות של פרסום הצעות שמוצאים ברשת CPA באמצעות באנרים הוא שבדרך כלל בעלי ההצעות גם מספקים את הבאנרים עצמם. כל שהמשווק צריך לעשות הוא לבחור את האתרים שבהם הוא רוצה לפרסם את הבאנרים (וזו כמובן כל החוכמה) ופשוט להעביר אליהם את הבאנרים ולשלם עבור הפרסום.

יש כאן תהליך כלכלי מעניין. הרי החברות המפרסמות יכלו לפרסם את הבאנרים בעצמן ולחסוך להן את העמלה. אבל בתהליך הזה הן למעשה זוכות לשני שירותים חשובים של ה affiliates: מימון וחשיבה היכן כדאי לפרסם. בעניין זה לבעלי המוצרים קשה להתחרות עם עשרות או מאות (או אלפי) האנשים שמשקיעים כסף ומחשבה היכן כדאי לפרסם. זה יישום של תהליך שזכה לשם crowd sourcing.

עד כאן תיארתי את ההקדמה. בחלקו העיקרי של הקורס פיל מציג שיטות פשוטות לעיצוב באנרים באמצעותן תוכלו לבנות בעצמכם באנר בתוך 10 דקות. הוא גם מציג את העקרונות הכלליים של באנר שעובד. לדעתי כאן הקורס יכול היה להיות מפורט יותר להציג דוגמאות של באנרים שעבדו מול כאלה שלא עבדו. עבור מי שלא רוצה ליצור את הבאנר בעצמו הקורס מציג אתרים בהם תוכלו לרכוש עיצוב באנר במחיר שמתחיל מ 17 דולר לבאנר. אחד הנושאים החשובים בחלק הזה של הקורס הוא הצגה של גדלי הבאנרים הסטנדרטיים ואלה מביניהם שכדאי לכם לבחור כי הם עובדים. גם מניסיוני, בפרסום בבאנרים יש חשיבות גדולה מאוד למידות הבאנר.

החלק המשמעותי בקורס עוסק במה שנקרא Media buying כאן הקורס מציג מספר רשתות באנרים לדוגמא adbrite.com וגם .buysellads.com. השיטה היא לגלות אתרים לפרסום דרך הרשתות ולאחר מכן באמצעות כלים נוספים שמוצעים בקורס (לא הגון שאגלה כאן את הכל) אפשר לבדוק את הדמוגרפיה באתר ולבדוק אם היא מתאימה לקהל היעד. כל רשת פעולת אחרת והמרצה מספק טיפים רבים איך לפעול נכון בכל רשת. אני בטוח שלא שמעתם מעולם על רוב הרשתות שמופיעות כאן אבל הן מרכזות מספר עצום של אתרים שבחלקם כמות תנועה עצומה.

לאור הקורס אני בהחלט חושב שכל מי שמשווק באינטרנט - במיוחד מי שפונה לשוק הבין לאומי צריך לבדוק גם את האפשרות לגייס תנועה באמצעות באנרים.

אם אתם מעוניינים לרכוש את הקורס הקישור הזה יוביל אתכם לדף המכירה

טיפ - כך תחסכו 10 דולר במחיר הקורס. קראו את הדף אבל אל תבצעו את הרכישה. לאחר מכן סגרו את החלון - תקבלו הודעה. . .לחצו על cancel וייפתח לכם מעין חלון צ'אט. נציג (שאינו אמיתי) יציע לכם לרכוש את הקורס ב 67 דולר במקום 77. . .(כך אני עשיתי)

ואני אסיים בטיפ מעניין ששמעתי בקורס. אתם יכולים להציע לאתרים שמפרסמים ברשת התוכן של גוגל לפרסם באנר במקום השטח שמוקצה למודעות גוגל. מכיוון שעמלת התיווך של גוגל נחסכת שני הצדדים עשויים להרוויח מכך.

כאן נסיים להפעם!

אני שב ומזכיר לכם לבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה. אתם גם מוזמנים לקרוא על החוק החדש נגד דואר זבל וכיצד מערכת רב מסר תסייע לכם לעבור אותו בשלום.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007