הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 63

שלום לכולם,

אחת האקסיומות הנלמדות כיום בעולם השיווק היא שלא חייבת להיות זהות בין האובייקט המפורסם לבין זה הנמכר ובין זה שמרווחים ממנו. הדוגמא הקלאסית היא מקדונלדס שמפרסמת המבורגר, מוכרת צ'יפס ומרוויחה על שתייה (לפחות בעבר זה היה כך). לאחרונה אני רואה שחברות גילו את הרעיון בעניין אפליקציות האייפון.

אולי נחשפתם לפרסומת של טמבור על האפליקציה שמאפשרת לצלם באמצעות הטלפון צבע שאוהבים ולקבל את הקוד שלו במניפת הצבעים של טמבור. אם חושבים על אחוז לקוחות טמבור שהם בעלי אייפון והאחוז מהם שיטרחו להוריד את האפליקציה לדעתי מגיעים לקבוצה קטנה מאוד, כמעט זניחה, (אם יש נציג של טמבור שקורא את זה ומעוניין להגיב - אשמח). אז מדוע טמבור טרחו לפתח את האפליקציה? פשוט..כדי שיהיה להם סיפור לפרסם. פרסום של אפליקציית אייפון הוא סקסי יותר, מעניין יותר ויוצר (בחלון זמן צר עד שיהיה לכולם..) דימוי של חברה חדשנית. פרסומת על אפליקציית אייפון תזכה לתשומת לב רבה יותר מעוד פרסומת שאומרת "תראו מה שצבע יכול לעשות". לאחרונה שמעתי על יצרנית אמריקאית של נייר טואלט שפתחה אפליקציית אייפון עבור התחום המיוחד שלה.. מדובר באפליקציה מבוססת מיקום שמציגה למבקר, בכמה ערים ראשיות בעולם, מידע היכן נמצאים השירותים הקרובים ועד כמה הם נקיים. רעיון מעניין, בכל אופן יש יותר מה לספר על זה מאשר על נייר טואלט.

בעולם של היום רווי המסרים צריך להקדיש מאמץ ומחשבה כדי ליצור מסר שייקלט בצד השני. לעיתים קרובות צריך ממש לייצר דברים: אפליקציות אייפון, אתרי אינטרנט שלמים או אירועים רק כדי שיהיה סיפור שאפשר להצמיד אליו את לוגו החברה. הסיפור הוא הנשא - מעיין סוס טרויאני שדרכו עובר המסר מחזק המותג. בקורס שיווק בדואר אלקטרוני הסברתי למשתתפים שכיום יש לעיתים קרובות היפוך של הסדר. אני לא מחליט לעשות אירוע ואז שולח הזמנה לרשימה שלי. אני מחליט שצריך לשלוח מסר לרשימה, מחפש סיפור שאוכל לספר, ואז עולה הרעיון של קיום אירוע.

עוד דבר שרציתי לספר לכם עליו הוא מלחמת החורמה בספאם שאליה יצאתי לאחרונה. לאחר שהגעתי למצב שבו כל יום אני מקבל מעל 1000! מסרי ספאם החלטתי שהגיע הרגע לשים לזה סוף. ואולם הניסיון שלי הראה שאני לא יכול לסמוך על מסנני הספאם בגלל שהם מסננים גם רבים מהמיילים שאני כן רוצה לקבל.

ולכן החלטתי שאני אצור מסנן ספאם משלי באמצעות חוקים באאוטלוק. מאותו רגע ועד היום יצרתי כ 100 חוקים והקטנתי את הספאם מ 1000 ליום לפחות מ 20 ביום! החוקים הם פשוטים ביותר ומבוססים בעיקר על שורת הנושא (אין טעם ליצור חוקים המבוססים על כתובת השולח כי הספאמרים שולחים מכתובות אקראיות). היתרון שלי על תוכנות הספאם הוא שאני יכול לדעת כמעט בוודאות שיש מילים בשורת הנושא שאני לא אמור לקבל. למשל המילה התמימה love שמופיעה כך מתברר במסרי ספאם רבים. פשוט יצרתי חוק שמפנה מסרים כאלה ישירות לתיבת הספאם. אני ממליץ גם לכם לנסות את השיטה (הייתי כולל כאן את רשימת מילות הספאם שמצאתי אבל אם אעשה זאת אין סיכוי שתקבלו את המסר הזה. . .)

מה בגיליון הנוכחי:

מאמר שלי בנושא החשוב של נטיעת אמון אצל המבקרים באתר שלכם. חוסר אמון הוא גורם מספר אחת למניעת עסקאות אינטרנט והמאמר מציע שורת כלים להתגבר על כך. מאמר נוסף של כותב חדש, עידו סלע, יסייע לכם לבחור פלטפורמה לכתיבת בלוג.

קורס כתיבה שיווקית

ביום חמישי הקרוב 22 באפריל נפתח מחזור רביעי של הקורס "כתיבה שיווקית" במסגרת בית ספר רב מסר. בואו ללמוד כיצד לכתוב טקסט מניע לפעולה שישפר מאוד את יחס ההמרה של האתר שלכם.

כאן תמצאו מידע נוסף על הקורס החשוב הזה

כך תטעו אמון בקרב המבקרים באתר / רוני הורוביץ

להפוך מבקר סביל לפעיל - כזה שמבצע פעולה רצויה, היא המטרה הראשית של כל אתר אינטרנט. כדי שזה יקרה צריך לשכנע את המבקר א. שהתוצאה של הפעולה תועיל לו ו - ב. שאפשר לתת אמון בבעלי האתר. ואולם יש הבדל משמעותי מאוד בין השכנוע בתועלת לבין השכנוע לתת אמון.

בעוד ששכנוע בתועלת צריך להיות ישיר - "אם תרשם לניוזלטר שלנו תקבל טיפים שיסייעו לך. . ." או "אם תרכוש מאיתנו הכאב שלך יעלם" וכו', השכנוע לתת אמון חייב להיות עקיף. אם נאמר באופן ישיר "תאמינו לנו" נפגע באמון. אמון נקנה באופן עקיף, בדרך אגב.

המשמעות של זה קשורה לתוכן המסרים שלנו שאמורים ליצור אמון וכן למיקום שלהם בדף: מרכיבי האמון צריכים להיות ממוקמים בפריפריה של הדף ולא במרכז הבמה. במאמר הזה אסקור את הכלים העומדים לרשותכם כדי לטעת אמון במבקרים באתר שלכם ואת האופן שבו מומלץ לשלב אותם.

מדוע עניין האמון כל כך חשוב באינטרנט? בעולם האמיתי כאשר אתם נכנסים לחנות או אפילו משוחחים בטלפון האמון הוא מובנה בתהליך: יש שיחה עם אדם אמיתי ואתם מרגישים מוגנים יחסית מפני הונאה. המרכיבים האלה אינם קיימים באינטרנט בה תמיד קיימת האפשרות שהאתר הוא פסאדה שמאחוריה אין ולא כלום.

אז מה הם המרכיבים שיוצרים אמון:

דרוג טוב בגוגל. אחד המרכיבים החשובים ביותר ליצירת אמון הוא מיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל עבור ביטויים רלוונטיים. המצב כיום הוא שאנשים רואים בגוגל מעין חותמת איכות. אם אתם מחפשים מוסך ברחובות ומוסך מסוים נמצא במקום ראשון, העניין ייתפש כאילו גוגל ממש בדק את המוסך ומצא שהשירות שלהם מצוין (כמובן שהמבינים יודעים שמי שמצוין הם, במקרה הטוב, אנשי ה SEO שהמוסך שכר). לפני כמה שבועות מכשיר ה-IPhone של הבן שלי התקלקל והוא חיפש בגוגל מעבדה. הוא הפקיד לבסוף את המכשיר אצל המעבדה שהופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש. התיקון התארך והתארך בכל מני אמתלות. כאשר סיפר לי בני על כך אמר "מוזר שהשירות כל כך לא מוצלח הם היו במקום ראשון בגוגל". אגב, אם התחום שלכם תחרותי ואינכם יכולים להשיג מקום טוב בגוגל אז אפילו תוצאות ממומנות ישיגו אפקט דומה.

היכרות עם המותג. פיתוח מותג הוא מרכיב מרכזי בשיווק המסורתי. בשיווק באינטרנט, בגלל האמצעים המתוחכמים ליצור תנועה, לידים ומכירות באופן ישיר ללא היכרות קודמת עם העסק יש נטייה של עסקים להזניח את פיתוח וטיפוח המותג שלהם. אבל למותג יש משמעות רבה מאוד בסעיף האמון. כאשר גולש נוחת באתר של מותג מוכר לו הוא חש הרבה פחות מאוים. מותג אפשר לפתח באמצעות קמפיין באנרים, יחסי ציבור ואפילו פרסום במדיה מסורתית - רדיו, עיתונות וטלוויזיה.

עיקרון ההכבדה. מה תורם לטווס הזנב המפואר שלו שבו הוא מתגאה כל כך? במה תורמות לצבי הקרניים שלו? האם מדובר בטעות של האבולוציה? הביולוג הישראלי אמוץ זהבי טוען שתפקידם של הזנב המפואר של הטווס והקרניים של הצבי לאותת לטורפים "תראו אני נושא זנב כל כך מכביד ולמרות זאת אני שורד" זה אומר שאי כנראה חזק נורא ולא כדאי לכם להתעסק איתי. על פי אמוץ זהבי עיקרון ההכבדה מסייע לחזק את אמינות המסר: "אני לא סתם אומר שאני חזק. אני מוכיח את זה באמצעות כך שאני מכביד על עצמי במכוון". מה לזה ולעניינו? אם תוכיחו שאתם מכבדים על עצמכם, לוקחים על עצמכם מגבלות שונות, ובכל זאת מצליחים האמון בכם יתחזק. המגבלות עשויות להיות למשל הימנעות מקבלה של לקוחות מסוימים, אירועים מושקעים ואפילו קביעה של מחיר גבוה עבור המוצר או השירות.

עיצוב נקי ומקצועי. כאשר אדם נוחת באתר שלכם העיצוב שלו הוא הרכיב הראשון שתופש את תשומת ליבו. כדי לעורר אמון העיצוב לא צריך להיות מרשים, הוא רק צריך להיות נקי ומקצועי. התמונות צריכות להיות מושקעות ולא כאלה שרוכשים במאגר תמונות סוג ב' ורואים בכל אתר. עיצוב מקצועי תורם לכם פעמיים: ראשית הוא נעים לעין ושנית הוא משדר שהשקעתם באתר. אנשים חשים אמון במי שמבצע השקעה משמעותית בעסק שלו - כן, כך בפשטות אתם קונים אמון בכסף. העניין הוא שכדי ליצור עיצוב מקצועי ונקי באמת צריך להשקיע כסף. מניסיוני בתחום העיצוב (בניגוד לתחומים אחרים) יש באמת מתאם גבוה בין עלות לבין האיכות. ההמלצה שלי: אל תחסכו בעיצוב.

דברו בשפתו של המבקר. אנשים אוהבים את עצמם. לאחר מכן הם אוהבים אנשים הדומים להם. אם תצליחו לדבר בשפתו של קהל היעד ותצרו אצל האנשים תחושה שאתם דומים להם האמון יהיה תוצר לוואי הכרחי. אלא שאל תעשו זאת באופן מוגזם ומלאכותי כמו המנהל ששי גושן מארץ נהדרת שמנסה למצוא חן בעיני תלמידיו באמצעות שיבוץ ביטויים מעולמם כמו "הכל טוסט?..".

סמכות מקצועית. עבור רוב האנשים קיים קשר בין מומחיות להגינות. האם אדם יכול להיות מומחה גדול וגם רמאי גדול? בהיסטוריה היו לא מעט מקרים כאלה. ואולם בדרך כלל מומחים אינם רמאים, לא כי הם הגונים יותר, אלא פשוט כי אינם נזקקים לרמאות - המומחיות שלהם יעילה יותר בהשגת מטרותיהם. לכן כל שתוכלו לעשות כדי להציג את עצמכם או את הארגון שלכם כמומחים יסייע לכם לעורר אמון. הדרך להוכיח מומחיות אינה באמצעות הצבת תעודת הסיום של הקורס שעברתם בדף הראשי של האתר - מומחיות מוכיחים באמצעות תוכן: כתבו מאמרים מקצועיים (אבל נגישים לקורא הממוצע) ושלבו אותם באתר. אחד האמצעים המצוינים הוא הוצאת ספר פיזי ואז תעלו למדרגה של "הוא לא סתם מומחה הוא זה שכתב את הספר..".

אהבה למה שאתם עושים. אנשים מאמינים לאנשים שאוהבים את מה שהם עושים. הסיסמא של חברת התעופה Delta Airlines עד לפני כמה שנים הייתה We love to fly and it shows. סיסמא זו לכאורה מפירה את הכלל השיווקי של "דבר אל ועל הלקוח ולא עליך" ואולם אני חושב שהיא סיסמא מצוינת כי היא מעבירה מסר עקיף של חברה שאוהבת את מה שהיא עושה ולכן מומחית במה שהיא עושה ולכן אפשר להאמין בה (ובענייני תעופה לאמון יש תפקיד חשוב במיוחד).

יש מישהו בבית. כאמור גולש שמגיע לאתר חדש חרד שלמעשה הגיע לפסאדה שאין מאחוריה דבר. כל דרך שבה תוכיחו שיש מישהו בבית תסייע לכם לעורר אמון בקרב המבקרים שלכם: האמצעים הטובים הם: ציון בולט של מספר טלפון, כתובת פיזית ולא פחות חשוב - שעות פעילות. אפשרויות נוספות הן כפתור שמאפשר לכל גולש ליזום שיחת צ'אט עם בעלי האתר או נציגיו. אל דאגה מעטים יעשו שימוש באמצעים האלה אבל רבים יתנו לכם נקודות אמון בזכותם.

יש חיים מעבר למסך. חשש נוסף של מבקרים באתר הוא שהגיעו לעיר רפאים - אתר שקפא מלכת. כדי להוכיח שיש חיים הקצו אזור מסוים באתר לחדשות, או לכותרות מהבלוג שלכם. החלק שיעניין ביותר את הגולשים לא יהיו תוכן החדשות שלכם (אין מה לעשות, אף אחד לא באמת מתעניין בארגון שלכם, אלא רק במה שיש לו להציע לו) אלא התאריכים - עד כמה אתם פעילים ומעודכנים. לא מעט אתרים מציגים אזור חדשות או בלוג שבהם הפוסט האחרון הוא מ 2008 זה כמובן גורם יותר נזק מתועלת. אם אין לכם דרך לעדכן את החדשות שלכם אני מציע להסיר את האזור לגמרי. ועוד הערה: הימנעו מחדשות רצות - הרי אתם לא אל ג'זירה ולא סביר שלארגון שלכם יש חדשות על בסיס של דקות. אין דבר פאתטי יותר מחדשות רצות שהפרש הזמנים בין כל ידיעה הוא שנה וחצי.

הוכחה חברתית. המוח האנושי בנוי לחשוב שאם רבים עושים משהו, כנראה הם עושים את הדבר הנכון (אלף זבובים לא טועים..). ציינו את הפופולאריות של האתר שלכם. נסו למצוא דרכים מקוריות להציג זאת למשל "כל חמש שעת מצטרף לקוח" אם יש לכם ניוזלטר עם כמות נכבדה של מנויים ציינו את כמות המנויים. אם אתם יכולים ליצור קהילה סביב האתר שלכם - עשו זאת המבקרים יתרשמו מכמות המשתתפים (כמובן אם באמת יש כמות כזו).

עדויות לקוחות. קל לזייף עדויות של לקוחות ולכן רבים מבעלי האתרים מפקפקים ביעילותם. אבל האמת היא שלעדויות יש תפקיד מאוד חשוב ביצירת באמון אם הן נעשות נכון. עדות טובה היא ראשית עדות מפורטת למדי כזו שמדברת באופן ספציפי על התועלת של המוצר ומגובה במספרים עד כמה שאפשר. "מוצר מצוין" היא עדות גרועה. "הקופירייטר יוסי כוהן כתב לנו את כל התכנים באתר ומאז יחס ההמרה עלה ב 23 אחוז בממוצע וכל זאת במחירים סבירים בהחלט" היא עדות טובה הרבה יותר. באינטרנט אפשר גם לספק פרטים על האתר של נותן העדות ובכך לחזק את התחושה שאכן מדובר בעדות אמיתית.

סינרגיה: גורמי האמון תומכים זה בזה. אם אתם מוכיחים מומחיות וכותבים בשפתו של המבקר המבקרים גם יאמינו יותר לעדויות הלקוחות שלכם. אספקה של מספק טלפון וכתובת פיזית תחזק את האמון בהוכחה החברתית שלכם. לכן יש חשיבות לשילוב גורמי אמון שונים באתר. עבור אנשים שונים גורמי אמון שונים יהוו עוגן שיאפשר להם לצרוך את גורמי האמון הנוספים.

פס אמון. כאמור גורמי חיזוק האמון (חוץ כמובן מהעיצוב ומהטקסט) צריכים להיות ממוקמים בפריפריה של הדף ולא על הבמה הראשית. לאור זאת פיתחתי את התפיסה של 'פס אמון' אזור בצד הדף (ימין באנגלית, שמאל בעברית). הרעיון הוא להקצות אזור נפרד שיהיה מוקדש כולו למרכיבי אמון. העובדה שהם יהיו מרוכזים במקום אחד תתרום גם לסינרגיה ביניהם. שימו לב למשל לפס האמון בדף הראשי של חברת SysAid שעוסקת בתוכנה מסוג Help Desk. החלק הימני של הדף מכיל את כפתור הצ'אט ואת החדשות. בנוסף מופיעה באזור זה גם עדות לקוח (שכרגע הוחלפה בבאנר של כנס הלקוחות שהחברה עורכת בלאס וגאס - שגם הוא גורם מעורר אמון בעצמו - חברה שיכולה להרשות לעצמה להוציא כסף על כנס בלאס וגאס היא חברה שאפשר לתת בה אמון - ניצול קלאסי של עיקרן ההכבדה).

היכן לפתוח בלוג? / עידו סלע

שמי עידו סלע, במשך שנים רבות עבדתי בהיי-טק, התקדמתי וקודמתי עד שהגעתי ל..עבדות מלאה. לפני כמה שנים החלטתי לשנות כיוון וללכת בעקבות הדברים שאני אוהב ומאמין: אינטרנט ועסקים. מעט יותר עלי, תוכלו לקרוא בבלוג שלי.

המאמר הזה לא עוסק בחשיבות בלוגים, אלא בשאלה היכן להקים אותם, אז בואו נתחיל:

ככל שהאינטרנט הולך ומשתלב בחיינו, כך אנו מבינים יותר כיצד ניתן לממש את האפשרויות הטמונות בו. כיום, כמעט כל עסק מבין את החשיבות של ניהול בלוג כפי שהוא מבין את יתרונות השימוש בפלטפורמה של ניוזלטר (רב-מסר כמובן!) על פני ה-Outlook.

מכיוון שניהול בלוג מצליח, וכך גם ניוזלטר, דורש לא מעט השקעה וזמן, חשוב שהעסק ידע למנף את הכלים האלו בצורה היעילה ביותר עבורו. בין היתר ע"י בחירת פלטפורמה אופטימאלית כזו שבאמצעותה אפשר יהיה להגשים את מטרות העסק.


ומה עם התוכן??
התוכן הוא סוגיה חשובה בפני עצמה שראוי להקדיש לה פרק נפרד ומיוחד. כדאי לציין שעסקים רבים נכשלים במימוש ניוזלטר, בבלוגים ובפלטפורמות אחרות כי הם לא מבינים את מהות המדיה וחשיבות התוכן. פייסבוק מהווה דוגמה בולטת לכישלון הזה. כולם שם, לכאורה זה המקום האידיאלי, אבל, מתי לאחרונה ראיתם עסק שהצליח למנף את עצמו, לפרוץ את מעגל החברים שלו ולייצר לקוחות על ידי יצירת קהילה ויראלית מתרחבת? בתכל'ס, דפי הפייסבוק של העסקים הם בעיקר קיר מודעות שלא מביא ביזנס. אבל על כך, כאמור, בפרק נפרד.

איפה לפרסם את הבלוג - סקירה
חשוב לציין שקיימות פלטפורמות רבות ובכל חודש שעובר נפתחות עוד. כאן, ריכזתי את ארבעת האפשרויות המרכזיות נכון להיום. ככה זה בעידן האינטרנט, בכל חודש, לשאלה דומה, תיתכן תשובה שונה.

עבור כל פלטפורמה ריכזתי את רשימת היתרונות, החסרונות ולמי היא מתאימה ביותר. אז בואו ניגש לעסק.

אפשרות ראשונה - בלוג בפלטפורמה בנויה
קיים מגוון רחב של פלטפורמות טובות: Typepad, Blogger (של גוגל), וורדפרס ועוד.  פותחים את הבלוג בתוך דקות ספורות והופ! אתם באוויר. ניתן לראות דוגמא בבלוג של שי אגסי http://shaiagassi.typepad.com/ - שימו לב לכתובת.

היתרונות: חינם, אין צורך בידע מוקדם, אפשרויות התאמה אישית נרחבות, הבלוג עולה תוך מספר דקות לאוויר.

החסרונות: קצת כמו לפתוח חנות בבית פרטי, רק מי שמכיר אותך ויודע איפה אתה גר, יכול להגיע. מצד שני, אתה בעצם מתארח בבית של מישהו אחר, כלומר, הדומיין לא שייך לך, אין לך שליטה עליו והבלוג כפוף לנהלים המוכתבים של "בעל הבית" (תוכן, תכנות וכד').

בהיבט של קידום אתרים עדיף דומיין עצמאי על בלוג שיושב בסביבה אחת עם אלפים.

למי הוא מתאים? בעיקר לאנשים פרטיים שמעוניינים להפיץ את הגיגיהם ללא אינטרס מסחרי.

שורה תחתונה: אין כאן מינוף עבור העסק, לא מרוויחים את הקידום ולא את התנועה. לכן, לא הייתי ממליץ לעסקים, וגם לא לאדם פרטי שמעוניין למתג או לקדם את עצמו.

אפשרות שנייה - בלוג בפורטל:
בלוג תחת פורטל כמו קפה דה מרקר תפוז וכו'. לדוגמא הבלוג של עולם המים או הבלוג של תוצרת בית.

יתרונות: אלפי אנשים מסתובבים בפורטל, ללא קשר לבלוג שלך - הזדמנות לחשיפה גדולה לבלוג, חשיפה שתומר בסופו של יום ללקוחות. במקום לפתוח חנות בבית פרטי, ממקמים אותה בקניון הומה אדם.

חסרונות: גם כאן הבלוג לא שייך לכם, לא תוכלו לקחת אותו אתכם בבוא היום, רווי בפרסומות וכמעט שאין אפשרויות להתאמה אישית (רקע, פונטים וכד', אני לא מחשיב להתאמה אישית).

למי הוא מתאים? לכל מי שמעוניין להגדיל את החשיפה שלו לקהל נוסף. פלטפורמה ליצירת תנועה חדשה. טובה לעסקים שמיצו ערוצים ורוצים לפתח חדשים.

אפשרות שלישית - בלוג תחת דומיין עצמאי:
ניהול של מערכת תוכן קיימת תחת דומיין עצמאי, כמו הבלוג שלי שבנוי על וורדפרס, בדומיין עצמאי.

יתרונות: שליטה מוחלטת. התאמה מלאה לצרכים שלך, התוכן לעולם שלך, הקידום הוא שלך ואין פרסומות.

חסרונות: כמו החנות בבית, צריך להכיר ולהגיע אליו במיוחד, לא נתקלים בו במקרה, ולכן החשיפה קטנה, אלא אם כן הוא צובר תאוצה בנפרד.

בנוסף, צריך להקים אותו, לרכוש דומיין, לתחזק אותו, לגבות אותו וכד'. אבל אין צורך להיבהל מהנושאים הטכניים האלו, בכמה מאות שקלים רבים ישמחו לעשות עבורכם את העבודה ולכן לא כדאי להכניס את זה למערכת השיקולים.

למי הוא מתאים? - לבעלי עולם תוכן מלא ועשיר, דוגמת הבלוג של TechCrunch, שהוא אחד הבלוגים הבולטים בתחום הטכנולוגיה ויש לו מעל שני מיליון(!) קוראים ביום. הפלטפורמה מתאימה כבמה לעסקים שרוצים להביא משהו אחר שלא ניתן ב"אתר הרשמי". דוגמא למרצדס שמאפשרת לעצמה להשתחרר ולבוא במגע אחר מול הלקוחות.

וכמובן שבלוג כזה, שבא בנוסף לאתר, הוא עוד עמוד תומך לעסק המרכזי, גם מהצד של הקידום האורגני וגם בכל היבט אחר שתחליטו - אפילו בניהול משברים - זוכרים את טיב טעם מול כולבוטק?

אפשרות רביעית - בלוג תחת הדומיין של האתר:
ניתן להשתמש בבלוג תחת סאב דומיין באתר, לדוגמא הבלוג של גיא קוואסאקי http://blog.guykawasaki.com/ - שימו לב לכתובת.

יתרונות - היתרון המשמעותי הוא בתנועה של האתר וההשלכות על הקידום האורגני. מדובר בתוכן רענן שמתחדש באופן קבוע באתר עצמו, יותר תנועה שמשויכת לאתר ועלייה בזמן הממוצע של הגולש בתוך האתר. שלושה דברים שמנועי החיפוש מאד אוהבים.

חסרונות - רק מי שבאתר יחשף לבלוג והוא אינו מייצר תנועה באופן עצמאי.

למי הוא מתאים? לאתרים תדמיתיים שאין להם הרבה תוכן חדש באתר, אך יכולים לחדש ולעדכן באמצעות הבלוג כשלמעשה הבלוג הוא הרוח החיה של האתר.

שורה תחתונה: טוב מאד לקידום אתרים, פחות טוב להגדלת תפוצה ועסקים חדשים.

מסקנות
מלבד החלופה הראשונה, שלא מתאימה לעסקים, אין חלופה אחת נכונה ויחידה. כל עסק צריך לבחור לעצמו את הפלטפורמה שתגשים את המטרות שהגדרתם לעצמכם.

האמת שתמיד נכונה
לא מעט שואלים אותי מהי האסטרטגיה השיווקית הנכונה ביותר? התשובה שלי היא אחת: השיווק הטוב ביותר, הוא להיות מעולים! זה כמובן לא פוסל שימוש בכלים מתקדמים, שמטרתם להביא אנשים להכיר בכך שיש לכם עסק מעולה.

ולבסוף טיפ קטן שאני נותן לכל הלקוחות שלי: צאו מנקודת הנחה שהלקוח שלכם חכם לפחות כמוכם - כל ניסיון להזין אותו במידע לא רלוונטי, יגרור מיאוס מידי. ובקשר לבלוג, אם הוא יהיה מעניין ובעל ערך מוסף לקהל שלכם, יהיו בו קוראים. נקודה.

בהצלחה!
עידו

עד כאן להפעם!

אני שב ומזכיר לכם לבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה. אתם גם מוזמנים לקרוא על החוק החדש נגד דואר זבל וכיצד מערכת רב מסר תסייע לכם לעבור אותו בשלום.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית


כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007