הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 64

שלום לכולם,

בגיליון הקודם כתבתי כאן קטע קצר על אפליקציית האייפון של טמבור. טענתי שם שמטרת האפליקציה היא בעיקר ליצור סיפור עבור הפרסום. במילים אחרות המטרה היא חיזוק המותג יותר מאשר שירות אמיתי ושימושי שיאומץ על ידי רבים. בסוף הקטע אף בקשתי מאנשי טמבור להגיב. (אגב, זו לא הייתה ביקורת על טמבור, להפך, לדעתי יצירת סיפור לשם פרסום היא אסטרטגיה תקשורתית יעילה ביותר).

והם אכן הגיבו.

מספר ימים לאחר שיגור הניוזלטר קיבלתי את התגובה הבאה ממנהל השיווק של טמבור מר איתן ויצמן אני מביא אותה כאן במלואה:

רוני שלום

שמחתי לראות שנתקלת באפליקציית האייפון שיצרנו בטמבור למען הצרכן הישראלי

אשמח להגיב על מה שכתבת :

ראשית כחברת הצבע המובילה בישראל כבר מעל ל - 74 שנים לטמבור מליוני צרכים נאמנים הפוגשים אותה מידי יום בכל טמבוריה ועושים שימוש במאות ואלפי המוצרים שלנו

המותג טמבור הפך להיות שם גנרי לתעשיית הצבע בישראל ונהנה משעורי אהדה ומודעות גבוהים במיוחד בזכות האיכות , החדשנות והשירות שלנו לאורך עשרות שנים

ולכן לא הופתענו מכמות הלקוחות המחזיקים באייפון שהורידו את האפליקציה (תופתע אבל יש כאלה רבים מאוד, אנחנו ואנשי תפוז מוביל שהכינו את האפליקציה מופתעים כל יום מחדש מכמות ההורדות )

הרעיון להוציא אפליקציה הממנפת את חווית המותג מצד אחד עם יכולות המכשיר מהצד השני נולד מתוך הרצון להעצים את המפגש של הלקוח עם המותג במדיות נוספות. את טמבור אתה יכול לפגוש היום באינטרנט עם שירותי עיצוב חדשניים ואתר המתחדש בכל עונה, ב - FACEBOOK עם מעל ל - 4500 אוהדים שיצרו פעילות מקסימה כחלק מחודש הצבע של ישראל (למשל תחרות בלוגרים מה האתר הראוי ביותר לשיפוץ ותרומה לקהילה לקראת החג) וגם באייפון.

האפליקציה באייפון מאפשרת למשתמש לצד זיהוי קל ונח של כל גוון גם את היכולת לחשב כמה צבע הוא צריך על מנת לצבוע את ביתו ואפילו גישה לרשימת הכתובות העדכנית של הטבוריות הקרובות לביתו.

אנחנו מאמינים בחידוש מתמיד על מנת לייצר חוויה עשירה יותר ללקוח

בברכה
איתן ויצמן

ראשית אני רוצה להודות למר ויצמן על מכתבו וגם לשבח את טמבור על התגובה המהירה. בעולם השיווקי של היום קוראים לזה "השתתפות בשיחה". אבל אני לא יכול שלא להוסיף כמה מילות ביקורת על התגובה הזו.

כשקראתי את תגובה ממש הרגשתי כיצד העולם השיווקי הישן שולח אצבעות לתוך זה החדש. כאשר אומרים היום השתתפות בשיחה מתכוונים בפשטות השתתפות בשיחה. התגובה של טמבור לא הייתה בדיוק. . ."שיחה".

תחשבו על שני אנשים שמשוחחים:

אדם א': שמעת על האפליקציה של טמבור? לדעתי זה רעיון פרסומי מעולה אבל מצד שני אני לא חושב שרבים הורידו את האפליקציה ומשתמשים בה בפועל כדי לגלות צבעים.

אדם ב': ראשית כחברת הצבע המובילה בישראל כבר מעל ל - 74 שנים לטמבור מליוני צרכים נאמנים הפוגשים אותה מידי יום בכל טמבוריה ועושים שימוש במאות ואלפי המוצרים שלנו. המותג טמבור הפך להיות שם גנרי לתעשיית הצבע בישראל ונהנה משעורי אהדה ומודעות גבוהים במיוחד בזכות האיכות , החדשנות והשירות לאורך עשרות שנים.

אדם א': אני מעדיף לשוחח עם אדם ג'. . .

אני מקווה שאתם מבינים את העניין - במקום להשתתף בשיחה באופן טבעי וענייני טמבור בחרו לפתוח בנאום לאומה על כמה שהם נהדרים. זה כל כך המאה הקודמת.

אם יש לכם מכרים בצוות השיווקי של חברות גדולות אני מציע לכם לשלוח את הניוזלטר הזה אליהם אני חושב שיש כאן סיפור חשוב בעל מוסר השכל בעניין הכל כך מדובר היום של "השתתפות בשיחה".

מותו של הדיוור האלקטרוני. . .

המסרים המיידיים, הבלוגים, טכנולוגיית ה RSS, Twitter, Facebook, ואפילו Google Wave. . . כל אלה הוצגו בזמנם באפליקציות שיחסלו את הדואר האלקטרוני ככלי שיווקי. ומאז השימוש בו רק מתגבר ועולה.

מדוע? משום שתקשורת אה-סינכרונית מאדם לאדם היא צורך אנושי בסיסי ובעניין זה לדואר האלקטרוני אין (לפחות בינתיים) תחליף. יותר מכך: חלק מערוצי התקשורת שהוצגו למעלה יכולים לסייע בגידול וטיפוח רשימת התפוצה ובכך רק מחזקים את הדואר האלקטרוני ככלי שיווקי.

רשימת תפוצה היא הכנס השיווקי החשוב ביותר של העסק שלך. באמצעות רשימה תפוצה אתה יוצר לעצמך מדיום פרסומי עצמאי ובלתי תלוי להעברת הודעות ללקוחות שלך ולמתעניינים במוצר או בשירות שאתה מציע. באמצעות שימוש במערכות דיוור מתוחכמות תוכל גם להשתמש בדיוור עצמו כדי לפלח את רשימת התפוצה לפי תחומי עניין (מי לוחץ על קישור שעוסק בנושא מסוים) ולפי רמות נאמנות לעסק שלך (מי באמת פותח את המסרים). כך תוכל לשלוח לכל נמען מסר המתאים לרמת העניין ולרמת המערבות שלו.

לכל זה נדרשת כמובן מערכת תומכת. מערכת שתאפשר באופן פשוט ואמין לבצע את כל הפעולות הנדרשות כדי לגדל ולטפח רשימת מתעניינים ולקוחות ולהשתמש בה לקידום המטרות השיווקיות של העסק שלך.

כזו היא מערכת רב מסר! לשמחתנו המסר שלנו עובר וקצב התחברות אלינו הולך וגדל. לאחרונה הגדלנו מאוד את צוות התמיכה שלנו כדי לענות על הביקוש הרב ובקרוב נרחיב ונשדרג (שוב) גם את מערך השרתים שלנו.

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על מערכת רב מסר ולפתוח באופן עצמאי חשבון התנסות לשבועיים

אגב, בקרוב נשיק מערכת חדשה וייחודית במסגרת רב מסר. . .stay tuned.

מה בגיליון הנוכחי:

מאמר שלי בנושא "קהלים" כלי חדש ומעניין מבית Google Adwords. הכלי הזה השייך לרשת התוכן מאפשר לכם לשכלל ולמקד את המודעות שלכם באופן שלא היה אפשרי בעבר. אני בטוח ששימוש בו יגדיל את החזר ההשקעה על הפרסום ויאפשר לכם להקדים את המתחרים שלכם.

"קהלים" יכולת חדשה ומעניינת בגוגל Adwords / רוני הורוביץ

גוגל השיקה לאחרונה כלי פרסומי חדש לחלוטין במסגרת מערכת גוגל אדוורדס. הכלי, הנקרא קהלים, מאפשר פילוח של הקהל שצופה במודעות שלכם והתאמת מסרים פרסומיים ממוקדים לכל פלח באופן שהיה בלתי אפשרי עד כה.

כדי להסביר את הרעיון של קהלים אתחיל בדוגמא. נניח שאתם בעלים של אתר שמציע למכירה ספר אלקטרוני בנושא גינון. אתם מפרסמים מודעות בגוגל, ברשת החיפוש וגם ברשת התוכן. גולשים מסוימים מקליקים על מודעות שלכם באחת מהרשתות מגיעים לאתר, קוראים את מכתב המכירה אך עוזבים את האתר שלכם ללא שביצעו רכישה.

מכיוון שאנשים אלה מתעניינים בנושא גננות סביר שהם מבלים את זמנם באתרי תוכן שעוסקים בנושא. שם המודעות שלכם ברשת התוכן עשויות להיחשף בפניהם. יותר מכך, הם מן הסתם גולשים גם באתרי תוכן שאין להם כל קשר לגננות אך מכיוון שכבר בקרו באתר שלכם הם מסומנים כמי שהביע עניין בגננות ולכן אפשר להציג להם מודעות בנושא גננות גם באתרים אלה. ייתכן אפילו שמודעה בנושא גננות באתר שאינו עוסק בנושא אפילו תבלוט יותר עבור אותו מבקר.

האם כדאי לפנות באופן שונה אל אלה שכבר בקרו באתר שלכם לעומת אלה שמעולם לא בקרו? האם פנייה ממוקדת אל האחרונים עשויה לשפר את תוצאות מסע הפרסום שלכם? התשובה במקרים רבים היא כן וגוגל רוצה לסייע לכם בכך.

נחזור אל המבקר שהגיע לאתר שלכם, לא רכש ועתה גולש באתרי תוכן ששייכים לרשת התוכן של גוגל. אולי הוא לא רכש בגלל שהמחיר נראה לו גבוה? מדוע שלא ננסה להציע לו הנחה במודעות? כלומר מי שביקר באתר ולא רכש ייחשף למודעות המציגות הנחה לגבי המחיר שראה באתר ואולי המחיר האטרקטיבי ישכנע אותו לרכוש. שיטה זו גם יכולה ללמד אותנו אם ועד כמה המחיר הוא פקטור חשוב בהחלטת הרכישה של לקוחות -גוגל מסייע לנו בחקר השוק.

כלי הקהלים של גוגל מאפשר להתאים מודעות פרסום מיוחדות לגולשים שכבר בקרו באתר - זה יכול להיות מחיר שונה, מסר שונה עיצוב שונה ואף יעד שונה לנחיתה. בנוסף למסר פרסומי שונה, את מי שכבר ביקר באתר ומקליק על המודעה נוכל לשלוח גם לדף שונה מזה שאליו מגיעים מי שלחצו על המודעה פעם ראשונה. יש בכל הגיון - אם הדף הראשון לא שכנע אותו לרכוש אולי הדף השני כן ישכנע.

אבל האפשרות להתאים מסרים ודפי נחיתה היא לא התועלת היחידה של כלי הקהלים. תועלת נוספת היא הרחבה משמעותית של האתרים שבהם המודעות שלכם מופיעות. נחזור אל הגולש שהגיע לאתר הגינון ולא רכש דבר. חובב הגינון שלנו הוא גם חובב ספורט ולכן גולש עתה באתר הספורט המקומי של חדרה. אבל מכיוון שגוגל מזהה אותו כמי שביקר באתר שלכם הי מציגה לו את המודעה שלכם באתר הספורט. הגולש שלנו יתפלא בודאי מה עושה המודעה בעניין גינון באתר ספורט אבל מכיוון שהוא מתעניין בתחום הוא ודאי יתייחס אליה באופן חיובי. למעשה יש סיכוי שהמודעות שלכם יבלטו יותר באתר הספורט מאשר באתר הגינון כי מן הסתם, עבור אותו גולש, הן תהיינה מודעות הגינון היחידות.

בדוגמאות שהצגתי עד כה המודע המוצגת לכל המבקרים באתר. אבל הכלי של גוגל מאפשר שליטה מדויקת יותר במודעות. למשל אפשר להציג מודעות מיוחדות למי שביקר באתר אבל לא רכש, למי שכן רכש למי שנרשם לניולזטר וכו'. לכל הקבוצות האלה אפשר גם להציג מודעות על פי זמנים - למשל להציג מודעות מיוחדות רק החל מ 30 יום לאחר הרכישה (למשל מי שרכש מדפסת מקבל הצעות לרכישת דיו 30 יום לאחר הרכישה).

הנה כמה רעיונות כיצד להשתמש בכלי הקהלים החדש של גוגל:

צרו באנרים עם אלמנט גרפי מתוך האתר כדי להציג לגולשים שכבר בקרו באתר שלכם מראות מוכרים.

הציגו במודעות לקהל שכבר ביקר באתר מידע קונקרטי ומפורט יותר לגבי המוצרים שלכם מזה שמוצג במודעות הכלליות.

הציעו מוצרי המשך למי שכבר רכש מכם.

דברו עם הלקוח: כתבו במודעה משהו כמו "בקרת כבר אצלנו נשמח אם תבקר שוב" פעם התעניינתי במוצר מסוים ובסופו של דבר לא רכשתי אותו. מאז נתקלתי כמה וכמה פעמים בבאנר שמפרסם את המוצר באתרים שונים ובשלב מסוים היה כתוב בו "לא נניח לך עד שתרכוש מאיתנו. . ." קצת בוטה אבל עבד בסופו של דבר (אכן רכשתי את המוצר).

פרסמו מודעות ללקוחות שלכם בסגנון: מרוצים מהשירות המליצו לחברים. ומי שלוחץ מגיע לדף המלץ לחבר עם הצעה למתנה כל שהי.

ועוד ועוד - השיטה הזו מוגבלת רק ביד הדמיון.

כיצד יוצרים פרסום מכוון קהלים:

ראשית אני חייב לומר שהעניין אינו לחלוטין אינטואיטיבי וגם אני הצלחתי קצת להתבלבל בתחילה. בכל אופן זה סדר הדברים:

כדי להגדיר קהל לחצו על הטאב audiences ולאחר מכן על add audiences. לאחר מכן לחצו על new audience. לאחר מכן הגדירו את שם הקהל ואת התיאור ולחצו על save.

בשלב זה מערכת Adwords תייצר עבורכם קוד אותו יש לשתול בעמודים הרלוונטיים של האתר. אם למשל הרשימה מכילה את כל מבקרי האתר יש לשתול את הקוד בכל דפי האתר. אם הרשימה היא לקוחות שרכשו מוצר מסוים יש לשתול את הקוד אך ורק בדף התודה של הרכישה הספציפית.

לאחר ששתלתם את הקוד הגדרת הקהל הושלמה ואתם יכולים להשתמש בה. צרו קבוצת מודעות חדשה, לחצו על קהלים ובחרו את הקהל שעבורו תוצג המודעה או המודעות בקבוצה זו.

והערה לסיום: רוב בעלי העסקים מחפשים תמיד "דם טרי..". הם רוצים להקדיש את מירב מאמצי הפרסום למי שעדיין לא שמע מהם מעולם. אני חושב שזו טעות גדולה. כפי שקל יותר למכור למי שכבר רכש מכם, קל יותר לשכנע לבקר באתר שלכם את מי שכבר ביקר בו פעם.

ערוץ הפרסום והשיווק שעליו נבנים עסקים הוא לא פרסום בגוגל, לא SEO לא רדיו ולא טלוויזיה הערוץ החשוב ביותר הוא המלצה של לקוח לחברו. אבל אם הלקוח יישכח את העסק שרכש ממנו, או ישכח לחלוטין את הרכישה הוא גם יישכח להמליץ.

אם היה לי תקציב פרסום מוגבל הייתי מקצה אותו לפרסום לקהל יעד אחד - אלה שכבר רכשו ממני.

כאן נסיים להפעם!

אני שב ומזכיר לכם לבקר באתר השירות של רב מסר ולהירשם להדגמה. אתם גם מוזמנים לקרוא על החוק החדש נגד דואר זבל וכיצד מערכת רב מסר תסייע לכם לעבור אותו בשלום.

וכמובן אם אתם מפרסמים ניוזלטר אל תוותרו על החשיפה שיוכל לזכות לה באתר הניוזלטר של ישראל. הוסיפו את הניוזלטר שלכם עכשיו לאתר!

להתראות בחודש הבא,

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית


כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007