הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 69

שלום לכולם,

השבוע נפל דבר מבחינתי. צרפתי חברה ראשונה לפרופיל הפייסבוק שלי. זהו יש לי חברה! (ויש לי ארבעים הצעות חברות - איפה היו כולן כשהייתי בכיתה ה'?) אני נהנה לחקור את התופעה המוזרה הזו שנקראת פייסבוק ואת האופן שהיא משפיעה על העולם החברתי והשיווקי אבל מעולם לא הרגשתי צורך להצטרף באופן אישי לאגם הבירבורים הזה. (אגב, סיפרתי לכם שהבן שלי בן 16 עזב את פייסבוק בטריקת דלת?, הייתי בטוח שיחזור בזחילה אבל בינתיים הוא מחזיק מעמד).

הצרוף, אגב, היה לשם בדיקה מסוימת שעסקה בשאלה האם כדאי או לא כדאי להוסיף כפתור like לאתר מסוים. (כן החברות שלנו היא לשם המדע בלבד). בכל אופן פייסבוק, למרות שאני אישית לא מתחבר, הוא בהחלט כלי שצריך להוסיף, לארגז הכלים השיווקי. אבל יש לי הרגשה שארגונים מסחריים עדיין לא יודעים בדיוק מה לעשות איתו (זה מזכיר לי את ראשית ימי האינטרנט) וכך נוצרות התבלטויות כמו להוסיף או לא להוסיף כפתור like.

במסגרת המחקרים שלי אני מקליק מדי פעם על באנרים כדי ללמוד על תהליך המכירה שלהם ובמיוחד לראות לאן הם מובילים את הגולש וכיצד דף הנחיתה מחובר תוכנית ועיצובית לבאנר. אז לפני כמה ימים צד את עיני באנר של חברת דורקס (חברה שאחראית לכך שהעולם שלנו יותר קצת יותר מרווח) והחלטתי להקליק עליו (מה לא עושים לשם המחקר...).

להפתעתי המסוימת הבאנר לא הוליך לאתר של דורקס אלא דווקא לדף האוהדים שלהם בפייסבוק. הדבר הראשון שאתה מסתכל עליו כאשר אתה מגיע לדף אוהדים הוא לראות כמה אוהדים יש. התפלאתי לראות שלדורקס יש 17,000 אוהדים שזה אומנם פחות מאוהדי ביתר ירושלים (כן, אפילו במצבם הנוכחי העלוב) אבל עדיין מפתיע למדי. מה מצאו להם 17,000 איש לאהוד חברה מסחרית ועוד להתגאות בזה בפרופיל שלהם? למען האמת אני לא יודע אבל אני מעריך שדורקס הבטיחו פרס מסוים (או צפייה בסרטון מסוים) לכל מי שמצטרף.

כולם רואים בפייסבוק רשת חברתית שיוצרת הזדמנויות מעניינות לשיווק ויראלי. פחות שמים לב לשני תפקידים שפייסבוק החלה למלא יותר ויותר:

תעודת זהות אינטרנטית. פייסבוק מחסל לאט לאט את האנונימיות ברשת. למשל ב nana כבר לא ניתן להגיב למאמרים (talkback) ללא חיבור לפייסבוק וכך שמו ותמונתו של המגיב נמצאים לצד התגובה. אני מעריך שנראה יותר ויותר אתרים שמאמצים את הגישה הזו. בהקשר זה פייסבוק מאפשרת הפגנת כוח שנחשבת אמינה. אם אני מגיע לדף אוהדים ורואה ש 17,000 הצטרפו אני חושב שמדובר במותג חזק (אני לא שואל את עצמי בדרך כלל מה גרם להם להצטרף).

מקום אינטרנטי חינמי להצבת תכנים (תפקיד שפעם רצתה לתפוש geocities למי שזוכר). אני רואה עסקים רבים שמוותרים על אתר אינטרנט ומקימים במקומות דף אוהדים. או עסקים שיש להם אתר, כמו דורקס, אבל שולחים את התנועה הממומנת לדף פייסבוק במקום לדף נחיתה באתר שלהם. היתרון הוא הפשטות, החיסרון שכדף נחיתה דף פייסבוק מכיל יותר מדי פיתויים למבקר (למשל מודעות פייסבוק) שעלולים להסיט אותו מלבצע את פעולה הרצויה.

****
גם בעידן פייסבוק דיוור אלקטרוני הוא הערוץ השיווקי היעיל ביותר

אם עדיין לא פתחתם חשבון התנסות חינם ברב מסר זה הזמן לעשות זאת!
****

הפעם המאמר הראשי נכתב בידי כותב אורח, רועי בן עמי. המאמר עוסק בדרכים מעט פחות שגרתיות להשגת קישורים נכנסים לאתר - מרכיב קריטי בהצלחת מאמצי קידום האתר בגוגל.


10 שיטות להשגת קישורים נכנסים לאתר / רועי בם עמי

שלום, שמי רועי בן עמי ואני מנהל חברת שיווק באינטרנט. אני שמח להשתמש בניוזלטר של ד"ר רוני הורוביץ כבמה ולספר לכם על כמה דרכים מעניינות לקדם את האתר שלכם בתקציב נמוך באופן שייתן לכם יתרון מול המתחרים. כולם היום משתמשים באתרי תוכן גולשים או בשיטת החלפת הקישורים כדי להשיג קישורים נכנסים, אבל כדי להשיג יתרון משמעותי חייבים להגיע גם למקומות נוספים. לשם כך אני מציע כאן כאן עשר שיטות, שלפי דעתי, אינן בשימוש נרחב ולכן עשיות לספק לכם יתרון על פני המתחרים. מקווה שהמאמר אכן ישיג את מטרתו.

1. כתוב ביקורת חיובית
דרך טובה לבקש קישור מאתר אחר היא כתיבת ביקורת חיובית ואיכותית על המוצר או השירות שהאתר (שממנו אנחנו רוצים קישור) מציע. עסקים וחנויות מקוונות תמיד מחפשים להציג המלצות או ביקורות חיוביות מאתרים אחרים ואובייקטיביים.

אם אתם מנהלים בלוג זה קל: פשוט תכתבו פוסט על המוצר שלהם. אבל גם אם לא, אפשר להקדיש דף, מאמר בו אתם מספקים ביקורת רצינית, איכותית וכמובן - חיובית! לאחר כתיבת הביקורת, עליכם לשלוח מייל חביב לבעלי האתר ממנו אתם רוצים את הקישור ולספר לו על הביקורת החיובית שכתבתם וכמה אתם אוהבים את המוצר או השירות שלו. כמובן, חשוב לרמוז לבעל האתר שאתם תשמחו אם הוא יועיל בטובו לגמול לכם בקישור מאתרו :)

2. תוכן תמורת קישור
תוכן הוא מרכיב חשוב בהצלחתו של אתר. עם זאת, ליצור את התוכן הזה הוא משימה לא קלה, במיוחד תוכן חדשני ומעודכן באופן שוטף. אם יש לכם כשרון כתיבה תוכלו ליצור קשר עם בעל אתר שממנו תרצו לקבל קישור ולהציע לו מאמר ייחודי או אפילו דף מכירה שאתם תכתבו במיוחד בשבילו עם כישורי הקופירייטינג שלכם. אתם תתפלאו עד כמה בעלי אתרים ישמחו לקבל את התכנים שלכם, כתיבת תוכן איכותי היא בהחלט יכולת נדירה בעולם השיווק באינטרנט.

3. פוסטים אורחים בבלוגים
כשאתם מקדמים אתר בנישה מסוימת, תוכלו לגלות שברוב הנישות שולטים בלוגרים שתנועה רבה מגיעה לבלוג שלהם. הם גם נחשבים בעלי סמכות בקרב קהל היעד ואף אצל מנועי החיפוש. קישור מהבלוגרים האלו יכול להועיל מאוד גם מבחינת מיתוג ומוניטין וגם מבחינת מיקום בתוצאות החיפוש.

אם תוכלו להציע לבלוגר ערך מוסף לגולשים בעזרת פוסט מרתק, אני בטוח שהוא ישמח לחסוך לעצמו זמן ולפרסם את הפוסט הייחודי שלכם (בלוגרים תמיד לחוצים בזמן). חשוב לזכור להוסיף את הקישור בפוסט בעצמכם, אל תצפו מהבלוגר לעשות את העבודה בשבילכם :)

4. באנר "קשר אלינו"
אם האתר שלך הוא קצת יותר מאתר תדמיתי וכמות גדולה של גולשים מפיקים ממנו תועלת, תוכלו כמעט ללא מאמץ לנצל את קהל המסקרים הקבוע באתרכם לשיפור ביצועי האתר במנועי חיפוש. יכול להיות שראיתם את זה כבר באתרים גדולים, שמציעים באנר קטן ויפה שכתוב עליו משהו כמו "I Love My Site" עם קישור לאתר שלהם.

ככה בדיוק תוכלו לעשות גם אתם, הפיקו באנר קטן שמקשר לאתר שלכם ותנו לקהל שאוהב אתכם לעשות את עבודת בניית הקישורים בשבילכם. טיפ חשוב: הפכו את השימוש בבאנר לקל לגולשים, אפשרו להם להעתיק את הקוד ולהשתמש בו באתר שלהם בדומה לאופן שבו זה נעשה ב youtube, או השתמשו בפלאגין לוורדפרס (מערכת בלוגים) שעושה את זה באופן אוטומטי.

5. תוכן הגולשים
בעלי אתרים רבים חוששים לאפשר לגולשים להוסיף תכנים לאתר שלהם. החשש הוא שהגולשים יכתבו תגובות שישמיצו אותם או את המוצר שלהם. אבל האמת היא שגולשים שמגיבים אוהבים לעיתים להציב קישור לדף הנושא את התגובה שלהם.

הגולש הגיע לדף וחשב שהמידע בו, השירות או המוצר מספיק מעניינים בשביל להגיב. אחרי שהוא כתב הוא רואה בגאווה כיצד הטקסט שלו מופיע באתר לצד התמונה שלו (ואולי גם דיון מעניין שהתפתח לאור התגובה שלו) והוא עשוי לרצות לשתף את התוכן שלו עם החברים שלו באמצעות קישור מהבלוג שלו, מהפרופיל בפייסבוק, או מפלטפורמות חברתיות אחרות שהוא משתתף בהן.

6. עצב תבנית אתר במערכת ניהול תוכן מוכרת
מערכות ניהול תוכן כמו ג'ומלה או וורדפרס הן פופולאריות מאוד. קיימות תבניות עיצוב רבות עבור המערכות האלו המוצעות במספר רב של אתרים בחינם או בתמורה לתשלום. לרוב, מבחר התבניות באתרים האלו מגיע ממעצבים עצמאיים.

אם העיצוב איכותי, בעלי אתר התבניות יפרסמו אותו באתר שלהם ביחד עם קישור קרדיט לאתר המעצב. אך הערך האמיתי כאן הוא לא מאתר התבניות, אלא מהאנשים שישתמשו בתבנית עיצוב. חשוב להציב בקרדיט של התבנית, קישור לאתר שאותו אתם רוצים לקדם. כל מי שישתמש בתבנית העיצוב, יקשר לאתר שלך. אם אינך מעצב תוכל לשכור מעצב שיצור תבנית מיוחדת עבור שוק הנישה בו אתה פועל (למשל תבנית וורדפרס מיוחדת לשוק ההשקעות).

7. הצע הנחה לגולשי האתר ממנו אתם מעוניים בקישור
כל בעל אתר גדול ירצה לספק ערך מוסף לגולשים שלו. את העובדה הזאת אפשר בקלות למנף למטרות קידום ובניית קישורים - אם אתה בעל חנות אלקטרונית תוכל להציע לגולשים של אתר תוכן מוביל 5% הנחה מהחנות באמצעות באנר מגניב שיוצב באתר הגדול ובו קישור לאתר שלך (יישום באמצעות תמונה פשוטה עם טקסט עוגן). אם אתה בעל חברה שמציעה שירותים, תוכל להציע שירות מינימאלי בחינם או בהנחה לגולשים באתר הגדול ובעל האתר ישמח למקם באנר שמציג את ההטבה.

8. השתמש ב-RSS שלך כדי לבנות קישורים
אם אתה מנהל את תוכן האתר שלך בפורמט RSS אז יש לך מזל. כפי שכבר הזכרתי בעלי אתרים רבים סובלים ממצוקת תוכן איכותי והם ישמחו לשלב תוכן נוסף שמקורו ב RSS שלך. המטרה כאן היא להגיע לאתרים שהם רלוונטיים אך לא מעודכנים מספיק. אחרי שמצאתם את האתרים, תוכלו להציע לבעלי האתרים את פיד ה-RSS שלכם להטמעה באתר שלהם. כך גם הם מקבלים תוכן ענייני, רלוונטי, איכותי והכי חשוב - מתחדש. ואתה מקבל את קישורי ה"קרא עוד..." מכל התוכן שמוצג באתר של שותף התוכן.

9. צור מערכות יחסים עם בעלי אתרים רלוונטיים
בעלי אתרים מקבלים היום מיילים עם בקשות שיתוף פעולה או החלפות קישורים באופן שוטף. ברוב במקרים הם פשוט מתעלמים מהם. השיטה היא הוא לגרום למייל שלכם לבלוט והדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא דרך יצירת מערכת יחסים מקדימה עם בעל האתר לפני שאתם מבקשים את הקישור. זו עשויה להיות שיחה מעניינת, טובה אישית שתוכלו להעניק לו, הצעת שיפורים לאתר או תרומה ללא בקשת תמורה. אפשרות נוספת היא להיעזר באדם שלישי ששניכם מכירים.

10. פשוט תבקשו קישור.
הטריק הזה עובד היטב במיוחד לאתרים ללא מטרות רווח. אבל אם אתם מנהלים כזה אתר, תוכלו ליצור קשר עם אתרים מובילים בנישה ולהודיע להם על האתר שלך שתורם מאוד לגולשים והוא ללא מטרות רווח. התאגידים והחברות הגדולות רוצות להראות לגולשים שלהם שהם תומכים בארגונים ללא מטרות רווח והתפתחות התעשייה וככה יש סיכוי גבוה שהם יסכימו. בכל מקרה.. אין מה להפסיד :)

זהו, הגענו לטיפ העשירי, אני מקווה מאוד שהצגתי לכם כמה דרכים חדשות לקדם את האתר שלכם. גם אם רק אחד הטיפים חידש לכם, אני מאמין שזה היה שווה את הקריאה...

תודה לרועי, כאן נסיים להפעם!

כנסו לאתר של שירות רב מסר ופתחו חשבון התנסות לשבועיים.

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ
סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007