הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 70

שלום לכולם,

השילוב של גיליון 70 וסיום השנה (העשור?) מחייב אותי לנסות לעסוק בחידושים ש 2010 הביאה איתה אל עולם השיווק באינטרנט ובחיזוי המגמות של 2011.

אז ניסיתי לחשוב על חידושים משמעותיים, ולמען האמת למרות שהעולם הזה רוחש וגועש, לא הצלחתי לחשוב על חידוש משמעותי שהשנה הזו הביאה איתה. השנה בעיקר התחזקו של מגמות שהתחילו כבר בשנה שעברה:

שילוב וידאו בדפי נחיתה
שיווק באמצעות ערוץ יוטיוב וסרטי וידאו מקודמים
אפשרויות פרסום חדשות ברשת של גוגל: במיוחד remarketing ופרסום בתוך סרטי וידאו ביוטיוב
שימוש נרחב יותר בפייסבוק במיוחד דפי אוהדים ופרסום בפייסבוק
התרחבות של פייסבוק לאתרי אינטרנט ובמיוחד כפתור like שהופך למעשה כל דף באינטרנט לדף אוהדים

למרות כל החידושים היסודות של שיווק באינטרנט שרירים וקיימים:

גיוס תנועה ממוקדת באמצעות מודעות בגוגל לדפי נחיתה כתובים ומעוצבים היטב בעלי קריאה ברורה לפעולה
טיפוח רשימות תפוצה ממוקדות
קידום אתרים בגוגל באמצעות כתיבת תכנים עשירים ואיכותיים וכמובן השגת קישורים ממקורות איכותיים
פתוח וטיפוח מותג באמצעות פרסום ברשת ומחוצה לה וכמובן באמצעות הצעת מוצרים ושירותים מעולים

אני מציע לכם לחזק את שיטות הליבה האלה לצד הבדיקה של צעצועי השיווק החדשים (שבואו נודה על האמת, הם חלק מהכיף שלנו..)

אחד התחומים שצפויה בו מהפכה מעבר לפינה הוא תחום קידום העסקים המקומיים (מספרה, בית קפה, מינימרקט, מסעדה, פנצ'ר מאכר) באמצעות טלפונים סלולאריים. המאמר של השבוע עוסק גם בנושא הזה. את המאמר כתבו הפעם מאיה ולוטם מגוגל (כן גוגל בכבודו ובעצמו תורם תכנים לניוזלטר שלי!).

שיטת פרסום חדשה

ממש במקרה, בעת שקראתי מאמר ב Ynet, נתקלתי בהצעה להוסיף למאמר תגובה ממומנת. על פי שיטת פרסום זו מוסיפים בזמן אמיתי למאמרים שעוסקים בנושאים רלוונטיים למוצר או לשירות שאנחנו מוכרים, טקסט קצר הכולל הפניה לאתר. כדי שהמודעה תהיה מוצלחת מומלץ להתייחס בטקסט למאמר שאליו מגיבים (זו בכל זאת תגובה ממומנת).

בתחילה מחיר השירות היה 20 שקלים ל 1000 חשיפות אבל לאחר מכן המחיר ירד ל 10 שקלים ל 1000 חשיפות. העלות לקליק שהגעתי אליה באמצעות שיטת פרסום זו היא בין 5 ל 10 שקלים מחיר סביר בהחלט. אבל המטרה העיקרית של הפרסום הייתה דווקא חשיפה. בקלות אפשר להגיע לעשרות אלפי חשיפות בתוך כמה שעות ובאמצעות זאת לחזק את המותג שלנו.

אתם יכולים לראות דוגמא למודעה שפרסמתי - תגללו עד הסוף לאזור התגובות.

זו שיטת פרסום חדשה ומעניינת שעדיין לא התגלתה על ידי רבים ולכן ברוב המקרים המודעה שלכם עשויה להיות המודעה היחידה במאמר וכך תוכלו לזכות בתשומת לב רבה.


****
דיוור אלקטרוני הוא הערוץ השיווקי היעיל ביותר -
אם עדיין לא פתחתם חשבון התנסות חינם ברב מסר זה הזמן לעשות זאת!
כל מי שיפתח חשבון התנסות יקבל במתנה קורס וידאו בן 10 שיעורים בנושא שיווק בדואר אלקטרוני
****

כאמור המאמר הראשי הפעם הוא ממש מבית גוגל עצמו (אגב, משהו מכם השתתף במסיבה שערכו לרגל חמש שנות פעילות? היה נחמד מאוד ובמיוחד טעים מאוד - גוגל בהחלט יודעים לבחור שירות קיטרינג). המאמר עוסק בשיטות פרסום חדשות מבית גוגל - פרסום ביוטויב ופרסום בטלפונים סלולאריים. אני מאוד ממליץ לא להתעצל ולקרוא את החומר שמאיה ולוטם ממליצות עליו בקישורים שמופיעים במאמר.

מגמות צפויות בתחום השיווק המקוון לשנת 2011 / מאיה כרמלי ולוטם לב ארי

חודש דצמבר הוא זמן מצויין, עם צאתה של השנה האזרחית החולפת, לנסות ולנבא אילו מגמות צפויות להתחזק בתחום השיווק המקוון בשנת 2011.

וידאו-

בשנה החולפת פרסום באמצעות רשת המדיה של Google הפך למרכיב הכרחי במסעות הפרסום של לקוחות Google AdWords.

המפרסמים הפכו למקצועיים יותר והשקת כלים כגון "הכלי לבניית באנרים" בשפה העברית יצרו את האפשרות ליצור בקלות ותוך שניות מעטות מסע פרסום הממוקד לרשת המדיה עם תמונות ובאנרים, כמו למשל זה:



אפשר לראות את העתיד כבר קורם עור וגידים במדינות אחרות בעולם, עם מודעות אינטראקטיביות וחדשניות בתוך YouTube ופתיחת ערוצים ממותגים ומושקעים ב- YouTube. בדיוק כמו הפרסום ב-Google.com, הצגת מודעות AdWords ב-YouTube מאפשרת לכם למקד משתמשים בעת שהם מחפשים ומציגים תוכן הקשור לעסק שלכם. לפני מספר חודשים אף הושק כלי המציע מילות מפתח במיוחד עבור מסעות פרסום המתמקדים ב-YouTube, כדי לסייע למפרסמים ביצירת רשימת מילות המפתח שלהם. אם אתם מעוניינים בהנחיות מפורטות ליישום מסע הפרסום הראשון שלכם מסוג 'סרטון מקודם', בקרו בקישור הזה.

תוכלו לקרוא ארבעה סיפורי הצלחה קצרצרים של מפרסמים על הפרסום בYouTube כאן. המלצתנו לשנת 2011 היא למהר ולהוביל את המגמה בתחום בישראל, תוך כדי שאתם נהנים מתחרות נמוכה יחסית וכתוצאה מכך, ממחירים נוחים.

טלפונים ניידים-

בסוף שנת 2009 הושק ה-iPhone בישראל וסימן את תחילתו של עידן הטלפונים החכמים בארץ הקודש. מאז, כמות הגולשים באינטרנט הסלולארי בתחומי מדינת ישראל גדלה בהתמדה.

הידעתם שאחת מכל שלוש שאילתות חיפוש בהתקנים ניידים מבוצעת מתוך כוונה למצוא עסקים מקומיים?

פירוש הדבר שלעסקים מקומיים יש הזדמנות להגיע למשתמשים בהתקנים ניידים, כאשר הם נמצאים בקרבת מקום לנקודת המכירה ומעוניינים לבצע פעולה מיידית. אם להתבסס על מה שקורה בשאר העולם, אפשר בהחלט להניח שבעתיד, אם המודעות שלכם לא יהיו שם- אתם לא תהיו קיימים עבור לקוחות רבים.

תוכלו להיעזר גם בתוספות של מיקומים על מנת לעודד פעולה ברמה המקומית. תוספות של מיקומים הן שורה נוספת אותה תוכלו להוסיף בטקסט המודעה, והיא תציג את הכתובת של העסק הקרוב ביותר למיקומו של המשתמש, על סמך המיקום שלו או על סמך מונחי החיפוש שהמשתמש הזין. כשהמודעה מוצגת בהתקן נייד, יתווסף מספר טלפון ללחיצה אשר יאפשר התקשרות ישירה אל העסק באמצעות הטלפון.

בשנת 2011 אנו ממליצים לוודא כי אתר האינטרנט שלכם מותאם למכשירים ניידים, שמסעות הפרסום שלכם מכילים מודעות לניידים, ושהגדרות מסעות הפרסום שלכם ממוקדות לניידים.



----
נכתב על ידי מאיה כרמלי, מנהלת פורום Google AdWords ולוטם לב-ארי, מנהלת הבלוג של Google AdWords


תודה למאיה ולוטם, כאן נסיים להפעם!

כנסו לאתר של שירות רב מסר ופתחו חשבון התנסות לשבועיים.

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007