הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 71

שלום לכולם,

השבוע נזכרתי שוב מדוע התחום של שיווק באינטרנט כל כך מלהיב. באחת החברות שאני יועץ להן בתחום השיווק באינטרנט החלטנו לבדוק שינוי של מילה בודדת (בת שתי אותיות) באחד הטפסים החשובים ביותר. למרות שהיינו די בטוחים שהשינוי יהיה חיובי החלטנו לבדוק זאת באמצעות web site optimizer (מה? אתם לא משתמשים בכלי המצוין הזה?). התוצאות הדהימו גם אותנו - שיפור של 50% ביחס ההמרה! (לא תאמינו מה המשמעות הכספית של השינוי הזה). זה היופי בתחום הזה, אפשר לקום בבוקר, להגות רעיון שיישומו אורך שתי דקות, לבדוק אותו באופן מדויק, ועד הערב לקבל תשובה תקפה סטטיסטית אם הוא עובד או לא ואם כן לחשב באופן מדויק למדי את המשמעות הכספית של השינוי.

לבדוק תיאוריות, לראות איך רעיונות שנראים הגיוניים מתנפצים מול הפנים (ורעיונות שנדמה שהם מוזרים מצליחים) זה הכיף של המקצוע הזה. האינטרנט מחזיר את כולנו למדע הטהור: מעלים היפותזה, בודקים, מיישמים וממשיכים הלאה באותו אופן.

ואם אנו עוסקים בשינויים מהירים ומדידים אין מתאים מגוגל אדוורדס למאמר החודשי. במאמר הפעם אספר לכם על כלי חדש ומתוחכם מבית גוגל העונה לשם היומרני משהו ACE.

****
דיוור אלקטרוני הוא הערוץ השיווקי היעיל ביותר! אם עדיין לא פתחתם חשבון התנסות חינם ברב מסר זה הזמן לעשות זאת!
כל מי שיפתח חשבון התנסות יקבל במתנה קורס וידאו בן 12 שיעורים מרתקים בנושא שיווק בדואר אלקטרוני
****

כלי חדש מבית גוגל אדוורדס מאפשר לשפר מאוד את ביצועי הקמפיינים / רוני הורוביץ

גוגל אדוורדס הוא עדיין ערוץ הפרסום היעיל ביותר עבור עסקים קטנים. אין תחליף לרלוונטיות של הצעה שמוגשת לאדם שכרגע הצהיר שהוא מתעניין בה באמצעות חיפוש אקטיבי. הבעיה היא שהתחרות גדלה, המחירים עולים והולך ונעשה קשה יותר ליצור קמפיינים בעלי החזר השקעה חיובי בערוץ הפרסום הזה.

כדי להצליח בפרסום באדוורדס יש צורך בכוונון עדין של כל מרכיבי הפרסום: הביד, מילות המפתח, ניסוח המודעה, דפי הנחיתה. וכמובן שצריך גם לגרום להם לעבוד ביחד. החדשות הטובות הן שגוגל מסייעת לנו באמצעות פיתוח כלים מתקדמים לניהול קמפיין שיכולים לעזור בקבלת החלטות לגבי כל המרכיבים האלה. החדשות הטובות עוד יותר הן שרוב המתחרים שלכם אינם מודעים לכלים האלה, וששימוש בהם עשוי לספק לכם יתרון יחסי אמיתי. הפעם אני רוצה להציג לכם את אחד הכלים החדשים והמתוחכמים של גוגל, כלי שללא ספק יכול להפוך מרכזי ביכולת שלכם ליצור קמפיינים אופטימאליים: כאלה שייצרו תוצאות מקסימאליות במחיר מינימאלי. הכלי הוא Adwords Campaign Experiments או בקיצור ACE.

גוגל השיקו לאחרונה את הכלי כהרגלם בהשקה רכה (מאוד) והוא כרגיל בסטאטוס ביתא. ACE היא מערכת ניסוי שמאפשרת לבדוק את ההשפעה של שינויים בקמפיינים בזמן אמיתי. ודאי תשאלו מה החידוש, שהרי כולנו מבצעים שינויים בקמפיין באופן מתמיד במטרה לבדוק את יעילותם. החידוש הוא בבדיקה המקבילית. עד היום, אם היינו רוצים לבדוק את ההשפעה של העלאה של ביד למשל נאלצנו לפרסם במשך תקופה מסוימת באמצעות ביד אחד ולאחר מכן תקופה אחרת באמצעות ביד גבוה יותר. הבעיה היא שכאשר הניסוי הוא טורי לא ניתן לדעת בוודאות אם לייחס את השינויים שהתגלו לניסוי שערכנו או לשינויים סביבתיים תלויי זמן (עונתיות, פעילות מתחרים וכו'). עכשיו, בזכות הכלי החדש של גוגל, אפשר לבדוק את כל השינויים שניתן לבצע בקמפיין במקביל! בונוס נוסף וחשוב שמקבלים מהמערכת הזו הוא קבלת חיווי של גוגל לגבי המובהקות הסטטיסטית של התוצאות. כך נפתרת אחת הבעיות השכיחות ביותר בניהול קמפיינים באמצעות גוגל אדוורדס : קבלת החלטות על סמך נתונים שאינם מובהקים סטטיסטית.

כמעט כל מרכיב של מערכת הפרסום אפשר לבדוק באמצעות ה Experiments:
שינוי בביד - זו לדעתי אחת הבדיקות המעניינות ביותר
הוספה של מילות מפתח לקבוצת מודעות
השפעה של ניסוח מודעה על יחס ההמרה (אפשר היה לבדוק זאת תמיד, אבל הכלי החדש גם מספק לנו נתונים על המובהקות הסטטיסטית).

כיצד מפעילים את מערכת ACE?
התהליך מורכב משלושה שלבים: הפעלת ניסוי, הגדרת הניסוי, מעקב אחר התוצאות

הפעלת ניסוי:
ACE עובדת ברמת קמפיין. כדי להפעיל את ACE יש לגשת להגדרות של הקמפיין לגלול לתחתית ולהגיע להגדרות מתקדמות ושם להעביר את הקמפיין למצב ניסוי. בשלב זה יש לקבוע את מועד תחילת הניסוי ואת משך הניסוי וגם את החלק היחסי של החשיפות שיופנו לניסוי - מומלץ להשאיר את ערך ברירת המחדל 50-50. שימו לב שהעברת הקמפיין למצב ניסוי עדיין לא שינתה דבר. כל השינויים בקמפיין שלכם יוגדרו בשלב הבא - הגדרת הניסוי.
צפו בסרטון של גוגל בנושא הפעלת הניסוי

הגדרת ניסוי
לאחר שהניסוי הופעל יש להגדיר את השינויים שיוכנסו ברמת הניסוי. אני חייב להודות שהחלק הזה הוא קצת טריקי ולקח גם לי זמן מה להבין את ההגיון מאחורי העניין. אני אסביר כאן כיצד לבצע ניסוי בשינוי בביד. כדי ללמוד כיצד לבצע שינויים במרכיבים אחרים של הקמפיין - למשל מילות מפתח, ניסוח מודעות וכו אני ממליץ לצפות בסרטון של גוגל (קישור בהמשך).

הנה תיאור של ניסוי שבצעתי: באחד הקמפיינים יש לי 4 קבוצות מודעות שונות שבכולן שיטת הבידינג היא CPA כלומר אני מגדיר לגוגל את העלות להמרה שאני מעוניין בה ומשאיר לגוגל לקבוע באופן אוטומטי את הביד לכל מילת מפתח. ה CPA שהוגדר הוא בסביבות 4 דולר וזה מביא את המודעות שלי למיקום שבין 4 ל 2. השאלה שרציתי לענות עליה באמצעות ACE היא מה יקרה אם אני אגדיל את ה CPA של קבוצות לרמה של נניח 6 דולר.

כדי לבדוק זאת במסגרת הניסוי של גוגל ביצעתי את הפעולות הבאות: באמצעות העורך של גוגל (העורך הוא תוכנה מותקנת במחשב, שמאפשרת לבצע פעולות מורכבות כמו העתקת קבוצות מודעות או קמפיינים שלמים בקלות) יצרתי עותק נוסף לכל 4 קבוצות המודעות וקראתי להן בשם חדש (לכולן הוספתי את הסיומת exp כדי לציין שמדובר בניסוי) ועדכנתי את החשבון.

לאחר מכן חזרתי לחשבון ושם העליתי את הביד על ה CPA לארבע קבוצות המודעות החדשות ל 6 דולר. הפעולה הבאה היתה לסמן את 4 הקבוצות החדשות כקבוצות ניסוי ואת 4 הותיקות כקבוצות בקרה. ההגדרה הזו מבוצעת באמצעות האייקון הירוק שנמצא משמאל (באנגלית) לכל שורה של קבוצת מודעות. ניסוי מסומן באמצעות בקבוקון חצי ריק בעוד הבקרה מוצגת באמצעות בקבוקן מלא (כשתעשו זאת תבינו למה אני מתכוון. . .).

מה שקורה מאותו רגע הוא שבכל פעם שמתבצע מכרז ( auction) של מודעה (וזה קורה בכל פעם שמחפש מבצע חיפוש באמצעות אחת ממילות החיפוש שהגדרתם), גוגל בוחר באופן אקראי מילת מפתח מתוך קבוצת הניסוי או קבוצת הבקרה כדי להתמודד במכרז הזה. כך קבוצת הניסוי וקובצת הבקרה זוכים להזדמנות זהה להיחשף וההבדלים בניהם מבוססים רק על השינויים שאתם הכנסתם.
צפו בסרטון של גוגל בנושא הגדרת הניסוי (ולמה הבחורה שמסבירה צריכה להחזיק קסדה של אופנוע?)

מעקב אחר תוצאות הניסוי
כדי לצפות בתוצאות הניסוי עליכם ראשית להציב את החשבון שלכם ברמת קמפיין ולאחר מכן לבחור מתוך אפשרויות ה segment (למעלה) את האפשרות של experiment. גוגל יציג לכם את הביצועים של מצב הניסוי מול מצב הבקרה תוך ציון בסימן מיוחד את הפרמטרים בעלי המובהקות הסטטיסטית.
את התוצאות אליהן הגעתי אני אפרסם בגליון של החודש הבא.
צפו בסרטון של גוגל בנושא מעקב אחרי תוצאות הניסוי

עבודה איתי

אני מחפש שותף לעבודה על פרויקטים פרטיים בשיווק באינטרנט, במיוחד כאלה הפונים לשוק העולמי. מדובר במשרה חלקית מאוד, בשלב ראשון כ 20 שעות עבודה בחודש. התמורה מורכבת מ 3 חלקים: שכר עבור שעות העבודה, לימוד עולם השיווק באינטרנט, אפשרות לשותפות בחלק מהמיזמים בעתיד. העבודה הזו מיועדת לבעל משרה שרוצה להכיר את עולם השיווק באינטרנט. הדרישות הן אנגלית ברמה של שפת אם, הכרות בסיסית עם עולם השיווק באינטרנט וידע טכני בנושאים כמו HTML וכו'. אם זה מעניין אתכם (או אם אתם מכירים מישהו מתאים) אנא השיבו למייל הזה.


כאן נסיים להפעם!

כנסו לאתר של שירות רב מסר ופתחו חשבון התנסות לשבועיים.

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
קורסים בשיווק באינטרנט
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית




כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007