הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 76

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 76 של הניוזלטר.

לא ניתן לפתוח בימים אלה ללא התייחסות לחזרתו הצפויה של גלעד שליט הביתה. קשה לי לתרום משהו חדש לדיון בשאלה האם החזרת מעל 1000 אנשים מאוד לא נחמדים תמורת חייל אחד הוא מעשה נכון או טעות. בדבר אחד אני די בטוח, אם מדובר בטעות, ואני הייתי זה שצריך לקבל את ההחלטה, סביר שגם אני הייתי עושה את הטעות הזו.

לפני החדשה המרעישה על גלעד שליט קיבלנו הודעה די צפויה על מותו של סטיב ג'ובס, מנהיגה של כת טכנולוגית בשם אפל. הנקודה המעניינת בהקשר שלנו כמשווקים היא מה אפשר ללמוד ממנו. הטרנד המקובל כיום בעולם השיווק הוא הטרנד של הקשבה ללקוח. סטיב ג'ובס הלך נגד הטרנד הזה: אני אחליט עבור הלקוח מה טוב בשבילו. הוא אמר פעם: אם אני אלך ללקוחות, אשאל אותם מה הם רוצים, ולאחר מכן אבנה את זה, עד שאסיים הם כבר ירצו משהו אחר (הלקוח עבורו הוא כמו ילד נודניק).

אז מה אנחנו, בני תמותה רגילים, ולא בני אלים כמו סטיב ג'ובס צריכים לעשות? ללכת בדרכו או ללכת בדרכם (של הלקוחות..)? התשובה שלי מאוד פרוזאית: גם וגם (או באנגלית, כפי שאומר ידידי אמנון לבב מנכ"ל SIT חברה שעוסקת בחדשנות וחשיבה המצאתית, also and also). אשתי רותי עלתה על תובנה מעניינת: בעברית יש שורש משותף למילים מנהל ותמהיל. אכן אני חושב שהפונקציה הניהולית החשובה ביותר היא קביעת התמהיל. ובהקשר שלנו - כמה להקשיב ללקוחות וכמה לקבוע עבורם. בכל אופן אני מנסה ליישם את הגישה התמהילית הזו בתכנון הפיצ'רים של רב מסר ובינתיים נראה שזה מצליח.

המאמר הראשי בגיליון זה הוא השני בסדרה של אוהד יצחקיאן על גוגל אדסנס. לאחר שקראתי את המאמר הראשון חשבתי שהסדרה צריכה לעניין לא רק את בעלי האתרים שרוצים לייצר הכנסות מפרסום. לדעתי חשוב מאוד למפרסמים לדעת כיצד נראה העולם מנקודת מבטם של בעלי האתרים שהם מפרסמים בהם והיכן כדאי למקם מודעות שיזכו לתשומת לב רבה יותר.

המאמר הפעם עוסק בבחירת המיקומים האופטימאליים למודעות.

הטיפים השיווקיים של איתי פז

איתי פז הוא משווק אינטרנטי שהצליח בגדול. הוא ידען גדול בכל מה שקשור בשיווק באינטרנט אבל המומחיות שלו היא בניית רשימות תפוצה גדולות בזמן קצר. איתי הוא גם אמן נטוורקינג. הוא מכיר אישית רבים מהגורואים הגדולים ביותר של עולם השיווק באינטרנט (רובם מגיעים מהמכה של השיווק באינטרנט - אמריקה) ואף מצליח להביא אותם לסמינר השנתי שלו ה revenue seminar.

בקיצור אני ממליץ לכם להירשם לטיפים השיווקיים (היומיים!) של איתי וללמוד על שיטות העבודה המיוחדות שלו.

לחצו על הקישור הזה ואתם רשומים לטיפים של איתי
http://ocotrck.com/index.php?lid=4e5f0e22d5648&oco_aff_id=&email=[[דואר אלקטרוני]]&name=[[שם]]


(שימו לב! לא תידרשו למלא טופס הרשמה - עצם ההקלקה תרשום אתכם)

רב מסר - מערכת הדיוור המובילה בישראל

רשימת תפוצה היא הנכס האסטרטגי החשוב ביותר של העסק שלכם. אתם זקוקים לכלי חזק אמין ועשיר בפיצ'רים כדי למצות ממנה את המיטב.

פתחו חשבון התנסות לשבועיים ברב מסר ותקבלו בחינם קורס וידאו שלם בן 12 שיעורים לשיווק באמצעות הדואר האלקטרוני (רק הקורס שווה את ההרשמה. . .).

הספר שיווק באינטרנט

לפני כשלושה חודשים סיפרתי לכם על יציאתה לאור של מהדורה חדשה, מורחבת ומעודכנת של הספר "שיווק באינטרנט" מפרי עטי שאחראי להכשרתם של אלפי משווקי אינטרנט בישראל.

ייחודו של הספר בכך שהוא מספק תמונה רחבה, מלאה, והכי חשוב מעשית ויישומית, של עולם השיווק באינטרנט.

הספר מחולק לשלושה חלקים הכוללים את שלושת מרכיבי השיווק באינטרנט: איך מגייסים תנועה לאתר אינטרנט, איך בונים אתר שמפיק את המקסימום מהתנועה הזו ואיך שומרים על קשר עם פונים ולקוחות במטרה להפוך אותם ללקוחות לכל החיים.

מאז שהצגתי את הספר בניוזלטר הקודם כבר רכשו אותו מאות אנשים והוא זוכה לתגובות נלהבות. התגובה השכיחה היא "סוף סוף ספר שעושה סדר בעולם הכאוטי של שיווק באינטרנט ומציג לי תכנית פעולה מעשית".

המחיר בחנויות הוא 135 שקלים, אבל אפשר לרכוש אותו במחיר של 95 שקלים (כולל דמי משלוח!) באתר ההוצאה לאור מנטור.

רכשו את הספר עכשיו באתר הוצאת מנטור ב 95 שקלים כולל משלוח במקום 135 שקלים

המיקומים והגדלים האופטימאליים לשילוב מודעות גוגל אדסנס באתר / אוהד יצחקיאן

בכתבה הקודמת הצגתי את סוגי רשתות הפרסום הזמינות למנהלי אתרים, הרוצים לייצר הכנסות ממלאי חשיפות הפרסומות שלא נמכרו למפרסמים ישירים. הסברתי איך גוגל אדסנס עובדת והמלצתי עליה בתור רשת הפרסום העדיפה ברוב המקרים. בכתבה הזאת אני רוצה לגעת בנושא החשוב ביותר לטעמי בעבודה עם האדסנס - מיקומי המודעות בעמוד.

כמו שכתבתי בכתבה הקודמת, ההכנסות באדסנס מגיעות בעיקר מההקלקות של הגולשים על המודעות. ההכנסות של בעל האתר תלויות אם כן בשני גורמים: אחוז ההקלקות והמחיר לקליק. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על אחוז ההקלקות הוא מיקומי המודעות. כמו בעולם הנדל"ן, גם כאן הגורמים החשובים הם: מיקום, מיקום, מיקום.

לפי התקנון של האדסנס ניתן לשלב עד 3 יחידות מודעות של אדסנס בעמוד. בדרך כלל רצוי לשלב את כל השלוש אם מבנה העמוד מאפשר זאת. התקנון מאפשר להוסיף גם 3 יחידות קישורים, אבל לא אגע ביחידות אלה הפעם.

אני רוצה להתמקד באתרים עתירי תוכן, למשל פורטלים, אתרי חדשות, בלוגים וכו'. לאתרים אלה יש בדרך כלל מבנה החוזר על עצמו. ובתוכם ארצה להתמקד ספציפית בעמודי הכתבות, הנוטים להיות העמודים הנצפים והרווחיים ביותר באתרי תוכן.

להיכנס לראש של הגולש
באופן כללי, באפיון העמוד ומיקומי המודעות, גוגל ממליצים לשאול את עצמנו את השאלות הבאות:

מה מנסה הגולש להשיג בביקור באתר שלי?
מה הוא עושה כשהוא צופה בעמוד מסוים?
איפה תשומת הלב שלו צפויה להיות ממוקדת?
איך אוכל לשלב מודעות בעמוד מבלי לעמוד בדרכו של הגולש?
איך אני יכול לשמור על העמוד שיראה נקי ומזמין, לא עמוס?

בזמן שהקורא שלנו גולש באתר התוכן שלנו אנו רוצים לתת לו סביבה נוחה להתרכז בכתבה שהוא קורא. קצת כמו ספריה.

בואו נלך עם דוגמת הספרייה. כשלקוח של הספרייה יושב וקורא בספרייה הוא מנסה להתרכז. מתי הזמן שלנו לתקשר איתו? כשהוא קם ועושה פעולה: עוזב את הספרייה, מבקש עזרה מהספרנית, מחפש משהו לאכול וכו'. בזמנים האלה אנו יכולים למשל להציע לו שיאריך את המנוי לספרייה, להמליץ לו לעקוב אחרי העדכונים שלנו ברשת, לספר לו על הקפיטריה הקרובה וכו'.

באופן דומה אפשר להגדיר כלל אצבע ראשון עבור פרסומות מבוססות הקלקות: אנו צריכים לתפוס את הגולש ברגעים שבהם הוא פחות ממוקד ומרוכז ויותר פנוי לאינטראקציה. יתר על כן, נחפש את הזמנים שיש סיכוי גבוה שהוא ינטוש את האתר בתקווה שהוא ילחץ על פרסומת בדרכו החוצה.

עיקרון נוסף הוא שאנו צריכים להתגבר על שאר ה"רעש" והקריאות לפעולה האחרות באתר. במיוחד עלינו להתגבר על עיוורון הבאנרים שהגולשים פיתחו, ולהצליח להשיג את תשומת לב הגולש. מאחר ותשומת הלב של הגולש ממוקדת בתוכן ואולי קצת בפקדי הניווט, המיקומים שנכוון אליהם צריכים להיות קרובים לתוכן ולפקדי הניווט.

מהם המיקומים האופטימאליים לאדסנס?

1. מיקום ראשון - מתחת לכתבה
מיקום שנוטה להיות מאוד חזק באדסנס הוא ישירות מתחת לכתבה. במיקום זה אנו תופסים את הקורא בדיוק כשהוא סיים לקרוא ומתלבט במשך שבריר שנייה מה לעשות הלאה. הוא יכול לבחור לנטוש את האתר, ללחוץ לייק או שיתוף, להגיב על הכתבה, לעבור לכתבה אחרת, ללחוץ על פרסומת וכו'.

המיקום הזה בעמוד מאוד חשוב וצריך לתכנן נכון את תמהיל החשיפה שניתן לרכיבים השונים באזור זה. ככל שנצמיד את המודעה לתחתית הכתבה, כך הביצועים של המודעה צפויים לעלות.

2. מיקום שני - מעל הפולד
מיקום חשוב נוסף הוא האזור מעל הפולד (above the fold). זהו האזור שרואה הגולש כשהוא נכנס לעמוד לפני שהוא מתחיל לגלול מטה. אזור זה חשוב משתי סיבות:

הראשונה היא שחלק מהגולשים שיגיעו לעמוד לא יקראו את הכתבה וירצו לנטוש את האתר מיד. דוגמא לכך היא גולשים שהגיעו מגוגל ישירות לכתבה אך גילו שהכתבה אינה תואמת את מה שחיפשו. לגולשים אלו אנו רוצים להציע נקודת יציאה של פרסומת כבר בראש העמוד.

הסיבה השנייה קשורה לכך שבאדסנס מופיעות גם פרסומות של מפרסמים שביקשו להופיע באתרים ספציפיים (מה שנקרא בגוגל אדוורדס "מיקומים מנוהלים"). לעיתים הם אף רוצים להופיע אך ורק במיקומים ספציפיים באתר. מיקום מעל הפולד הוא מיקום שיכול להיות אטרקטיבי, למשוך יותר מפרסמים ובכך להגדיל את תחרות המפרסמים. מאחר והאדסנס מבוסס על מכרז מפרסמים, הדבר צפוי להגדיל את הרווחיות של האדסנס באתר.

איפה נרצה למקם את המודעה מעל הפולד? זה תלוי בעיצוב ממשק האתר. מיקום טבעי יהיה בעמודת הצד ליד כותרת הכתבה. מיקום אגרסיבי יותר יהיה בתוך שטח הכתבה, למשל ליד או מתחת לכותרת.

שימו לב: אתרים רבים ממקמים אדסנס לצד הלוגו של האתר. מיקום זה יכול לקבל הרבה חשיפה אבל לא בהכרח הרבה הקלקות. גולשים, במיוחד גולשים חוזרים המכירים את האתר, עלולים לדלג עליו במבטם ולקפוץ ישירות לכותרת הכתבה. אפשר לנסות אבל כעיקרון פחות מומלץ.

3. מיקום שלישי - מגוון אפשרויות
אם נרצה מיקום שלישי אז הוא יכול למשל לצד הכתבה בעמודת הצד. עמודת הצד היא מקום טוב לקשר לכתבות אחרות, לשלב רכיבי פייסבוק (למשל רכיב כתבות ששותפו בפייסבוק ורכיב אוהדים בפייסבוק) ועוד. תמהיל נכון של תוכן ומודעות בעמודת הצד, תוך שימוש מגוון בטקסט ותמונות, יכול למשוך את הגולש לשם. שימו לב: באתרים שונים ניתן לראות כיום מודעה צפה בצד האתר, אך מודעת אדסנס אסור לשלב בתיבה צפה לפי התקנון של אדסנס.

אפשרות נוספת היא בלב הכתבה, שזהו מיקום אגרסיבי יחסית המנסה לתפוס את הגולשים ברגע שהם רוצים הפסקה קלה מקריאת הכתבה או שעומדים לנטוש את העמוד באמצע הכתבה. לא בהכרח שמיקום זה יהיה מיטבי, למשל אם הגולשים נוטים לקרוא את הכתבה עד סופה ללא עצירות ונטישות.

כדאי לחקור את המערכת הסטטיסטית של האתר ולנסות להבין את התנהגות הגולשים באתר. לשם כך, אפשר להשתמש במערכת המתעדת את תנועות העכבר כמו ClickTale. במידה וכן עושים שימוש במיקום זה, כדאי לערוך ניסויים במטרה למצוא מהי הנקודה האופטימאלית בלב הכתבה - האם היא באמצע הכתבה, אחרי X פסקאות וכו'. ניסויים אלה נקראים מבחני A/B והם נושא למאמר נפרד.

מיקום מעניין בלב הכתבה יכול להיות בצמוד לתמונה או סרטון בלב הכתבה - התמונה והסרטון מושכים תשומת לב ממוקדת שחלקה יעבור למודעה. רק צריך להיזהר עם זה - התקנון של אדסנס אוסר לבצע מניפולציות בעזרת התמונה, למשל שהתמונה תצביע על המודעה, שהתמונות יסודרו כך שיראו חלק מהמודעה וכו'.

מיקומים תחתונים יותר מהמודעה שמיד בסיום הכתבה (למשל מתחת לתגובות) יהיו כנראה פחות טובים, שכן לא כל הגולשים יגיעו אליהם.

בכתבה הבאה אמשיך בנושא הגדלת אחוז ההקלקות עם סקירה של הגדלים המומלצים של מודעות וטיפים נוספים.

אוהד יצחקיאן
הבעלים של RightAd, המתמחה באופטימיזציה לשטחי פרסום באינטרנט, בדגש על אופטימיזציה לגוגל אדסנס. כותב הבלוג "יותר כסף מגוגל אדסנס", הכולל עדכונים וטיפים לגבי אדסנס.


תודה לאוהד!

כנסו לבלוג של אוהד הבלוג "יותר כסף מגוגל אדסנס", כדי ללמוד עוד על הגדלת ההכנסות מפרסום באתר שלכם.

כנסו לאתר של שירות רב מסר ופתחו חשבון התנסות לשבועיים.

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית


כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007