הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

נושאי הלימוד באתר. כאן תלמדו איך להקים עסק חדש באינטרנט או לפתוח סניף אינטרנטי לעסק שלכם

האינטרנט הוא מדיום שיווקי חדש ולכן רבים כל כך אינם פועלים בו נכון. הטעות הנפוצה ביותר (לאחר התעלמות מוחלטת מהרשת...) היא להקים אתר, לרשום V בסיפוק ו...

...לחכות לתוצאות.

טעות נוספת היא לסמוך על המתכנתים או מעצבי האתרים שיתכננו עבורכם את העסק האינטרנטי שלכם.

האמת היא שהמרחק בין הקמת אתר, מעוצב ומתוחכם ככל שיהיה, לבין הקמת מערכת שיווק אינטרנט אפקטיבית הוא רב מאוד. למעשה הטעות המרכזית ביותר של אלה המעונינים לפעול באינטרנט היא שהם חושבים על אתר אינטרנט במקום על עסק אינטרנט.

הקמת אתר תוך צפייה לתוצאות דומה לבעל עסק שהפיק קטלוג יקר והוא שומר אותו במחסן. האמת שאם האתר אינו כתוב נכון ומעוצב נכון (שימו לב לסדר...) זה עלול להיות גרוע יותר מהקטלוג שנמצא במחסן. שיווק באינטרנט הוא, אגב, הרבה הרבה (הרבה) יותר מהפצת קטלוג!

מי שכבר יש לו עסק בעולם הפיסי צריך לראות בפעילות באינטרנט מעין סניף נוסף של העסק שלו, ולא רק אתר אינטרנט שמלווה אותו. זוהי התפיסה שתלמדו כאן והיא שונה מזו שיציעו לכם מעצבי האתרים.

כדי להתחיל לשווק באינטרנט יש להכיר היטב ארבעה נושאים:

- מהם המוצרים הרלוונטיים למכירה ברשת
- כיצד יוצרים מערכת מכירות משכנעת
- כיצד יוצרים תנועה באתר
- כיצד משתמשים בדואר האלקטרוני כדי להשלים מערכת שיווקית מנצחת

1. מהם המוצרים המתאימים לרשת האינרטנט
המוצר שמוכרים באינטרנט יכול להיות שירות או מועמד בבחירות. המוצר יכול להיות גם שטח פרסום הוא יכול להיות מוצר פיזי שנשלח בדואר או מוצר דיגיטאלי שמגיע אל הלקוח באמצעות רשת האינטרנט. המוצר יכול להיות מוצע בתשלום או בחינם. אני מתאר לעצמי שהמילה "חינם" המעוררת בעתה בכל בוגר בועת האינטרנט אני רוצה להדגיש שני דברים: 1. חלוקה נכונה בין מה שמוצע בחינם לבין מה שמוצע בתשלום הוא (עדיין) רכיב קריטי בהצלחה האינטרנטית. 2. גם מה שמוצע בחינם צריך למכור!

2. כיצד בונים מערכת יעילה להמרת מבקרים לקונים
כשהתחלתי את דרכי באינטרנט חשבתי כמו כולם שהשיווק באינטרנט מורכב משלושה מרכיבים: תנועה באתר, תנועה באתר ותנועה באתר. לאחר שבניתי את האתר שלי והתחלתי להציע את קורס האינטרנט שלי הבנתי עד כמה טעיתי. המרכיב החשוב ביותר בשיווק האינטרנטי הוא היכולת של האתר להפוך את המבקרים בו ללקוחות משלמים (או למנויים לניוזלטר או לממליצים לחברים או למשתתפים בסקר ועוד).

לצורך כך עלינו להקים מערכת שבמרכזה אתר אינטרנט ואשר משלבת מרכיבים נוספים (כמו דואר אלקטרוני). תפקידה של מערכת זו ליצור מערכת יחסים עם הלקוח הפוטנציאלי שתמיר אותו, בצעד אחד או במספר שלבים, ממבקר פסיבי לצרכן של המוצר שאנחנו מציעים. תהליך המכירה האינטרנטי הוא מיוחד במינו יש בו אפשרויות אך גם סכנות שאין בשום מדיום אחר!

3. כיצד נביא תנועה לאתר שלנו?
ללא מבקרים האתר הוא כמו שחקן ללא קהל. לאחר שתבנו מערכת משומנת להמרת מבקרים לקונים תוכלו להתפנות להבאת מבקרים לאתר. כאן מתחיל הכיף! באמצעות הידע שאספק לכם כאן ועם קצת דמיון ויצירתיות האינטרנט תחזיר לכם אהבה בדמות אלפי מבקרים נלהבים שרק מחכים להצעות שלכם.

4. הדואר האלקטרוני – מכשיר לפיתוח יחסים עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם
אפשר לומר בוודאות שכישלונם של עסקי אינטרנט רבים נובע משימוש לא נכון במדיום החזק הזה. הדואר האלקטרוני משלים את האתר במאמצי ההמרה של המבקרים לקונים. בגלל חשיבותו העצומה לתהליך השיווקי ובגלל העובדה שיש נושאים רבים שהם ייחודיים לו החלטתי לייחד לו פרק נפרד.

בעתיד הקרוב אציע נושאים נוספים פרוט שלהם תוכלו למצוא כאן.


אני ממליץ שתתחילו את הלימוד בנושא הראשון שדן במוצרים והשירותים שאפשר למכור באמצעות האינטרנט.


כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007