הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

להפוך מבקרים לקונים – הסוד של השיווק באינטרנט

כשהתחלתי את דרכי בשיווק באינטרנט חשבתי כמו כולם שהוא מושתת על שלושה מרכיבים: תנועה באתר, תנועה באתר ולבסוף...תנועה באתר. לאחר שבניתי את האתר הראשון שלי והתחלתי להציע את קורס האינטרנט שלי לעולם הגדול הבנתי עד כמה טעיתי.

כמה ספרים אלקטרוניים בנושא שיווק באינטרנט שרכשתי איששו את מסקנתי: הכושר של האתר להפוך מבקרים לקונים (או למנויים בניזולטר או לכל דבר שתרצו) הוא הגורם שיש לתת עליו את הדעת לפני שמגבשים את הדרכים להבאת תנועה לאתר.

אבל אם לא מגיע אף מבקר לאתר מדוע חשוב כמה מבקרים הופכים לקונים? שאלה מצוינת!

כיום בעולם האינטרנט המודרני תנועה באתר היא מצרך שאפשר לקנות אצל "ספקי מבקרים" (אסביר היכן אפשר לרכוש מבקרים באתר בחלק האתר העוסק בתנועה). היכולת שלנו לקנות תנועה קשורה ביכולת שלנו להפיק מהתנועה הזו כסף. ויכולת אחרונה זו קשורה לכושר של האתר שלנו להפוך מבקרים לקונים.

הנה דוגמא. חישבו על אתר א' ואתר ב'. שניהם מוכרים אותו מוצר. אתר א' מצליח להפוך אחוז אחד מהמבקרים בו לקונים ואילו אתר ב' עושה עבודה מעט פחות טובה והוא מצליח להפוך רק חצי אחוז מהמבקרים לקונים (אגב, אלה לא מספרים סתמיים תתחילו להתרגל לכך שאחוזים בודדים ואף שברי אחוזים הם יחס ההמרה השכיח באינטרנט, אבל אל דאגה, גם כך אפשר להרוויח מליונים...).

נניח שהרווח ממכירת המוצר הוא 50 דולר. בואו נחשב כמה שווה מבקר לכל אחת מהחברות הללו:

לחברה א' שהופכת אחוז מהמבקרים שלה לקונים כל מבקר שווה חצי דולר
לחברה ב' שהופכת רק חצי אחוז מהמבקרים שלה לקונים כל מבקר שווה רבע דולר בלבד.

עתה נניח שהבאת מבקר בודד לאתר עולה 30 סנט.

חברה א' יכולה להרשות לעצמה לקנות כמה מבקרים שהיא רוצה ולהרוויח.

חברה ב' תפסיד 5 סנט על כל מבקר שתביא לאתר.

לכן היכולת של האתר להפוך מבקרים לקונים היא קריטית להצלחתו של העסק האינטרנטי.

אבל זה לא הכל. חישבו על השקעה של 1000 דלר. אם תשקיעו את אותם 1000 דולר בתנועה תגייסו נניח 3000 מבקרים לאתר. יפה, אבל לאחר ש 3000 המבקרים הללו יעזבו את האתר שלכם התועלת מההשקעה תיעלם. אם לעומת זאת תשקיעו את אותם 1000 דולר בשיפור יחס ההמרה נניח ב 10%, שיפור זה ימשיך לעבוד עבורכם ללא סוף.

בחלק זה של האתר נעסוק ב כ 40 גורמים שמשפיעים על יחס ההמרה של האתר ויש להתחשב בהם בעת תכנון האתר, עיצובו, וכתיבת הטקסט שלו.

לפני שנצלול לפרטים נקודה חשובה: למרות שהאינטרנט מלווה אותנו כבר כ 8 שנים הוא עדיין מדיום חדש לחלוטין. רוב העוסקים בפיתוח אתרי אינטרנט הגיעו לשם מהתחום העיצובי או התכנותי ובדרך כלל אין להם מושג בצד השיווקי של האינטרנט. הדבר נכון במיוחד בישראל. לכן גם אם אתם מתכננים להטיל את מלאכת בניית האתר שלכם על מישהו אחר, חשוב מאוד שתוכלו להכתיב לו את המרכיבים שיגרמו לאתר שלכם להפוך למכונת המרה משומנת.

מוכנים? קחו נשימה ובואו נצא לדרך. מעבר לקליק 40 העקרונות המרכזיים של המכירה באינטרנט

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007